Ja he! Het is ergens toch 'fijn' om te weten dat je niet de enige bent..! Gisteren had ik t met manlief ineens over baby krijgen hihi. Hij houdt er niet zo van om het er steeds over te hebben (echt een man), maar wil wel dolgraag een kindje. Ik zei toen dus zo: Whieeww spannend woensdag naar de HA voor de bloed uitslag en vrijdag naar de gyn. Hij zo: Ja! Misschien ben je wel zwanger! Ik zo nou nee dat denk ik niet hoor. En ik vertelde toen dus dat ze gewoon wat dingetjes moeten gaan bekijken enzo, waarom ik zo lang niet ongesteld ben. Hij vindt dat ook heel raar dat het zo lang al uitblijft! Maar hij weet ook niet dat het vrij onschuldig kan zijn. Dus heb m maar gezegd dat ie zich niet druk moet maken, want ja het kan van alles zijn... ! Haha..
Tsja.. Wie had ooit gedacht dat we graag ongesteld wilden zijn!! Haha. Holidays ik hoop dat we allebei binnenkort ons limiet hebben bereikt. T wordt wel eens wat. Meis28: als ik t vergeet.. Alvast succes vrijdag! En laten we hopen dat t wat onschuldigs is!
mischien geef ik wat hoop! ik heb de pil 8jaar geslikt! eerste status duurde ook 98dagen en was ook bijna niet ongesteld te noemen! daarna 70 en toen daarna rond de 30 a 40dagen! in my ogen aardig stabiel! Maja het blijf by my altijd onregelmatig! maar de huisarts zei dat bijna geen1vrouw precies regelmatig is! dat hou ik maar in me hoofd al word ook gek van dat wachten! vooral nu me man by de volgende cyclus wil beginnen! Maja geduld geduld!
Zo weer helemaal bij gelezen. Inderdaad Naturel wie had ooit gedacht dat we graag ongesteld willen worden. Dubbel gevoel hierbij. Even een update hoe het met mij gaat. Vrijdagnacht flink ziek geworden op de terug weg naar huis na een leuke avond met vriendinnen in de kroeg. (2 wijntjes op dus daar kan het niet aan liggen dacht ik zo..) Het is wel dat ik een spastische darm heb. Veel gal over moeten geven, bleef maar shaken, stresse en erg veel pijn in mijn buik. Ik zei meteen tegen mijn vriend misschien ben ik nu toch echt wel zwanger.. dat mijn lichaam daar heftig op reageert. Mijn vriend had de auto aan de kant gezet en het werd alleen maar erger, ik viel zelfs soms weg en dat was het sein dat mijn vriend de ambulance heeft opgebeld. Die waren er vrij snel. Ooh wat vond ik dat naar en eng om geen controle over je lichaam te hebben. Door mijn bekende darmklachten vond het ambulance personeel het belangrijk dat ik in het ziekenhuis verder onderzocht zal worden. Ik bleef ook maar vertellen over mijn cyclus, darmproblemen etc.. (kreeg duidelijk de opmerking dat zij de vragen stellen..) (beetje hoogsensitief persoon ben ik wil graag de controle houden ) In het ziekenhuis bloed en plas gecontroleerd en daar kwam niets uit ook geen zwangerschap en mocht ik om 6 uur in de ochtend weer naar huis.. Vanochtend naar de huisarts geweest, deze afspraak stond al vast. Vandaag zit ik namelijk op 102 dagen. Mijn huisarts stelde me wel gerust dat het goed komt en als ik in januari nog geen menstruatie heb ik moet bellen en dat ik dan een doorverwijzing krijg naar de gynaecoloog. Ik was bang dat ze zal zeggen wacht nog maar nog een half jaar maar gelukkig tot januari, klinkt toch redelijk snel. Mijn huisarts zei wel dat mijn spastische darm vele malen erger zal worden als ik zwanger ben. Ik heb het er graag voor over! Het is voor een goed doel.
alou, wat een verhaal! Maar je heb dus geen idee verder waar t nou dan aan lag? Hmzz vaag! Ook al 102 dagen.. pfff. Helaas niet zwanger dan maarja... succes ook
Jeetje wat een verhaal zeg, bah!! Hoe gaat het nu? Ik ben net naar de HA geweest voor de uitslagen van mn bloed onderzoek. Ze zei meteen wat het was: 'Schildklier traag, maar het is makkelijk op te lossen hoor! Je krijgt een pilletje (laagste dosis 25 mg ofzo) voor 6-8 weken om de schildklier een prikkel te geven en dan kijken of ie het zelf weer goed doet'. Krijg dan nog een echo van de schildklier WAAROM deze traag werkt. En vrijdag dus alsnog even naar de gyn..! Iemand hier ervaring mee? Hopelijk doen die medicijnen wat en is het niet iets chronisch!
hey meis28. Ok de schildklier dus. Hoor je wel is vaker he... ik heb er verder geen ervaring mee dus kan je verder niet helpen Succes vrijdag!
Ik hoor net via een vriendin (die heeft weer een vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd en dus HA wordt) dat het echt afhangt van de mate hoe erg het is. Dus ik denk dat ze daar nog achter moeten komen.. hopen dus dat deze medicijnen aan slaan!!!!! Anders kan het nog wel eens lastig zijn geloof ik...
Trage schildklier vaker gehoord met verstoorde cyclus. Nou hopelijk werken de medicijnen en komt er weer enige regelmaat in. vrijdag ook spannend! Heb je ook symptomen die samen hangen met een trage schildklier?
Kan volgens mijn huisarts aan mijn darmprobleem liggen.. Helaas inderdaad niet zwanger! Gaat nu wat beter.
Ja heb al jaren haaruitval (maar wil niet zeggen dat het daardoor komt), veel moe en sloom, heb t altijd koud als t herfst of winter is (zomer niet hoor). Beetje droge huid. Lees dus net op internet dat dit symptomen zijn! Voel me nu best raar, vraag me nl echt af of ik dit al lang heb of niet! Als t goed is moet ik wel wat gaan merken van die pilletjes. Vraag me nu alleen af hoe t zit met zwanger worden en eerst natuurlijk: ongesteld worden haha. Zal het vrijdag wel allemaal nog vragen aan de gyn
Ha meiden, tijdje niet geweest hier, maar wel alles teruggelezen.. Meis, ik zie dat bij jou een trage schildklier is ontdekt. Overige hormonen waren goed? Hoop dat medicatie aanslaat en je je cyclus terug krijgt. Succes vrijdag bij de gyn! Deze week ben ik over de 200 dagen gegaan.. Aardig gek idee.. Vandaag MRI scan gehad, en ben inmiddels aan de medicijnen voor m'n prolactine, veel last van bijwerkingen gehad helaas, maar gaat gelukkig al beter.. Volgende week uitslag van de scan, ben benieuwd. Hoop van harte dat niemand van jullie die 200 dagen haalt
Lang joh Konden ze het niet alvast opwekken dmv een medicatie? Of is dat niet de bedoeling? Hoop voor je dat de scan een goed resultaat zal geven, spannende tijd! Mijn overige waarden waren volgens de HA goed. Maar ga het donderdag nog wel even navragen bij de gyn. Ook even vragen naar alles rondom die trage schildklier. Hoop maar dat de medicatie goed aanslaat en het dan stabiel wordt! Maar word nu wel zenuwachtig voor de gyn, omdat ik toch echt hoop dat er daar niet ineens ook weer wat uitkomt, dat ik er nog wat anders bij heb ofzo. Maar positief blijven denken! Want als het 'alleen' de trage schildklier is, dan valt het allemaal nog wel mee.
Opwekken kan altijd, ,aar je hebt er niets aan.. Ja, dan ben ik ongesteld, maar m'n lichaam zorgt er nog net zo hard voor dat er geen eisprong is.. Dus vruchtbaarder wordt ik er niet van.. Maar hopen dat de medicatie z'n best doet. Ik kan me voorstellen dat je nu met een hoop vragen zit! Trage schildklier is wel echt een oorzaak van cyclusstoornissen, dus ik zou er maar vanuit gaan dat dit het is en dat er verder geen andere oorzaken gevonden worden.. Positief blijven!
Hey ik ben nieuw in dit topic Ik ben 1juli gestopt met de Diane 35 en sinds dien nog geen menstruatie gehad ook niet een beetje Al na de dokter geweest maar die vertelt me dat ik nog wel een half jaar kan wachten gezien mijn leeftijd Dus afwachten helaas...
Pommepom: Nee idd daar heb je gelijk in, maar je hoort soms wel dat het daarna weer op gang komt/gereset wordt, maar dan moet je denk ik wel geluk hebben en ook moet er dan verder niks aan de hand zijn.. Ja ik moet maar positief denken en hopen dat dit 'het enige' is.. Dit is nog wel te behandelen! Welkom Dutchdiamond! Vervelend dat het nog niet op gang is gekomen. Hoe oud ben je? Als je een kinderwens hebt, is dat wachten heel vervelend. Doktoren zeggen makkelijk: Ja kijk het nog maar even aan en sturen je zo weer weg. Maar als het jou niet lekker zit, moet je gewoon terug gaan en om verder onderzoek vragen. Ik heb dat nu ook wel geleerd. Het is jouw lichaam en wie zegt dat er niets aan de hand is? Niet om je bang te maken natuurlijk, kan heeeel goed zijn dat je nog aan het ontpillen bent! Maar toch!
Jeetje Alou wat een verhaal! Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen. 200 dagen alweer Pommepom! Wat een periode zeg.. Spannende tijden. Mocht je, je hard willen luchten, dan kan dat altijd he! Lijkt me allemaal erg heftig. Meis28 succes morgen! Keep us posted! Welkom Dutch Diamond Bijzonder om te lezen dat we echt niet de enige zijn met een lange cyclus. Dat doet me erg goed. Na sinterklaas zullen mijn vriend en ik een afspraak maken bij de huisarts. We hebben geen zin meer om nog langer te wachten. Met de huisarts hadden we een half jaar afgesproken, maar die ene maand kunnen we echt niet meer wachten. We willen nu eens duidelijkheid!!
Gelijk heb je hoor naturel, als het je te lang gaat duren gewoon aan de bel trekken! Eerst eens weten of alles okee is, toch? Ik laat jullie weten als ik morgen terug ben van de gyn, hoe het daar gegaan is, best spannend hoor! Hoop dat ik alles ook zal begrijpen in het Spaans ivm rare medische termen hihi.
heey pommepom, leuk dat je er weer bent. Over de 200 dagen damn.. ik zit op 172.. dus ga die richting toch ook aardig op maar wie weet ik hoop dat ik daarvoor toch eens ongesteld word maar heb er steeds meer een hard hoofd in moet ik zeggen. Dus in het nieuwe jaar moet ook ik misschien maar eens langs de huisarts al heb ik daar ook geen zin in maja misschien brengt het duidelijkheid.. wat voor bijwerkingen kreeg je van die prolactine dan? Wat is prolactine precies? Enne je mag gerust blijven posten he! Meis28, succes morgen! Ben benieuwd. We horen er wel van Hey dutchdiamond! Welkom hier! Iedereen met een irritante lange cyclus is welkom hier we weten een beetje wat het is om geen cyclus te hebben inmiddels wat is je leeftijd dan? En wat heeft dat er mee te maken hoe oud/jong je bent? Ja naturel, gewoon doen hoor, why not toch Ik ga w.s. in het nieuwe jaar de ha opzoeken dusja januari of februari omdat we in januari nog op vakantie gaan enzo.. zie er wel tegenop, wil wel duidelijkheid maar gewoon al dat gedoe enzo wat staat me te wachten... geen fijn idee... werkte onze lijfjes maar gewoon normaal he zoals het bij de meeste denk ik vroeger ook normaal verliep.. majaa.. als ik dat wist had ik langer nagedacht over die PIL. maja. Succes we horen er wel van toch grtzz