Maanvrouwtje: Het ontpillen een fabel, maar waarom na het stoppen van de pil dan toch zo vaak opeens andere cyclussen vaak onregelmatig of zelfs uitblijvend? Voorderest zit er vast wat in van wat je zegt en hoop ik maar dat de pil er niet toe doet, helemaal overtuigd ben ik dan niet maar ik hoop dat het zo is... Vind het gewoon zo raar dat het nu zo lang niet op gang komt terwijl voor pilgebruik het veel normaler was enzo.. maja... weet je hoe vervelend dit is af en toe haha niet omdat ik zo ongeduldig ben kwa zwanger worden, maar wel dat mn lijf niet meer werkt! maja.
oh en nog een vraag nu ik toch bezig ben haha. Kan het kwaad om lang te blijven wachten voor ik naar een huisarts ga? Of kan het geen kwaad? Tot hoelang zonder menstruatie doorlopen is ok? Of toch beter wel te gaan.. ik ben niet zo'n huisarts loper zoiezo.
hey Joyce hoever zit jij nu? Ik hoop echt voor je dat het niet zo lang wordt als bij mij! Want dat is echt een heeeeele lange tijd
Dag 64 inmiddels.. Pfff.. Volgende week zijn we allebei vrij. Weer ff een testje doen en bij negatief ff de huisarts bellen.. Hoe zit t bij jullie? Al contact gehad met de huisarts?
Eerste cyclus duurde 98 dagen en ik zit nu op 82 alweer... Ben 1x naar huisarts geweest (zoals eerder gemeld) die zei dat ik maar jaar moest proberen als dan nog niet zwanger ben terugkomen.. Twijfel om toch nog een keer terug te gaan of te bellen.
Ja ik twijfel ook maar goed ga me niet haasten om een huisarts of acupunctuur te bezoeken. Het komt wel. Wil me er voorlopig niet TE druk over maken.. Maar mogen zit ik op dag 110! Grtzz en hou me op de hoogte he jullie hihi, alvast fijn weekend!
Jij ook een fijn weekend! Voordat ik naar de huisarts ga, zal ik eerst mijn temperatuur bij houden. Die tip kreeg ik laatst. Ze kunnen daar naar vragen als je doorverwezen wordt en dan duurt het langer voordat je eventueel geholpen wordt.. @joyce01;; pff.. twee van die lange cyclussen... Wordt mijn eerste cyclus nu al zat! Dacht even ongesteld te worden, maar me lichaam houdt me gewoon continu voor de gek.. grmbl.. en de dagen tikken langzaam door.. @holiday;; over de 110 alweer.. jemig..! Dan heb ik nog even te gaan
oh temperatuur bijhouden? Hoelang moet je dat bijhouden dan? Ik hebdat ook wel is hoor dat ik denk dat ik onge moet worden maar is steeds niet zo.. achjaaa
Om inzicht te krijgen denk wel je hele cyclus, maar aangezien die zo lang duurt denk ik niet dat ik eraan ga beginnen Ik ben het echt een beetje zat allemaal...
snap ik, het is irritant!!! Ik weet het maar soms ben ik het ook helemaal zat en denk ik morgen bel ik de dokter of een acupunctuur! Later denk ik weer ach, tijd zat, het komt wel anders kan ik altijd nog gaan haha. Dusjaaa... wisselend sterkte ermee iig ik hou je op de hoogte hoop jij mij ook grtz
Idd om je cyclus bij te houden. De arts kan vragen of je dit de komende drie maanden wilt bijhouden. Dus mocht je een moove naar de huisarts maken, dan kun je dit misschien als voorzorg doen. Zelf zie ik dat nog niet zitten. Maar wie weet over een paar weken dat ik t dan maar doe Morgen eerst maar even testen.. Who knows....
Succes met testen, zal voor je duimen! Ja ik weet niet soms denk ik ook aan temperaturen, maar vind het nogal een gedoe :x
Er zijn ook veel vrouwen die na jaren pil gebruik gewoon zijn vergeten hoe hun cyclus voor de pil was. Die denken dan erna dat net door de pil komt. En zo bij mij was mijn cyclus jaren later juist regelmatig geworden. Zo kan het natuurlijk ook andersom zijn. Dat in de tijd je cyclus onregelmatig is geworden, en dat dat ook gebeurd zou zijn als je de pil niet had geslikt. Als je bv veel in gewicht aankomt of afvalt, dat kan ook al invloed hebben op je cyclus. Veel vrouwen denken dan dat het door de pil komt.
Sorry, wat late reactie, drukke week achter de rug... Het kan absoluut geen kwaad om te wachten. Je kan bij wijze van spreken de rest van je leven doorlopen hiermee. Enigste (wel relevant natuurlijk ) voordeel is dat je je zwangerschapskans vergroot. Als je clomid (medicatie) krijgt, kleven er natuurlijk ook nadelen aan. Ietsje grotere kans op een meerling bv. En in het begin regelmatig echo en bloedprikken om de juiste hoeveelheid medicatie te bepalen. Word dus allemaal wel een beetje gemedicaliseerd.
Pff dan zou je dus nu al 100 dagen elke ochtend je temp moeten meten, das toch niet te doen? (Moet je ook heel nauwkeurig doen) Overigens als 14 weken voor je menstruatie je temp stijgt, kun je er wel zeker zijn dat je wel een eisprong hebt.
Ja daarom... vind ik ook wat te lang Ik had voordat ik aan de pil begon ook een onregelmatige cyclus, sloeg wel eens een maand over geloof ik.. soms wel twee. Maar kan het me niet zo goed herinneren meer. Weet wel dat ik nu ik zwanger wil worden het erg frustrerend is. En aan de ene kant wil ik graag vaststellen of ik een eisprong heb, dit zal me denk wel geruststellen indien dit zo is, maar wat je zegt rond de 100 dagen om zelfde tijdstip tempen.. Maar vraag me ook af als het voor de pil al niet goed zat en nu weer niet, dan moet er haast wel iets mis zijn?
Naja, wat is "mis". T werkt blijkbaar wel bij je, alleen heeeeeel traag. Weet niet of je je herkent in de symptomen van PCO? Ook als je dat niet hebt, kunnen ze met medicatie ovulaties opwekken.