Spannend Dutch diamond, gewoon goede moed blijven houden ook al is t lastig! Ik ben net terug van de ha.. Ze denkt dat ik pcos heb, pffff daar was ik al die tijd al wel bang voor.. Schijnbaar had zij info van de gyn en mbt die rare hormoon waarden.. Goede nieuws is dat m'n schildklier en prolactine onder controle is nu en die medicijnen moet ik nog wel even blijven slikken. Pap uitstrijkje twijfelden ze over dus over twee weken weer een test bij de gyn :-/. Dan over ong twee maanden naar de gyn om te bevestigen of ik pcos heb en moet ook nog een scan krijgen (mri) om te kijken waarom die hormoon waarden niet in orde zijn.. Maar is een lange wachttijd voor! M'n testosteron is NL ook hoog, vandaar nu die pcos denk ik..
Jeetje meis toch Dat is wel even schrikken denk ik Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen Het is niet niks wat je net te horen heb gekregen maar je hebt ieder geval nu wel een plan van aanpak
Ja zeker balen.. Ik hoop dat t nu hierbij blijft. Pcos is niet niks maar er valt wel mee te leven/de kans is niet meteen vergooid om zwanger te raken dus daarover moet ik proberen positief te blijven. Alleen hoop ik nu dat de pap-uitslag goed is en dat er verder niets mis is in de hypofyse dat die hormoon waarden niet goed zijn. Hoop dat daar een oplossing voor is maar daar moet ik dus nog op wachten voorlopig.
Oh nee Meis, het zit je ook niet mee! Mijn testosteron is ook iets verhoogd, maar niet veel. Helemaal klote met die pap-uitslag! Duim voo rje dat alles goed is! Hoezo moet je eigenlijk 2maanden wachten voordat ze kunnen bevestigen dat het pco is?
Jaa best rot! Maar ja ben iig nu in behandeling en ermee bezig en dat voelt dan ook wel weer goed.. Ja duurt lang, weet ook niet precies, beetje vaag allemaal en alles in het Spaans met medische termen! Maar kwam erop neer dat ze die mri scan ook moeten doen om te kijken of alles verder goed is in de hypofyse, want wat is de oorzaak dat die hormoon waarden zo verstoord zijn? Ik denk dat ze dus de conclusie daarvan willen afwachten en dan gaan ze ook nog een nieuwe echo maken over een tijdje om te kijken of het er al anders uitziet of nog hetzelfde. Moet die schildklier en prolactine medicijnen tot die tijd nog blijven slikken zodat het niet dan ineens weer slecht is zeg maar. Maar als ze me dus in april nog niet hebben gebeld dan mocht ik terug komen en maken ze er weer wat vaart achter.. Dus even twee maanden geduld dus...
Tsja, maar die wachttijd zal wel niet voor niets zijn-ze zullen t wel druk hebben.. Hier is ook een ander zorg systeem dan in NL maar op zich ben ik tot nu toe redelijk tevreden erover. Het kan erger hihi. Hoop echt dat ze me gauw bellen. En zo niet: dat t snel april wordt en dan moeten ze me maar gauw een afspraak geven voor die scan!!
@tero wat een KL*te reactie snap niet eens dat ze dat durf te zeggen @ meis hoop het ook voor je Vind overal de wachttijden erg lang eigenlijk Al ging het bij mij nog aardig vlot gaan die eerste afspraak
He Meis28 wat ontzettend balen zeg! En ook z'n gedoe weer met dat wachten. Wel weer wat meer duidelijkheid maar lastig zeg allemaal! Hopen dat het snel weer in orde is!
Jeetje tero wat een achterlijke reactie!!! Ja klopt sommige dingen duren echt veel te lang! Afspraak voor naar de gyn duurt hier ongeveer 2 weken dus dat vind ik wel redelijk te doen.. Maar voor een mri staan 9 maanden wachttijd dat is toch idioot..! Heb er nu pas 2 maanden op zitten dus denk niet dat ik binnenkort al gebeld ga worden pfff.. Ik irriteer me aan m'n puisten en ik voel me gewoon soms echt onzeker of niet goed in m'n vel! Ik vraag me echt af wat ik er aan kan doen om die testosteron lager te krijgen
@meis Hier ook verschrikkelijk die puisten probeer ze onder een dikke laag foundation te verbergen en smeer 2x per dag een lotion (stinkt verschrikkelijk, krijg er zelfs traan ogen van) maar vanuit me gezicht trek het nu al naar me rug en over me borst heen word er echt onzeker van Hou me maar vast aan het idee dat het voor een goed doel is
Ik voel me er ook echt niet prettig bij, word er ook onzeker van. Ze zitten bij mij vooral rond mn kaaklijn/hals en dan nog een aantal op mn schouders. Irritant!! De HA zei dat dit echt te maken had met dat hoge testosteron gehalte (en dus waarsch.PCOS) en dat er even niets aan te doen was. Heb wel een soort doekjes voorgeschreven gekregen die gedrenkt in antibiotica zijn, kijken of dat helpt. Daar moet ik elke ochtend en avond ze mee insmeren zegmaar. Maar moet de zon vermijden. Dus wanneer het hier zo mooi weer wordt, kan ik ze beter alleen s avonds gebruiken. Foundation gebruik ik niet zoveel want denk dat t daar erger van wordt! Heb wel van Clinique een soort foundation/corrigerende creme, wat ook de puistjes meteen aanpakt en uitdroogt.
Nou heb net even de symptomen zitten lezen en dan word ik niet vrolijk Als ik dat zo lees dan vrees ik ook dat ik pcos heb Op mijn schouders heb ik ze ook En klopt in die lotion van mij zit antibiotica maar tot nu toe weinig verschil helaas
Het is bij iedereen weer anders geloof ik. Zo lees je ook vaak over pcos bij een te zwaar gewicht en dat heb ik juist weer totaal niet. Maar bij mij is het puur dat testosteron gehalte wat te hoog is. Dat zijn mannelijke hormonen en vandaar denk ik die puistjes op juist die plekken etc.. Ze moeten pco nog wel bevestigen bij mij want dat is nog niet 100% zeker, maar eerst dus die mri resultaten nog afwachten. Hoop echt dat t niet nog maanden gaat duren voor ze die scan kunnen doen! Wat voor lotion is dat wat jij hebt Dutch diamond?
Tero: Jij hebt dan dus verder geen symptomen die met pco te maken kunnen hebben, behalve uitblijvende eisprong? T blijft interessant, pff.. zit maar te googelen en te doen. :-/