begrijpelijk hoor. doordat je niet weet wat het is ga je je onbewust anders voelen.en dat doet je niet echt goed. ik hoop dat het allemaa voor je mag meevallen iemand vroeg hier of het in verband kan staan met lang gebruik van pil. het zou kunnen maar ik zelf heb maar zon 3 jaar de pil gebruikt. ik was ook pas op mijn 16de gaan menstrueren door een pilletje van de homeophaat maar ook toen was mijn cyclus al erg onregelmatig aantal jaar later de pil. dus zelfs voor pilgebruik zat het nog niet goed. hier nog een artikeltje over pco aanpakken met of zonder medicatie PCOS onregelmatig of niet menstrueren » De Hormoonfactor
Ja dat had ik ook wel, dat onregelmatige, vooral in het begin, later ging het wat beter maar toen ging ik aan de pil vanwege acne. Van m'n 17e tot 28e geslikt. Ik ga het artikel even lezen!
@meis zo was inderdaad mijn vraag ook aan de gyn: ik heb constant de pil doorgeslikt kan het daarmee te maken hebben dat het nog niet op gang is gekomen toen vertelde ze dat het er los van stond met of zonder pil het was gekomen of niet vond ik eigenlijk best raar
het zou kunnen hieronder een stukje meest gebruikelijke symptomen van iemand die stopt met de pil zonder doorslikken: Direct na het stoppen met de pil krijg je nog de gebruikelijke onttrekkingsbloeding zoals je die kent van tijdens de stopweken. Als je dus vooraf 3 weken achtereen de pil hebt geslikt, dan geldt de eerste week daarna zonder de pil als de gewone stopweek, en ben je dus eigenlijk nog met de pil bezig. Pas wanneer je normaal gesproken de pil weer zou nemen, en je neemt hem niet, dan is dat eigenlijk pas je eerste pilloze dag. Omdat de anticonceptiepil je cyclus heeft platgelegd zal deze weer op gang moeten komen als je stopt met de pil. Het duurt ongeveer een maand voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn. Het kan een paar maanden duren voordat je lichaam zijn eigen hormoonproductie weer op gang heeft en er weer een eisprong plaatsvindt. Zolang de eigen cyclus nog niet helemaal goed loopt kan een menstruatie, ongesteldheid, langer op zich laten wachten. De eerste cyclus kan zo dus lang duren, makkelijk 8 weken en soms zelfs nog langer. Je kunt daardoor het gevoel krijgen dat je zwanger bent, maar dat hoeft dus helemaal niet. Voor de zekerheid kun je uiteraard een zwangerschapstest doen. Vaak is de cyclus in het eerste half jaar na het stoppen met de pil erg onregelmatig, vaak met lange cycli. Na een half jaar heb je meestal weer een normaal menstruatieritme, soms al veel sneller, maar bij sommigen kan het ook meer dan een jaar duren. Klachten na het stoppen met de pil Door het stoppen met de pil krijgt je lichaam de hormonen die hij gewend was niet meer binnen en moet je lichaam de hormoonproductie zelf weer op gang brengen. Er zijn vrouwen die hier helemaal niets van merken en er dus ook geen klachten van krijgen. Maar bij sommigen is dit wel het geval. De klachten, symptomen, kunnen per persoon verschillen. Het kan soms zelfs lijken alsof je zwanger bent, bij twijfel kun je een zwangerschapstest doen. Voorbeelden van klachten na het stoppen van de pil zijn: buikkrampen buikpijn misselijkheid hoofdpijn pijnlijke borsten pijnlijke tepels stemmingswisselingen puistjes onregelmatige menstruatie
Ja bij de een kan het best even duren voor alles weer normaal werkt zeg maar, maar bij de ander is alles meteen al weer helemaal prima. Dus ik denk dat je daar weinig over kan zeggen.. Dokters hebben daar ook geen antwoord op en het zal per persoon verschillen
ook door er veel mee bezig te zijn kan de mentruatie uitblijven. hetzelfde als met schijnzwanger. ik ken een vrouw die schijnzwanger was en die had ook een enorm dikke buik gekregen en haar buik groeide steeds en ze produceerde melk uit haar borsten. maar helaas was ze niet zwanger doordat ze zo graag zwanger wilde raken creerde ze een zwangerschap zelf. en vreemd genoeg reageerde haar lichaan daar enorm op. wij denken nu een beetje aan een 2de kindje. en heb zelfs al een paar x gedacht zwanger te zijn. ( terwijl ik gewoon veilig vrij met voorbehoedmiddel dus het kon helemaal niet ) op het moment dat ik erover begon te denken om voor een 2de kindje te gaan werden mijn cyclussen ook weer langer... zo stom! wij hebben besloten nog even te wachten om voor een 2de tagaan omdat ons zoontje nog enorm veel aandacht aan ons vraagt en nog de nodige problemen heeft waardoor ik nu nog de volle 100% aan hem mijn aandacht moet geven. wel zijn we weer ontzettend bang dat het weer zo lang gaat duren voordat we zwanger raken. maar omdat er wel een kleine kans bestaat dat het meteen raak kan zijn wachten we nog even. zoiezo willen wij de mmm niet terug in we hebben het bewijs dat het zonder de mmm mogelijk is. maar de angst dat het weer zo lang gaat duren is er wel. ben ook bang voor mijn cyclussen. ik weet vanmezelf hoe gezonder en hoe minder stressvoll ik leef mijn hormonale waarden beter zijn. maarja helaas is het erg moeilijk om dit op peil te houden. ik doe mijn best! slik daarbij ook tarwekiemolie capsules. 3x daags. en probeer te vet eten te vermijden. schijnt dat vet de hormonen ook beinvloed.
Dames met pco, heel veel succes! Ik heb niet al jullie namen onthouden, maar het lijkt me heftig nieuws om te verwerken... Meis28 laten we duimen dat de uitslag van je uitstrijkje en de MRI weinig schokkends oplevert! Hier afgelopen maandag vrij gehouden, want ik zou vreselijk ongesteld moeten worden.. Helaas alleen met afvegen bloed, wat overigens ook FF wennen was.. Toen vrijdag opeens echt ongesteld. Inclusief het zeurende gevoel in buik en rug.. Nu afwachten of ik volgende maand uit me zelf ongesteld word, anders moet ik terug naar de huisarts
Fijn naturel dat je eindelijk bloed ziet hihi..! Toch wel een goed gevoel denk ik dat het er allemaal weer even uitkomt na zo een lange tijd. Ik zou dat ook wel graag willen maar de ha zei dat t voor mij nu even geen zin had. Sprankelkind: wat een verhaal van die vrouw, dat dat kan he?! Ja ik hoor ook dat stress veel invloed kan hebben. Ik moet zeggen dat ik wel stress tijden heb gehad enzo, ik werk in de zomer ook heel veel bijvoorbeeld (6 dagen per week) aangezien ik in een vakantie bestemming woon in Spanje. Maar we zijn dan in de winter weer lekker 5 maanden vrij dus dan zou ik volledig moeten kunnen ontspannen! Denk dat t bij mij vooral echt door die hormonen nu komt.. Maar ja wie weet wat t allemaal wel niet kan zijn. Wat is jouw cyclus nu? En zit je er niet aan te denken om het toch onveilig te doen nu jullie wel voor een tweede zouden willen gaan? Ook al duurt het dan nog even, de kansen zijn er dan wel. Wel leuk en spannend..!
Moet nu eerst wachten op een oproep voor een mri scan en de wachtlijst hier is lang dus kan nog paar maand duren pas dan kunnen ze weten (hopelijk) wat er precies aan de hand is en dan zal ik wel een vervolg traject krijgen en horen hoe en wat!
Dutch diamond succes morgen met bloed uitslag, laat je weten hoe het ging? Hier net geteld en al 180 dagen menstruatie loos! Grrrr
hey meis tuurlijk laat ik het weten morgen tussen 4 en 5 word ik gebelt telefonisch consult word het dan al ga ik ervanut dat het pcos is naar mijn eierstokken te hebben gezien
tellen begin ik maar niet aan hoop dat er bij jou binnenkort wel wat schot in zit duurt bij jou ook lang
hee meid. ik had gisteren een lang bericht getypt maar zie nu dat hij niet is gepost ik zal morgen mijn verhaal nogmaals vertellen hihi. heb nu weinig tijd
eventjes in het kort wij hebben 1,5 jaar in de mmm gelopen ivm pco. ik heb alle dosissen clomid gehad en heb paar x puregon en pregnyll gespoten. na dit alles werd ik niet zwanger.toen besloten een rustmaand in te lassen. en op vakantie te gaan. en ja hoor ik kwam zwanger terug! helaas begon met 5 weken zwangerschap al het nodige bloedverlies. dit stopte en begon steeds weer. wat waren wij bang. uiteindelijk was het bloedverlies gestopt en de kleine deed het nog steeds goed. met 22 weken kreeg ik ineens weer bloedverlies allleen toen nog veel meer. naar het ziekenhuis bleek mijn placenta te laag te liggen. dit gaf vrijwing op mijn baarmoedermond waardoor ik ging bloeden en er stolseltjes ontstonden . opzich kan een laagliggende placenta niet zo heel gek veel kwaad maar het bloedverlies kon mijn baarmoeder zo prikkelen dat ik er weeen op zou kunnen krijgen. en dat met 22 weken is niet gunstig. ik kon dus vroegtijdig bevallen. dus advies was rust houden. gelukkig was mijn placenta met 32 weken weer netjes omhoog getrokken ., heb wel vanaf 30 weken enorm veel voorweeen gehad. dit kwam omdat ik de GBS bacterie bij me droeg. ook dat nog dacht ik ! gelukkig was dit met 36 weken niet aktief dus hoeft eik niet aan de antibiotica infuus met de bavlalling. uiteindelijk ben ik met 40,4 bevallen. heb 30 uur weeen gehad. toen was eindelijk ons zoontje geboren na heel veel stressvolle weken. helaas vanaf dag 1 van de geboorte ging het niet lekker met ons zoontje. hij huilde enorm veel en wilde niet slapen. hij heeft 4 maanden lang dagen lang gekrijst. maar we waren er nog niet. ons zoontje had ook een enorm groot slaapprobleem. hij kon niet inslapen en werd hysterisch na uren lang krijsen nog niet in slaap kunnen vallen. hiervoor is hij een week opgenomen geweest maar helaas baatte dat niet . uiteindelijk met 9 maanden kwam er een omslag. er ligt nu een matras naast mijn zoontje zijn bedje waar ik de gehele tijd op blijf liggen tot hij in slaap valt. elke x als hij gaat staan lig ik hem rustig neer en stel ik hem gerust. dit herhaalde ik wel 100 x dotdat hij door had dat het goed was. nu slaap hij al een maandje zo naar bed en nu slaapt hij binnen een half uurtje!! helaas komt hij nog wel 3x snachts. maar dat nemen we voor lief. ons zoontje is ook enorm prikkel gevoelig en heel druk. ook vind hij het moeilijk om in drukke gezelschappen te zijn. hij heeft nog heel veel ondersteuining nodig. vandaar dat wij enorm bang zijn om nu voor een 2de te gaan. de wens is er zeer zeker well. en we zouden het leuk vinden als het leeftijsverschil een beetje tussen de 2 a 3 jaar is zodat ze lekke rmet elkaar kunnen spelen. maar stel dat het nu wel meteen raak is? kunnen wij dat aan? dat vinden wij best wel beangstigend. maar het kan ook weer 1,5 jaar duren voordat wij zwanger zijn. en als we dan pas over een jaar beginnen en het duurt dan weer zo lang dan sla ik mezelf mischien enorm voor mijn hoofd. we weten niet zo goed waar we goed aan doen. mischien gaat het over 9 maanden wel super goed met ons zoontje en is de angst voor niks geweest. waar ik ook over nadenk ik stel ik raak meteen zwanger ook al is die kans best klein. het zou kunnen dat ik enorm veel kwaaltjes krijg . dan is de zorg voor mijn zoontje mischien best wel pittig. ( mijn vorige zwangerschap ben ik nie tmisselijk geweest en heb ik de eerste weken weinig last gehad buiten het bloedverlie som ) maar is dat nu weer zo? allemaal vragen die ik aan mezelf stel, maar ik kom er niet over uit wat het beste is. p.s mijn cyclus is niet zo extreem lang meer als voor de zwangerschap. ik heb de eerste 2 x na mijn zwangerschap een cyclus gehad van 22 dagen toen dacht ik het woooow dat is kort!! maar nu zijn mijn cyclussen helaas al weer langer. ditmaal was het 54. dus niet meer over de 100 dagen heen als voor mijn szwangerschap. maar nog niet optimaal. sorry als mijn verhaal een beetje een warboel is hihi
zo nou uiteindelijk tussen 4 en 5 hebben ze gebelt (5 uur stipt) mijn bloeduitslagen waren goed morgen gaan we starten met clomid ( ze houden morgen als 3e dag aan) dan op de 12e naar de echoscopiste om verder te kijken owhja mijn lh hormoon was hoger als mijn fsh hormoon ofzo (zo is kijken wat dat inhoud)
Jeetje sprankelkind wat een verhaal! Snap jullie angst, uiteindelijk zal er een moment komen dat jullie er echt klaar voor zijn. Fijn Dutch Diamond dat je nu kan starten! Hoop op snelle successen
Oh jee spannend Dutch diamond! Vind je niet? Alsof het nu echt al een beetje gaat gebeuren! Ben benieuwd.. Sprankelkind: heftig hoor, ik begrijp nu idd heel goed waarom Je toch twijfels hebt. Je wil wel graag maar er staan ook nog een aantal dingen in de weg. Je weet idd niet hoe jullie zoontje zich gaat ontwikkelen en hoe hij over een aantal maanden weer is. Anderszijds kan het weer een tijd gaan duren voor je zwanger raakt, maar dat weet je niet zeker! Anders Moet je eens de voor en nadelen bij elkaar leggen.. Druk krijg je het sowieso wel denk ik met twee kleintjes, ook al zijn ze allebei nog vrij 'rustig'.. Dus je moet denk ik vooral naar je hart luisteren. Als jullie wens nu echt super groot is.. Hoe oud ben jij?