Nee herken me alleen in de onregelmatige cyclus Ja ben al 1x bij huisarts geweest toen wilde ze niets doen, gezegd dat ik jaar moest proberen... twijfel nu al weer dik een week om te bellen, omdat ik 1 ongeduldig ben, 2 gek wordt van de onzekerheid en 3 liever nu weet als er iets niet goed is, want nu heb ik zo weinig hoop.. Aan de andere kant denk ik, misschien komt het vanzelf goed en ben ik dalijk spontaan zwanger.
Ik weet niet waar je woont maar je zou naar de kliniek geertgen kunnen gaan. 100 dgn is echt veeeels te lang. Ik had ook erg lange cyclussen en na een half jaar proberen hun gebeld voor advies, mocht gewoon langskomen. De huisarts had dat ook tegen mij gezegd eerst een jaar proberen en bij geertgen zeiden ze dat als je langere cyclussen hebt dat de huisarts je gewoon mag doorsturen, of ze dit niet willen of hier niet van op de hoogte zijn weet ik niet. Maar dat is voor ons wel vervelend als je niet elke maand een kans hebt, want dan snap ik de termijn van een jaar. Wellicht iets voor jou?
Zal eens kijken. Ik zat te denken om afdeling Gynaecologie in het ziekenhuis te bellen en mijn verhaal te doen.. Kijken wat zei adviseren of ervoor kunnen zorgen dat ik verwijzing van huisarts krijg
Mijn cyclus was voor ik aan de pil ging in ieder geval veeeel regelmatiger dan nu! Want nu heb ik niks. Maargoed ik blijf denken dat de pil meer doet dan er gedacht word maar goed laat dat maar in het midden. Verder tja een leven lang hiermee doorlopen betekent eigenlijk ook nooit kinderen. Zou wel heel toevallig zijn als je dan net seks hebt in een periode dat je heel toevallig net een eisprong heb in al die jaren tot je overgang. Dus ik denk na een half jaar toch maar eens stappen te gaan ondernemen. Als ik uit ga van 42 dagen omdat dat de eerste keer zo was.. zou ik als ik op dag 126 zit geloof ik 3 lange maanden niet onge zijn, nu zit ik op dag 112. Schiet al op nog 2 weken, dan nog 2x 42 dagen = dus 84 dagen. Ik vind dat ik dan wel lang genoeg mn lijf de kans heb gegeven om zelf te herstellen.. Tjaa en temperaturen idd serieus ik ga echt niet elke dag honder-zoveel dagen temperaturen enzo hoor! Dan verzinnen ze maar wat anders voor me haha. Wat een gedoe zeg een cyclus wat niet normaal op gang komt.. pff niks aan. grtz voor nu. Naturel, ja jammer van je test.. ik had dat ook pff
Balen van je test! Knuffel.. Helaas herken ik de teleurstelling Even mijn update: Heb ziekenhuis gebeld gynaecologie... Volgens hun is mijn cyclus echt veel te lang! Zeker geen jaar proberen en terug naar ha voor een doorverwijzing. Vanmiddag de huisarts maar weer bellen
Ik zou geen jaar wachten op misschien wel niets.. Zelf gaf mijn eigen huisarts aan dat ik anderhalf jaar moest afwachten en dat er daarna pas actie zou komen. Mijn langste cyclus was 134 dagen! Na zelf doorgezet te hebben kreeg ik binnen het jaar een verwijzing naar de gynaecoloog, met als resultaat pcos en ik zit nu aan de clomid. Luister naar je eigen gevoel en laat je niet afschepen!
Wordt morgen teruggebeld door de huisarts en ik ga nu inderdaad een doorverwijzing regelen ben wel bang voor het vervolg..
Joyce, ja snap ik.. misschien valt het allemaal mee, laten we daar eerst vanuit gaan en daarna verder zien succes
Ik zou idd ook de zenuwen hebben. Hoop op een goede afloop voor ons allen. Morgen bel ik mijn ha in zijn telefonisch spreek uur. Even wat informatie inwinnen en daarna beslissen hoe lang ik zelf max vind. Maar hoop dat ik zo ongesteld ga worden.. Knap van je dat je alvast de afdeling genealogie hebt gebeld!
@holidays ga jij na t horen van joyce01 ook stappen ondernemen of kijk je t nog even aan? Ben blij dat ik niet de enige ben met een uitblijvende cyclus..
Ja ben wel blij dat ik gebeld heb en weet dat zij dit inderdaad niet normaal vinden.. 2 hele lange cyclussen achter elkaar en voor pilgebruik ook niet echt regelmaat. Dus ga morgen aandringen op doorverwijzing bij huisarts hoe eng ik dit stiekem ook vind. Op weg naar meer duidelijkheid
Meiden, ik breek even in. Na in nov 2012 gestopt te zijn met de pil werd ik na 2 maanden ongesteld, wel heel licht en kort. Daarna bleef het stil. Huisarts wilde me ook eerst niet doorverwijzen maar na aandringen toch gekregen en blijk PCOS te hebben. Geen erge acne, overbeharing of overgewicht. Gyn vertelde me dat je na 3 of 4 maanden na stoppen pil wel weer ongesteld moest worden, anders is er echt wat aan de hand. Dus gewoon aandringen bij de huisarts, al krijg je maar een inwendige echo zodat je weet of er iets mis is. Succes allemaal! Ik weet hoe frustrerend het is om te wachten op een streepje bloed
Hey naturel, ik dacht dat ik al gereageerd had maar zie t niet staan. Mn vriend moet toevallig zoiezo nog langs de dokter en hij zou er eens naar vragen wat ze adviseerd. ik hoop voor die tijd al onge te zijn maja
@holidays hopelijk krijg je dan ook wat meer duidelijkheid.. Ik kan morgen bellen, dus ben benieuwd! Ik hoop ook snel ongi te worden... Denk zelfs dan blij en opgelucht te zijn 😳
Ik heb een doorverwijzing nu. Kan maandag terecht. Huisarts heeft nu bevestigd dat er voor een onregelmatige cyclus inderdaad 6 maanden voorstaat in plaats van een jaar. Succes dames!