al meer dan 100 dagen niet ongesteld!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door holidays, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik ben nog een jonge meid van 24. dus daar zal het niet aan liggen:) bij mij is de wens erg groot. snap zelf eigenlijk niet eens waarom ik al aan een 2de denk;) of het nu mijn hormonen zijn ik weet het niet. maar ik denk er steeds elke dag aan. ik denk ook omdat er om mij heen nu veel zwangeren zijn. en dat ik even de medische malle molen opnieuw beleef in mijn hoofd. en dat ik nu zoiets heb van ik wil een 2de. uit angst dat het mischien later niet meer zal lukken.klinkt mischien een beetje vaag. maar ik ben ontzettend bang dat het me ontnomen word.
    maar anderzijds ben ik ook weer heel bang voor een 2de kindje.
    ook besef ik me heel goed dat ik van geluk mag spreken dat ik al 1 kindje heb:) ik voel me echt gezegend met hem desondanks we de nodige problemen met hem hebben.
    ik weet nog niet zo goed wanneer ik er klaar voor ben. en of dat moment ook gaat komen. als mijn man zou zeggen kom we gaan voor een 2de zou ik zeggen JA maar om die beslissing zelf te maken vind ik eng. bang dat ik de verkeerde beslissing neem.. ik hoop dat er een moment gaat komen dat zowel mijn man als ik echt het gevoel hebben van nu zijn we er echt klaar voor..

2. Schilderijtje

klopt bij pso is het lh hormoon verhoogd.
    door de kralenkrans denkt je lichaam constant dat er een eitje gaat springen. en gaat het lh hormoon aanmaken. maar komt niet verder dan de piek omdat de ei geen ruimte heeft om te springen.
    hierdoor werken ovulatietesten bij mensen met pco vrijwel nooit omdat ze eigenlijk altijd positief uitslaan omdat je lh waarde verhoogd is in je bloed;)

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja ik begrijp het best hoor. Maar je bent zo te horen nog heel jong dus ik denk dat t ook geen kwaad kan om gewoon nog rustig even af te wachten hoe het met jullie kleintje gaat en daar gewoon volop van genieten.. De tijd komt dan waarschijnlijk vanzelf dat je echt overstag gaat! Je man is ook nog niet 100% zeker er over?
    Wanneer is er sprake van een hoog LH gehalte? Die van mij is geloof ik niet heel erg hoog. Hebben jullie idee van waarden? Mijne is 11,76.. En m'n ovulatie testen zijn tot nu toe altijd negatief geweest (Nouja heb er maar 4 of 5 gebruikt in totaal gewoon uit nieuwsgierigheid op willekeurige dagen)

4. Schilderijtje

Gemiddelde referentiewaarden LH voor vrouwen
    Leeftijd LH
    0-6 maanden < 1,0 U/l
    7 maanden tot start puberteit < 1,0 U/l
    vroege tot late puberteit 1,0-8 U/l
    volwassen, voor en na eisprong 1,0-8 U/l
    volwassen, rondom eisprong 10-55 U/l
    volwassen, postmenopauzaal (na de overgang) 15-90 U/l

ik dacht dat boven de 8 verhoogd is.

5. Schilderijtje

hier een stukje:
    hier een stukje nog
    7. Verstoorde hormonale balans

Zoals reeds eerder vermeld, wordt het proces van follikelrijping, -groei en ovulatie gereguleerd door het Follikel Stimulerend Hormoon (FSH) en het Luteïniserend Hormoon (LH). Een goede verhouding en interactie van beide hormonen is hiervoor noodzakelijk.

Onder normale omstandigheden zijn de FSH-waarden verhoogd in de eerste helft van de menstruatiecyclus, d.i. de eerste 14 dagen na de aanvang van de menstruatie. Tijdens die periode staat dit hormoon in voor de rijping en groei van een follikel. Het FSH werkt niet alleen in ter hoogte van de ovaria, maar bevordert ook de groei van het endometrium (= baarmoederslijmvlies). In de tweede helft van de cyclus zijn de FSH-waarden laag.
    Het Luteïniserend Hormoon brengt veranderingen teweeg in de follikelwand en tevens in de eicel (ovum) waardoor de eisprong plaatsvindt. Deze laatste wordt veroorzaakt door een piek van de LH-waarden.

Bij patiënten, die lijden aan het polycystisch ovarium syndroom, is deze hormonale balans ernstig verstoord. Zo komen continu verhoogde LH-spiegels voor bij 40-50% van de PCOS-patiënten. Het polycystisch ovarium syndroom is dan ook het meest voorkomend hormonaal probleem bij vrouwen op vruchtbare leeftijd.
    Door de verhoogde LH-spiegels, in combinatie met lage FSH-waarden, ontwikkelt een follikel niet of onvoldoende. Anderzijds is het mogelijk dat er wel een follikel ontwikkelt maar dit langer duurt door de verlaagde FSH-waarden.

2.8. Hyperandrogenisme

Hyperandrogenisme betekent letterlijk een teveel aan androgenen (= mannelijke hormonen) en komt voor bij 30-50% van alle PCOS-patiënten.
    Hyperandrogenisme leidt voornamelijk tot de symptomen hirsutisme, alopecia androgenetica en acne.

6. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

mijn waardes weet ik verder niet was net een beetje aan het inlezen over de bijwerkingen van de clomid
    word je ook niet vrolijk van volgens mij pfff

7. DutchDiamond

@sprankel
    jeetje op jou leeftijd heb je al heel wat meegemaakt
    ik ben 24 en bezig met de eerste maar vind het nu al een heel proces waar ik in zit
    en stiekem toch best zwaar ook vooral omdat niemand in mijn omgeving er wat vanaf weet en ik nergens mijn verhaal kan doen

8. Schilderijtje

wijn zijn vroeg begonnen omdat ik zelf al steeds het gevoel had dat het niet goed zat.omdat ik ook pas op mijn 16de ben gaan menstrueren met behulp van de homeopaat. maar toen was mijn cyclus al erg warrig. en vooral pijnlijk.

ook heb ik een hele tijd in het ziekenhuis gelopen vanwege prikkelbare darm. ik had elke dag ontzettende buikpijn. en duizelig misselijk etc.
    binnestebuiten gekeerd maar niks gevonden. het kwam er op neer dat het puur van de stress was.

ook ben ik op jonge leeftijd er depressief geweest en daar ook al het nodige meegemaakt.

dus voor mij voelede het echt als x op x een telerurstelling.
    ik heb er nu mee leren omgaan dat bij ons nu eenmaal alles niet vanzelf gaat en ik mezelf iets meer bij dingen neer moet liggen. er tegen vechten heeft geen zin . dat geeft alleen maar meer stress.

ik kan een heel boek over mijn leven schrijven . maar als ik die hier moet plaatsen ben je volgende week nog niet uitgelezen:)

9. Schilderijtje

gyns vertellen altijd dat clomid geen hormomen zijn.
    maar ik heb daar mijn twijfels over.
    ik zelf heb er ook wel wat last van gehad. het sloeg bij mij vooral om mijn ogen soort waas. wat met autorijden niet fijn was. ook kreeg ik er stemmingswisselingen van. maar het zou natuurlijk ook kunnen dat het niet de clomid was die de bijwerkingen geeft maar mijn lichaam die op de clomid reageerde.
    maar er zijn ook veel mensen die er helemaal geen last van hebben:)
    nog niet te druk om maken!
    ik vind trouwens wel dat je best laat je meting krijg p cd 12.
    omdat het ook kan zijn dat het zo goed aanslaat het al op cd 13 springt of zelfs op 12. dat is mogelijk mischien een ideetje om op cd 10 te klussen? voor de zekerheid dat je hem niet mist. het komt niet heel vaak voor hoor maar het kan wel. dan ligt er alvast een lading klaar. en dan als je groen licht krijgt op cd 12 dan heb je dus extra zwemmertjes klaarliggen:);)

10. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Heftig he! (Ben wel aan meelezen maar nog geen tijd gehad te reageren)
    Heb je ook hulp/begeleiding van buitenaf voor jou maar ook voor je zoontje? Want het is niet niks wat je allemaal noemt!
    Je noemt de slaapproblemen, prikkels van buitenaf, drukte etc op. Misschien een kleine tip om te verdiepen in hoogsenistief/hooggevoeligheid bij kinderen.

Morgen dan eindelijk de afspraak met vriendlief in het ziekenhuis.
    Ik heb spanningen en nieuwsgierigheid gevoelens tegelijk..
    Ik heb z'n onderbuik gevoel dat het geen PCO is geen idee waarom. Ook ik pas niet in dat beeld van symptomen. Geen overwicht (eerder ondergewicht blijf afvallen door prikkelbare darmen) juist goede huid nooit last van acne. Maarja wil nog niets zeggen d

11. Schilderijtje

hoi,

Ons kindje is inderdaad een hsp kindje. net zoals mij en mijn man ook wij zijn beide hooggevoelig.gelukkig zijn wij het zelf ook zodat wij ons zoontje nog beter kunnen helpen en zien wat er gebeurt. helaas moet ons kindje ook een hoop zelf doen en kunnen we hem niet altijd helpen. maar we zullen hem altijd ondersteunen.

over de symtomen van pco.
    ik zelf ben ook een slanke dame. voor mijn zwangerschap 53 kilo en 170 lang. nu 57 kilo.
    wat dat betreft kan het wel.
    geen acne en overbeharing is geen uitzondering. de meeste dames hebben dat wel maar ik dacht dat 30% van de vrouwen met pco dit niet hebben.

ik ga voor je duimen dat alles mee mag vallen morgen!!

12. DutchDiamond

@alou succes vandaag

jeetje sprankel bij jou zit het dan ook niet mee wel heftig zo

maar zo kan ik ook een heel verhaal schrijven over mijn leven pfff
    het pcos verhaal schrijf ik nu op zodat ik het toch ergens kwijt in kan

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh spannend dus alou, veel succes!
    Sprankelkind: zo te horen heb je dus veel meegemaakt.. Hopelijk voel je je nu wel een stuk beter! Pcos heeft idd zoveel verschillen per persoon.. Ik ben ook slank (58 kilo en 1,73), maar heb dan weer wel last van puistjes (acne is misschien ook weer overdreven) en heb wel wat meer (blonde dons) haargroei maar dit heb ik altijd al gehad (armen, gezicht). Maar of dit nu door de pcos komt.. Geen idee en ik weet ook niet of, mocht het pcos zijn, misschien wel weer over gaat als de andere hormonen weer normale waarden hebben (testosteron etc). Weet niet of t oorzaak gevolg etc is. Ik ga wel nu proberen om ook op de inname van suikers en koolhydraten letten (erggg moeilijk voor mij haha) want daar lees ik ook zooooveel over.. De Hormoonfactor » De Hormoonfactor

14. Schilderijtje

klopt suikers en vet beïnvloed hormonen aanzienlijk.
    zoiezo voel ik me ook beterder in mijn vel als ik gezonder eet. veel meer energie en minder down!:)

15. DutchDiamond

vind het best oneerlijk
    familie van mij die dus erg ongezond eten worden zo 2x achter elkaar zwanger en dan zou ik moeten gaan oppassen pfff

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Misschien is het bij jou wel niet van toepassing, ik denk dat de ene daar gevoeliger voor is dan de ander. Weet ook niet of het bij mij zo erg helpt dat t ook echt wat gaat betekenen, maar op z'n minst kan ik het proberen, nooit geschoten altijd mis ;)

17. DutchDiamond

ben benieuwd meis

ik ga daar nog maar niet aan beginnen als ik de chips snoepjes etc. nu ook nog moet gaan laten oef dan word het helemaal zwaar

ben iets langer als een jaar gestopt met roken en dan nu ook geen snoepje meer
    dat gaat hem nog even niet worden

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha. Nee en verder was je bloed uitslag goed dus het zal vast wel helemaal goed komen zo!

19. DutchDiamond

nou net clomid opgehaald start morgen ochtend wel
    is makkelijker als s'avonds innemen
    s'avonds wil ik het nog wel eens vergeten

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Spannend hoor, hebben ze een beetje goed uitgelegd hoe en wat? Wanneer moet je nu terugkomen?

Deel Deze Pagina