gelukkig ik ben er eingenlijk in komen vallen omdat ik jullie verhalen zo enorm herken . en als we besluiten voor een 2de ta gaan kom ik mischien weer in hetzelfde schuitje
ik vind het best handig eigenlijk iemand die al weet hoe en wat eigenlijk en zal wel weer zwaar worden weer in die medische molen vooral met de kleine nu
Lief Ben er (nog) best rustig onder, de afspraak is vanmiddag. En ik ben erg benieuwd hoe de arts Voortplantingsgeneeskunde ons kan helpen. Ik wil liever niet aan de medicijnen.. Vooral niets met hormonen, gezien mijn leveranonoom.. Ik ben voor mijn darmen ook vrij snel gestopt met de medicijnen. (Waren ook niet goed in combinatie zwangerschapwens) Ik laat jullie uiteraard weten hoe het is gegaan! Sterkte lieve allemaal!!
ik verwacht stiekum geen pco bij jou. maar ik kan het mis hebben hoor het zou ook kunnen dat het baarmoederslijmvlies niet meer opbouwt door bijvoorbeel lang pilgebruik ( geen idee of je de pil gebruikte? ) maar zo kan iknog heel veel dingen gaan noemen vandaag zal de gyn je in iedergeval meer kunnen vertellen! hopelijk mag het allemaal meevallen heel veel succes
Ik hoop ook dat t allemaal mee gaat vallen alou! Succes! Je bent van harte welkom hoor, iedereen . We kunnen toch mooi ons verhaal bij elkaar kwijt en elkaar helpen.. Al lopen de onderwerpen wel uiteen en weg van de oorspronkelijke topic (he holidays) hihi! Maar ik neem aan dat dit niet erg is. Het is zo fijn om info van anderen te krijgen als je het zelf ff niet weet.. Tero ik snap je gevoel hoor, bij mij hier in Spanje duurt ook alles lang! En vind het gek te bedenken dat het bijna maart is, een jaar geleden stopte ik met de pil nietsvermoedend! Ik had gehoopt nu al zwanger te zijn. Maar goed onze tijd komt nog wel
spannend alou succes vandaag ben benieuwd waar ze bij jou mee komen het is bij is bij iedereen zo verschillend ik heb net 2x de afdeling gynaecologie gebelt en ze nemen gewoon niet op straks nog maar eens wil natuurlijk wel weten of ik inderdaad geen medicatie krijg voor het opwekken van de menstruatie
naar 5x bellen nog niks opgeschoten mijn gyn is er vandaag niet en konden mij dus ook niks vertellen word morgen terug gebelt
Ik gebruik de pil vanaf mijn achttiende. Dit op aanraden van mijn toenmalige huisarts. Ik was altijd erg onregelmatig ongesteld, 3 maanden er tussen. Mijn moeder en zussen raden toen dus de pil aan, veilig: vriendje je kent het wel Ik heb dus nooit een normale cyclus gehad. Bij het pilgebruik slikte ik soms ook door, gewoon omdat het beter uit kwam. Zoals als ik op vakantie ging, festival ofzo. Maar niet standaard dus.
@alou zo ben ik ook begonnen en uiteindelijk constant door vanwege migraine in de stopweek @tero & alou ik wacht tot ik morgen gebelt word word denk zelf bellen omdat ik totaal geen bereik heb hier in huis
behoorlijk vervelend en nee dat wilde ze niet doen moest bij mijn eigen gyn pfff denk dat ik maar dokter word hebben het makkelijk joh gister clomid ophalen in het ziekenhuis bij die apotheek wij haasten omdat ze zei dat dat maar tot 5 uur kon sta ik daar zegt die vrouw nou kan makkelijk ook nog wat later maar er sta geen recept moest ze naar de gyn bellen nou zo gezegt zo gedaan zij ging het klaar maken en ik moest toch een afspraak maken voor een echo dus denk loop gelijk daarheen voor een afspraak zijn ze dicht terwijl ze 2 sec ervoor had gebelt en vandaag word je amper geholpen
dat is niet fijn. eigenlijk zou er altijd iemand bereikbaar moeten zijn vind ik persoonlijk. we worden gewoon als een nummertje behandelt hier in nl. maar helaas ligt onze toekomst soms in hun handen en hebben we geen keus. hopelijk weet je morgen meer!
ja belachelijk het is nu niet echt een spoedje maar als het zo wel was moet je dan weer 24 uur wachten of kan het dan wel bij een ander en zo moeilijk leek mij de vraag niet zo moest ik clomid ook speciaal in het zh halen 30 min rijden omdat het volgens de wetgeving niet bij je eigen apotheek opgehaald mag worden
Jeetje dat is wel een beetje raar allemaal zeg. En wat raar dat je ze gewoon niet kan bereiken en je die vraag niet eens bij iemand anders kan stellen! Je moet toch bij iemand terecht kunnen voor zoiets.. En de ha eventueel? Hier in Spanje is het ook waardeloos allemaal hoor, om daar maar niet over te beginnen . Straks in de zomer is het hier ook weer veel drukker dus ik ben benieuwd hoe het er dan aan toe gaat! Pff.. Maar ik denk dat mocht ik ook aan de clomid moeten, uk wacht tot we in Nederland gesetteld zijn. Want stel dat ik zwanger raak en we willen dan gaan verhuizen, Pff dat lijkt me veel te veel stress. Dus ja eerst maar kijken wat de doktoren gaan zeggen na de mri scan enzo.
ja ik bel zelf morgen gewoon op het moment dat ik uit bed kom dus het is zeker dat jullie echt naar nl terug willen? dan is het denk wel beter om ermee te wachten zal anders erg zwaar worden denk ik ja dat lijkt me al met een babykamer laat staan een heel huis
ik haalde clomid gewoon bij mij in de apotheek.hebben ze overigens in elke apotheek. soms hebben ze het niet op voorraad maar dan bestellen ze het en dan is het de volgende dag er zou er toch nog eens naar informeren. ik kreeg in het ziekenhuis gewoon receptje mee
pff en tegen mij zeggen ze dat het niet anders kan omdat de hoge raad ofzo dat zo heeft bepaald maarja ik wacht maar even het telefoontje af
Nou dames ik ben weer een stuk wijzer geworden! En ja ook bij mij is PCOS geconstateerd.. Bij de inwendige echo zag de arts (erg aardige vrouw, heel fijn ) direct dat ik erg veel blaasjes aan beide kanten heb. Ze telde er een stuk of 30 al.. Er komt dus niet makkelijk een eicel vrij, en hierdoor verminderd vruchtbaar. Over 2 weken mag ik de menstruatie opwekken met Provera: 1x per dag 2 tabletten. Daarna als dit lukt op dag 3 van de cyclus starten met jawel ook Clomid Eerst in de ochtend bloed laten prikken in het ziekenhuis en dan in de avond starten met Clomid. Op cyclus dag 1 bellen voor weer een echo (als ik het me goed herinner) heb het allemaal genoteerd veel info. Vriendlief mag zaad inleveren, voor de zekerheid dus ook een check bij hem. Ik kon de medicijnen meteen ophalen bij de apotheek bij het ziekenhuis. Vervelend DutchD dat het bij jou heel wat gedoe opleverde, niet fijn meis!