Sinds 1 jan krijg je clomid alleen maar in de ziekenhuis apotheek. Dan valt t onder de behandeling. Haal je t in je eigen apotheek dan moet je betalen (eigen risico)
Jep! Hoor dus nu officieel bij de club van de PCOS dames Vervelend Tero! Zo lastig dat we er geen concrete invloed op kunnen hebben..
Hoezo mag je eigenlijk pas over 2 weken straten? Eerst vaststellen pco dmv bloedcontroles? Was bij mij ook...
Ja en afwachten of ik toch nog in die tussentijd spontaan ongesteld word (ze gaf meteen aan dat ze dat helaas niet zo snel verwacht), ook wil ze gezien mijn medische geschiedenis het een en ander navragen over onder andere mijn leveradonoom en het risico daarbij dat het kan groeien door de hormonen. Na die 2 weken eerst een zwangerschapstest doen en starten dus met Provera. Ik zag dat het de dosering van Clomid verschilt per diagnose. Ik heb voor Clomid 1x per dag 2 tabletten van 50mg, dus 100mg per dag.
jeetje alou meen je niet je krijgt inderdaad heel veel info op het moment en wat raar dat alle gyn's zo anders werken we kunnen onderhand de topic naam aanpassen naar de pcos-dames ik krijg 1x 1tabl. per dag dus 50mg
Afwachten tot ik ongesteld wordt e dan dag 3 t/m 7 50mg clomid. Ook apart dat jij dan meteen weer 100mg krijgt alou. Is hier een speciale reden voor?
Dat hebben ze gedaan dmv die duphaston (hetzelfde als provera, alleen een ander merk) maar erg gebeurd dus nu al een week niets. Denk dat ik anders vrijdag de gyn maar ns ga bellen...
Ja mijn arts gaf aan omdat ik nooit een normale cyclus hebt gehad en het al zo lang uitblijft had ze 100mg van gemaakt. Vreemd dat de dosering dus niet bij iedereen hetzelfde wordt vastgesteld
owhja klopt heb dat gelezen ja ik zou dan inderdaad eens bellen morgen al misschien kan je vrijdag dan al terrecht
Ik heb ook gevraagd voor 100mg aangezien ik maar 1x per 6maanden ongesteld wordt uit mezelf kaar dat wilde de gyn niet. Gaf aan dat dit meteen kan werken en dat 150mg bij iemand die al enigszins regelmatig ongesteld is niets kan uithalen, dus meteen ophogen zou geen zin hebben.
he meid. toch wel jammer. klopt op cyclusdag 1 bellen voor afspraak echo voor cd 10 of 12. dit vragen ze zodat ze je ruim op tijd in kunnen plannen. waarom moet je eerst bloed laten prikken voordat je clomid inneemt? hcg prikken?
ik heb ook 1x met provera gehad dat ik niet ongesteld werd. wat bleek: op het moment dat ik met de provera begon had ik dus uitmezelf een eisprong. en de eisprong is sterker dan de provera dus werd ik dus 14 dagen daarna ongesteld
Nou dames.. Steeds meer met pcos.. Wens jullie allen succes! Blijf t wel bijzonder vinden dat we allemaal een ander behandelplan krijgen.. Ik hoop dat het bij mij nu weer uit zichzelf zal starten, en anders de dokter maar weer bellen...... Wil het mega graag delen met me moeder en zus, maar wacht er nog FF mee.. Mijn zusje wil ik vooral wijzen op de nadelige gevolgen van pil gebruik.. Ben echt van mening dat dat een grote boosdoener is
wat raar om gelijk te beginnen met 100mg. bij de meeste beginnen ze met 50 omdat je lichaam heel snel went aan clomid en het vaak maar een aantal rondes werkt. dan hebben ze dus nog een paar dosissen achter de hand. als je gelijk op 100 begint en je lichaam went daaraan dan heb je enkel daarna nog 150.en dan ga je over op puregon en pregnyll. maar het kan natuurlijk ok zijn dat als het meteen aanslaat je gelijk zwanger raak.. dat zou natuurlijk nog beter zijn mischien gaat jou gyn daarvanuit
Wie weet maar ben er bang voor. Word 1x per 6maanden ongesteld en had het het spontaan gehad eind dec...
Ohh balen alou! Dus toch jij ook.. Jeetje zeg wij allemaal zon beetje he! Had je zelf iets verwacht? Wanneer moet jij bloed prikken? Ben benieuwd wat daar uit komt, of jij misschien ook testosteron verhoogd hebt bijv. Ik vind t wel jammer dat t nu bij mij allemaal zo lang duurt, anders waren we allemaal een beetje gelijk qua behandelingen enzo.. Spannend allemaal. Tero ik zou ook maar gewoon even bellen ja, wel irritant dat t nog niet op gang is gekomen ja.. Dutch: ja precies, we willen wel aankomende winter gaan proberen naar NL te verhuizen en werk te vinden. Het is hier ook heerlijk maar we zien dit niet als onze toekomst (veel crisis hier en dus ook weinig zekerheid helaas)., nu zijn we nog vrij jong dus kunnen we beter nu de stap zetten. Heel spannend allemaal.. Maar ook wel jammer dat ik nu eigenlijk moet wachten met zwanger worden. Maar ergens ook weer niet zo erg nu m'n lichaam er toch niet klaar voor is..! :-/
Er is ook een topic toekomste pco moeders, bij mmm clubs. Daar zijn de meesten zwanger en verhuisd naar een zwanger topic. Liefst blijf ik hier met jullie schrijven! Hoop voor iedereen dat ze snel zwanger is. In dat andere topic gaat het ook vaker over hun ervaringen en hoe t met de kindjes is. Merk dat ik daar zelf weinig behoefte aan heb. Onze tijd zal ook wel eens komen, maar heb meer behoefte aan lotgenoten dan mensen die zeggen tja dat had ik toen ook, ben je zo vergeten als je Dalijk zwanger bent. Zal best maar voor nu denk ik aan niets anders en voel ik me kut!!!