daarom probeer ik niet teveel te zeggen over mijn kindje ik weet maar al te goed hoe het voelt.en ben het nog steeds niet vergeten. zeker niet omdat wij aan een 2de denken dan herbeleef ik die vervelende mmm weer. ik wil je jullie proberen te helpen alhoewel ik niet zo goed weet hoe
Oh sprankelend, was alweer vergeten dat jij al een kindje hebt hahaha. Zie je, dat heb ik helemaal niet zo,zwaar opgepakt. Maar anderen lopen er steeds zo mee te koop (verkeerde benaming maar weet even niets beters) en zeggen alleen maar ja dat heb ik ook gehad... Ja fijn, maar daar heb ik nu toch niets aan? Merk gewoon dat ik gruwelijk jaloers ben. Wilde al heel lang moeder worden, er echt ook allang aan toe, maar relatie liep niet lekker, nu anderhalf jaar nieuwe partner die er terecht ok,eerst aan toe moet zijn. We besluiten gaan ervoor, in okt verwijzing gekregen, kon pas jan terecht om weer pco te moeten onderzoeken (was al,eerder vastgesteld zonder dat we toen een actieve kinderwens hadden maar ivm uitblijven cyclus bij willen plaatsen spiraal). En dan krijg ik eindelijk duphaston, gebeurd er niets en kan ik nog steeds niet beginnen met clomid! Ik blijf in herhaling vallen, snap ik, maar ben zo kwaad en teleurgesteld in m'n lijf!!!!
Heb niet dit hele topic doorgelezen, maar wil graag m'n ervaring met het onderwerp v dit topic delen! Ik werd zelf ook maar eens in de 3-4 maanden ongesteld, kon dus ook gemakkelijk 100 dagen duren. Toen onze kinderwens op tafel kwam allerlei onderzoeken bij de gyn gehad, en ik bleek vrijwel nooit een eisprong te hebben. Aan de clomid geweest 5 mnd lang. De 4e maand ging het mis, kreeg last van depressies (bijwerking) en besloot te stoppen. Toen ik was gestopt deed mijn lichaam het wonder boven wonder ineens zelf, ik had een eisprong zonder clomid en raakte zwanger! Zie banner, houdt de moed erin en ga zeker naar de huisarts voor een doorverwijzing als het te lang duurt!!
Ik snap je volledig hoor, het is gewoon hartstikke oneerlijk. en het vervelende is dat je de tijd niet sneller kunnen laten gaat. ik begrijp je situatie maar al te goed. je wens is zo sterk aanwezig en dan word je x op x teleurgesteld.en dan als mensen tegen je gaan beginnen met verhalen: als je zwanger bent ben je het zo vergeten heb je nu inderdaad niks aan. want je bent niet zwanger.. natuurlijk bedoelen ze het goed maar je kunt er nu niks mee. waarschijnlijk voelt je leven nu op het moment als een rollercoaster. het enige wat je nu kunt doen is jezelf eraan overgeven meer kun je helaas niet doen. en overgave is iets heeeeel moeilijks en dat heeft even tijd nodig. maar blijf vertrouwen houden!
waarschijnlijk heeft het een stukje rust gegeven en loslating waardoor je lichaam weer ruimte heeft gekregen om alles zelf op te pakken. ik denk dat dit ook de reden is geweest bij mij.
Ja dat zou best kunnen hoor sprankelkind, je hoort dat wel vaker. Ik snap je heel goed tero, vooral ook dat teleurgesteld zijn in je lichaam. Maar ik heb altijd sterk het gevoel dat geduld echt beloond wordt.. We kunnen niet anders dan goede moed houden. Ik voel me soms ook zwaar klote (sorry) over het feit dat alles zo stil ligt nu.. Heb zon behoefte aan een lekker eigen huisje en een lieve baby! Maar nu zit ik hier (in het overigens heerlijke) Spanje en kan ik momenteel geen kant op! Ik kan niks opbouwen omdat we eigenlijk naar NL willen verhuizen na de zomer en m'n lichaam doet niet wat het hoort te doen en die stomme medische zorg hier is langzaam. Ik heb nooit problemen met m'n lichaam gehad en heb nooit wat gebroken of in het ziekenhuis geweest. En nu ik graag iets wil gaat het compleet mis zonder ik het zelf ooit had verwacht! Dacht dat dit mij niet zou overkomen. Maar 'gelukkig' zijn we niet de enige.. Ik vind het wel jammer dat ik niemand echt kan vinden die veel verstand heeft van mijn situatie qua hormoon problemen enzo al heb ik wel van sprankelkind veel info gekregen.. Super! We komen er wel hoor meiden, kop op!
@meis oke en waar in nl willen jullie gaan wonen als ik vragen mag? het maakt vogens mij niet uit hoe gezond je leeft die kennis die nu zwanger is rookte tot voor kort, heeft overgewicht en eet niet super gezond en daar lukt het 2x achter elkaar bij en ik met een normaal gewicht anderhalf jaar geleden gestopt met roken(rookte er 2-3 op 1 dag) eet normaal en ik krijg pcos heel oneerlijk @tero ja klopt vind het hier ook wel prettig om te blijven schrijven iedereen weet hier een beetje hoe en wat namelijk en om nou het hele verhaal weer opnieuw te gaan doen dus als niemand verder problemen heeft zou ik hier ook actief willen blijven ook als er straks wat schot in de zaak zit verder komt jou tijd er ook echt wel aan snap hoe je je voelt we zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje denk ik @sprankel het voelt best klote idd om te horen hoe en wat altijd over een kleine heb er nu ook eentje op de app die me echo's laat zien van de kleine van 22 weken en dan heb ik echt zo iets waarom hun wel en ik niet maar
ik voel enorm met jullie mee! allemaal hetzelfde doel een wonderbaby! ik duim dan ook hard mee dat jullie wens uit mag komen.en inderdaad houd moed! geef niet op. weet dat jullie sterk zijn en dit aankunnen. kop op!! vertrouw op je lichaam dat het goed komt! allemaal een dikke knuffel!!
ooh meid ik begrijp je echt! sommige mensen hebben het gewoon niet door.zelfs ik kan het nog steeds niet verkorppen als een familielid om me heen vertelt zwanger te zijn geraak en dat in de 1ste ronde en dat terwijl ik al een kindje heb. een vriendin van mij en schoonzuje waren tegelijkertijd met mij zwanger en stiekum vond ik dat helemaal niet leuk. het voelde alsof ze iets speciaals van mij afnamen. ik wild e namelijk alleen zwanger zijn en het alleen ervaren toen leek het net of ik mijn zwangerschap moest delen. klinkt mischien wel heel erg vreemd ik misgunde ze het niet maar ik vond het gewoon niet eerlijk gelukkig heb ik dat hoofstuk nu een plaatsje gegeven.
Kan ik Me heel goed indenken!! Ik heb (gelukkig) momenteel niet heel veel zwangeren om me heen die ik ook echt goed ken. Maar hoorde wel kort geleden dat de vrouw van m'n schoonbroer zwanger is (zij wonen ook in Spanje maar ver weg).. Wel na heel lang proberen hoor ik nu.. Zij is schijnbaar zelfs naar Marokko geweest (daar komt m'n schoonfamilie vandaan) om speciale kruiden te halen. Dus ja ik gun het hen ook wel, maar daar gaat het niet om! Dacht toen ook echt: shit en wij dan.. Ik wil ook.. Bah.. Ps. ik vind het ook fijn om hier te blijven schrijven hoor! Al zal ik nog geen behandeling krijgen voorlopig denk ik.. Maar ja vind het ook fijn om te weten hoe t nu met jullie gaat. Kunnen ook eventueel een ander topic samen openen maar vind hier ook prima! We moeten ook Nog weten hoe t met holidays afloopt natuurlijk! PS2. Geen idee nog waar we willen wonen in NL..! Vind dat zo moeilijk! Denk dat t gewoon voor mij werk zoeken wordt, waar dan ook (liefst in een hotel). En dan gaat manlief langzaam aan beginnen met Nederlands leren en ook werk zoeken.
jeetje gelukkig ben ik dan niet de enigste die zich dan erg kl*te voelt ze kunnen er opzich niks aan doen want ze weten niet dat wij ermee bezig zijn maar toch het steekt wel bij mij is het dus helaas wel in de familie vriendin van me neefje en ik weet ook op het moment dat zij is uitgerekent ga mijn nichtje beginnen voor de 2e pfff @meis heb je ook geen familie hier waar je in de buurt zou willen wonen owhja blijf nu nog maar even daar het is hier slecht weer
Jaa.. Dat is niet leuk en al helemaal niet wanneer het leeftijdgenoten zijn.. De vrouw van m'n andere schoonbroer (zij wonen toevallig in NL dus das wel heel leuk!) heeft ook een 4e gekregen vorige maand en ben daar toen nog een paar dagen geweest. Maar dat vond uk dan weer minder erg omdat zij er al 3 hadden en zij ook een paar jaar ouder is. Maar vooral de mensen die nu hun eerste krijgen.. En als je dan zwangere vrouwen ziet lopen, ik vind dat zo fascinerend en prachtig die buiken.. Dan wil ik ook.. Ja ik ben benieuwd, denk dat er vast wel iets van werk zal zijn om mee te beginnen! Heb familie in t oosten wonen, goede vriendin in t zuiden en schoonbroer in Rotterdam. Dus we kunnen sowieso ergens terecht! Want hoop wel dat we dan ook gauw een huisje vinden enzo..! Maar ik heb al bedacht dat ik eerst werk ga zoeken vanuit hier en als ik wat gevonden heb dan ook een huisje ga zoeken en dan kan manlief ook mee komen. Anders komen we zonder werk of een woning te hebben en dat lijkt me erg stressig..
ze zijn nog jonger als ik neefje en vriendin 20 en nichtje 9maanden jonger als ik Wow iedereen woont wel erg verspreid maar wel weer makkelijk om te oriënteren Merk wel nu we ermee bezig zijn dat het lijkt alsof iedereen zwanger is En de reclames hier lijken er ook alleen maar over te gaan Laatst nog in een baby winkel geweest voor een babyfoon met camera(niet kunnen vinden overigens) echt prachtig die buiken en de liefde die je bij de stelletjes ziet dan
Huppa weer zoveel blz verder! hahaha. Kwekkwekkwek hahaha. grapje. Alou, toch ook! Damn! Balen, succes ook... Meis: haha ja klopt ik ben dit topic ooit eens begonnen en weet niet eens meer wat ik geschreven had, iig lang niet ongesteld hahaha. Maar voor mij is er nog niet veel veranderd alleen het aantal dagen dan! AS zondag zit ik op 250 dagen ongesteld-vrij! haha. En dat ik aan de acupunctuur was begonnen dan met kruiden.. Tjaa ik dacht misschien zo natuurlijk mogelijk alles op te lossen maar helaas maar een aantal kleine veranderingetjes sinds acupunctuur. Meer energie, toen een tijdje waterige afscheiding en laatst beetje bruinverlies/afscheiding.. Ik ging eerst elke week nu 1x in de maand.. Ach kwaad kan t denk niet dus laat t nog wel even doorlopen al denk ik steeds meer dat dat het niet zal doen veranderen.. en ik dus ook naar een dokter toe moet, wat een geduld heb ik moet ik zeggen hahaha. Ik ga w.s. of nog voor de zomervakantie naar dokter en anders erna! Vandaag afgesproken met mn vriend maar iig dit jaar! ZOu t ook zo zijn?? pcos??? nouja komt tijd komt raad laat maar zeggen. Meiden, het is lastig, heel vervelend en rot dat onze lijven zo slecht werken en ook ik denk dat jaren pilgebruik enz er toch veel toe doet/heeft gedaan... maar laten we elkaar hier er door heen slepen, iedereen die erbij is gekomen natuurlijk welkom en wie er nog meer bijkomen ook welkom want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje(ongeveer)... Ik zal er vast ook nog wel eens door heen zitten al ben ik tot nu toe nog niet echt heel negatief geweest omdat ik denk dat positiviteit meer brengt dan negativiteit maar iedereen zit er wel is doorheen en logisch toch! Dat mogen wij! haha Succes allemaal, sorry dat ik jullie niet allemaal precies reageer maar ik moet steeds 5 blz bijlezen! hahaha. Knuffel van hier aan de genen die er erg doorheen zitten! En dan weer op naar positiviteit (zo ver dat lukt) want het duurt allemaal te lang bij ons maar uiteindelijk worden vast ook wij mama! Grtzz
ps ik ben vanavond op kraamvisite geweest haha wat een sweet babymeisje, ze hebben al een zoontje van allebei wat.. tuurlijk denk ik dan ook even van jaa gaat mijn lijf uberhaupt eens werken? En dan denk ik maar ik gun het ze, heel leuk gezinnetje, en laat de gedachten weer los grtzzz
Heey Holi Dat is weer even geleden Heerlijk dat je zo positief kan zijn ze daar ontbreekt het mij wel eens aan Vooral op de tijden dat ik alleen ben wil het liefst ergens mijn verhaal kwijt maar weet niet waar Jammer dat er verder bij jou ook nog geen verandering is Hoop dat de acupunctuur en de kruiden nog wat kunnen betekenen voor je
Interssant Holidays met de acupunctuur en de kruiden! Hopen dat dát op langere termijn mag gaan werken! Ik zat ook te denken om weer naar mijn natuurkundige therapeut te gaan, 2 jaar geleden ook geweest voor mijn darmen.
Ik zie hier nu af en toe voorbij komen over dat het door het pilgebruik komt (dacht ik eerst ook ) ik heb dit nagevraagd aan mijn arts en zij gaf aan dit PCOS al bij de geboorte in je lichaam kan zitten. Dit ook omdat ik vroeg hoe je dit krijgt. Ik leef gezond, sport, normaal gewicht ect., niets van de symptomen. Het schijnt ook erfelijk te zijn. Nu weet ik dat binnen mijn familie geen problemen zijn geweest met zwanger worden. Mijn moeder heeft zonder problemen drie gezonde dochters gekregen. Want naar deze achtergrond vroeg de arts, heel logisch vind ik, ook naar. Hoe is dit bij jullie? Is het genetisch?
Ik weet van mijn nicht dat zij ook maar 1x per 6 maanden ongesteld wordt. Zij hebben echter wel 2 gezonden kinderen, beiden spontaan. Heb mijn moeder er wel eens naar gevraagd, die gaf aan dat zij bij haar 1e en 3e kind snel zwanger was. Bij mij duurde het wat langer haha