Vervelend joh.. Tero moest jij nou vandaag of morgen naar de ha? Nog steeds niets bij jou? Ik voel soms wat hele kleine steekjes helemaal onderin m'n vagina als het ware, weet niet of dat de baarmoeder kan zijn. Misschien door dat uitstrijkje van gisteren en we hebben s avonds ook nog het gezellig gemaakt in bed. Geen idee maar zal wel weer niks opleveren die steekjes!
Ik moet morgen aar de gyn, niet naar de ha. Dag 14 en nog steeds geen bloed... Ik had ook tampons bij me na de dupahston Dutchdiamnond, maar dus nog steedsniet nodig gehad... Ben benieuwd morgen!
ja ze zijn helaas echt donker. als het blond was geweest had ik er niet zoveel problemen mee gehad. door het vele scheren is het steeds donkerder geworden en meer. hmm naar huisarts? vind het best wel beschamend eigenlijk maarja zo door blijven lopen wil ik ook niet.,
Ja lastig.. volgens mij is laseren niet zo heel duur meer tegenwoordig, hier is het in ieder geval niet super duur. Per behandeling misschien rond de 40 euro en je hebt dan in totaal rond de 6-8 behandelingen nodig geloof ik. Oh ja tero, gyn natuurlijk sorry. Pff afwachten maar wat er gezegd wordt. Ik heb een twijfel dag, wel of niet verhuizen naar NL. PFFF mn hoofd loopt over! En manlief zegt: Beslis jij maar (hij weet het dus ook niet haha!). Maar ja het is gewoon beter van wel zucht.
moeilijk he meid. manlief en ik hebben het er ook vaak over om te gaan emigreren dus weg uit nl. maar wij durven niet hihi. maar zouden wel graag willen. ons inspireert het televisieprogramma " ik vertrek" heel erg. denk je niet dat je malorca heel erg gaat missen? hier in nl is het namelijk maar uhm.. gewoontjes en niet mooi, het weer is bagger, geen mooie uitzichten geen lekkere strand.. maarja aan de andere kant snap ik je heel goed hoor. je wilt gewoon ook graag bij je familie kunnen zijn. moeilijk moeilijk. een idee om een huisje hier te huren voor tijdelijk en kijken hoe het bevalt?
Ga het sowieso onwijs missen.. Manlief vast ook, hij woont hier al wel 17 jaar. Maar hij doet er heel stoer over, dat als hij een baan krijgt waar hij meer gewaardeerd wordt en beter verdient, hij alles best vindt. . We wonen 2 minuten lopen van het strand, het is hier echt heeerlijk. Maar met oog op de toekomst.. Manlief is nu niet tevreden op zijn werk. Hij heeft een vast contract maar hij durft dat dus niet op te geven voor wat anders in de angst dat hij nergens aangenomen wordt en weer een vast contract zal krijgen (dat is hier nl niet meer zo gewoon). En er is gewoon crisis, dus weinig mogelijkheden. Plus het blijft een eiland waar we wonen en hier is gewoon weinig. In de winter eigenlijk te lang vrij dus ook geen inkomen (ik heb nog een studie lening). Al komen we nu wel prima rond.. En ook gewoon de mentaliteit van de Spanjaarden is soms om gek van te worden, je kunt hier nooit wat geregeld krijgen en ook op werkgebied, de managers zijn echt de meest vreselijke figuren. Het is heerlijk hier maar het heeft ook weer nadelen, maar ja dat heeft NL ook natuurlijk! Dus daarom is het zo vreselijk moeilijk.. Ik heb nog gedacht: we kunnen ook nog een paar jaar hier blijven, hier kindje krijgen en wanneer het een paar jaar is verhuizen naar NL. Maar dat lijkt me ook weer vreselijk moeilijk want dan moet je alles opbouwen voor jezelf PLUS ook nog voor een kindje.. Mn kinderwens is gewoon erg sterk aanwezig dus daarom weet ik het gewoon niet! Manlief heeft niet zoveel zin het er steeds over te hebben want hij weet het ook gewoon niet zeg maar en dan raakt ie altijd aangebrand als het daar steeds over gaat . Waren van plan deze winter gewoon te kijken hoe en wat, maar dan ben ik weer bang: Stel ik vind een baan en hij vindt niks en wil eigenlijk weer terug: wat dan? Moeten we dan alsnog weer terug gaan? We hebben wel beide vast contract hier dus dat houden we gewoon aan tot we weer zouden moeten beginnen (rond april/mei).
moeilijk. het heeft beide voor en tegens. kun je niet in de tijd dat je vrij bent naar nl gaan voor een tijdje en eens kijken hoe dat je bevalt? wat je zegt over je kindje als het een paar jaar is en dan verhuizen kan natuurlijk wel maar dan zou ik dat wel doen voordat hij naar school gaat. mischien ook nog iets om over na te denken. waar zie jij het liefst je kindje op groeien? waar denk jij dat je kindje het beste past? in spanje op nederland? krijgt je kindje een stabiel leven in spanje of in nederland? mischien dat deze vragen je ook wat antwoorden kunnen geven? ik denk dat je voor werk niet heel erg bang hoeft te zijn. je man is kok begreep ik en jij doet iets met hotels? kokken zoeken ze best veel en blijft altijd bestaan.net zoals het hotelleven. jullie hebben beide diplomas. het enige wat het een beetje lastig maakt is dat je man geen nederland kent. ( beheerst hij zijn engels wel goed? ) wat ik je wel wil zeggen neem de tijd voor deze beslissing.
Dankjewel voor je lieve reactie. Hij heeft helaas geen diploma's alleen werk ervaring, helaas spreekt hij ook geen engels! Hij is niet zo leergierig, niet iemand die denkt: ik ga een taal cursus doen.. Gelukkig is hij wel een harde werker en pakt hij alles wel aan als het nodig is, meer een praktijk mens. Ik zou mijn kindje hier heel graag op willen zien groeien maar na de basisschool is hier niet veel meer en zijn wij inmiddels ook 'oud', dan zet je die stap moeilijker om naar NL t e gaan want zie dan nog maar ergens aan de bak te komen. En in de tussentijd blijft dit land achteruit gaan en maakt het ons soms best onzeker over de toekomst hier qua werk enzo. We moeten eigenlijk gewoon maar afwachten wat deze winter ons brengt en als het niets wordt in NL (geen werk voor 1 van ons twee of niet fijn voelen), kunnen we terug..
ik begrijp je twijfels. zet het even uit je hoofd en geniet even een paar maandjes samen en ga er dan nog eens samen voor zitten en meis ik denk dat als je kinderwens echt heel groot is je er mischien toch voor moet gaan! in het leven weet je nooit wat je te wachten staat ook al lijkt het nog zo stabiel. ik geloof erin dat als het zo moet zijn het toch wel gebeurt en als de tijd niet rijp is het niet gebeurt. jij krijgt een vast contract en je man heeft ook een vaste baan nu toch? hoe is het in spanje met zwangerschapsverlof geregeld? en met bijvoorbeeld kinderbijslag? mijn man is 1 verdiener en ik werk niet. we hebben het niet breed maar we redden het! ik koop kleertjes voor mijn zoontje veel op marktplaats. en luiers van de jumbomerk . opzich vind ik de kosten voor een kind best meevallen ( mits je niet teveeleisend bent hihi )
nou hier de dag toch redelijk doorgekomen met 2paracetamols ff lekker geshopt paar truitjes gekocht voor de hond haha @meis ik denk dat je dan voor wat meer zekerheid toch beter eerst hier aan de slag kan gaan qua hus inkomen etc. en dan pas aan je kinderwens verder moet gaan het is hier ook redelijk moeilijk op het moment om aan werk te komen oke bij mcdonalds is er altijd wel plek maar dat zie ik niet zo snel zitten hier ook maar een 1 verdiener en redden het nu wel goed maar vastigheid heeft hij nooit als zzp-er vandaag wel mijn moeder verteld hoe het er in mijn lijf aan toe gaat die stond toch wel even raar te kijken toen ik het vertelde dacht eerst dat ik wilde melde dat ze oma werd maar dat kan ze dus nu uitstellen
tero succes morgen ben benieuwd waar ze nu mee komen hoe gaat het verder bij holidays en alou ? bij jullie al verandering?
Hihi! Ja wie weet gaat het vanaf nu wel snel Dutch, wel spannend. Heb je er al over nagedacht dat mocht het snel aanslaan je misschien wel gauw zwanger raakt? Spannend tijd gaan jullie tegemoet. Ja sprankel, zo dacht ik ook wel, ik ben daarom toen ook gestopt met de pil, met het idee: als het zo moet zijn dan gebeurd het, we zien wel! Maar toen kwam al dit gedoe met die hormonen en nu we inmiddels al weer een jaar verder zijn hebben we dus inmiddels dit plan bedacht en vind ik het toch lastig om dan nu met m'n kinderwens door te moeten gaan. Want ik ga er bijna vanuit dat ik ook via de mmm hopelijk zwanger mag raken en dan moet je er wel bewust voor gaan. Dat maakt denk ik dat je er zelf ook bewuster bij stil gaat staan en het in die zin iets meer gaat plannen (ook al kan dat nooit). Ik denk ook wel dat wij hier met een baby prima rond kunnen komen, maar de Lonen zijn hier niet erg hoog dus als ze dan groter worden maar dat is wel voor latere zorg ja. Nou ja ik denk dat je gelijk hebt en ik het gewoon weer even moet laten bezinken allemaal. Over een paar maandjes dan zullen we het wel allemaal weer gaan overwegen wanneer er seizoen weer ten einde komt. En ondertussen is m'n lichaam ook nog niet in orde!
nu ik weet dat ik pcos heb mag het snel gaan hoop dat het snel gaat maar zoals alles tegen zit zal dit ook wel tegen zitten denk inderdaad dat het beter is om een paar maanden het met rust moet laten is ook beter voor jezelf natuurlijk wie weet wat er op je pad komt
Ik heb volgende week woensdag telefonische afspraak met mijn arts. Dan hoor ik denk ik wanneer ik mag starten, dat wordt dan na de carnavalsvakantie. (Dan mag ik nog een wijntje drinken hihi, even dan niet denken aan die medicijnen en PCOS..) Verder hier niet veel veranderingen. Er weten nu ook meer vriendinnen van mijn PCOS af. Mijn ouders nog niet, maar wil dat liever samen met mijn vriend vertellen.
Ja snap ik alou.. Ik vertel het ook niet aan jan en alleman en m'n moeder weet er wel wat van maar heb haar niet gezegd dat ik dit oa ook allemaal uitzoek vanwege m'n kinderwens dat komt nog wel.. Spannend dus voor jou ook! Tero succes vandaag! Dutch: positief blijven iig super fijn dat je al bezig bent met medicatie, dan heb je iig het gevoel dat er wat gaat gebeuren.
carnaval valt laat dit jaar volgens mij? mijn moeder weet het dan sinds gister maar ook niet vanwege de aanwezige kinderwens vanmorgen een dot wit doorzichtig slijm (sorry voor de details) naar het wc bezoek
Ik heb het mijn ouders gezegd meteen toen ik het ook te horen kreeg. ouders van mijn vriend weten het ook omdat hij toen ook is meegeweest naar de uitslag (we waren toen 3 maanden bij elkaar, maar ja, dan wist hij het maar vast haha). We hadden toen geen actieve kinderwens en nu krijgen we die vragen dus gelukkig ook niet, omdat men weet dat het moeilijk wordt en wij zeggen natuurlijk niet dat we allang in het ziekenhuis rondlopen... nou, ik moest dus vanmorgen om 8.30h naar de gyn. Ben niet geweest... Gisteravond tegen alle waarschijnlijkheid in opeens ongesteld geworden... Story of my life zeg ik je!! Dus morgenavond aan de eerste ronde clomid. Moet de 27e terug voor mijn eerste fm. Spannend! Wanneer it hem niet wordt (en daar gaan we maar even vanuit) dan wilik wel iets amders als duphaston want 15 dagen wachten op een ongesteldheid is echt niet normaal! Maar voo rnu iig fijn dat we gaan zien wat clomid doet bij mij!! Jeej!!!
Jeetje Tero! Voelde je het aankomen? Toch fijn dat je uiteindelijk wel ongesteld bent geworden! Nu de Clomid nog netjes zijn werk doen, duimen dat het werkt!