Aanhoudende verhoogde temp/koorts

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Estha, Oct 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Onze dochter van ruim 2 heeft sinds april last van een verhoogde temperatuur/ koorts.
    In de ochtend begint ze goed (tussen 36.0 en 37.0) maar in de avond eindigt ze vaak tussen de 37.8 en 38.5.
    Ze heeft in augustus een longontsteking gehad en ze had vocht achter haar oortjes waar ze drie weken geleden aan geholpen is met buisjes.
    Echter de hoge temperaturen blijven.
    We zijn onder controle bij een kinderarts en deze belt volgende week maandag weer.
    Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn met kinderen die hiermee te maken hebben en dit herkennen?

Groetjes,
    Estha

2. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Niemand?

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    is ze er ook ziek bij ?
    Mijn dochter heeft het ook wel gehad dat ze vrij regelmatig een hoge temp had. Toen moest ik van de dokter gewoon stoppen met tempen.. tenzij ze ziek was .. dat hielp ;)

Nu temp ik haar alleen nog als ik daar een reden voor heb. Als ze echt ziek is maar ook dan nog maar 1 hooguit 2 x per dag
    De een heeft een hogere basistemp dan de andere ook.
    Mijn dochter heeft als ze ziek is heel snel hele hoge koorts. Ik schrik daar iedere keer weer van, maar weet ondertussen ook dat het niet anders is. Ze is dan niet perse heel ziek.
    Ikzelf ben echt heel ziek als ik koorts heb meestal... mijn basis temp is vrij laag

4. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Bedankt voor je reactie!
    Ze is er niet echt ziek bij.. Geen snotneus, hoesten etc.
    Ook hangt ze niet de hele dag op de bank maar is ze wel duidelijk hangeriger.
    Ze speelt bijvoorbeeld een half uur en daarna zoekt ze haar knuf en gaat ze even op de bank liggen. Dit duurt 5 á 10 minuten en dan gaat ze weer.

Hebben ze bij jouw dochter ook bloedonderzoek gedaan of gewoon helemaal niets?
    Want wat waren haar temperaturen als ik vragen mag?
    Als zou Ise 's avonds een temperatuur hebben van 37.5 zou ik me namelijk ook geen zorgen maken, echter vind ik 38.5 wel weer over de grens heen.
    Voorheen was haar temperatuur ook normaal...

We moeten nu trouwens dagelijks (voor het slapen) haar temperatuur bijhouden van de kinderarts. Ik was er eerst ook mee gestopt nadat ze opgeknapt was van haar longontsteking omdat ik dacht dat het hier misschien allemaal door kwam.

Nou ja, maar even afwachten tot maandag..

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Heeft ze al haar kiezen al? Hier had hij geregeld koorts toen zijn laatste kiezen door moesten komen.

6. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hier ook zo'n periode gehad. Haar ijzergehalte bleek ook erg laag. Waarschijnlijk toch regelmatig virusjes opgepikt, waardoor haar lichaam bezig bleef en ze dus ook een laag ijzergehalte kreeg. We hoefden idd ook niet meer te meten tenzij ze echt ziek leek.

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hier ging ze echt over de 40 graden heen af en toe. Maar gemiddeld zo rond de 38.5 in de avond. ( bij die 40 graden was ze wel ziek hoor )
    Er is toen geen bloed geprikt omdat er echt niets aan haar te merken was van ziekteverschijnselen ( toen ze dus rond de 38.5 bleef hangen )
    Omdat ik gestopt ben met tempen weet ik ook niet hoe lang het geduurd heeft.

8. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Nou, hier een update.
    In de tussentijd is er niet veel veranderd. Nog steeds in de avond tussen de 37.8 en de 38.2.

Vandaag weer contact gehad met de kinderarts en ze gaan haar toch verder onderzoeken.
    Uitgebreid bloed- en urine onderzoek, echo van haar buik en foto van de longen.
    Ik ben benieuwd, maar toch ook zenuwachtig..
    Ik hoop in ieder geval op wat duidelijkheid. Ise is namelijk beduidend moeier/hangeriger dan normaal. Om 09:00 uur klaagt ze al dat ze moe is...

Afwachten tot 10 december, dan hebben we de afspraak voor de uitslagen bij de kinderarts.

Groetjes,
    Estha

Share This Page