met 34 weken moet je kleine nog tot 37 weken in het zh liggen! je kindje weegt wss te ligt als het goed is mogen ze als ze 2500 gm wegen mee! en de longetjes zijn niet voldoende gerijpt! als moeder natuur zegt genoeg is genoeg dan komt het, maar alsjeblieft zeg. Het laten opwekken? bij 34 weken? : met alle respect hoor bieke tegenover jou want ook ik weet hoe zwaar het is! maar als er geen medische indicatie is sturen ze je gewoon weer naar huis om te gaan rusten! Ze zullen niks voor je doen! helaas! misschien idd een slaappilletje halen zodat jij even kan bijtanken want je moet nog een hele weg!
sluit me aan bij nachtvlinder. Ik weet ook hoe vervelend het is. Heb met 35 wk in het zh gelegen met weeën. Ze gaan het dan idd niet opwekken want hoe langer het blijft zitten hoe beter, maar ze gaan het dan ook niet meer tegen houden. Met 37 wk heb ik ook 24 uur heftige weeën gehad. Het zh deed ook hier helemaal niks aan. Alleen een slaappilletje en daarop is he wat rustiger geworden. Hoe vervelend het ook is ze proberen de natuur gewoon zijn gang te laten gaan. Wanneer het kindje er nog niet klaar voor is komt het ook niet en gaan ze het al zeker niet halen als er geen medische noodzaak nij is. Ik ben blij dat ze me toen niet hebben ingeleid hoe moe ik er ook van was.
Ben er nog steeds. Loop nog steeds met weeen rond. Heb al 4 nachten nauwelijks geslapen ik loop op mijn laatste krachten rond. Doe nx anders dan huilen. De vk wil me nx geven voor te slapen is slecht voor de kleine. En de huisarts zegt hetzelfde. Op het ziekenhuis krijg ik te horen kom maar terug als de weeen erger worden wat ze ondertussen zijn. Of als ik bloedverlies heb dat heb ik niet. Ik voel de kleine veeeel minder bewegen. Alleen als ik geen harde buik of weeen heb voel ik hem heel ff bewegen maar verder niet. Ik wordt er echt gestoord van. Mijn vriend en ouders zeggen ook steeds hou je rustig het komt wel maar ik kan gewoon niet meer. Loop er ondertussen bij als een lijk. Mede heb ik door de weeen zoveel last van de bekkeninstabiliteit gekregen dat ik dus niet meer alleen kan lopen moet altijd iemand mee naar de douche of toilet waar ik op kan steunen. Voor ons mag de kleine meid heel snel komen. Als ik nog lang zo moet rond lopen weet ik echt niet hoe ik dat moet gaan redden.
@ nachtvlinder Ik heb met 31 weken bijna 32 weken in het ziekenhuis gelegen met weeen en toen heb ik spuiten gehad om de longeltjes sneller te laten rijpen.
mijn zoontje is ook te vroeg geboren en ik heb ook met 32 week in zh gelegen en longrijpers gehad en weenremmers, maarre had toch liever gehad dat hij gewoon lekker tot 40 weken er in had gezeten ik weet hoe kut het is om met ween rond te lopen ik heb het zelf ook gehad, maar wanneer je nu bevalt moet je baby in het zh blijven dat wil je ook niet, en er staat niks voor niks 40 week voor en je hebt wel de start problemen en mijn zoontje was er nog niet klaar voor en toch wou hij er uit, hij heeft nog 1,5 week in het zh gelegen meid heel veel succes, ik hoop dat je het nog kunt volhouden, maar voor de kleine is het beter dat hij daar nog even blijft
bieke heel veel suc6 hoor. Ik weet hoe je je voelt probeer zo veel mogelijk rust te nemen dat is ook beter voor de kleine mocht hij toch geboren worden. Ik begrijp heel goed dat je hoopt dat hij snel komt, maar net als wat missgwenn zegt...als je baby nu komt moet hij in het zh blijven. Wel raar dat je niks voor het slapen krijgt. Ik heb toen Temazepam om te slapen gekregen van het zh. Ik zou gewoon nog een keer bellen dat je nu toch echt wat (nacht)rust nodig hebt omdat je het anders niet meer trekt.
Temazepam, heb ik ook gehad toen ik niet meer kon slapen door mijn dikke en onrustige benen. Word niet snel gegeven hoor, maar als je anders echt niet meer kan slapen is het wel lekker om iig 1 nachtje rust te hebben. Je komt dan weer in je ritme terecht en dan knap je meteen weer op. Zeker om vragen dus!
ja ik las het idd achteraf! Maar ik shrok een beetje van de reactie's die de dames gaven dat je in het zh moest gaan eisen dat je gingen helpen! in het zh ben je niks minder dan een nummertje helaas. Toen ik lag te bevallen kwam er een zuster binnen met de medeling dat er een vrouw aan de balie stond dat haar vliezen waren gebroken en dat ze vruchtwater verloor. Hierop antwoorde mijn vk.. Dat is zeker die gek weer waarvan haar vliezen al 100 x gebroken zijn op dat moment kon ik er om lachen, maar als ik er verder over nadenk is het toch niet netjes. Ze werd naar huis gestuurd en moest bellen als ze weeën had. Niks minder dan een nummer ben je! Ik heb geen verstand van de medicijnen, maar ik zou echt vragen of je een pilletje mag slikken.... Volgens mij mag je ook 2 paraceta pillen slikken. Misschien dat het wat afzwakt! ( wel even overleggen, want zeker weten doe ik het niet) nogmaals ik wens je een voorspoedige bevalling, en laten we hopen dat het allemaal wat rusiger wordt bij je! xxx nachtvliinder
Mwah ik belde met het ziekenhuis dat mijn vliezen gebroken waren en dat ik een geplande ks zou krijgen 3 weken later Mocht dus zonder ook maar 1 wee komen opdraven. Dus inderdaad je vk is niet erg netjes met haar opmerkingen zeker omdat ze niet ieders achtergrond kent En bij een goede gyn ben je niet zomaar een nummertje, juist dat gevoel had ik wel bij de vk. Daar kreeg je iedere keer een ander waar je je verhaal voor de 1000x aan moest vertellen en dat is pas echt vervelend als je geen standaard patient bent.
ben ik weer. Kan weer niet slapen. heb een rare druk in mijn onderbuik/schaamstreek. Heb flink wat slijm verloren en voel de kleine de laatste 2 uurtjes nauwelijks nog. Ook volgen de weeen zich sneller achter elkaar op. Ook kan ik nauwelijks nog lopen door de pijn in mijn bekkens door de weeen die ik heb. Ik wordt gek . Ben momenteel alleen thuis vriend is muziek draaien op een feestje schoonouders zijn ook naar een feestje met de taxi dus nuchter zijn ze niet meer en mijn eigen ouders wonen dik 30 km verder op Ik hoop dat vriend lief snel thuis is. Alleen al voor het geval er wat gebeurt. Oja mijn buurvrouw heeft een rolator dus daar heb ik ook nx aan Ik wordt echt gek. Sorry voor mijn gezeur de hele tijd x x x bieke 24
je zit erg volgens mij helemaal doorheen hej meid? je zeurt maar ff lekker hooor dan ben je het kwijt.. het is ook niet niks zeg..
Hallo Allemaal Ik wil jullie even bij kletsen. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest. Voelde de kleine al niet meer sinds gisterenavond. Heb aan de ctg gelegen de kleine deed het goed hartslag was mooi en ze beweegde wel maar alleen vinden ze het raar dat ik haar niet voel. Er was ook tezien dat ik flinke weeen activiteit heb. Morgen moet ik weer terug weer aan de ctg. Tenmiste als er nx veranderd. Heb tevens inwendige onderzoeken gehad. Mijn baarmoeder en baarmoedermond waren erg veranderd. Ze hadden het erover om me daar tehouden maar na overleg mocht ik naar huis. Dit omdat we binnen 10 min het ziekenhuis kunnen zijn. Mocht er wat veranderen vandaag moet ik bellen en dan kan ik direct gaan. Ze hebben ook overlegt wat ze doen als het doorzet. Als het door zet wat ze allemaal vermoeden dan mag onze kleine meid geboren worden. Ik wordt niet weer opnieuw aan de weeen remmers gelegt. Dit mede omdat de baarmoedermond veranderd is en Ik dus al vanaf donderdag met weeen loop ik 4 weken geleden spuiten heb gehad om de longetjes terijpen en er helemaal doorheen zit. Ze moet dan alleen ff de couveuse in maarja als dat al het ergste mocht zijn. Dus onze kleine kan komen. Ik heb trouwens ook iets om te slapen gekregen dus na 5 nachten kan ik komende nacht gaan slapen als een roosjes hopen we maar. Want de weeen nemen toe op dit moment. Maar we houden ons rustig Hou jullie op de hoogte dikke kus
wil je ten eerste heel veel succes wensen mocht het wel ineens gebeuren maar wil je ook "waarschuwen"bij gebruik van rustgevende medicijnen waardoor je misschien wel goed gaat slapen... mijn nichtje is 3 wkn geleden bevallen (was ruim 14 dng over tijd maar toch) en die kreeg op een gegeven moment ook iets om lekker van te slapen "en aan te sterken" en diezelfde dag is de kleine geboren maar omdat zij dus dat slaapmiddel had ingenomen was ze zelf best wel dissy en had ze niet echt veel kracht om te persen waardoor er op een gegeven moment de pomp aan te pas moest komen om de kleine er uit te halen en waarschijnlijk mede door de medicijnen had de kleine het zo zwaar dat die pomp nodig was... dus wees alert meid. succes liefs smoekie
Als ze tamezepan heeft gekregen is dat alleen een middeltje waarmee je sneller in slaap komt, het is dus geen slaapmiddel. De risico's zijn dus echt minimaal.
vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Weer een ctg gehad. kleine was erg rustig buik was erg onrustig flinke weeen. Komt er zo een arts binnen ja zegt ze valt wel mee ik geef je een antibiotica. Ik zo waarom dat dan. Ja voor het geval je blaasontsteking hebt. Dus ik zeg zo hoe weet u dat dan. Tja zegt ze dat weet ik niet zeker maar ik gok erop. Ik heb alleen gezegt ik denk het toch van niet dat ik antibiotica ga nemen en ik heb nx. Kijkt ze op haar papier vraagt ze de naam heeft ze de verkeerde patient voor zich Dus als ik niet zo bij was geweest had ik nu antibiotica gehad voor nop. Maar ze hebben me weer naar huis gestuurd moet morgen weer terug voor een ctg en een gesprek bij de gyn dus ik ben benieuwd. hou jullie op de hoogte