Ok, vandaar! Thanks voor de uitleg. Spannend, 1e IVF! Hoop voor je dat het direct lukt! Ik doe nu een cryoterugplaatsing. En normaal gesproken doen ze de cryo terug op hetzelfde moment in de cyclus dat die uit het lichaam is gehaald (punctie/eisprong) + de dagen dat ze zich hebben ontwikkeld voor ze de vriezer ingingen + 1 dag voor het ontdooien. Bij mij waren ze twee dagen ontwikkeld voor invriezen + 1 dag maakt 3 dagen na ovulatie. Volg je het nog? Maar bij mij wordt de cryo ('s) trouwens pas op 5 dagen (maandag) na ovulatie teruggeplaatst ipv 3, vanwege 'logistieke redenen' op zaterdag... Baal daar wel van, ben bang dat dat niet zo goed is, maar de embryoloog maakt er blijkbaar geen punt van...
milla rosa. ik had op dag 4 de tp bij een icsi.. he meiden.. alles goed bij jullie... hier is het nog rustig.. liefs yippie
Whaaaaaaa! Gefeliciteerd meis! Het bewijs dat na 3+ jaar een zwangerschap er prima in kan zitten Wow, wat moet je blij zijn. Van harte meis! Hoe voel je je? Anders dan anders?
he botervliegje... ik kan het niet geloven.. het is heel raar.. maar komt goed.. moet gewoon even landen denk ik.. liefs van yippie
Geniet ervan, Yip! Hier helaas tranen... alle drie de cryo's niet overleefd! Hoe kan dat nou? Ben erg verdrietig, maar ja. Op naar de tweede ICSI, volgende week maar weer eens aan de Dacapeptyl...
Hé meiden, wil me hier ook gezellig aanmelden. Zijn nu ruim drie jaar 'pilvrij' en helaas nog nooit zwanger geweest. Hebben o.i. en i.u.i. gehad en gaan in augustus beginnen met de eerste IVF poging. Er is trouwens geen reden gevonden waarom wij nog niet zwanger zijn, helaas. Botervliegje, wat een *** nieuws. Hoop dat de volgende poging het helemaal goed gaat maken! Op de rest ga ik binnenkort reageren.
Wat kunnen blijdschap en verdriet dicht bij elkaar liggen........ Als eerste Yippieajee, GEFELICITEERD met jullie mooie positieve test!!!!!!!!!!!!!!!!!! WAUW!!!!!!!!!!!!!! Wat geweldig voor jullie! Al gebeld voor een echo-afspraak? Whoeeeeeee wat spannend. Hoe voel je je? Botervliegje, wat ontzettend verdrietig. Je houdt er rekening mee dat het kan gebeuren maar die boodschap komt dan toch echt keihard aan. Wij hebben het ook gehad met onze 2 laatste cryo's, ze zeiden tegen ons ook dat ze nou eenmaal niet kunnen zien hoe de cryo's er van de binnenkant uit zien. Van de buitenkant kunnen ze perfect lijken maar dan nog niet goed zijn. Even flink balen, schreeuwen, huilen, gillen en doen waar je je goed bij voelt en dan op naar een nieuwe poging!!!!!!! Dikke mega knuffffffffff. Zeehondje, jeetje wat verdrietig.......na IUI moeten starten met IVF. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel spannend!!!!!!!! Succes!
Hoi meiden, Ondanks dat ik sinds 2 maanden de trotse mama ben van een zoon, lees (en schrijf) ik nog steeds in het onderwerp vruchtbaarheidsbehandelingen. Ook wij zijn ruim 3 jaar bezig geweest en in die jaren niks gevonden, maar ook nog nooit zwanger geweest. Na 7 IUI pogingen doorverwezen voor IVF en bij de1e IVF poging bleek ik voor het eerst in mn leven zwanger! Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en kracht wensen, blijf positief ondanks dat je soms denkt dat het nooit meer iets wordt. Ik weet dat het heel zwaar is, maar echt je vergeet het en als het moet zou ik het zo nog een keer doen. Als er iemand vragen heeft, laat het maar weten. Yippieaje: gefeliciteerd!!!!! En geniet ervan! Echt, ik weet dat je ontzettende angst kan hebben, maar het gaat zo snel voorbij! Sterkte allemaal!!!!!!
Yippieaje: dit geweldige nieuws heb ik blijkbaar even gemist! Wat supergeweldigfantastisch!! En al op dag 11 zo'n mooie uitslag! Voelde je al vanalles of nog niks? botervliegje: wat sneu!! Daar reken je toch niet op, dat ze alle drie niet goed ontdooien! Vreselijk nieuws! En nu meteen door voor de volgende ICSI? Veel succes meid! Het schijnt trouwens dat ze in duitsland verder zijn met het invriezen en ontdooien van cryo's. Dit was vast bij een nederlands ziekenhuis, of niet? zeehondje: geniet van je vakantie!! (maar volgens mij had ik dat in een ander topic ook al gezegd ) LadyZorra: wat fijn voor jullie dat het allemaal toch nog goed gekomen is! Lekker genieten van het kleine kereltje! hier: gisteren 2 topcryo's teruggeplaatst gekregen. Maar het vertrouwen dat het nu, de 5e TP van cryo's, wel gaat lukken is niet zo groot eerlijk gezegd. Waarom kunnen ze toch geen lijm uitvinden???
he lieve meiden.. dank je wel voor de felicitaties wat ik voel is de ene keer erger als de andere keer.. nog steeds hoor.. Kan het ook nog niet geloven maar goed dat gaat vanzelf groeien denk ik.. voel me goed ben onwijs moe.. voor jullie een knuffel
Zeehondje: Welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen! Voor jou ook hoog tijd voor een dikke buik! Sabrien: Ja, was wel even heel verdrietig. Zo veel en hard gejankt dat ik s' morgens nog dikke ogen had en koorts en overgeven en zo. Lang niet gehad, het verdriet kwam er even heel hard uit na al die tijd optimistisch proberen te blijven . Maar ben nu wel weer optimistisch! Kom maar op Decapeptyl! LadyZorra: Bedankt voor je posotieve bericht! Die zijn wel nodig voor dit topic Geniet lekker van je kindje. Jo: Er is geen enkele reden waarom het niet zou lukken, hoor, veel succes meis!! Mijn cryo'tjes lagen in Genk in de vriezer (Belgie dus...) @Yippie: Even een vraagje hoor.. waar ik nou heel benieuwd naar ben... wanneer 'voelde' je voor de eerste keer iets? Was het echt anders dan anders? Doe rustig aan, he!
Botervliegje wat ontzettend naar dat je zo ziek van verdriet bent geweest. Maar knap dat je nu weer zo positief bent! Goed zo!! Omhoog die schouders, neus in de lucht en op naar de Decapeptyl. Spannend weer hoor!!! Jo, ja inderdaad een goede secondelijm die 9 maanden blijft zitten. Meissie weet dat ik onwijs hard voor je duim. Het MOET toch eens goed gaan NU.
Hoe is het nu met jou Sabrien? Zijn jullie nog bezig met behandelingen? Jullie zijn wel heel, heel dichtbij geweest. Ik hoop erg dat het nu echt gaan lukken! xxx
Botervliegje; jeetje gewoon letterlijk ziek van verdriet geweest. Wat knap dat je nu al weer zo positief overkomt. Nou ja, hartstikke goed eigenlijk. Want zonder hoop kan je als vrouw in de mmm nooit ver komen. Succes alvast voor de volgende poging. Jo; hoop houden meid! Bij andere vrouwen die niet in de mmm lukt het ook niet altijd de eerste keer. Na 5x moet dat gewoon lukken nu!!!!
Dank jullie wel. Botervliegje: jeetje meid, je kan je er echt vreselijk ziek van zijn...letterlijk en figuurlijk. Super dat je zo positief bent!!!! Jo: 2 topcryo's, dat is goed! Die lijm moeten ze idd snel uitvinden.... Helaas staan zelfs de doktoren vaak voor een groot raadsel..Laat staan wij als leek8) Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar ik heb rond mijn IVF behandeling gebruik gemaakt van acupunctuur. Of het geholpen heeft zullen we nooit weten, maar waar ik dat gedaan heb, hebben ze hele goeie resultaten met acupunctuur bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik stond er altijd redelijk sceptisch tegenover, maar als je zo lang bezig bent dan grijp je elk ding aan, dat zullen jullie wel herkennen!
Zeker herkenbaar, het gevoel alles te willen aangrijpen. Ik moet voor mezelf alleen wel grenzen stellen, want anders weet ik ze niet meer te vinden en staat alles in het teken van zwanger worden is mijn idee. Wat ik deze poging wil proberen (sommige dingen doe ik inmiddels al jaren niet meer, bv. alcohol terwijl ik best van een glaasje houd maar me direct schuldig voel, ok 1 of 2 keer 'gezondigd'): - twee keer per week sporten + elke dag voldoende beweging - elke dag voldoende groente en fruit - minstens elke week vis - volkorenbrood met gezond beleg - geen cafeïne (geen koffie, geen cola) - elementen mediterraan dieet - op tijd naar bed - geen alcohol - weinig suiker - dagelijks 'gezondheidsdankjes' - multivitamine - stress vermijden, evt. ruzies uit de weg gaan Nou ja, het klinkt alsof het best meevalt als ik dit zo teruglees, maar ik vind het best zwaar om vol te houden, ben een enorme snoepkont en hou van koffie en cola, ben niet zo heel sporterig uit mezelf. En de vraag is of het allemaal wel een bal uitmaakt eigenlijk... Doen jullie verder ook iets speciaals zoals dieet, acupunctuur etc?
botervliegje.. eigenlijk pas na de test. alleen manlief zei voor de test al dat ik zwanger was.. het enige verschil met de 1e icsi is / was dat ik toen wist dat het mis was.. en nu had ik geen gevoel zeg maaar. vraag maar hoor als ik kan geef ik antwoord.. Ik slikte altijd foliumzuur en probeerde zo gezond mogelijk te leven.. verder Geloof in jezelf.. liefs yippie