Al meer dan drie jaar zo'n mooie wens

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by botervliegje, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Spannend, Yip! Dat is al snel :). Veel succes!

Hoe is het met de anderen hier? Vast een aantal op vakantie?

Ik ben weer terug! Heb gespoten tijdens de vakantie (112,5 om 150 eh Gonal f), maar vond dat niet erg. Heb gisteren fm gehad: 14 follies (7 elke zijde) van 13 a 14 mm waarvan verwacht wordt dat ze doorgroeien. Nu woensdag terugkomen. Als het 14 blijft lijkt me dat een mooi aantal.
    Met 112,5 eh had ik steeds een kleiner wordend aantal follies die het zouden redden (10 aangeprikt uiteindelijk), met 150 een steeds groter wordend aantal follies (uiteindelijk had ik er 30 bijna rijpe, is gecancelled). Ben dus heel benieuwd hoe het de volgende keer is...

2. Tyra

Tyra Actief lid

Jul 18, 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Ik wil jullie even een hart onder de riem steken.
    Ben zelf 3,5 jaar bezig geweest zwanger te worden.
    Onbegrepen infertiliteit. En plots was ik zwanger zonder mmm hulp, vol ongeloof...IK? Maar ik kan helemaal niet zwanger worden....en toch.....blijf hoop houden ladies...het kan toch echt,. Ben het levende bewijs!!!

3. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Dank je Tyra! Zulke berichten geven zoveel hoop!
    Hier inmiddels ook de laatste 2 cryo's teruggeplaatst gehad en helaas ook deze niet gelukt. Nu wachten op een gesprek in DD, kijken of de arts daar nog iets weet... Want na 5 TP-en, met allemaal prima cryo's, zakt de moed ons wel eens een beetje in de schoenen...

botervliegje: voor jou begint het weer spannend te worden, 14 klinkt als een prima aantal!

4. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Tyra: Dankjewel voor je berichtje! Geeft inderdaad hoop.

Jo: Wat naar dat het weer niet gelukt is :(. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is, steeds lege handen. Met cryo's is de kans ook een stuk kleiner, ik geloof maar 10 %, maar goed die statistieken maken niets meer uit als het eenmaal is gelukt. Ga je gelijk weer IVF-en of wil je pauze nemen?

5. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Mag ik ook mee komen kletsen? Hoewel ik niet beloven kan, dat ik hier heel vaak zal komen. Misschien kennen sommigen mijn verhaal al wel, maar ik zal het toch nog een keer typen: november 2006 spiraaltje eruit en "ervoor gaan", eind 2007 doorgestuurd ivm niet zwanger, OFO niks gevonden, alles OK. juli 2008 HSG: alles OK, oktober 2008 terug naar het ziekenhuis, start IUI. Februari 2009, 4e IUI zwanger! Helaas bij de zoveelste echo, bij 10 weken, het hartje klopt niet meer :( dus een missed abortion, mei 2009 curettage, nadien een placentarestje, juli 2009 hysteroscopie, augustus nieuwe IUI-ronde. Ondertussen bij het maatschappelijk werk terecht gekomen, omdat ik het allemaal niet meer aan kon, minder gaan werken, geen nachtdiensten meer.

December 2009 weer de 4e IUI zwanger! Helaas al vroeg bloedverlies en bij 6 weken een spontane abortus. Habituele abortus-onderzoek: niks gevonden, alles OK. Januari 2010 herstart IUI, want tja, zwanger worden lukt toch wel met IUI.

April 2010 weer de 4e IUI zwanger! Helaas net als in december weer vroeg bloedverlies en een miskraam bij 6 weken. Goed gesprek met de fertiliteitsarts, wat is nou wijsheid? Samen besloten nog 4 IUI-pogingen te doen, en zo nodig na de 3e alvast het informatietraject voor IVF in te gaan, zodat we evt. direct door kunnen. En afgelopen maandag heb ik de 2e IUI van take 4 gehad, al met al, voor wie meegeteld heeft: de 14e IUI. Allemaal met puregon/pregnyl. Kortom, een lang verhaal, enerverende periode achter de rug, maar het gaat best goed met ons. We hebben een heerlijke vakantie achter de rug en zien nu wel waar het schip strand. We zijn nog lang niet uitbehandeld ;)

6. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Ik ben inderdaad je verhaal wel eens ergens tegengekomen Dopey, wat apart elke keer die 4e IUI en wat vreselijk dat het dan toch elke keer misgaat! En bij jou dus ook helemaal geen oorzaak gevonden? Frustrerend he?

Botervliegje: inderdaad zijn de kansen met cryo's iets kleiner, maar als ze eenmaal goed ontdooit zijn en goed doordelen zouden de kansen ongeveer gelijk moeten zijn met verse embryo's is mij verteld.
    Maar we willen eerst graag een gesprek en evt. aanvullend onderzoek in DD doen en dan door naar de 2e IVF. Ik heb hem vanmorgen gemaild, ben benieuwd of en hoe snel ik antwoord krijg.

knuff!

7. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    En jij dus weer in de ww Dopey? Wanneer ga je testen? Komend weekend?

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben terug van vakantie en helaas niet zwanger. We hadden namelijk even hoop. Maar 5 dagen later dan ik had verwacht kwam toch de ongi.
    Maar hierdoor ook goed nieuws. Nu hoeven we niet te wachten tot augustus maar mogen gelijk al beginnen met IVF. Morgen uitgangsecho!!!

9. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Dopey: Wow, ik dacht dat ik veel IUIs had gehad met 9 pogingen! Het klinkt alsof het een kwestie is van volhouden voor het een keertje lukt. Maar zwaar is dat wel natuurlijk!

Jo: Ik hoop dat je snel door mag naar de volgende ronde, meis! Wat voor aanvullend onderzoek denk je aan? Heb je al een reactie gekregen?

Zeehondje: Pff dat is verdrietig nieuws :(. Wel fijn dat je direct met IVF mag beginnen! Vind je het spannend?

@all: Ik heb morgen weer een punctie van ca. 16 follikels. Nu maar hopen op een mooie opbrengst!

10. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    botervliegje: tjee, spannend voor jou morgen! Heel veel succes!!

zeehondje: oei, spannend zeg. Ik heb het ook af en toe ineens een paar dagen later ongi, schrikken, verwarring, maar bij mij dan ook toch die onvermijdelijke ongi :(

hier: volgende week donderdag gesprek met dr S, dus ik ben heel benieuwd wat hij nog voor opties heeft!

11. yoehoe!!!

wij krijgen er 2!!!!!

ga nu naar bed ben mega verrot maar zo blij.. 2 klopende hartjes!!! yeahhh

lief botervliegje heel veel suc6 morgen denk aan je.

12. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    WOOWWWW!!! Gefeliciteerd Yippie, wat gaaf!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #93 zeehondje, Jul 30, 2010
    Last edited: Jul 30, 2010
    Yippie wat gaaf zeg, een tweeling!
    Sorry, weet niet meer of er nou twee eitjes zijn teruggeplaatst of dat er eentje nog is gaan delen?

Oh ja, las net op een ander topic over 'wesley & dirk'! Dat was 't natuurlijk, ik vind het echt super voor jullie.

14. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Van harte Yippie! Dat is toch de ultieme IVF-droom! :D:D:D Geniet ervan!!

15. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Helaas ben ik niet zwanger en gaan we naadloos over in de volgende IUI poging.

Yippie gefeliciteerd met je 2-ling, wel spannend hoor.

@ botervliegje je noemt een 2-ling de ultieme IVF-droom maar dat s het niet hoor ;) ik wil niemand bang maken, maar een 2-lingzwangerschap is wel veel zwaarder en ook risicovoller dan een 1-ling, en het streven van de IVF is echt een 1-ling. Ik snap ook wel dat een ieder denkt "mooi in 1 keer klaar" en zo, maar medisch gezien is het dus een complicatie. Voor mij/ons is een tweeling nou niet bepaald een doel, liever gewoon 1. Bergijp me niet verkeerd hoor, als het zo is, is het welkom, maar het is niet mijn droom zeg maar.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Ik kom hier af en toe ook meekletsen, als het mag...
    Wij zijn als sinds 2006 bezig. Eerst gewoon ruim een jaar zelf aanklooien (maar met een onregelmatige cyclus en achteraf geen eisprong had dat weinig nut) Toen wilden we eigenlijk naar een arts gaan, alleen kwamen er verbouwplannen en hebben we dat even opgeschoven. Uiteindelijk in oktober 2008 voor het eerst naar de HA, die heeft ons gelijk doorgestuurd naar de gyn en inmiddels lopen we sinds maart 2009 bij een fertiliteitsarts. We hebben 2 weken geleden de laatste IUI gehad en daarna moeten we evt overstappen op IVF. Heb nu s morgens nogal wat last van iets wat op diarree lijkt ofzo, verder nogal onzeker en dat maakt me waarschijnlijk een beetje misselijk en was vanmorgen nogal moe, maar dat kan ook komen door de onzekerheid.. Normaal wordt ik 14/15 dagen na IUI ongesteld, dus als ik het woensdag nog niet ben, zou ik een testje kunnen doen

Probleem lag een beetje aan allebei, zaadkwaliteit schommelt nogal maar elke keer bij de IUI was het perfect. En ik heb alleen een eisprong als ik hormoontabletten (clomid) gebruik..

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dopey; balen zeg, weer ongi en een mislukte iui. Was dit de eerste iui van de vier die jullie nog gaan doen?

Jorietje; welkom hier en hopelijk ben je toch zwanger deze keer en hoef je niet over te stappen op IVF (net als wij).

18. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Nee, de 2e. Dus nog 2 te gaan.

19. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    hoi,

ook wij zijn al een tijd bezig. Deze maand 4 jaar om precies te zijn. deze maand onze 1e ICSI poging. Elk jaar denk ik; het word ons jaar..

ik hou wel hoop en probeer bij elke poging dezelfde positieve instelling te hebben die ik bij de 1e poging ook had. ook al is dat niet altijd even makkelijk. Ben er wel open over tegen vrienden en familie en geregeld vragen ze hoe het ervoor staat. ik vind het erg prettig als mensen belangstelling tonen.

iedereen veel succes de komende tijd, ik duim

20. botervliegje

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Jammer dat je niet zwanger bent, Dopey :(. Is toch altijd een klap in je gezicht (is mijn ervaring dan), al weet je dat het niet raak hoeft te zijn... Knuffel!!

Je hebt trouwens helemaal gelijk. Ik bedoel ook te zeggen dat het de ultieme IVF-droom is (en ook niet voor iedereen uiteraard) als het ook helemaal goed gaat en twee gezonde kindjes worden geboren en je familie en vrienden hebt die altijd kunnen bijspringen als je hulp nodig hebt. En gelukkig gaat het met tweelingen meestal zo, maar helaas niet altijd. Dat is best een groot risico dat door steeds minder medici genomen wordt, een stuk groter dan met eentje. Maar goed, ik hoop voor Yip in elk geval dat deze droom 100% uitkomt!

Jorietje, welkom! Ik hoop toch nog op een wonder voor jou!! Heb je helemaal nooit een eisprong van jezelf of misschien soms toch? Wel vervelend dat het aan beide kanten vaak niet 'klopt'. Hoeveel IUIs heb je gehad?

Hee Maaike! Las in het andere forum dat echt superveel goede eitjes geoogst zijn. Ik hoop dat ICSI voor jullie de problemen oplost! Hoop op meerdere goede bevruchtingen voor jullie! Spannend hoor.

Share This Page