Hallo iedereen, ik en mijn vriend zijn al meer dan een jaar aan het proberen voor zanger te raken. Ik neem de zwanger worden vitamines van het kruidvat, en heb een cyclus van ongeveer 90 dagen. In het verleden is me verteld dat mijn cyclus zolang is omdat hersenen te weinig signaal geven voor een eisprong, maar behalve een echo is er nooit meer onderzoek naar gedaan. Nu stelt mijn gyn voor om met hormoonpillen te beginnen, is dat een goed idee?
Ben je door je ha doorverwezen naar de gyn? Want dat is al een stap om na te laten kijken waar het aan zou kunnen liggen behalve het probleem wat genoemd is in het verleden.
In mijn eerste berichtje, stond al dat het mijn gyn was die het voorstelde Daar ben ik dus al geweest. Ik vroeg me gewoon af of het verstandig was om het te nemen ondanks dat er geen bloedonderzoek naar gedaan is, wat volgens mij toch meer zou zeggen of het nu effectief aan de hormoonregeling ligt of niet :s
Klopt ik heb het ook gelezen, maar ik omdt ik niet bij de gyn terecht kan zonder een doorverwiijzing vd ha, vroeg ik me af hoe jij er terecht kwam. Ik zelf, denk dat het wel verstandig is om de hormoonpillen te nemen, om je cyclus weer normaal en stabieler op gang te laten komen.
Ik ben van België, hier zijn ze minder strikt in doorverwijzingen Als een dokter me niet wil doorverwijzen ga ik zelf wel, moet gewoon wat meer (2 euro ofzo) remgeld betalen. Oké, ik moet binnen twee weken terug gaan omdat ik het er toch eerst met mijn vriend over wou spreken, en wat meer informatie erover wou.
hey Ik vind wel dat ze bloedonderzoeken moeten doen; dit is maar twee keer normaliter; in de 1e week van de menstruatie en de 1e week nadat je een eisprong hebt gehad.
@cleopatra waarom zou je niet aan de hormoonpillen beginnen? Het maakt hopelijk je cyclus wat korter. Met cycli van 90 dagen heb je dus in 1 jaar tijd maar 4x kans gehad. Mijn gyn redeneert dan dat je dus evenveel kans hebt gehad als een gemiddelde vrouw die 4 maanden bezig is en dat is nog kort.
@bouwjaar1979. Ik lees in je onderschrift dat jullie na 20 maanden zwanger waren. Ontzettend eerlijk dat het zo is moeten aflopen voor jullie. Mag ik vragen of jullie met 20 maanden spontaan zwanger zijn geworden? of dat jullie al in een medisch proces zaten omdat het langer duurde. Ik hoop niet dat mijn vraag stom overkomt.
Hoi meiden Ik zit met hetzelfde probleem alleen bij mij word er pas in augustus gekeken hoe of wat ik ben namelijk augustus gestopt met de pil en nog maar 1 x ongesteld geweest begin januari.. Ik de dokter gebeld wat ik moes doen.. Krijg je als antwoord bel rond augustus nog maar eens terug.. Iemand een tip wat ik nog kan doen? Werd ik maar weer ongesteld dan kunnen we het weer x proberen
@Limburg We zijn in september op de wachtlijst voor IUI gezet (3mnd ) en ben toch spontaan zwanger geworden (begin nog pos getest). Ik was daar zooo blij mee. Ik heb me wel afgevraagd waar het nu aan gelegen heeft. Half september heb ik een laparoscopie gehad, ben ik helemaal gestopt met alcohol, kreeg vriend nog antibiotica ivm een prostaatontsteking....of was het pure geluk... Dat het zo gegaan is en we deze beslissing hebben moeten maken...is niet te beschrijven wat voor een gevoel dat geeft. Ben nu dus ook bang dat het weer lang gaat duren, over een half jaar mogen we toch weer met de IUI verder, maar liever niet natuurlijk. Met IUI is de kans per keer toch ook maar klein.
Als je probeert zwanger te worden en je hebt maar 4 kansen in een jaar zou ik zeker hormoonpillen proberen om zo je cyclus korter te maken de kansen te vergroten!
Hallo bouwjaar Ik weet de reden niet waarom jullie met IUI mochten starten? als er geen reden gevonden is. dan was de kans op spontane zwangerschap vrijwel hetzelfde als met een IUI behandeling. tenminste dat wordt zo gezegd als bij beiden partners alles normaal is.. Of had je die ingreep om een bepaalde reden? gr.