Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 clarajilla: 24 jr, wens sinds november 2014 Liyan: 30 jr., zoon van 9 en dochter van 4. Sinds augustus 2014 bezig voor een derde. November 2014 curettage met 13 wkn - partiële mola zwangerschap. Februari 2015 verklevingen aan baarmoedermond (door curettage)- opgerekt en (hopelijk) verholpen. rietje: 37jr, dochter van 4,5, wens voor een 2e vanaf februari 2015 AFSPRAKEN Anneke: 10 maart intake gent Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben clarajilla: april 2016 terug naar fertiliteitsarts als ik niet zwanger ben Eiram: start IUI vanaf ronde 12 Liyan mei 2016 terug naar de gyneaocoloog voor onderzoeken als ik nog steeds niet zwanger ben. NOD Aquavis: onbekend Eiram: 23-2 Anneke: 21 februari Bolleke: rond 3 februari clarajilla: 25 februari Liyan: 7 februari Hummeltje: 9 februari rietje: 20 februari
Anneke dat kan wel hoor maar zie ik nu op de lijst je nieuwe NOD? Heeft het doorgezet? Ja IUI best spannend. Nu eerst nog een maandje door. Heb een afspraak ingepland aan het eind van deze cyclus om het te bespreken. In principe blijft de medicatie hetzelfde alleen dan met IUI erbij. Is meer spannend voor manlief!
Wauw goed gekletst hier! Liyan welkom! Pfff wat een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je denkt en bang bent dat er met de curretage iets beschadigd is... Wel fijn vooruitzicht dat jullie in mei terug kunnen, hopelijk staat je lief er dan ook achter! Maar hoop nog meer dat het niet nodig is natuurlijk en dat je snel zwanger bent! Eiram wat een klap als je dan ook nog van twee collega's hoort dat ze zwanger zijn. Lekkere timing! Spannend om eventueel volgende maand met IUI te beginnen... Lijkt me een goed gevoel om de volgende stap te zetten. En inderdaad, dan kun je weer eens voor de gezelligheid seksen, ook wel leuk! Anneke fijn dat je een mooie afscheidsdienst hebt gehad, altijd heftig zo'n dingen... En ik geef de moed nog niet op hoor... Zeker omdat het vroeg in je cyclus is en alleen roze, kan best een innestelingsbloeding zijn. Hoop het voor je, ga je morgenvroeg testen als er niks is? Ik hoop het voor je!! Clarajilla dat klinkt niet goed als je temp zo laag is... Ook voor jou komt de MMM steeds dichterbij... Hoop dat het je bespaard blijft. Hummeltje waar ga je carnaval vieren? Ik hoop ook heeeeel erg dat ik de biertjes moet laten staan... Wordt wel heeeel lastig om het verborgen te houden dan, maar dat zien we dan wel weer.
In Roosendaal daar wonen vrienden van ons. Wij zijn geen carnavallers hoor hahahahah komen onder de rook van Rotterdam vandaan dus hier kennen ze het nagenoeg niet al merk je wel dat ze bijv op het k.d.v er ook steeds meer aandacht aan geven . Vanmiddag maar even een verkleed setje voor mijn zoontje gekocht en wij hebben nog wel het 1 en ander liggen dus dat komt goed. Mocht het raak zijn heb ik altijd nog de smoes van het rijden aangezien we toch met de auto moeten . Waar ga jij?
Aah gezellig carnaval vieren. Vroeger ook veel gedaan, nu alleen nog naar de optocht in het dorp kijken en bij mijn dochter op het kdv wordt er aandacht aan besteed! Vannacht echt de menstruatie doorgebroken, zoals verwacht. Definitief door naar de volgende ronde. Ben blij als we 6 weken verder zijn en naar Gent kunnen! Als je het zo allemaal leest is het toch best bizar hoeveel mensen de mmm nodig hebben om zwanger te worden, vinden jullie niet? Soms zou je willen dat t bij ons net zo makkelijk gaat als bij dieren haha
Liyan hoe hebben ze bij jou die verklevingen eigenlijk ontdekt? Had je nog wel een normale cyclus na de curettage?
Ik teste een paar weken na de curettage alweer positief, met de controle na 6 weken bloed geprikt. Bleek dat het de mola was waardoor de hcg nog in mijn bloed was. Dan word je ook niet ongesteld. In februari was de hcg uit mijn bloed en nog steeds niks. Toen aan de pil gegaan om een bloeding op te wekken en in mijn stopweek vreselijke krampen, opgeblazen buik maar geen druppeltje bloed. Ik zou na mijn stopweek naar de gyn gaan en toen ik om een echo vroeg zagen ze dat ik wel een bloeding had gehad maar het niet uit mijn baarmoeder kon omdat de opening dicht zat verkleefd. Opgerekt, veel bloed stroomde er toen uit. Daarna een paar maanden iets onregelmatige cyclus maar niet heel gek, ene keer 25 andere keer 31. Het laatste half jaar is het heel regelmatig - 28 dagen. Balen dat je menstruatie heeft doorgezet..
Balen Anneke! Ik vraag me vaak hetzelfde af. Vaak hoor je zwangerschappen en denk je waarom ik niet. Maar je weet niet wat er achter zit. Als je hier op het forum zit dan zie en lees je zoveel verhalen achter het ontstaan van die zwangerschappen. 1 op de 6 stellen heeft de mmm nodig voor een zwangerschap... Das best veel meer dan 15% van alle babies is dan met hulp ter wereld gekomen. Best mooi dat het kan tegenwoordig. Maar we hebben het natuurlijk liever niet nodig!
Ah nee Anneke wat klote! Had nog hoop voor je, echt niet leuk . Wat zul jij uitkijken naar de afspraak in Gent. Gaan ze jullie meteen behandelen of krijg je daar eerst nog testen? Hummeltje ik woon in Noord-Limburg, hier is carnaval echt groot! Ik heb volgende week maandag en dinsdag lekker vrij (verplicht!) en ga het van vrijdag tot en met maandag sowieso vieren. Heb er zin in! Twee dagen gaan we met ons zoontje en twee dagen zonder. De kleine wordt de Hulk, hihi. Poeh Liyan echt heftig allemaal, klinkt ook enorm pijnlijk. Dat het bloed er niet uit kan, auw!
Maar wat ik me dan wel af vraag is waarom mensen (even als voorbeeld mezelf en denk wel meerdere in dit topic) waarbij niks gevonden is, ook niet bij mijn mannetje het toch (tot op heden) niet lukt. Waarom wordt de 1 zwanger als je er alleen al naar kijkt en waarom wordt de ander die soewieso rond de vruchtbare periode iedere dag of om de dag sex heeft niet zwanger. Eigenlijk zit het dan maar raar in elkaar he .
Ohhhhh ja dan woon je echt in het feest gebiedt , leuk zeg. Ook leuk dat je zoontje als hulk gaat. Ga je hem ook helemaal groen sminken? of gewoon een masker. Ik heb gisteren even een pak bij de Wibra gekocht het is voor ons toch eenmalig en 1 middagje, had dus niet echt zin om er veel geld aan uit te geven. Mijn ventje gaat als cowboy
Liyan jeetje wat een verhaal ook van jou, zal best wel dubbele gevoelens met zich hebben meegebracht. En ook niet makkelijk wat je allemaal zo hebt meegemaakt. Eiram pff dat is niet makkelijk als je dat van je collega's hoort. Spannend voor jullie volgende maand. Anneke balen zeg dat het heeft doorgezet. Veel plezier met de carnaval Hummelte en Bolleke jullie ook veel plezier met de carnaval, laten we hopen dat jullie de biertjes moeten laten staan. Sinds ongi een rare buik en opgeblazen gevoel, wat ik normaal nooit heb, ik vraag me af of er misschien toch iets heeft geprobeerd in te nestelen gezien de vreemde klachten. We zullen zien en merken het wel weer.
Jaaa ik ga hem schminken ja, als hij een beetje stil wil zitten... Groen met zwarte wenkbrauwen en zo . Cowboy is ook leuk! Snap ik best ja, die pakken zijn best duur allemaal. Ik koop ook niet elk jaar iets hoor, maar heb inmiddels best wel een collectie.
Wat vreemd indd dat je buik zo aanvoelt. Hopelijk snel over en weer door voor een nieuwe ronde. Het bier laat ik sowieso staan want dat drink ik niet . Maar een rosé gaat er altijd wel in Volgende week vrijdag sowieso een test doen (heb toch genoeg testjes liggen)
Spannend rietje die symptomen. Clarajilla hoe is t met jou meid? Ben je ongesteld geworden of nog getest? Vinden jullie kindjes t leuk om carnaval te vieren? Hannah zei gister dat ze niet verkleed wilde, haha Bolleke ik kijk idd erg uit naar Gent. II ga er vanuit dat ze eerst wat onderzoeken doen en vanuit daar een behandelplan opzetten. Maar meestal gebeurd dat snel. Ben wel heel benieuwd!
Leuk Hummeltje dan gaan we vrijdag samen testen! Spannend... Ik verwacht mijn NOD iets later want mijn ei was deze ronde wat later. Dus denk dat ik vrijdag ongeveer ongesteld moet worden. Ik wil er nog niet teveel aan denken, meestal gebeurt dat de laatste paar dagen pas. Die vind ik zo verschrikkelijk! Ik heb de laatste dagen wat krampjes en steekjes, veel afscheiding, ook gelig soms (sorry!) en mijn borsten worden nu pas wat gevoelig, terwijl ze dat normaal meteen na de eisprong al zijn. Maar goed, ik weet dat het allemaal niks zegt... Gewoon afwachten maar, meer kunnen we niet doen... Het kriebelt wel enorm, deze week twee babytjes vast gehad van vriendinnen en gisteravond veel zwangeren gezien. Ik verlang er zo naar! Anneke kan me voorstellen dat je uitkijkt naar Gent! Eindelijk gaat er dan echt iets gebeuren... Hoor wel vaker dat ze daar voortvarender zijn dan in NL inderdaad... Hopelijk bij jou ook! En ik geloof dat mijn zoontje de carnaval wel leuk vindt. Als hij mee gaat gaan we naar plekken waar het niet te druk is en waar de muziek niet te hard staat. Als ie met andere kindjes kan spelen vermaakt ie zich wel .
@ Anneke, ik ben ongesteld geworden, 2 dagen te vroeg.. Had ineens een cyclus van 26 dagen en een lf van 11 Ben er eigenlijk ook helemaal klaar mee.. Ik ga niks bijzonders meer voor doen alleen om de dag seks. Geloof er niet meer in dat het ons ooit zelf gaat lukken. Nu wachten tot april dan mogen we terug komen. Ik ga niet meer letten op me eten en drinken, geen extra vitamines slikken. Het lukt toch niet, dus waarom de laatste 2 maanden wel? Heb zelfs al gedroomt dat ik aan de pil moest..
@ Bolleke. Wat spannend zeker nu je ook allerlei dingen begint te voelen. Indd vrijdag samen testen al is het dan nog niet mijn nod . @ Clarajilla. Meis wat klote dat je ongesteld geworden bent . Snap zo goed wat je bedoelt iedere maand die vreselijke teleurstelling. En het gevoel dat het zonder hulp niet meer gaat lukken is ook zo herkenbaar. Toevallig zei ik gisteren precies hetzelfde tegen mijn vriend het geloof dat het nog spontaan gebeurt is hier ook weg. Wel foliumzuur blijven slikken hoor, dat is wel heel belangrijk. Sterkte meis