Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 clarajilla: 24 jr, wens sinds november 2014 Liyan: 30 jr., zoon van 9 en dochter van 4. Sinds augustus 2014 bezig voor een derde. November 2014 curettage met 13 wkn - partiële mola zwangerschap. Februari 2015 verklevingen aan baarmoedermond (door curettage)- opgerekt en (hopelijk) verholpen. rietje: 37jr, dochter van 4,5, wens voor een 2e vanaf februari 2015 potato: 34jr, bezig voor een 1e sinds januari 2015. eerste onderzoeken en HSG achter de rug. AFSPRAKEN Anneke: 10 maart intake gent Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben clarajilla: april 2016 terug naar fertiliteitsarts als ik niet zwanger ben Eiram: start IUI vanaf ronde 12 Liyan mei 2016 terug naar de gyneaocoloog voor onderzoeken als ik nog steeds niet zwanger ben. potato: 12 februari fertiliteitsarts om uitslagen vd onderzoeken te bespreken NOD Aquavis: onbekend Eiram: 23-2 Anneke: 21 februari Bolleke: rond 3 februari clarajilla: 25 februari Liyan: 7 februari Hummeltje: 9 februari rietje: 20 februari potato: 1 maart
Ik snap zo goed wat jullie bedoelen.. je bent al zo lang bezig en waarom ineens dan wel.. je hele relatie komt onder druk te staan..in meerdere opzichten en vd spontane vrijpartijen nog maar te spreken Hier in Nederland vind ik de protocollen soms zo omslachtig en langdradig.. Dikke knuffel voor jullie meiden.
Ha Dames, Ik heb mezelf ook op de lijst gezet, ik wacht opp mijn menstruatie, weet dat ik niet zwanger ben. op naar ronde 14. carnaval: ik vier het elk jaar maar zie er nu zo erg tegenop, vorig jaar werd ik ongesteld tijdens de carnaval en was ik erg teleurgesteld maar ook nog zo vol goede moed om dit jaar over te slaan ivm een baby, ik had toen nooit gedacht dat er nog steeds niets gebeurd kon zijn!
@ Clarajilla. Goed zo gewoon je medicijnen en foliumzuur blijven slikken. Dikke knuffel meis onze tijd komt nog wel xxx. @Anneke Echt he de moed zakt je echt in dit schoenen af en toe. Gelukkig heb ik een hele lieve fijne vriend die heel begripvol is. Hij wil er ook iedere maand weer voor gaan en dan klap ik wel in mijn handen. Zie hier op het forum af en toe wel eens verhalen voorbij komen dat de man het niet meer trekt, dan mag ik toch heel blij zijn. Ik probeer positief te blijven en zeker nu de cyste weg is en we weer ovulatie testen hebben gebruikt. We wachten het de komende dagen maar even af
Spannend voor de testers onder ons! Hopelijk lopen jullie letterlijk en figuurlijk de polonaise... Clarajilla ik snap je hoor. Misschien wel goed om het los te laten. Tempen, ovulatietesten etc. mocht je in de mmm terechtkomen dan moet je er ook mee aan de gang. Hoop echt dat het niet zo ver komt voor je! Potato welkom!
Ja ovulatietesten ga ik nog wel doen, gewoon de zekerheid dat ik weet wanneer eitje komt. Al is dat wel regelmatig maar gewoon de bevestiging. Temperaturen ga ik nu niet meer doen, al een paar dagen niet gedaan. Mijn weinig hoop is het ziekenhuis nu, maar dan duren 2 maanden wachten wel lang... We benutten die 2 maanden wel, maar ik in ieder geval zonder hoop. Mijn vriend wilt er ook niet veel voor doen. Heb nog een potje multi a t/m z staan maar wilt die niet innemen. En hij rookt de laatste tijd heel veel meer en zelfs minderen lukt ( misschien wilt) niet.. En ik maanden lang van alles maar slikken wat ook niet werkt
Klote Clarajilla... Die teleurstelling komt elke keer harder aan. Snap dat je de moed hebt opgegeven dat het jullie zelf gaat lukken... En wat vervelend dat je vriend niet mee wil werken. Vooral dat roken zou ik echt niet tof vinden, dat schijnt wel echt veel invloed te hebben. Praat je er met hem over waarom hij dit er niet voor over heeft? Lijkt me heel lastig... Knuffel meis, kop op! Welkom potato! Hopelijk voor jullie ook snel geluk. En ja, een jaar geleden had je dit natuurlijk nooit kunnen denken. Gelukkig maar eigenlijk... Na een HSG schijn je wel erg vruchtbaar te zijn, hopelijk heeft het bij jullie effect! Tja Anneke ook hier herkenbaar dat je er echt niet meer in gelooft... Terwijl we een zoontje hebben dus we weten dat het moet kunnen. Zo frustrerend... Je doet er alles aan en toch lukt het niet. Is moeilijk om te accepteren en los te laten. Hummeltje we gaan voor 4 strepen vrijdag, afgesproken?
@Bolleke daar gaan we zeker voor, zou toch mooi zijn he . @Clarajilla. Dat is lastig als je niet de volledige medewerking krijgt van je vriend. Ik kan natuurlijk niet in jullie situatie kijken en weet ook niet hoe jullie zijn met elkaar maar sou het niet tof vinden als mijn vriend zich er niet ook voor inzet. Kan je er wel met hem over praten? @potato welkom in dit groepje we kletsen er lekker op los en je kan lekker je ei kwijt
Hi dames, Mag ik hier mee kletsen? Merk dat ik het steeds moeilijker begin te vinden. Wens voor een tweede kindje hebben we vanaf februari vorig jaar. Nu negen rondes m'n temp aan het bijhouden en ovulatie testen. Over morgen heb ik een afspraak bij de huisarts omdat we nu een jaar bezig zijn.
Hoi Water! Tuurlijk mag je meekletsen. Zoals iedereen al zegt we zitten allemaal in dezelfde hoek...het is fijn om er met elkaar over te praten! Welkom dus!
Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 clarajilla: 24 jr, wens sinds november 2014 Liyan: 30 jr., zoon van 9 en dochter van 4. Sinds augustus 2014 bezig voor een derde. November 2014 curettage met 13 wkn - partiële mola zwangerschap. Februari 2015 verklevingen aan baarmoedermond (door curettage)- opgerekt en (hopelijk) verholpen. rietje: 37jr, dochter van 4,5, wens voor een 2e vanaf februari 2015 potato: 34jr, bezig voor een 1e sinds januari 2015. eerste onderzoeken en HSG achter de rug. Water: 30 jr, zoon van 2, wens voor een 2e vanaf februari 2015 AFSPRAKEN Anneke: 10 maart intake gent Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben clarajilla: april 2016 terug naar fertiliteitsarts als ik niet zwanger ben Eiram: start IUI vanaf ronde 12 Liyan mei 2016 terug naar de gyneaocoloog voor onderzoeken als ik nog steeds niet zwanger ben. potato: 12 februari fertiliteitsarts om uitslagen vd onderzoeken te bespreken Water: 2 februari huisarts en osteopaat NOD Aquavis: onbekend Eiram: 23-2 Anneke: 21 februari Bolleke: rond 3 februari clarajilla: 25 februari Liyan: 7 februari Hummeltje: 9 februari rietje: 20 februari potato: 1 maart Water: 22 februari (?)
Hoi water, welkom. Fijn dat jij ook gelijk het lijstje hebt aangevuld is toch wel handig. Succes bin de huisarts
Ja als ik er met mij vriend over praat dan zegt die ja ik zit er ook wel mee dat het niet lukt. Naar dat stoppen of minderen lukt me gewoon niet.. ( zijn zaad onderzoek was ook wel boven gemiddeld goed..) maar ik heb niet het idee dat hij zich verzet tegen de drang... De fertiteitsarts heeft wel gezegt dat zijn zaad goed was, maar dat mannen met deze uitslag die niet roken, het stel sneller zwanger is.. Maarja dat vergeet hij iedere x, hij denkt mijn zaad is perfect dus hoef nks voor te doen..
De lijst wordt steeds langer... Hopelijk mogen we straks ook een kopje zwanger gaan aanmaken! Clarajilla vervelend dat je vriend niet stopt met roken. Dat kan echt wel het verschil maken. Roken schijnt echt van behoorlijke invloed te zijn. Kan me ook voorstellen dat je het niet op de spits drijft want je wil je relatie niet laten lijden hieronder. En dat is af en toe heel lastig weet ik zelf! ML doet wel zijn best en is vaak nog positiever dan ik... Ik mag vrijdag alweer naar het ziekenhuis voor echo en prrgnyl waarschijnlijk. Wel fijn dat we het weekend hebben om het gezellig te maken...vind ik toch altijd relaxter dan een moetje doordeweek als je allebei moe bent van werk 😜
Water welkom! Clarajilla lastig als je man niet wilt /kan stoppen/minderen met roken. Hier allebei iets te zwaar en t zou helpen als we beide zo'n 10 kilo afvallen, maar ook dat is nog best lastig! Eiram fijn dat je vrijdag alweer naar t ziekenhuis mag, dan kun je er weer concreet mee aan de slag. Duim voor je dat t de laatste ronde is! Ik op dag 5 vd cyclus..begin woensdag met de ovulatietesten, dag 7, zodat ik m zeker weten niet mis.
Dan zitten we ongeveer gelijk Anneke! Ik zit op dag 6. Duimen dat we allebei niet verder in de MMM hoeven!
Dan zitten we alle 3 ongeveer gelijk! Ik zit ook op dag 5 vandaag! Ik ga pas op dag 12/13 beginnen met ovulatietesten verwacht een positieve test op dag 14/15!
WoW veel geschreven! Welkom nieuwe dames. Ik merk dat ik het veel te druk heb om alles bij te houden, maar heb net wel even bijgelezen. Wat jammer voor de dames die toch weer ongesteld zijn geworden. Was het bij jouw al zeker een menstruatie, Anneke? Ik zit nu een paar dagen voor eisprong, die we dus nog niet gaan benutten, ik ga volgende week bij de acupunctuur toch maar voorzichtig aangeven dat ik drie maanden wachten wel erg lang vindt. We willen eigenlijk volgende cyclus beginnen. Alleen deze cyclus overslaan trek ik nog wel denk ik. Wie heeft er nu bijna nod? [/B]Bolleke[/B] toch? Ik geef trouwens les in pedagogiek op de universiteit. Het nieuwe vak gaat over prenatale ontwikkeling! Best confronterend om hier nou ook op mijn werk steeds mee bezig te moeten zijn.
Hè mijn banner geeft trouwens een eisprong aan, maar klopt niet hoor. Nog geen positieve ovulatietest.
Lijkt me best heftig idd Aquavis. Wel boeiend om daarin les te geven verder. Wat die acupunctuur betreft. Het is het beste om drie maanden voor zwangerschap te beginnen met kruiden en behandeling. Maar als het per ongeluk in die drie maanden raak is, alleen maar fijn toch? Ik ken ook mensen die na 1 behandeling zwanger werden. En dan weet je niet of het de acupunctuur was of geluk of iets anders...