Aquavis wat ontzettend suf om dat te zeggen terwijl je nog niet eens bezig bent. Ik denk dat zo iemand niet door heeft wat je met zo'n opmerking teweeg brengt. Ook voor jezelf als het uiteindelijk niet zo makkelijk gaat. Ook ik zat eerst aan de andere kant. Was vrij snel zwanger van mijn uiteindelijke miskraam. Maar nu ben je ineens diegene bij wie het (nog) niet lukt. Best raar!
[FONT="]Hé meiden,[/FONT] [FONT="]Mag ik ook mee kletsen? Wij gaan sinds december 2014 voor ons eerste kindje en zitten nu in ronde 13. Op zich had ik wel verwacht dat het wat langer zou duren, aangezien ik al lang met het gevoel loop dat het niet goed zit vanbinnen, maar toch hoopte ik dat ik ongelijk had...[/FONT] [FONT="]Vanaf ronde 8 heb ik het er erg moeilijk mee. Iedereen om me heen wordt zwanger en onze kleine is er nog steeds niet. Helaas kan ik er niks aandoen. Ik hoop dat we niet lang meer hoeven te wachten (en jullie ook niet). Wij zijn trouwens 22 en 25 jaar.[/FONT] [FONT="]We hebben ook al best veel geprobeerd. Ovulatietesten, tarwekiemolie, frambozenbladthee, granaatappel(sap), extra vitaminepillen en visolie tabletten, extra gezond eten en veel drinken, alcohol laten staan (ook al dronk ik daarvoor niet veel) en nog wel meer... dat laat ik nu maar! [/FONT] [FONT="]@ Bolleke: nog gefeliciteerd met je zoon! Hebben jullie zijn verjaardag al gevierd?[/FONT] [FONT="]Ik ervaar het ook als heel zwaar. Hier ook veel hoop, spanning, teleurstellingen en verdriet gehad. En ook iedereen in mijn omgeving wordt (voor mijn gevoel) snel zwanger. Vrienden, familie, collega's ... Ik begrijp je gevoel dus heel goed![/FONT] [FONT="]@ Aquavis: wat heftig van de miskramen! Hopelijk komt er gauw eentje die blijft![/FONT] [FONT="]Hier zei een kennis van me trouwens hetzelfde laatst! Ze is nog niet bezig met zwanger worden, maar is er wel van overtuigd dat ze in de eerste ronde al zwanger wordt ... ik wist even niet wat ik moest zeggen[FONT="]![/FONT][/FONT] [FONT="]Dikke knuffel allemaal en een fijn weekend![/FONT]
Goede morgen meiden. Ook ik wil me graag aanmelden. Hoe gek het ook klinkt maar het is fijn om lotgenoten te hebben. Ik heb al een paar keer een topic geopend en krijg er weinig reacrtie op, misschien om dat het bij de rest gewoon niet aan de hand is. Ik ben Hummeltje, 32 jaar en sinds aug 2014 gestopt met de pil. Ik heb een zoon van bijna 3,5. Toen onze zoon 2 werd besloten we om voor een tweede te gaan, in de hoop rond zijn derde verjaardag een broertje of zusje te hebben, of in ieder geval zwanger te zijn. We hadden echt niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn omdat het bij mijn zoon ook 8 maanden heeft geduurd, maar we hadden ook niet verwacht om 17 maanden later nog niet zwanger te zijn. Wel heb ik twee vroege miskramen gehad, en dat was heel erg confronterend. Afgelopen juli zijn wij bij de gynecaloog geweest voor onderzoek en alles was goed, zowel bij mij als mijn vriend. Prompt die maand zwanger, dat was dus na 12 maanden. Helaas was het een hele vroege miskraam, ik denk rond de 4,5 weken maar de tijd maakt niet uit als je eenmaal een positieve test in handen gehad hebt. In september was ik weer zwanger, heel snel achter elkaar dus. Dit ging mis met 5/5,5 week. Alleen deze was heel vervelend. Ik bleef maar bloed verliezen dit heeft tot eind oktober/ begin november geduurd. Verschillende inwendige echo's gehad om te kijken wat er aan de hand was, maar ze konden niks bijzonders vinden. Wel zag de verloskundigen op de laaste echo dat ik een cyste op mijn rechter eierstok heb , dus doorgestuurd naar de gynecaloog. Ik moest in december terug komen, en natuurlijk had ik een andere gynecaloog. Die vond het vreemd dat ze me na 6 weken al terug liet komen, omdat er normaal een maand of 3 tussen zit. Nu moet ik dus a.s. vrijdag terug komen om te kijken of het kleiner geworden is. Zo niet gaan we kijken welke stappen er genomen kunnen worden, omdat het ook kan zijn dat dit er mee te maken heeft dat het zo lang duurt. Een heel verhaal, maar wel fijn om het aan jullie te vertellen. Het is moeilijk en zwaar zeker als alles en iedereen in je omgeving constant vertellen dat ze zwanger zijn. Uiteraard gun je het iedereen, maar nu wordt het ook wel eens tijd dat de ooievaar hier weer eens langs komt. Het ideaal plaatje wat wij hadden was rond de derde verjaardag van onze zoon een broertje of zusje te hebben. Nu gebeurt het niet eerder als onze zoon op de basischool zit . En eerlijk, ik heb het gevoel dat het niet eens meer gaat gebeuren zonder hulp. Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog vol gaat houden, het beheerst dag en nacht mijn leven. Heb jullie verhalen zitten lezen, en merk eigenlijk dat we allemaal wel in het zelfde schuitje zitten. Sterkte meiden ik hoop voor iedereen dat jullie snel zwanger zijn
Jee Aquavis dat is inderdaad een suffe opmerking van je 'vriendin'. Pfff de arrogantie ervan alleen al en dan nog het kwetsende naar jou toe. Ik ervaar gelukkig heel veel steun van familie en vriendinnen. Mijn zus leeft enorm mee en moet er intussen zelf af en toe om huilen dat het bij ons niet lukt. Een vriendin kwam afgelopen donderdag op de koffie omdat ik me kut voelde en mijn moeder komt met adressen van privé klinieken waar ze ons zouden kunnen helpen . Zo lief allemaal. Aan de andere kant merk ik regelmatig dat mensen die dit niet meemaken of hebben meegemaakt het ook écht niet snappen. Die zeggen dan soms domme dingen maar dat is niet uit kwade bedoelingen denk ik dan maar... Het is vast goed bedoeld... Luminis en Hummeltje welkom! 'Gezellig' dat jullie mee komen kletsen, al was het fijner als het niet nodig was natuurlijk... Luminis jee jij ook al zo'n domme opmerkingen om je heen... Echt niet handig! En bij jullie is het het eerste kindje... De onzekerheid is dan nog groter denk ik... Waar komt het gevoel vandaan dat je denkt dat er iets mis is? Hebben jullie de stap naar de huisarts al gezet om wat dingen te testen? Jullie zijn best jong nog trouwens, in mijn omgeving kwamen de kindjes pas toen de meesten tegen de 30 waren. En dankjewel voor je felicitatie! We hebben vrijdag en gister de verjaardag gevierd. Hij is enorm verwend met prachtige cadeaus, van ons heeft hij een keukentje gekregen. En hij had een geweldige taart van Kikker en Haas. Was superleuk! Hij is nu lekker met al zijn nieuwe spulletjes aan het spelen. Maar goed dat we in april naar een groter huis verhuizen, we hebben nu al te weinig plek voor al zijn speelgoed . Straks heeft ie een hele serre voor zichzelf. Hummeltje wat heftig zeg je twee miskramen. Afschuwelijk. Wat je zegt: als je een positieve test hebt gehad ben je zo blij en zie je meteen een heel toekomstplaatje, dat is keihard als het dan misgaat. Wil de gyn jullie wel binnenkort gaan helpen, los van je cyste? Bij ons lijkt alles goed, we mogen rond de zomer terugkomen als het dan nog niet gelukt is. En ik herken heel erg wat je zegt over het leeftijdsverschil, wij zijn begonnen toen ons zoontje 1 werd. We hadden gehoopt dat er, nu hij 2 is, al een kleintje bij was, maar ik ben nog niet eens zwanger . We wilden ze graag dicht op elkaar en meestal hebben we het over 3 kindjes. Maar goed, eerst moet de tweede maar eens lukken... Hopelijk wordt ons geduld niet langer op de proef gesteld en zijn we allemaal snel zwanger. Ik duim voor jullie allemaal!
@bolleke. Het is indd heftig allemaal, en je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld. Er is geen vervolg afspraak ingepland wat betreft zwanger worden. De gynaecoloog waar ik a.s vrijdag heen moet voor de cyste is een ander als waar we afgelopen juli waren voor het zwanger worden. Omdat niks in de weg zou moeten staan voor een zwangerschap zijn we voor een jaar naar huis gestuurd. Mocht het nou in juli nog niet raak zijn (dan zijn we bijna 2 jaar verder) mogen we terug komen. (Ik moet even jullie namens onthouden dan weet ik bij wie welk verhaal hoort, ben er zo slecht in) Ik las het verhaal van iemand hier die veel steun had aan haar familie en vrienden. Mijn moeder, schoonmoeder broers en schoonzus weten niet dat we al bijna anderhalf jaar bezig zijn. Een aantal vrienden van ons weten het wel, maar lange gesprekken hebben wij er nooit over. Er zijn steeds meer momenten dat ik het er met mijn moeder over wilt hebben omdat het best lastig is allemaal, maar aan de andere kant wil ik haar niet onnodig ongerust maken.
Jeetje zijn jullie voor een jaar naar huis gestuurd? Wat belachelijk. Ik vind een half jaar al (te) lang! Ik weet niet of ik dat zou accepteren... Welke testen hebben jullie gehad? Wij niet zoveel, alleen bij mij twee keer een bloedtest; voor antistoffen chlamydia en progesteron na de eisprong. Lief heeft zaadtest gehad en ik een inwendige echo. Dat was allemaal goed. Samenlevingstest en HSG vond de gyn (nog?) niet nodig. Ik was wel opgelucht dat hij ons geen jaar heeft gegeven, een half jaar is nog te overzien... Ik vind een jaar echt belachelijk als je al een jaar bezig bent. En dat was ik van die steun... Ik ervaar het niet als andere mensen ongerust maken, ik vind het juist heel fijn dat ze mee (kunnen) leven. Bovendien weten de meesten wel dat er iets speelt als het langer duurt na de eerste voordat je weer zwanger bent... Of ze vermoeden in elk geval iets. Ik ga er geen geheim van maken. Toen we de afspraak bij de gyn hadden heb ik het ook aan mijn directe collega's verteld. Ik heb geen zin om te liegen over de afspraken en het heeft ook steeds meer impact op mij. Is alleen maar fijn als ze weten dat ik niet altijd lekker in mijn vel zit... Ze reageerden allemaal heel lief. En als ze erover beginnen of er naar vragen als ik er even geen zin in heb dan zeg ik dat ook gewoon. "Lief dat je er naar vraagt en ik vertel het binnenkort wel, maar nu liever even niet."
Ja helaas wel, weer een jaar zelf proberen. De reden dat we voor een jaar naar huis gestuurd zijn is omdat alles goed is bij ons en ze er van uit ging/gaat dat het binnen dit jaar raak is. Wel wil ik het volgende week aankaarten al is het niet de gynaecoloog die wij toen gezien hebben. Misschien dat zij ons toch verder kan helpen. Mijn vriend heeft de zwemmers laten controleren dat is gelukkig allemaal goed. Ik heb ook een bloedonderzoek gehad, een inwendige echo en heel veel vragen samen met mijn vriend. Bloedonderzoek was helemaal goed net als ook de echo. Met dit alles de vele vragen en natuurlijk onze zoon was de conclusie dat het gewoon zelf moet lukken. Moet zeggen dat ik het met de maand moeilijker vindt worden omdat ik het vertrouwen kwijt ben dat het nog spontaan gaat lukken. Een aantal collega's van mij zijn wel op de hoogte, ook omdat ik al een aantal keer naar het ziekenhuis moest. Ik ga er ook zeker niet over liegen. Ik hoop eigenlijk ook dat mijn moeder er eens na gaat vragen, wanneer er een tweede komt dan is het gelijk een goed moment om te vertellen hoe alles er voor staat
Dan hebben jullie precies dezelfde onderzoeken gehad als wij. Bij ons was ook alles goed, en wij zijn voor een half jaar naar huis gestuurd. Gek dat het overal anders is. Ik vind een jaar echt lang... Andere meiden krijgen ook meteen een samenlevingstest en/of HSG, hebben ze bij ons niet gedaan. Je zou toch zeggen dat er soort van richtlijnen voor zijn maar blijkbaar niet. Frustrerend hoor, zo lang wachten... Ik herken wat je zegt, het vertrouwen dat het natuurlijk lukt wordt gewoon steeds kleiner.
Welkom Luminis en Hummeltje! Fijn dat we hier met elkaar kunnen kletsen over onze tocht naar een baby! Ik kom net weer van het ziekenhuis en op dag 10 had ik al 3 grotere follikels waarvan er twee gaan "meedoen". Gelijk de pregnyl gekregen dus vanavond en morgenavond weer gezellig maken, of huiswerk zoals ze het in het ziekenhuis noemen. Sinds ik in de MMM zit groeit mijn ei steeds sneller. Is wel fijn dat duren de cyclussen ook niet zo lang en kan ik snel weer door als het niet gelukt is. Maar we gaan er weer voor deze maand. Ik ga er altijd van uit dat het kan en gaat lukken. Is het niet deze maand dan wel volgende maand! Bolleke het is inderdaad raar dat het per gynaecoloog zo verschilt qua tijd dat je naar huis wordt gestuurd. Mij wilde ze ook nog een 1/2 jaar naar huis sturen maar het voelde niet goed. Mijn LF zat op de grens en mijn leeftijd en mijn eigen aandringen hebben er voor gezorgd dat ik nu toch behandeld wordt. Achteraf denk je natuurlijk wel eens of het de goede keuze is....misschien heb ik die medicatie niet nodig etc. etc. Moraal van het verhaal is dat je moet doen waar je je op dat moment goed bij voelt. Maar Hummeltje ik vind een jaar wel weer lang! Een eerste kind is geen garantie dat een tweede ook wel lukt, dat denkt een gynaecoloog over het algemeen...
Hoi meiden, Mag ik hier ook mee kletsen? Mijn man en ik hebben een prachtige dochter, Hannah, van april 2013. In mei 2014 hebben we de pil de deur uit gedaan om voor een brusje te gaan. In September 2014 had ik een positieve test in handen, maar helaas bleek het om een leeg vruchtzakje te gaan en ben ik in november 2014 gecuretteerd. Sindsdien niet meer zwanger geweest en inmiddels in ronde 19 beland.. pff, nooit gedacht, omdat ik van mijn dochter in ronde 1 zwanger was. We hebben in augustus ook de standaardonderzoeken gehad zoals Hummeltje en Bolleke ook hebben gehad. Daar was alles goed en moesten we tot maart zelf proberen, idd ook met de uitspraak dat we al een kind hebben en nog en keer zwanger zijn geweest.. Omdat ik veel goede verhalen heb gehoord over Gent, hebben wij besloten niet in Nederland verder te gaan met onderzoeken, maar direct naar Gent te gaan..We kunnen daar 10 maart terecht voor de intake, ben heel benieuwd! Eiram veel plezier met klussen en we duimen op een mooie afloop! De opmerkingen die mensen maken, kunnen soms zo enorm kwetsend zijn, al is het niet altijd zo bedoelt.. Maar het doet idd pijn als je al zo lang bezig bent en iedereen om je heen zwanger raakt.. Soms heb ik t gevoel dat mijn leven een soort van "on hold" staat, dat ik even niet goed weet welke keuzes ik moet maken, want stel dat ik zwanger ben.. Herkennen jullie dat ook?
Welkom Anneke! En wat een verhaal...ronde 19 alweer. Wat vervelend dat jullie ook al zolang moeten wachten op een Brusje. Goed dat jullie hebben besloten om actie te ondernemen en je gevoel te volgen. Gent heb ik ook goede verhalen over gehoord. Brussel trouwens ook maar België schijnt sowieso wat vooruitstrevender te zijn met de behandelingen op gynaecologisch gebied. In Nederland zijn ze wat afwachtender. Ik hoop natuurlijk dat het voor jou niet nodig blijkt te zijn en dat je alsnog in ronde 19 een prachtige positieve test in handen mag krijgen.
Welkom nieuwe dames! Ik moet echt even de tijd nemen om alles te lezen. We kunnen ook een overzichtje maken met onze namen, hoe lang je al bezig bent, of je kindje(s) hebt en overige bijzonderheden/afspraken/nod's? Ik heb dit al eens bij een ander forum gezien, ik weet alleen niet hoe je dat het handigst kan doen.
Zoiets...? Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Naam, ..., .. AFSPRAKEN Aquavis: 19-01: gesprek gynaecoloog over onderzoek naar herhaalde miskramen Naam: datum: ... NOD Aquavis: onbekend
Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. AFSPRAKEN Aquavis: 19-01: gesprek gynaecoloog over onderzoek naar herhaalde miskramen NOD Aquavis: onbekend Eiram: omstreeks 26-1
Hoi meiden Ja goed idee, want ik ben zo slecht in die nicknamen te onthouden. Ik lees dan een paar verhalen, en weet niet meer welke naam bij welk verhaal hoort dus sorry als ik je niet altijd aanspreek met je naam . Overigens vindt ik het heel fijn om van het begin bij een groepje te zitten. We weten allemaal wat we doormaken en voelen hetzelfde. Ben nu ook al weer vergeten hoe de opzet van de vragen en leeftijd is hahahahaha. Ik probeer er wat van te maken Naam Hummeltje 32 jaar Mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. vr 15-01 afspraak gynecaloog i.v.m. cyste op rechter eierstok. n.o.d. nu niet van toepassing, ben vannacht ongesteld geworden en verlies bloed niet normaal. Ook de buikrampen zijn echt bizar aanwezig, overigens niet te vergelijken met weeen. Denk ook dat dit misschien nog te maken heeft met de laatste miskraam omdat er nu ook leine stolsels bij zitten, en dit pas de tweede menstruatie is na de miskraam.
Wat gezellig dat er zoveel meiden mee komen kletsen! Onze verhalen lijken inderdaad veel op elkaar, fijn dat we dit met elkaar kunnen delen! Welkom Eiram, Hummeltje, Luminis en Annekeruiter! Annekeruiter: Wat is er precies in Gent? Wat voor mogelijkheden zijn daar? Ik heb inderdaad ook wel gehoord dat men in Belgie en Duitsland veel sneller is met het proberen van andere technieken dan hier in Nederland. Hummeltje: Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Heb je wel iedere maand een ovulatie? Wat raar dan he dat je dan toch niet zwanger raakt. Ik had zelf als eens bedacht dat de weg voor de zaadjes misschien wat te lang is en dat ze misschien in de rest van de buik verdwijnen ipv de baarmoeder binnen te zwemmen. Dus ik met goede moed googlen of je zo je kans op een zwangerschap zou kunnen vergroten door sperma met een soort van spuit direct in je baarmoeder te spuiten (gewoon zoals ze thuis inseminaties van doneren ook doen) maar dat schijnt de kans niet te vergroten, jammer. Leek deze dokter hier zo'n goed idee... Ik ben nog niet bij de dokter geweest zelf. Ook doordat we al een gezonde dochter hebben en ik in mei toch zwanger was denk ik dat het gewoon wat langer duurt zonder dat daar een medische oorzaak voor is. Ook test ik wel iedere maand veel met ovulatietesten en daar zie ik toch wel duidelijk een eisprong op en 14 dagen daarna wordt ik altijd ongesteld. Ik mag vrijdag testen of deze ronde succesvol is geweest, ik vind het zoooo spannend.
Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 AFSPRAKEN Aquavis: 19-01: gesprek gynaecoloog over onderzoek naar herhaalde miskramen Anneke: 10 maart intake gent Hummeltje: vr 15-01 afspraak gynaecoloog i.v.m. cyste op rechter eierstok Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben NOD Aquavis: onbekend Eiram: omstreeks 26-1 Anneke: 30 januari Bolleke: rond 3 februari
Hey meiden! Is het zo een beetje overzichtelijk? Ik heb Hummeltje er ook tussen gezet, is wat handiger... Eiram wat fijn zeg 3 follikels! Yeah! Veel plezier vanavond en morgen (raden ze jullie elke dag sex aan? Onze gyn zei om de dag is beter...). Is ook heel goed dat je nog hoop hebt en elke maand weer positief in stapt. Dit lukt mij meestal ook wel, niet altijd. Ik vind het wel steeds moeilijker worden... Anneke pfff ook al zo'n heftig verhaal. Wat een domper zeg als je bij de eerste meteen zwanger was. Bizar dan he dat het gewoon niet wil lukken nu... Hoop dat je snel zwanger bent! En wat je zegt over je leven on hold zetten herken ik wel. Bij ons geldt dat vooral voor trouwen. We zijn verloofd sinds de zomer en willen eigenlijk in 2017 gaan trouwen. Maar ik wil niet hoog zwanger trouwen of als ik net bevallen ben. Dat is dus een beetje lastig plannen... En eerder willen we niet want we gaan in april verhuizen, niet alles tegelijk... Maar ik ga onze kinderwens ook niet op een laag pitje zetten omdat we gaan trouwen; de wens voor een tweede kindje is veeeeel groter dan om getrouwd te zijn! Hummeltje jee wat vervelend van je menstruatie, dat ie zo heftig is... Kan dat zo lang na een miskraam nog? Altijd weer een enorme teleurstelling als je ongesteld wordt... Knuffel! Froukjesmem woeh spannend bijna NOD! Is toch prima als je de stap naar de huisarts nog niet wilt maken. Ik vond het juist wel fijn om iets te ondernemen maar je moet inderdaad je eigen gevoel volgen.