Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Oh je gaat het vanavond pas vertellen. Waarom word je zo zenuwachtig ervan? Ben je bang voor hun reactie? Wat verwacht je ervan?

Over zo'n terugkerende schimmelinfectie: ik kreeg van de gyn een soort vitamine c tabletjes die je in moest brengen. En ik had zelf vaginale probiotica gekocht (ook capsules die je in moest brengen.) daarna kwam de flora weer in balans en heb ik er geen last meer van gehad. Was zo opgelucht ;)

2. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

5 feb 2016
    274
    415
    63
    Dag allemaal,

ik ben sinds kort een beetje aan het meelezen op het forum en eigenlijk nog niet erg actief bezig. Nu lees ik dit onderwerp en wil graag mijn verhaal kwijt.

Sinds eind 2013 zijn we bezig om zwanger te worden en in ronde 6 was het gelukt. Hartstikke blij en hartstikke misselijk ;) maar helaas eindigde de zwangerschap in een miskraam. Na een eerste echo bleek dat mijn kindje te klein was voor het aantal weken wat ik zou moeten zijn. Hartje klopte al wel met 7 weken. Ik moest een week later weer voor een echo, en toen bleek dat met 8 weken het hartje was gestopt :(
    Pas na een maand heb ik een curettage gehad, omdat het niet vanzelf los kwam. Erg emotionele periode en heeft eigenlijk veel te lang geduurd. Sindsdien ben ik met 18 rondes nog steeds niet zwanger geworden. In september vorig jaar hebben ze een kijkje genomen in mijn baarmoeder om te kijken of er eventueel littekenweefsel was ontstaan na de curettage. Dit was allemaal goed. Mijn vriend is getest en dit was op zich ook goed. We hebben weer een half jaar gekregen om te proberen en deze periode is nu bijna voorbij. Vorige maand was ik er echt van overtuigd dat het raak was. Ik werd uiteindelijk 4 dagen na mijn NOD toch ongesteld, echt een domper.

Ik merk dat het steeds meer een ding word. Al die goed bedoelde adviezen van anderen dat ik er niet zo mee bezig moet zijn en dat het dan spontaan komt valt natuurlijk verkeerd. Hoe kan ik er niet mee bezig zijn?

Wij willen zo graag een kindje. Mijn vriend heeft een dochter uit een eerdere relatie en het lukte hem en zijn ex niet een tweede te krijgen. Dit lag niet aan hem destijds, maar hij denkt dat er iets bij hem mis is. Ik ben nu namelijk ook 1 keer zwanger van hem geweest en daarna niet meer.

We vinden het allebei moeilijk. 10 maart staat er weer een afspraak bij de gyn. We gaan dan verder praten, eventueel gaan ze een kijkje nemen in de eileiders. Ik vind het allemaal erg spannend en ben ontzettend ongeduldig!

Zo, even van mij afgetypt...

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @aquavis, ja we gaan het vanavond pas vertellen me schoonmoeder kon gisteren niet. En ja ik weet niet het is iets wat we al anderhalf jaar geheim houden en wat niemand weet. Ik hou er niet van om in de aandacht te staan en ik weet dat ze waarschijnlijk zullen zeggen wat erg, en niet zoveel mee bezig zijn en natuurlijk krijgen we vragen.. Ik hou daar allemaal niet zo van. Het liefste vertel ik zoiets via de app is veel makkelijker! Haha
    En ik vind het ook gewoon jammer dat we het nu wel moeten vertellen. Nu is de hele verrassing er al een beetje af. Ze verwachten nu dat ik over een tijdje wel zwanger zal zijn. En leek mij leuker om ze helemaal uit het niets te verrassen!

@marloes, welkom! Wat balen van je miskraam! :( denk dat wij je hier allemaal goed snappen en dat je baalt! Ik ben benieuwd wat de gyneacoloog 10 maart zegt!

4. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Aquavis vervelend dat je ziek bent, beterschap! Hopelijk gaat de acupunctuur iets doen voor jullie... Kan me voorstellen dat het even slikken is om een aantal maanden over te moeten slaan... En ja niet temperaturen lukt me goed. Zoals ik zei soms rond ei of voor NOD denk ik wel eens dat het toch wel handig was. Maar we doen het niet, probeer op mijn lichaam te vertrouwen! Helaas vertelt dat lichaam me nu dat ik ongesteld ga worden, dus we zullen wel weer de volgende ronde in gaan denk ik.

Clarajilla succes vanavond met het vertellen aan je schoonouders! Het lucht vast op als het eruit is...

Rietje jee wat vervelend van de auto... En wat asociaal dat diegene zich niet bekend heeft gemaakt. Ik heb helaas ook al een aantal auto ongelukken gehad (elke keer de schuld van de ander) en het is inderdaad altijd een heel gedoe... Zo frustrerend die verzekeringen. Fijn dat jullie het toch nog gezellig hebben gehad. Hopen dat het raak is. En lekker, na vandaag 4 dagen vrij! Geniet ervan samen met je meisje.

Marloes welkom. Gezellig dat je mee komt kletsen. Wat vervelend dat het bij jullie ook al zo lang duurt... En gek toch vrij snel na 6 maanden raak en daarna niet meer. Frustrerend zeg. Hopelijk kan de gyn jullie volgende week verder helpen...

5. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Ah dat zou jammer zijn, Bolleke!
    En Clarajilla:nee, is niet leuk dat de verassingen er af is dan. Maar aan de andere kant: wat maakt het uit: het belangrijkste is het krijgen van een kindje. Ik wilde eerst ook iedereen verrassen, maar na 2 miskramen weten onze familie en vrienden echt allemaal wel waar we mee bezig zijn. En het kan me nu echt niet meer boeien. We praten er ook open over.
    Marlous Welkom... Wat rot dat je nu al zo lang bezig bent en dat je een miskraam hebt gehad. Bij mij heeft de eerste miskraam ook 5 weken geduurd met curretage, met 2 weken onzekerheid vooraf over de slechte echo's, man, wat zat ik er doorheen toen, dus herken wel wat je zegt! Ben blij dat de tweede miskraam zo veel sneller ging (weliswaar met spoedcurretage maar ja)
    Klets lekker mee met ons zou ik zeggen.:)

6. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

5 feb 2016
    274
    415
    63
    Bij mij in de omgeving weten ook veel mensen van onze kinderwens en van de miskraam. Ik vind dat ook wel prettig, mensen snappen dan als je weer eens verdrietig bent of stil. En ook wel handig straks als we echt vaker naar het ziekenhuis moeten, dat mijn collega's er vanaf weten.
    Iedereen leeft ook zo mee. Soms tot het irritante toe (mijn moeder ;) )

Wat ik wel vervelend vind is als ik een keertje tijdens het uitgaan geen alcohol drink. Steeds die blikken van anderen en zelfs opmerkingen van: oh Marloes, geen wijntje? en dan die hoopvolle blik...zucht...

7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    water beterschap. ben je nog naar de gyn geweest?

clarajilla super fijn dat jullie ook mogen beginnen met iui. Het werk is inderdaad wel prettig omdat je niet altijd buiten je werk om kunt plannen. Ouders hier weten dat we via zkh lopen maar dat we nu iui gaan doen gaan we nog niet zeggen.hier ook geen hsg.
    hoe reageerde je so? ow en die verrassing zal dan wel geen verrassing meer zijn maar word 'normaal' nog als geweldig ontvangen en misschien nog wel meer gegund.

bolleke83 spannend toch altijd maar weer die naderende nod.

hummeltje fijn dat je het je moeder hebt vertelt. lucht toch op als je ergens kwijt kunt.

eiram he wat k*t dat de uitslag van je man niet goed is. Dan ook nog een week in spanning wachten tot de gyn belt.

anneke spannend, hopelijk snel jullie huis verkocht.

rietje wat balen van de auto. hopelijk niet al te veel kosten? fijne vrije dagen.

aquavis dikke knuffel maanden overslaan is niet makkelijk als je zo graag wil.

Marloes welkom. wat vervelend dat je een ma hebt gehad en nu al zolang bezig bent. fijn dat je man wel oke was. hopelijk kunnen ze iets voor jullie betekenen volgende week. Dat is wel vervelend die blikken als je geen alcohol drink.

De gyn wou ophogen naar 100 zodat er 2 a 3 eitjes rijpen. Vl wil dat liever niet ivm de kans op een meerling dus ik blijf op 50 clomid.
    blaasontsteking is nu de 2e keer. De kuur heeft zijn werk volgens mij gedaan de pijn is volgens mij volledig weg maar kan ik niet zeker zeggen omdat ik nu rond mij eisprong zit en dan veel krampen en zeurderig gevoel beneden heb. dus..... :)

8. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier helaas ongesteld, ronde 16 is een feit. Zoveel rondes zonder een zwangerschap... :(

Clarajilla ben benieuwd hoe het gisteravond ging!

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ Eiram
    Jeetje dus eigenlijk hebben jullie super veel geluk gehad dat het ook vanzelf gelukt is in een normale cyclus?
    Ook wel heel bijzonder, en tegelijk hard dat je nu dus deze uitslag heb gehad. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal

@ Rietje
    Jeetje dat is ook balen van de auto.
    En meestal is de vogel gevlogen, hopelijk zijn er mensen getuigen van geweest.
    Ahhh lekker een dagje met je dochter, en als ik het goed zag qua dag is het vandaag.
    Hier ook mijn vrije dag, dus lekker met het mannetje thuis.
    Mijn moeder is gelukkig weer thuis (sinds dinsdag avond)
    Eigenlijk gaat het hartstikke goed, ze moet wel haar leven lang bloed verdunners slikken + pillen voor haar cholesterol maar verder lijkt het dat ze er niks aan over gehouden heeft.
    Wel mag ze even twee weken geen auto rijden, maar goed als dat alles is……
    Met mij gaat het ook wel goed eigenlijk ik denk dat ik er wel weer over heen bent, en gewoon verder wil.
    Ben alleen benieuwd naar mijn cyclus, aangezien ik nog steeds oud bloed verlies.
    Morgen nog een keer prikken op hcg en dan hoor ik wel wat we eventueel verder kunnen doen.
    Ik heb in ieder geval met mijn vriend afgesproken dat we nog geen chromosoom onderzoek willen.
    Dan toch nog maar zelf proberen, en hopen dat we nu wel een keer een plakker krijgen

@ Aquavis
    Kan me voorstellen dat je er nu wel weer voor wilt gaan, iedere maand wachten is er gewoon 1 te veel.
    Hoop dat de kruiden hun werk doen, en dat je sowieso weer een beetje bent opgeknapt.
    Wij hebben ook besloten om even nog geen onderzoek te laten doen. Ik werd vorig jaar al niet goed van de kosten toen we voor het eerst bij de gyn kwamen, en ik heb het gevoel dat ik helemaal kaal geplukt wordt qua zorgkosten.
    Ook wij gaan het gewoon nog een keer zelf proberen indd omdat ook hier al een gezonde knul rond loopt.
    Tja en die verdomde zwangerschapstesten pffff, het is een momentje van blijdschap, maar al heel snel gaat het over in angst.
    Eerst maar die goeie echo voordat we blij gaan zijn ;)

@ Marloes
    Welkom bij dit praat clubje
    Jeetje jullie hebben ook al een hele weg moeten afleggen tot het punt waar je nu bent.
    Wat vervelend van de miskraam, en dat het na die tijd niet meer is gelukt. Je hoopt toch snel weer op een nieuwe zwangerschap.
    Kan me voorstellen dat je het allemaal spannend vindt wat er de komende tijd gaat gebeuren, heel veel succes daar mee.
    Wat betreft de goed bedoelde adviezen, het blijft lastig.
    Ik denk dat mensen gewoon niet zo goed weten hoe ze met zo’n verhaal om moeten gaan en het dan maar daarop gooien. Hoe kan je er nou na zo’n lange tijd niet mee bezig zijn.........

@ Stefanenlaura
    Ja het is indd een opluchting. Ik had het zelfde als Clarajilla, je wilt zo graag vertellen dat je zwanger bent en het liefst op een zo’n originele manier. Maar ik kon het ook niet meer voor me houden.
    En niet dat we er nu over praten, maar ze weet wel wat ons bezig houd.
    Ik moest een klein beetje grinniken over de reactie van je vriend en het ophogen van de dosis.
    Kan me ook wel voorstellen dat hij/jullie niet gelijk zitten te springen op een tweeling.
    Soms maken wij wel eens de grap over een tweeling. Ik heb een tweeling tante (van mijn moeders kant) en de vader van mijn vriend was een tweeling.
    Hoop om eerlijk te zijn dat dat ook mijn huisje voorbij gaat :)

@ Clarajilla
    Hoe is het gegaan met het vertellen?????

@ Bolleke.
    Ahhhh neeeee wat balen meis, zo gehoopt dat het raak zou zijn.
    Weer naar een nieuwe ronde :(

Hier alles rustig
    Morgen terug naar het ziekenhuis om nog 1 keer hcg te prikken, en dan maar kijken wat ze eventueel verder kunnen doen.
    We gaan in ieder geval (nog) geen chromosoom onderzoek doen.
    Heb nu zo iets we hebben een gezonde knul, en zwanger worden lukt ook het moet nu alleen nog even blijven zitten.
    We willen er dus zelf nog een keer voor gaan.
    Ik denk gek gezegd dat ik toch ook een beetje rust heb omdat ik het aan mijn moeder heb verteld. Niet dat zij er iets aan kan veranderen maar het geeft me wel een relax gevoel.
    Ik ben er in ieder geval klaar voor om weer verder te gaan, nu alleen mijn lijf nog :(.
    Nog steeds wat oud bruin verlies, je kan het een beetje vergelijken met de laatste dag menstruatie.
    Hopelijk is het vandaag of morgen weg en kunnen we door

10. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bolleke wat rot! Knuffel!

Hummeltje wehebben alleen de cijfers maar als ik google betekent dat te weinig zaadcellen per lozing. Beweeglijkheid is wel ok vandaar wellicht 2x een natuurlijke zwangerschap. Vandaag krijgen we uitleg van de gyn. Hoop dat alshet echt niet goed is we volgende maand kunnen starten met IUI. Heb dan genoeg tijd verspilt!

11. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Hummeltje: fijn dat het op zich goed gaat met je moeder!
    Ben jij niet bang dat je - als je meteen door gaat - misschien daardoor weer een miskraam krijgt omdat je lichaam nog niet voldoende hersteld is?
    Gewoon doen wat voor jou goed voelt natuurlijk!
    Zelf ben ik er meer na gaan denken over het idee dat je lichaam soms net sterk genoeg is om een nieuwe zwangerschap te beginnen, maar niet om te voldragen. Dat is ook een beetje het idee van de Chinese geneeskunde.
    Hoe denk jij daar over? Ben ik wel benieuwd naar. Bij mij is dat dus de voornaamste reden dat ik al 2,5 maand wacht met zwanger proberen te worden.

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ah nee balen bolleke :(

Nou gister avond aan me schoonouders verteld. Ze waren helemaal in shock! En dan niet om het feit dat het lang duurt maar dat we bezig zijn voor een kindje. Ze hadden het echt niet verwacht.
    Kregen natuurlijk de vraag of we al vaker ziekenhuis waren geweest.
    En toen kwam die ene zin weer: misschien moet je er niet zoveel mee bezig zijn... Zucht...
    Maar uitgelegd dat dat niet werkt, eerste 5 maanden niet mee bezig en de laatste 2 ook niet. En nog niet zwanger..
    Maarja buiten dat hopen ze heel erg met ons mee dat het snel gebeurt.

En nu we toch aan het vertellen waren vandaag op mijn werk ook maar gelijk verteld. Ben ik daar ook gelijk vanaf!
    De zorgcoördinator pakte het goed op en zei ja dat moet dan gewoon gebeuren! Moet alleen nog even een mail naar het hele team sturen ( 9 personen totaal) zodat hun eventueel mijn diensten kunnen overnemen.

Nu nog mijn ouders vertellen maar woon 200km van ze vandaan maar weet niet wanneer ik ze zie!

13. Eiram

Eiram Niet meer actief

Nou dames het is niet superslecht. We zitten aan de ondergrens. Kan wel samen met mijn korte LF de oorzaak zijn geweest voor het uitblijven van een zwangerschap. Voor IUI ruim voldoende goede zwemmers! Meer dan 15 miljoen... Dus dat zit goed.

Ik hoop dat er nu met IUI een doorbraak komt. Volgende cyclus mogen we starten!

14. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    bolleke wat balen dikke knuffel

hummeltje vervelend dat je nog steeds verlies hebt. fijn dat het je goed heeft gedaan om het te vertellen.
    bij mij in de familie zit in iedere generatie(broer en zus van oma, mijn moeder en tante, neef en nicht) een 2eiige 2ling behalve de generatie van mijn dochtertje. ik zelf zou het heel erg gaaf vinden als het er 2 zijn maar vl wil dat niet. Dus dan nemen we het risico niet.

clarajilla fijn dat je je omgeving hebt vertelt.

eiram fijn dat het zaad goed is voor de iui. maar wel vervelend dat ze dat niet eerder een onderzoek hebben gedaan. kun je nu wel eerder starten met de iui?

hier mijn ei volgens mij al gehad weer 2 dagen eerder als verwacht kon dinsdag niet testen ivm een drukke dag en was hij bijna positief en vandaag maar een dun streepje maar we zullen zien wat het oordeel is over 2 wkn.

15. Eiram

Eiram Niet meer actief

#555 Eiram, 4 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2016
    Net HSG gehad. Alles is open en normaal!

Hummeltje hoe is het gegaan met jou in het ziekenhuis?

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    @ Eiram
    Wat fijn om te lezen date r genoeg zwemmers zijn.
    Nu hopen dat jullie snel kunnen beginnen met de IUI
    Wat is trouwens HSG???

@ Aquavis
    Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik wel of niet goed aan doet.
    Heb in jullie een miskraam gehad, toen 1 menstruatie en in september weer een miskraam.
    Nu heeft er een aantal maanden tussen gezeten, en weer een miskraam.
    Dus of er nu wel of geen tijd tussen zit, tot nu toe heeft het niks uitgemaakt.
    Om antwoord te geven op de vraag hoe ik over de chinese geneeskunde denk ???? geen idee eigenlijk.
    Ik heb er nooit over nagedacht, en nooit bij stil gestaan, dus dat antwoord moet ik je verschuldigd blijven.

@ Clarajilla.
    Mmmmm tja dat is nou indd niet echt het advies wat je wilt horen, maar wat ik hier al eerder schreef mensen die zo’n reactie geven van je moet er misschien iets minder mee bezig zijn weten denk ik gewoon niet zo goed hoe ze ermee om moeten gaan.
    Je bent het in ieder geval kwijt moet je maar denken.

@ Stefanenlaura
    Ik had ook best wel een tweeling willen hebben, maar dan had er nu geen wens geweest voor nog 1 hahahaha. Hebben daar ook de woning niet voor, dan zouden er twee op 1 kamer moeten.
    Nee moet er nu echt niet aan denken hoor, maar aan de andere kant als het zo is, dan is het zo en heeft dat ook zijn charmes weer

Vandaag terug geweest naar het ziekenhuis (thanks voor het vragen eiram)
    Hcg is nu 19 dus bijna weg.
    De gynaecoloog wil dat ik volgende week nog 1 keer een test doet, maar er vanuit gaande zoals hij nu gedaald is, is hij negatief.
    Ook gelijk gehad over de vervolg onderzoeken, en hij kwam gelijk met het voorstel voor het chromosoom onderzoek.
    Wel vertelde hij erbij dat het dan beter is om even niet zwanger te worden vanwege de uitslag die dan misschien afwijkend kan zijn.
    Ik heb aangegeven dat we dat onderzoek waarschijnlijk (nog) niet willen doen ook omdat we een gezond kind hebben.
    Ook heb ik een formulier meegekregen voor het bloedstolling onderzoek.
    Dit onderzoek mag je alleen doen als je minimaal 6 weken niet zwanger bent geweest.
    Oftewel ik mag vanaf nu 6 weken niet zwanger worden, zou dan ergens halverwege april moeten prikken, en er is een afspraak gemaakt voor 6 mei, voor de uitslag pfffff.
    Aan de ene kant heb ik zo iets ik laat dit onderzoek doen maar aan de andere kant heb ik er zo geen zin in.

Iemand hier ervaring met dit onderzoek? En is er toen iets uitgekomen??

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ eiram, fijn dat alles open was !

@ hummeltje, dus nu een maand verplicht pauze? Duurt wel lang voor je de uitslag krijgt! Hopelijk is alles goed!

18. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Eiram fijn dat de HSG goed was.

Hummeltje Pff dat is lang. Hoe reageerde de gyn toen jullie zeiden dat jullie geen chromosoom onderzoek willen doen?

19. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden, thanx voor de lieve reacties. Altijd klote om weer ongesteld te worden.

Eiram wauw nu al hsg gehad. Deed het zeer? Als alles mooi open was viel het denk ik wel mee he? Ken iemand die ook net een hsg heeft gehad, zij had een verkleving aan 1 kant en is bijna flauwgevallen van de pijn. Hopelijk heeft het mooi de weg vrij gemaakt en ben je dadelijk met IUI snel zwanger. Je hoort vaak dat dit net het zetje is wat nodig was. Spannend hoor! Kijk je er naar uit of zie je er tegenop?

Clarajilla fijn dat je het nu verteld hebt, lucht wel op denk ik of niet? En tja, zo'n onhandige reactie dat je er minder mee bezig moet zijn... Is vast niet slecht bedoeld. Maar wel pijnlijk ja. Merk vaak dat veel mensen het gewoon echt niet begrijpen...

Hummeltje toch apart dat het 'fijn' is dat je hcg bijna weg is. Terwijl we er allemaal een moord voor zouden doen... Lastige keuze dat chromosoom onderzoek... Ik sta niet in jouw schoenen, maar ik denk dat ik na 3 miskramen wel zou willen weten of er iets is. Zou me rust geven of zo. Ik vind het heel knap dat jullie het nog een tijdje zelf willen proberen. Hoop echt dat het snel raak is en dat het een plakkerd is!

Stefanenlaura voor jullie ook spannend. Snap dat jullie de hormonen niet willen ophogen als je lief echt geen tweeling wil. Ik zeg juist weleens dat ik hoop een tweeling te krijgen...:) Lijkt me heel pittig hoor, maar ook heel bijzonder en leuk. En dan zijn we in één keer klaar, we hebben nu toch het idee dat we graag drie kindjes willen. Dan hoeven we deze hele ellende van (niet) zwanger worden niet nog een keer door te maken... Of jullie gaan toch voor een tweeling en dan geef je er eentje aan ons, dat kan natuurlijk ook :p.

Hier het ergste van de menstruatie alweer gehad. We gaan maar weer opladen voor een nieuwe ronde. Nog 3 maanden voordat we terugmogen naar de gyn, pffff.

20. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hummeltje een HSG is een onderzoek waarbij ze kijken of je eileiders open zijn. Spuiten contrastvloeistof erdoor en ze maken tegelijkertijd fotos. Alles was goed. Wat een afweging voor jou om te maken qua onderzoeken. Aan de ene kant wil je door maar aan de andere kant wil je dit ook voorkomen een volgende zwangerschap. Ik vind het een moeilijke keuze...

Bolleke ik voelde helemaal niks! Had me erop ingesteld dat het vervelend zou gaan worden, maar gelukkig niks... Kijk heel erg uit naar de IUI. Zwanger worden op een natuurlijke manier kan wel (al 2x laten zien) maar de kans is een stuk kleiner bij ons gezien het aantal zaadjes, mijn leeftijd en mijn kortere LF. Dus kom maar op denk ik! Hoop zo dat dit de oplossing is. Hoe is het met jou? Kijk je uit naar juni of ben je nog ok met de maanden waarin je het op eigen kracht gaat proberen?

Over 2 weken heb ik de IUI intake en dan starten we in de volgende cyclus. 1e zal dan ergens in de 1e week april zijn 😃.

Deel Deze Pagina