He Bolleke je bent alleen mij en Luminis nog vergeten in je rijtje Maar wel heel handig zo'n overzicht, goed bedacht! Hebben jullie ook zo'n testdrang steeds met ovulatietesten en zwangerschapstesten? Ik test me suf met die krengen... Vooral ook omdat je bijv. op het forum leest dat sommige vrouwen 7dpo al positief testen en anderen al een knaltest hadden met 10dpo. Ik denk ook steeds vanalles te voelen, al een paar dagen zijsteek vanaf etenstijd 'savonds maar ben ook niet fit (hoofdpijn, keelpijn) dus daar kan het natuurlijk ook gewoon door komen.
Nee ik ben jullie niet vergeten; jullie hadden het zelf nog niet ingevuld toch? Dus zelf even aanvullen. Op quote drukken, jezelf erbij zetten en dan aan het begin het eind van het bericht de quote weghalen. Dan is ie weer helemaal compleet . Ik heb niet zo'n testdrang... Ik gebruik geen ovulatietesten, mijn cyclus en eisprong is vrij regelmatig. En een zwangerschapstest doe ik ook bijna nooit, ik wacht meestal af... Hoewel dat soms wel moeilijk is hoor! Maar ik heb geen zin om mezelf onnodig gek te maken...
Wij hebben een hele tijd ovulatie testen gebruikt en iedere maand een dikke positieve test dus wat dat betreft weet ik zeker dat ik een eisprong heb. Afgelopen maand heb ik hem voor het eerst (denk ik) ook echt gevoeld. Denk dat we een maand of 4/5 geleden er mee gestopt zijn omdat toch het advies was om vanaf dag 8 om de dag te klussen dus ergens moest die vruchtbare dagen wel geraakt worden. Toevallig van de week weer over gehad om ze toch weer te gaan gebruiken. Wat betreft mijn menstruatie nu, ik heb geen idee of het ermee te maken heeft dat het nu zooooo heftig is. Ik weet wel dat ik het nog nooit zo bizar heb gehad. Het testen pffffff om gek van te worden. Bij mijn zoon (heeft 8 maanden geduurd) heb ik misschien 5 testen gedaan over alle maanden. Nu denk ik iedere maand iets te voelen en hup weer een test. Ik heb deze keer ook al getest bij 7dpo omdat ik toevallig een topic las van iemand die ook positief had getest. Ik had zo iets misschien heb ik dat geluk ook
Bah Hummeltje vervelend dat je menstruatie zo heftig is... Misschien heeft er iets gezeten maar is het bij de innesteling al mis gegaan? Ik heb het vorige week ook gehad. Voelde me zwanger, was al een paar dagen misselijk. Ik heb woensdag getest en had een heeeel licht streepje. Daarna toch ongesteld. Ik heb ook enorme krampen gehad, echt niet normaal. Ik heb me zelfs ziek gemeld donderdag omdat het zo zeer deed en ik amper geslapen had van de pijn. Ik denk dat er wel iets geweest is. Ik test dus bijna nooit maar ik heb dit nu al drie keer gehad... Ander gevoel, test geeft een heel licht streepje en dan toch ongesteld met mega buikpijn. Zo klote. Volgens de gyn hoeft dit niks te betekenen maar ik vind het wel typisch... Ik heb vandaag granaatappelsap gekocht, ga ik vanaf mijn eisprong maar eens drinken. Baat het niet dan schaadt het niet...
Ik neem zo een paracetamol voor het slapen gaan, in de hoop dat het morgen beter is. Gelukkig is morgen mijn vrije dag dus dat scheelt weer. Wat gek dan indd dat je drie keer positief getest hebt. Dat is ook het nadeel hoor van vroeg testen. Ik ga me (weer) voornemen niet voor de nod te testen
Bolleke met Pregnyl wordt je eisprong dusdanig gepland dat ze in ieder geval op de dag van de Pregnyl en de dag erna aanraden om het gezellig te maken. Dit geeft dan de meeste kans. Ik moet dan 4 dagen na de Pregnyl starten met Utro om mijn progesteron op peil te houden voor een eventuele zwangerschap. De eerste cyclus moest ik testen omdat ik niet ongesteld werd. Deze was toen omo-wit maar had heel veel klachten (kan door de utro komen) en was heftig ongesteld. Afgelopen maand nergens last van en normale menstruatie. Ik denk dus ook dat er eventueel iets was in de eerste maand met hormoonondersteuning. Maar dit is slechts een gevoel. Hummeltje wat naar dat je nog zoveel last hebt van je miskraam. Mijn cyclus is ook echt een paar maanden van slag geweest na de miskraam met tussentijdse bloedingen etc. Werd er heel onzeker van En het gevoel dat het niet goed zat daar waardoor ik misschien niet zwanger raakte. Gelukkig bleek uit een echo dat alles goed was. Hebben ze bij jou ook alles nagekeken? Of het schoon was? Ik test zelf eigenlijk nooit. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik op een gegeven moment ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik überhaupt een eisprong had. Ben zwanger geworden in een maand waarin ik niet getest had. Zwangerschapstesten doe ik alleen als ik over tijd ben. Maar dat gebeurt zelden. Nu met de Utro is de kans groter dat ik vaker moet testen omdat je je menstruatie tegenhoudt. Verder heb ik alles al geprobeerd; tarwekiemolie, visolie andere voedingssupplementen .Nu probeer ik acupunctuur. Hoorde er goede verhalen over en baat het niet, nou ja. We zullen zien er zijn nog genoeg mogelijkheden om extra hulp in te roepen maar hoop wel heel erg dat het niet nodig is; voor ons allen. Ik hoop dat januari ons weer gunstig gezind is. Mijn vorige zwangerschappen zijn beiden ontstaan in januari (fingers crossed)!
Nou indd fingers crossed, ook voor jou spannend allemaal zeg. laten we hopen dat het snel raak is. Ik heb denk ik wel 4/5 keer een inwendige echo gehad om te kijken of alles weg was. Alles was schoon dus onverklaarbaar waar die bloedingen vandaan kwamen. Gelukkig is het heftige bloeden van gisteren ook een stuk minder geworden. Nu lijkt het in ieder geval weer op een normale menstruatie . En over een aantal dagen gaan we vol goede moed op naar de volgende ronde. Ik wil er alles aan doen om dit jaar nog te bevallen (moet toch optimistisch blijven)
Hallo dames Mag ik mee schrijven? Ik ben clarajilla en ik en mijn vriend zijn beide 24. Ik ben in november 2014 gestopt net de pil. Ik had eigenlijk wel verwacht snel zwanger te zijn. In ieder geval binnen het half jaar. Mijn moeder was gelijk van mij in ronde 1 zwanger en van mijn zusje ook aardig snel. Dus ik dacht bij mij zal het ook wel snel zijn. In mijn omgeving is er 1 door de pil zwanger heen geworden en de 2de door de spiraal heen. En alle andere in ronde 1. Verder is het nu bij mij een baby boom op facebook, 7 aankondigingen binnen 6 weken. En dat maakt mij wel heel verdrietig. Wij zijn in november 2015 bij de fertiteitsarts geweest, ik heb bloed moeten prikken op antistoffen voor chlamydia en op mijn schildklier. Ik heb een inwendige echo gehad waar een mooi groot eitje te zien was die op springen stond. Mijn vriend heeft een zaad onderzoek gehad en die was boven gemiddeld goed. Dus kortom alles is goed er is niks wat een zwangerschap in de weg moet staan. En dan toch nog steeds niet zwanger en ook niet geweest! We werden naar huis gestuurd met een half jaar zelf proberen, en ze had er veel vertrouwen in dat het gaat lukken. Dus als het nog niet raak is moeten we in april weer terug komen.. In mijn omgeving en familie weet niemand dat we bezig zijn. 1 vriendin heb ik het moeten vertellen, want ik moest bij haar bloedprikken en op het formulier stond langer dan 1 jaar ongewenst kinderloos. Zij is zelf bezig voor een tweede, maar sinds ze weet dat het bij ons niet lukt is ze er niet zo serieus meer mee bezig. Vorige maand heb een dag voor nod een heel licht streepje op een zwangerschapstest gehad. Ik heb nog nooit een streepje gehad, en anderen op het forum zagen het ook. Maar 1a2 dagen na nod ben ik toch ongesteld geworden. Ik heb geen idee of het iets is geweest of niet. Mijn menstruatie was normaal kwa bloed verlies en geen stolsels. Dus nu in ronde 15 beland en ben opzoek naar me ei die waarschijnlijk eind deze week komt. Daarbij ook geen leuke week deze week omdat mijn oom afgelopen zondag overleden is. Dus vind het een beetje dubbel deze week. Tussen de condolatie en crematie door heb ik dus mijn eisprong..
Eiram aha ik snap het nu beter met de pregnyl en utro en zo. Spannend hoor! Hoop ook voor je dat januari gewoon jullie maand is! Hoe is je ervaring tot nu toe met acupunctuur? Op een gegeven moment wil je alles proberen he? Ik ga vrijdag naar een osteopaat die zich speciaal richt op vrouwen met een kinderwens. Ik ben heel benieuwd. Hummeltje wat raar dan dat je bleef bloeden en ze niks konden vinden... Gelukkig lijkt het nu allemaal weer normaal. Wat goed dat je zo positief blijkt, dat is het beste denk ik maar niet altijd makkelijk... Clarajilla welkom! Zo zie je maar, het zegt allemaal niks hoe snel anderen zwanger worden... Wat vervelend dat het niet wil lukken. Wel fijn om uitzicht te hebben op hulp in februari denk ik? Wij moeten nog tot de zomer wachten... Het vertrouwen dat het zonder hulp gaat lukken wordt steeds kleiner hier. Als het al 13 maanden niet gelukt is waarom zou het de 14e dan wel ineens lukken? Begrijp ik nou goed dat je vriendin haar wens voor een tweede opzij heeft gezet omdat het bij jou niet lukt? Of hoe bedoel je dat? En nog gecondoleerd met je oom en sterkte ermee... Hier alles zn gangetje, alleen zoontje is niet lekker, ik denk kiezenellende... Dus op mijn vrije dag chillen we maar lekker samen onder een dekentje met Kikker & zijn vriendjes .
Nee we krijgen pas hulp in april. En ik weet niet wat ze dan gaan doen.. Maar zie alleen maar problemen want dan moet ik misschien wel vaker naar het ziekenhuis en vrij van me werk regelen en die weten ook nog niks... En ja ik wilde dat ze dat niet deed, haar wens opzij zetten. Ik heb gezegt dat moet je niet doen wie weet hoe lang het bij jullie duurt? Maar nu sprak mijn vriend haar laatst en liet ze aan hem merken dat ze liever wacht tot wij zwanger zijn. Waar ik me dan weer schuldig over voel want ik wil niet dat ze op ons wacht! Maar zo denk ik ook waarom ronde 14 niet raak en ronde 15 ineens wel? Ik vind het allemaal zo lang duren en klinken. Vooral als ik ook denk dat ik 22 was toen we begonnen en ik nu alweer 24 ben.. Had allang gehoopt nu een kindje te hebben maarja...
Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 clarajilla24 jr, wens sinds november 2014 AFSPRAKEN Aquavis: 19-01: gesprek gynaecoloog over onderzoek naar herhaalde miskramen Anneke: 10 maart intake gent Hummeltje: vr 15-01 afspraak gynaecoloog i.v.m. cyste op rechter eierstok Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben clarajilla: april 2016 terug naar fertiliteitsarts als ik niet zwanger ben NOD Aquavis: onbekend Eiram: omstreeks 26-1 Anneke: 30 januari Bolleke: rond 3 februari clarajilla: 31 januari
Ah fijn Clarajilla dat je de tabel hebt aangevuld. Sorry, ik had niet goed gelezen en dacht dat je in februari al terug mocht. Maar april duurt ook niet meer zo lang... Ik leef er ook echt naartoe, het voelt nu gewoon als aanklooien tot die tijd... Wauw van je vriendin is wel apart. Op zich lief van haar, maar jij hebt er natuurlijk niks aan als zij wacht... Het is niet dat er elke maand maar een beperkt aantal baby's uitgegeven wordt of zo... En van je leeftijd is balen ja... Hoewel je natuurlijk nog hartstikke jong bent. Het is gewoon verdrietig als je zo lang moet wachten tot die grootste wens in vervulling gaat. Wij hebben zoontjes tweede verjaardag vorige week gevierd en ik had ook gehoopt dat er al een kleintje bij was. Maar ik ben nog niet eens zwanger...
Oh geeft niet hoor! En nee klopt april duurt niet zo heel lang meer maar als het zo ver is, zal het wel weer slikken zijn. Dan ben je toch weer verder dan je zou willen. Half jaar voorbij was toen al lang, daarna het jaar voorbij en naar het ziekenhuis gaan was ookal wat.. Maar we kunnen niet meer doen dat dat we nu doen en veel geduld hebben! En ja klopt ik ben nog jong maar het klinkt en voelt alsof ik al een stuk ouder ben als je op je 22ste begint en nu 24 bent. Heb altijd wel gedacht op me 23ste moeder te zijn, en vind 25 ook al oud. Dat is het natuurlijk helemaal niet! Maar voor mij zelf persoonlijk wel. Vind van me vriendin ook wel apart, maar hun eerste was gelijk in ronde 1 gekomen. En nu heb ik zo'n idee dat ze denkt wanneer we er echt voor gaan dan is het ook zo raak, en dat ze daarom op ons wil wachten? Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze niet op me moet wachten, maar het is haar keus nu.. Ja dat is ook balen, dat zijn allemaal soort van mijlpalen waarbij je toch wel had gehoopt een kleintje te hebben of op ze minst zwanger te zijn.. En nog gefeliciteerd!
Welkom Clarajilla. Ik snap het heel goed dat je verder bent dan je had willen zijn. Helemaal op je 22ste denk je dat het toch wel snel raak zal zijn. En hoe hard is het dan dat iedereen om je heen in no-time zwanger lijkt te zijn. Elke keer als ik hoor dat iemand zwanger is doet het me toch pijn van binnen Vandaag ook weer gehoord dat iemand bij een 1e IVF poging een tweeling krijgt. Vind het superleuk natuurlijk maar ook confronterend dat het niet bij ons zover is. Maar zo zie je maar dat ook al kom je in april in de MMM terecht dan kan het ook weer zo raak zijn en als je eenmaal dat kleine mensje in je armen hebt dan is het allemaal vergeten. Bolleke ik heb maar 1x acupunctuur gehad tot nu toe. Omdat ik hormonen krijg wordt mijn cyclus natuurlijk al enorm gereguleerd maar ik dacht een beetje alternatieve ondersteuning kan geen kwaad. Ik voel tot nu toe niks anders dan andere maanden. Moet volgende week weer terug om de eventuele innestelingsperiode te ondersteunen. Ik zit vanaf morgen definitief op het wachtbankje bah ook zon vervelende periode! Hoop en vrees wisselen elkaar dan af.
Hoi Meiden! Het is al vrij druk, maar mag ik er toch nog bij? Het is fijn om met lotgenootjes te kunnen praten, want iedereen (maar dan ook echt iedereen) om mij heen is zwanger, dus daar kan ik mijn ei ook niet kwijt. Ze snappen niet hoe het is om wensmoeder te zijn en krijg zo nu en dan ook vervelende opmerkingen naar mijn hoofd...heel pijnlijk. Ik ben nog kinderloos, maar hoop dat hier snel verandering in komt. In mijn handtekening staat samengevat wat er aan de hand is. 19 januari heb ik mijn eerste gesprek voor iui. Mijn vriend en ik zijn 29 en 32 jaar en zijn vanaf oktober 2014 bezig.
Nu kom ik echt over als een digibeet, maar hoe kan ik mezelf aan het lijstje toevoegen? Hahahahahaah....*schaam*
Ja ik hoop dat het ons gewoon lukt zonder de mmm in de gaan dat lijkt mij heel zwaar. We zullen zien of het nodig zal zijn of niet. Welkom pme, je kan onder aan het bericht op quote drukken. Dan quote boven en onderaan weg halen en je eigen naam en info er bij zetten!
Hey meiden, Zo eindelijk even tijd om achter de pc te kruipen! Welkom nieuwe meiden, helaas voor jullie dus ook al zo'n lange wachttijd. En dan idd iedereen die om je heen zwanger maakt, het is niet altijd eerlijk. Clajarilla, zo zie je maar dat leeftijd ook niet alles zegt. Wel apart dat die vriendin op jou wil wachten, want ook zij heeft natuurlijk geen garantie dat het snel lukt en dus eerder zwanger is dan jou.. Kun je dit niet met haar bespreekbaar maken, dat je het lief vindt dat ze wilt wachten, maar dat het van jullie niet hoeft. Eiram, hoe ervaar jij de accupunctuur. Ik heb toen getwijfeld dus accupunctuur en osteopaat, maar voor het laatste gekozen. Puur op gevoel! PME ook welkom, het is idd fijn om te kletsen met een clubje meiden die in hetzelfde schuitje zitten.. Hoe vind je het dat je straks de intake hebt voor iui? Hier in de vruchtbare dagen. Toch besloten deze ronde weer goed aan de slag te gaan met ovulatietesten, omdat mijn ei wisselt per cyclus. Ik test 2 keer op een dag, vandaag begonnen.. Streepje zijn al vrij donker, maar nog niet positief.. We gaan iig gezellige dagen tegemoet!