Helemaal goed toch, jullie moeten uiteraard zelf doen waar je je goed bij voelt. Lekker genieten van elkaar deze week
Hoi meiden, even aangepast. Aangezien we het toch een keer onveilig hebben gedaan, ook al zouden we van de acupuncturist het best nog even wachten, doe ik stiekem toch mee deze cyclus (echt eigenwijs ik weet het..) we laten het verder wel zo hoor, maar hoop stiekem toch dat we al in de vruchtbare periode zitten. Uitgaand van mijn fertilityapp is nod dan 20 maart. Maar verwacht zelf ook wel paar dagen later. Straks even bijlezen, maar moet zo weg!
Heey meiden Daar ben ik weer. Sorry, heb wel meegelezen maar t lukte me niet de energie te vinden om te reageren! Afgelopen week weer van verschillende mensen gehoord dat ze zwanger zijn en druk geweest. Water slimme keus om de afspraak te verzetten..je wilt toch alle kansen benutten en idd die ene week maakt ook niet zoveel uit! Hier overmorgen naar Gent. Mijn Vruchtbare Dagen zijn net geweest dus we zitten weer op t wachtbankje. Bijzonder dat we straks met veel meiden tegelijk met iui mogen starten
Hi All! Water prima om het een weekje uit te stellen hoor. Ze hebben maar 2 werkdagen nodig voor analyse, dus ruim op tijd. Hopelijk zwemmen ze de goede kant op . Anneke spannend bijna naar Gent! Kijk je er naar uit? Of vind je het spannend? De volgende stap is iig gezet! Hier vandaag een FM gehad. Zonder clomid doe ik het meer dan goed. Ei gaat morgen of overmorgen springen naar verwachting. Lijkt erop dat ik al die maanden aan mijzelf heb gesleuteld terwijl het niet aan mij lag...Twijfel nu of ik ovutesten ga gebruiken. ML zijn zaadjes zijn prima het zijn er alleen minder dan gemiddeld. Dus heel vaak heeft geen zin... Wat zouden jullie doen? En welke testen zou ik dan moeten gebruiken? Wil het natuurlijk nog wel proberen deze maand!
@water, goed dat je het hebt verzet! Zo heb je denk ik zelf beter het gevoel dat je deze maand goed kan benutten?! @ Anneke, oh spannend! @eiram, dachten ze dat je geen eisprong van jezelf had? ( ik weet het niet meer sorry als je al x eerder verteld hebt) Ik zelf gebruik de ovulatietesten van 2besure. Hier denk ik dat ik deze maand een laat ei heb of ga krijgen. Vandaag cd14 maar het streepje is nog net zo (on)duidelijk als cd 7, toen 2 dagen getest omdat ik dacht eipijn te hebben. En nu vanaf cd 12 al aan het testen, maar geen verschil! Kan morgen nog natuurlijk komen, heb wel vaker op cd 15 een positieve test!
Jawel maar het was om de eisprong sterker te maken met clomid. Maar zit nu al op 17,5mm op dag 12. Tussen de 18 en 20mm springt ie normaal. Ga denk ik maar vanaf morgen om de dag klussen. Dan heb ik iig kans deze maand. En anders op voor de IUI. Twijfel alleen aan of ik nog clomid ga gebruiken.
water lekker genieten komende week van elkaar en dan op naar de test van volgende week aquavis ohoh beetje eigenwijs geweest Anneke spannend naar Gent, succes alvast Eiram spannend zeg nu voor jullie hoe het zal gaan lopen en veel plezier met elkaar Hier dan op het wachtbankje en heb nu ineens allemaal vage klachten van pukkels in mijn gezicht wat nu ook anderen opvalt, erg veel afscheiding en erg moe, daarbij droom ik de laatste dagen ook erg veel en raar. Nog 5 dagen voor mijn nod, maar heb geen enkel idee wat het zal worden dus gewoon maar wachten er zit niks anders op
Spannend rietje weer op het wachtbankje. Klinkt goed die symptomen, ik begin vast met duimen! Eiram wat goed dat je lijf het uit zichzelf goed lijkt te doen... Ik zou inderdaad minimaal om de dag klussen vanaf nu. Ik heb ooit volgens mij de ovulatietesten van sensitest gebruikt. Ik hoop dat het lukt nu zodat de IUI jullie bespaard blijft! Aquavis foei eigenwijs geweest . Snap het, lijkt me zo moeilijk om zo lang te wachten... Zou toch wat zijn als het nu per ongeluk raak is... Anneke spannend zeg morgen naar Gent. Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen... Hopelijk kan de behandeling snel starten. En lastig is dat he, van anderen horen dat ze zwanger zijn. Komt steeds harder aan. Ik zag maandag iemand waar ik mee op zwangerschapsyoga heb gezeten. Is nu zes maanden zwanger van de tweede. Ik ben de hele dag van slag geweest. Echt vreselijk, kan er ook steeds minder tegen... Hummeltje hoop dat ze t.z.t. op je werk beter reageren! Water veel plezier deze week, de test komt dan volgende week wel. Volgens de gyn toen is om de dag seksen het beste. Maar als je vriend goed zaad heeft denk ik dat elke dag geen kwaad kan. En dan heb je kans dat de timing rond je ei beter is natuurlijk. Geniet ervan! Clarajilla hopelijk spot je je ei snel... Ik had gister het gevoel dat ei er al aan komt. Steekjes in de liezen en veel afscheiding. Dat is wel erg vroeg... Even in de gaten houden maar. Vanavond gaan lief en ik lekker naar de Ziggo dome, naar het concert van Muse! Dit is al zesde keer dat ik ze zie maar het blijft fantastisch! Heel veel zin in.
Bolleke ik herken het zo! Kan eigenlijk toch best wel goed met de teleurstelling omgaan maar als er dan iemand zwanger is in mijn omgeving dan komt het keihard aan. Vind het moeilijk om al die buiken te zien, de blije gezichten, het gemak waarmee het lijkt te zijn gegaan. Kan er ook echt wel een dag of 2 van slag van zijn. Denk er dan de hele tijd aan. Onze beste vrienden zien we weer van het weekend en ze is nu bijna 3 maanden zwanger en ik zie er gewoon tegenop om er naar toe te gaan, hoe erg is dat!
@ Rietje ohhhhhh watspannend weer , ben zo benieuwd de komende dagen. Succes met wachten. @ Bolleke hoop dat jullie een fijne avond hebben gehad @ Eiram, echt niet raar hoor dat je je zo voelt. Toevallig gisteren weer een andere collega die vertelde dat er gezinsuitbreiding komt in september. En zo sociaal als ik ben, heb ik hem netjes een hand gegeven en hem gefeliciteerd maar ohhhh wat had ik dat graag willen vertellen. Gisteren ook nog een heel gesprek gehad met de enige collega op het werk die ervan af weet, en dat is dan altijd wel fijn. Ook werd ik gisteren vanuit het niets gebeld door de verloskundigen. Ze was benieuwd hoe het met me ging, en of er vevolg stappen genomen gaan worden. Vond het zo attent dat ze belde . Hebben even aan de telefoon gezeten, en gaan alle twee duimen dat als ik de volgende keer komt er een klein hummeltje te zien is . Gisterenavond lekker uit eten geweest met 1 van mijn fijnste/liefste vriendinnen. Wij hebben echt een hele bijzondere band Zijn jaren elkaars collega geweest, en sinds een paar jaar werkt ze ergens anders. We zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien is het gelijk goed. We weten echt alles van elkaar en kunnen ook uren aan 1 stuk praten zonder schaamte of na te hoeven denken of je iets wel of niet kan vertellen of op wat voor manier. Heel fijn om zo iemand te hebben. Dus ook uitgebreid gesproken over mijn mislukte zwangerschappen, en dat lucht enorm op. Verder nog geen spoortje van een eventuele menstruatie. Dat is het lastige van een miskraam, je weet niet wanneer je cyclus weer normaal is. Van de week wel even geklust, maar dat kwam meer omdat de "druk"te hoog werd . Het vloeien is gestopt, dus we konden weer. Heb van de week 1 ovulatie test gedaan, maar buiten een vaag lijntje ook geen spoor van een eisprong. Zit nu eigenlijk te denken om even geen ovulatietesten te gebruiken. Voel me heel relaxed nu dat ik niet weet hoe mijn cyclus is. Geen spanning van mijn ei komt er aan, en niet wetende wanneer het ongeveer zou zijn. Dus eigenlijk moeten we nu om de dag klussen, en we zien het wel. Als ik rond 15 april (de dag dat ik eventueel bloed moet prikken) nog niet ongesteld ben kan ik er eens een testje tegen aan gooien. Klinkt heel ideaal dit maar of ik het vol kan houden............ Fijne dag iedereen
Bolleke, hoe was ziggo Dome? Leuke avond gehad? Ik kan er trouwens ook al slechter tegen als er iemand in m'n omgeving een kindje verwacht. Aquavis, was spannend! Toch nog een kans. Clarajilla, heb je je ei inmiddels gespot? Eiram, ik weet nog niet of vriendlief goed zaad heeft dat wordt dan getest. Maar daar gaan we maar gewoon vanuit. Ik zat er helemaal naast wat betreft eisprong want die heb ik dus nog steeds niet gehad. Afscheiding en krampjes aan derechter kant van m'n buik. En ineens hield t op! Nog nooit gehad dit.. Dus misschien zit ik weer met die afspraak aankomende dinsdag. Nou ja die laten we maar staan mits ik in de komende drie dagen geen positieve ovulatie test in handen heb. Gelukkig hebben we wat ruimte. Rietje, wat spannend al bijna je nod! Ga je eerder testen? Hummeltje, wat fijn dat je op dit moment even relaxt bent! Ik heb dat vanaf de derde dag van m'n menstruatie tot dag 12 ongeveer. Heel fijn is dat. Ik hoop dat je je nog even mag voelen zo. Wat naar he nog iemand op je werk die een kindje verwacht. Pff ik kan het ook steeds slechter hebben. Maar wat fijn dat je zo'n lieve vriendin hebt!
Hoi meiden: @zwangeren in je omgeving: zo herkenbaar, je bent wel blij voor hun maar eigenlijk komt het iedere keer keihard aan. Een van mijn vriendinnen werd testte positief op de dag van mijn eerste curretage. Haar hele zwangerschap heb ik geassocieerd met mijn miskramen. Ze kanvind het heel spannend voor haar, maar ook confronterend. En opeens is iedereen die na mij zwanger werden al bijna met verlof en besef ik dat ik nog steeds niet zwanger ben... Anneke vandaag naar Gent? Veel succes meis! Water jij ook dus nog geen eisprong? Ik vind het wachten zo vervelend, ik zit nu al op dag 22 en nog steeds geen eisprong. Dus onze stiekeme 'inschattingsfoutje' zal ook geen bevruchting teweeg brengen. Wachten tot je nod kan stressvol zijn, maar wachten op een nod met 0% kans op een zwangerschap vind ik nog veel stressvoller. Is dat raar?
Oh en rietje spannende tijd voor jou weer! Hummelje fijn dat je even relaxed bent omdat je toch niet weet waar je in de cyclus zit! Weet iemand trouwens of het normaal is dat je standaard een eisprong rond dag 22-25 hebt? En al eerder in de cyclus ook al bijna positieve ovulatietesten? Ik heb soms het gevoel dat er iets mis is, dat mijn eitjes gewoon niet willen springen ofzo. Of valt dit nog binnen het normale?
@ rietje spannend! @ hummeltje, fijn dat je je zo relaxed voelt zo voelde ik me vorige maand. @anneke, succes vandaag! @aquavis, ik ken iemand die had ook altijd een eisprong tussen cd 22-28. Alleen had zij niet eerder dan dat een positieve test. Dus het zou wel gewoon kunnen een 'laat' ei. @water, hopelijk komt je ei snel dat je nog goed uit komt met je afspraak! Hier had ik gisteravond laat ( na me avonddienst) een bijna positieve ovulatietest. Wat voor mij heel laat is op cd16! Maar of me piek heb ik straks, of ik heb me piek net gemist. In ieder geval gisteren alvast gezellig gemaakt! Nu twijfel ik of we vanavond weer zullen doen of niet..
Aquavis, bedoel je dat je lichaam het op/rond de 'normale' tijd in een cyclus (dag 14-17) een ei probeert te laten springen maar dat dat een soort van niet lukt. En dan (dagen) later nog eens probeert? Dat idee heb ik namelijk bij mij vaak. Ovulatie testen lopen op, kramp in m'n buik neemt toe en dan stopt t en later in de cyclus begint dat weer op nieuw en heb je een 'laat' ei. De gynn zei tegen mij dat je geen eisprong hebt als je cyclus langer is dan 45 dagen ongeveer. Nou weet zeker dat ik die wel had.. Maar goed never mind, je zit er wel steeds mee met die planning stress.
Clarajilla, ik twijfel ook altijd of je dan de avond erop weer zult doen. Volgens FF hoe vaker hoe meer kans in je vruchtbare window. Max 1 x per dag trouwens. Volgens m'n gynn en huisarts is het zaad optimaal als er twee dagen tussen zit. Wat te doen, wat te doen..
Om er echt achter te komen of je ei springt kan je ook gaan temperaturen. Dan zie je achteraf wanneer je ei gesprongen is door een temp stijging. @ water ja klopt het zaad van mijn vriend was wel erg goed. Maar toen had er 2 dagen tussen gezeten, dat was het minimale. Dus nu weet ik niet hoe het is als we het iedere dag doen! Ik ben ook bang dat als we vandaag overslaan morgen avond weer te laat is, maarja dat hoeft ook weer niet.. Normaal heb ik als ik temperatuur morgen nog een lage temp en dan zou ik zaterdag een stijging hebben. Dus dat houd in dat die tussen vrijdag 6.00 en zaterdag 6.00 ergens springt.. Maarja wanneer is natuurlijk weer de vraag Lastig lastig lastig..
Wat een dilemma he, wanneer te klussen Ik herken het ook zo, je bent dan al goed bezig et om de dag en dan ineens slaat de twijfel toe. Vanavond nog een keer??? of toch morgen???? De laatste keer hebben wij het gewoon iedere dag gedaan rond de positieve test.
Ja bij mij heeft dat dus geen zin met het aantal zaadcellen van ML is elke dag niet handig. Dan is de opbrengst marginaal...