Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @eiram haha volstoppen met paracetamol! Maar het zou over 3 maanden pas effect hebben.

@rietje, je houd het spannend, action heeft idd meer nodig.

@bolleke, is nooit leuk om te zien dat anderen zo snel zwanger worden terwijl jij al zo lang wacht!

@water, ik heb wel een positieve ovulatietest gehad, en heel veel eipijn. Dus ik dacht die springt wel. Toch voor de zekerheid ook getempt. Maar die is nu nog steeds 36.4 normaal voor eisprong rond 36.1-36.35 en na eisprong rond 36.6-36.8. Ik zit nu op cd 20.
    Vind het ook zo raar ben altijd wel regelmatig op 1 uitschieter van 40 dagen na..

@stefanenlaura, ah nee balen dat je al rood gespot hebt.. Laat het nu dan maar snel doorbreken :(

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Stefanenlaura, neeee, wat balen! Hopelijk mag het met iui wel lukken!

Clarajilla wat gek! Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. En er kan niets zijn dat je temp lager is uitgevallen? Uit bed geweest, met een raam open geslapen wat je bijvoorbeeld nooit doet, zo iets?

Hier ben ik net gebeld voor de uitslagen van m'n uitstrijkje en m'n bloed onderzoek. Alles is goed, geen chlamydia ooit gehad, prolactine waarde waren ook goed. Dus dat is fijn. Over twee weken een echo en de uitslag van vriendlief z'n zaad wat hij vanmorgen ingeleverd heeft.
    Een voordeel van een late eisprong is dat ik nu niet ongesteld ben tijdens die afspraak. Nu m'n osteopaat nog een mailtje sturen om die afspraak te verzetten.

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    #643 clarajilla, 15 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2016
    Fijn dat alles goed is water!

En nee niks anders gedaan dan alle andere maanden! Vandaag was mijn temperatuur wel weer ineens omhoog.. Maar lijkt me niet dat me ei pas 5 dagen na positieve test springt?

Edit: net ff 2 dagen vooruit in gevuld in FF en dan heb ik me eisprong 12-3 gehad. Positieve test op 10-3. En seks gehad op 9-3,10-3 en 13-3 dus heb er niet alle vertrouwen in. Al zou het nog wel kunnen!

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Wat gek he.. Mag ik je kaartje eens zien Clarajilla? Fan maak je nog steeds kans hoor!

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hier de kaartjes. De ene is vooruit ingevuld en de ander is zoals die nu is

Bijgevoegde bestanden:

6. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Oh wat vervelend is dat hè Bolleke als je weer een bericht krijgt dat er iemand in je omgeving zwanger is, het is ook zo oneerlijk.

Water oh bij jou ook al iemand in je omgeving, wij willen nu allemaal ook wel een keer zwanger zijn.
    Fijn dat voor jou de uitslagen van de onderzoeken goed zijn en nu afwachten wat de rest zal zijn.

stefanenlaura ah nee wat balen meid, sterkte!

clarajila wat vreemd zeg

@ hier nog steeds niets aan de hand, heb vanmorgen wel weer getest maar niets te zien. Ik ga nu proberen te wachten met testen tot donderdag of vrijdag als er nog niets is. Ik ben gaan nadenken hoe het zat bij de 1ste zwangerschap en als ik het me goed herinner was het toen ook dat ik pas 1 week na nod positief testte, dus nu wachten en hopen dat de dagen snel voorbij zijn.

7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wie weet ken altijd nog clarajilla.

Spannend rietje. Het kan nog altijd dus.

Water fijn dat alle uitslagen goed zijn.

Nou dames dag 1 van de nieuwe ronde is aangebroken. Vandaag mijn medicatie en afspraak gemaakt voor een echo. Vrijdag starten met de clomid. Volgende week vrijdag heb ik een echo. Dan de week erop de iui. Vind het toch wel weer spannend. Hoop zo dat zaadonderzoek van vl gewoon goed is.

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Goedemorgen meiden

Hoe is het hier?
    Ik heb meegelezen hoor, maar gewoon even niet de puf gehad om te reageren. sorry daarvoor. Voel me al twee weken niet helemaal oke. Steeds last van mijn keel (als een beginnende keelontsteking) en een grieperig gevoel over me heen bah

Ik had me voorgenomen om geen ovulatietesten te kopen, en het lekker allemaal te laten gebeuren.
    Maar toen zei mijn vriend, ja hoe weten we dan wanneer je eisprong is hahahahaha uhhhhhh geen idee?
    Dus vorige week toch maar weer een setje besteld :).
    Zondag had ik de eerste gedaan (die had ik nog over van mijn vorige setje, in de hoop dat afgelopen maandag de nieuwe binnen zouden zijn maar dat was dus niet zo.
    Afgelopen zondag wel ontzettende pijn in mijn buik, zo erg dat ik bijna niet normaal kon staan. Het valt me op dat ik dat de laatste drie cyclussen heb rond mijn eisprong.
    Nu weet ik dus niet of hij geweest is. Heb afgelopen dinsdag en woensdag wel getest, en hij is best donker (niet positief).
    Ik zal dus de komende dagen doortesten om te kijken of hij minder wordt.
    Zal zo wel even een foto plaatsen (staat op mijn tel en ik zit nu achter de laptop) misschien dat jullie er een mening over hebben.

Verder fijne dag iedereen, het beloofd een stralende dag te worden :)

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Als ik de foto nu ziet zou je toch zeggen dat hij nog moet komen.

20160317_084946.jpg

10. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Zeker spannend stefanenlaura, ik duim voor jullie dat het goed mag uitpakken allemaal.

Hummeltje, zo te zien kan hij inderdaad nog donkerder wel weer spannend hoor.

Hier nog steeds niets aan de hand, dus vanmorgen weer getest maar ook die liet niets zien. Grmbl ik baal er zo van, ik wil duidelijkheid maar ja ik kan er zo weinig mee doen. Nu wil ik pas zaterdag weer testen als er niets is en anders maandag maar even contact met de huisarts opnemen.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Jeetje Rietje dat schiet ook niet echt op he.
    Die onzekerheid is echt balen, hoop dat je snel duidelijkheid hebt en uiteraard doormiddel van een positieve test :).

Ik heb vanmiddag weer een testje gedaan, maar die is ineens super licht :(, snap er echt niks van.
    Misschien zo nog een testje doen, heb nu al een aantal uur niks gedronken.
    Vaag hoor, had eigenlijk gehoopt dat ik nu gewoon een knaller zou hebben zodat we weten waar we staan in de cyclus.

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Schiet ook niet op rietje! Was je wel zeker van je eisprong?

Wat gek Hummeltje, kan misschien zijn dat je een hele korte piek had?

Ik heb nog steeds geen eisprong gehad na me positieve ovulatietest... Zit vandaag al op cd 23, en op cd 16 al positieve test gehad.
    Wanneer zal ik het ziekenhuis bellen? Volgende week ofzo? Wat zeggen jullie?

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Heb geen idee of dat kan.
    Ik ga zo nog even een testje doen.
    Lees ook overal dat zolang hij niet echt positief geweest is, je ook gewoon niet mag uit gaan van een positieve test hoe donker of licht de streep ook is.

Hoe weet je dat je eisprong niet geweest is? Zie je dat door temperaturen?

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik heb getemperatuurt vanaf 2 dagen voor positieve test, omdat ik al zo lang getempt heb niet hele maand gedaan. Maar tot nu toe wel 1 echte stijging gehad voor 1 dag en vervolgens zakte me temp weer net zo laag als voor eisprong.. Je temp moet 3 dagen hoog zijn voor je echt kan zien/zeggen dat je ei gesprongen is

15. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Mmm dat schiet dan zeker niet op Hummeltje met die testen.

Vreemd clarajilla, maar vooral vervelend omdat je niet weet waar je aan toe bent.
    Ik heb volgens mij wel mijn eisprong gevoeld en rond die tijd het ook wel gezellig kunnen maken. Het is vooral raar omdat ik het laatste jaar een cyclus heb van 24-26 dagen en ik nu op dag 30 zit.
    Daarbij ben ik nog steeds erg moe ook overdag en eet ik nog steeds slecht omdat ik niet echt trek heb.
    Sinds gisteren veel jeuk op mijn buik, vandaag rare steken onderbuik naar liezen en een erg opgeblazen gevoel. Kortom het kan alle kanten nog opgaan, maar die onzekerheid kan ik maar slecht tegen ik wil nu wel weten waar we aan toe zijn.

16. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames het hangt zeker in de lucht de negatieve testen, zowel zwangerschapstesten als ovulatie testen lees ik.

Hier ook nog steeds negatieve ovu test. Ze liepen op en nu is hij weer super licht! :( Pff hier ook alweer dag 23!!
    Super raar, m'n vorige cyclussen waren echt te doen en ga nu weer voor een dikke 40+er.

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Nou inderdaad water je trekt de woorden uit mij mond.
    Heel vreemd met al die testen en temperaturen.

Weet om eerlijk te zijn ook niet echt waar ik nu goed aan gaat doen.
    Vanmiddag nog een testje gedaan en die is ietsje pietsje donkerder dan vanmorgen maar niet te vergelijken met gisteren.
    Zal ik door testen of stoppen.

Ohhhh rietje wat frustrerend is dat zeg

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wat frustrerend rietje! Anders volgende week bloedtest vragen bij de huisarts? Zoveel symptomen maar geen duidelijkheid :(

Ja wat gek water, jij nog geen positieve ovulatie test:( hopelijk komt die nog snel.

@hummeltje, ik zou nog even door gaan met testen. Anders blijf je met de vraag van is die wel of niet geweest?

Ik heb een topic geopend bik temperatuurs kaartje en daar zegt iemand dat ik wel een eisprong heb gehad. Maar ik weet het zelf nog niet zo xD vind hem nog te laag

19. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi allemaal,
    Rietje jeetje wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt zeg. Hopelijk komt het snel
    Anneke wat goed dat je een goed gevoel bij Gent hebt. Wel wel balen dat je lang moet wachten voor de hysterioscopie.
    En Clarajilla en water en hummeltjeook: hier kan ik over meepraten. Langste cyclus ooit deze keer:heb gisteren op dag 28 pas mijn eisprong gehad!! En eerder al rond dag 18 en later nog eens wel al bijna positieve ovulatietesten gehad. Gister pas knal en heel veel vruchtbaar slijm en baarmoedermond stond ver open. Ik denk toch omdat ik zo graag wilde dat mijn cyclus opschoot dat ik er onbewust erg gestresst mee omgegaan ben ofzo. En alles meten en testen zorgt ook voor dat je het niet los kan laten.

Maar ik lig al sinds maandag met een hele zware griep in bed. Gister leek ik me iets beter te voelen, en ja - hoe haal je het in je hoofd - hebben we het toch even 'gezellig' gemaakt.. Nou het was pure inseminatie eigenlijk. Maar nu voel ik me opeens zo onzeker!!! Mijn vriend heeft net voor mij griep gehad (max 39,6) en ik nu (met nog hogere koorts!) Mocht het nu raak zijn, dan kan dat toch echt niet gezond zijn? Wat als de zaadcellen of de eicel beschadigd zijn door onze griep? Ben zoooo bang voor nog een miskraam. En snap even niet meer waarom ik niet nadacht: ben al die maanden met acupunctuur toe aan het werken naar optimale fysieke omstandigheden. En wanneer gaan we er opeens voor? Als we allebei ziek zijn...

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @auquavis, ja jij dus ook al een late eisprong! Zal wel aan de maand maart liggen dan? XD
    En het zaad van je man is nu nog niet van slechte kwaliteit, over 2/3 maanden kan het zaad wat slechter zijn door de koorts. Dus daar hoef je je voor deze maand geen zorgen om te maken!

Deel Deze Pagina