Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Jeetje Aquavis dat is mooi balen zeg 😢. Snap je gevoel helemaal, het vertrouwen raak je echt helemaal kwijt. Het wordt ook steeds moeilijkerom het terug te krijgen.
    Wat een stel bij elkaar zijn we hier he, allemaal van die rare cyclussen en nergens een peil op te trekken.

Eiram jij ook weer ongesteld pffff schiet echt niet op.

Water fijn dat je je ei hebt, jij kan dus weer aan de

Stefanenlaura wat gaat er einde van de week gebeuren? Of heb ik iets gemist.

Ik ben nog steeds aan het testen, maar niks te bekennen van een eisrpong.
    We klussen wel door al lukt het niet om de dag 😅
    Ik hoop toch wel deze week op een menstruatie, zit nu ongeveer 5 weken na de miskraam.
    Weet ook niet zo goed vanaf welke dag ik moet tellen.
    Heb sinds vandaag wel wat steekjes en meestal betekend dat dat het er aan zit te komen, dus ga er toch vanuit dat het deze week komt (al hoop ik eerder op een positieve test ☺)

2. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Spannend zeg.
    Knap dat je het vol kan houden, succes

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Goede morgen even een kort berichtje, moet het even kwijt.
    Vanmorgen een zwangerschapsptest gedaan pfffff waarom??????? geen idee.
    Ineens bevloog me het gevoel van testen weer :(.
    Iedere keer als ik hier op het forum zit en ik lees in het topic van zwangerschapstesten en ovulatietesten wordt de hoop erg groot en kan ik niks aan die testdrang doen.
    Ik heb geen idee waar ik nu zit in mijn cyclus en ook de ovulatietesten lopen niet op.
    Het was gewoon weer hoop wat ik had.
    Straks maar weer een ovulatietest doen

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Balen dat je ovulatie test ook nog niet oploopt!
    Welke cd zit je nu?

En ja dat ik het zo lang vol kan houden heeft een rede. Heb geen zin meer in witte testen. En mijn temperatuur is vanmorgen al helemaal naar beneden gekelderd. Dus zal vandaag of morgen wel ongesteld worden

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dat is juist het probleem, ik heb geen idee op welke cyclusdag ik zit.
    Weet niet hoe ik het moet berekenen na de miskraam.
    Het is allemaal zo vaag na mijn laatste menstruatiedag.

ik dacht namelijk dat mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie 8-02 was.
    Toen kwam ik er dus achter op 21-02 dat ik zwanger was maar had toen ook al krampen en wat oud bloed verlies.
    Omdat er vanuitgegaan is dat ik dus al zwanger was, en het geen menstrautie was was officieel mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie 11-01.

Dus 11-01 eerste dag laatste menstruatie ongeveer 6 weken later een miskraam rond 22-02 en toen ander halve week bloed verloren.
    Sinds ongeveer 01-03 verlies ik geen bloed meer.

Sorry voor het warrige verhaal, maar dan snap je misschien ook dat ik dus echt geen idee heb van hoe ik het moet berekenen.
    Ik blijf nu maar doortesten met de ovulatie testen in de hoop dat ik hier iets van kan aflezen.
    Ze zeggen dat het wel tot een week of 6 kan duren voor er weer een menstruatie komt :(.

Ik snap je gevoel wel heel goed, geen witte testen meer en teleurstellingen.
    Ook wel heel fijn dat je er zo in staat.
    Ik heb er ook heel lang zo in gestaan, maar ik kan me gewoon niet in bedwang houden.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh ja, ik zou dan tellen vanaf het begin van de menstruatie dus 22-2. Dus dan zou je nu op cd 30 zitten
    Ik heb wel vaker gelezen dat het lang kan duren voor je cyclus weer op gang komt na een miskraam..

Haha ja ik kan me nu heel goed in bedwang houden, maar komt ook vooral omdat me temperatuur ver naar beneden is gegaan. Dan weet ik dat het toch geen nut heeft. Daar kan ik al vanaf lezen dat ik niet zwanger ben

7. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en het voelt alsof ik enorm inbreek.....maar toch heb ik behoefte om met mensen te praten die in het zelfde schuitje zitten als mij....
    Ik heb een aantal pagina's terug gelezen en ik herken mezelf in jullie verhalen.....
    Jullie onzekerheid, frustratie, verdriet en contacten met het fertiliteitscentrum....

Ook wij zijn inmiddels onderzocht nadat we sinds dec '14 zwanger proberen te worden van een 2e kindje.
    Ik ben een aantal maanden geleden geopereerd (laparascopie met tubatesten). Er is een milde vorm van endometriose (gr II) verwijderd. De eileiders waren goed doorgankelijk, gelukkig!
    De rest van de onderzoeken waren goed. Eenmaal is een vehoogde FSH waarde geconstateerd, welke bij herhaling normaal normaal was.
    Niks staat ons een zwangerschap nu in de weg, sterker nog door de tubatesten en het verwijderen van de endo moeten de kansen iets hoger zijn.
    Helaas ronde 15 en ronde 3 na OK nog niet zwanger......

Vervelend om al jullie verhalen en teleurstellingen te lezen.

Ik herken me vooral in bolleke. Jouw situatie lijkt veel op die van mij.
    Jij mag in juni dus starten met iui....hoe kijk je daar tegenaan?
    Hebben jullie al besproken hoeveel pogingen jullie krijgen?

En zijn er meer dames die in deze fase zitten?

Wij worden rond die periode teruggebeld en gaan dan verder kijken. Ik verwacht dat de gyn dan voorstelt om rond september met iui te beginnen.
    Heel spannend allemaal.
    Ergens voel ik nog wel vertrouwen, maar toch......ook weer niet.
    Herkennen jullie dit?

Veel succes en sterkte voor jullie allemaal. Ik begrijp heel goed hoe jullie je voelen!!

8. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hummeltje wat vreemd allemaal... Ik heb echt geen idee hoe je nu moet tellen met je cyclus... Enige wat je denk ik kunt doen is afwachten. Hoe frustrerend ook... En fijn zeg dat je het op je werk verteld hebt! Super ook dat je zo'n lieve reacties krijgt dan. Lijkt me wel een opluchting als je het met mensen kunt delen.

Eiram hoe gaat het nu met je? Klote zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Wat moet jij uitkijken naar de IUI... wil je geen second opinion vragen of zo? Ik blijf het een raar verhaal vinden... Hou je haaks meis!

Water fijn dat je je ei hebt gehad. Hopelijk mooi resultaat over een paar weken!

Rietje hoe is het nu? Ik snap je dip, met je langere cyclus en symptomen. Is gewoon mega klote! Dikke knuffel!

Aquavis wat gek je cyclus... Ben je helemaal zeker van je ei? Lijkt me wel als je test en tempt... Heel apart. Heeft het nog zin om de huisarts te bellen? Kan me zo voorstellen dat je het vertrouwen in je lijf helemaal kwijt bent, na wat jij allemaal hebt meegemaakt... Klote!

Stefanenlaura krijg je vrijdag de eerste echo om te zien of er al een eitje groeit? En dan binnenkort de IUI? Spannend zeg! Hoe vind je het dat het gaat beginnen?

Clarajilla bij jou ook vaag zeg allemaal... Ik hoop dat je temperatuur nog gaat stijgen hoor.

Welkom anoniem. Bijzonder om te lezen dat je dingen herkent. Wij mogen in juni inderdaad terug naar het ziekenhuis. We hebben besloten dat we aankijken wat ze willen doen, we hebben namelijk nog niet alle testen gehad. Nog geen hsg bijvoorbeeld. We achten de kans aanwezig dat ze die alsnog doen en ons dan weer naar huis sturen. In dat geval willen we naar een privé kliniek, omdat we nu echt actie willen. Zo sta ik erin dus, en mijn vriend ook. We hebben dus geen idee of ze überhaupt willen starten met IUI... Het vertrouwen dat het zelf gaat lukken wordt steeds kleiner, als het al 15 rondes niet lukt waarom de 16e dan ineens wel? Dus laat die hulp maar komen! We blijven wel ons best doen hoor en meestal is er ook wel iets van optimisme, dat moet je ook wel proberen denk ik. Maar het wordt steeds moeilijker...

En bij jou? Ook al zo lang bezig... Hoe oud is je eerste kindje? Heb je een jongetje of een meisje? Was je bij de eerste snel zwanger?

Frustrerend is het allemaal... Je hebt er gewoon geen invloed op, en het is iets wat je zooooo graag wilt. Ik word er continu mee geconfronteerd door alle baby's en zwangeren om me heen. Het leeftijdsverschil met ons zoontje wordt steeds groter. Dus met vlagen vind ik het echt moeilijk en zwaar. Het is in ieder geval een flinke les in loslaten, vertrouwen houden en geduld...

Maar eerst... zijn we vooral bezig met het feit dat we volgende week vrijdag de sleutel krijgen van ons nieuwe huis! Dan hebben we twee weken vrij, lekker klussen en dan verhuizen! Heel veel zin in. En die afleiding is ook wel even heerlijk eerlijk gezegd...

9. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Bolleke;
    Weet je ook waarom ze nog geen HSG gedaan hebben? Is wel een belangrijk onderzoek natuurlijk in het voortraject.
    Kun je zomaar naar een privé kliniek? Nooit over nagedacht...

Waar wij van 'geschrokken' zijn is dat ze in het laatste gesprek aangaf dat we na 4 iui al naar IVF zouden gaan. We hebben daar helemaal niet op doorgevraagd. Ook omdat we nog hoop hebben dat het spontaan gaat lukken. Dat maakt enerzijds dat ik angstiger naar de IUI kijk......
    Anderzijds...waarom zou het inderdaad nu nog lukken na al die maanden....

Van ons zoontje waren we na een paar maanden zwanger. Toen had ik ook nog eens een hele onregelmatige cyclus....
    Nu dus wel endo weggehaald, maar een hele regelmatige cyclus van 27 dagen. Ik snap er helemaal niks van :(
    Ons zoontje wordt bijna 3 (wat een rijkdom!) Het leeftijdsverschil is bij ons al geen issue meer. Daar zie ik nu alleen de voordelen maar van in. Hij kan ons helpen, maakt het bewust mee. Hij zou een broertje of zusje geweldig vinden.
    Waren jullie snel zwanger van jullie zoontje?

Ja de pijn van andere zwangerschappen zijn heel herkenbaar.....
    Een hele goede vriendin was na een paar maanden alweer zwanger van de 2e. Wat een pijn voelde ik.....Aangezien ze zo dichtbij staat komt het ook heel dichtbij.
    En ja....het doet heel veel pijn......

Verhuizen is een heerlijke afleiding!! Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Moeten jullie veel doen straks? Heerlijk een nieuwe plek zo meteen :)

Ik zie dat jij je NOD ook hebt binnenkort? Ik ben ook wachtende....heb deze maand een hele vroege ovulatie gehad (gok dag 11) terwijl ik altijd op dag 14 of 15 zit.
    Helaas wordt de pijn in mn borsten minder en de krampen nemen toe. Dus gaan we naar ronde 16...
    Is jouw cyclus veranderd na de zwangerschap?

Ik heb vanaf dag 20 alweer buikkrampen....ze worden feller als de menstruatie nadert. Ook meer pijn in mn borsten. De gyn zegt dat beide klachten te maken hebben met de stijging van het progesteron. De buikpijn voelt niet fijn, alsof het nooit kan innestelen ofzo....maar hoef me er geen zorgen over te maken....

Het is allemaal wat..... :(

Fijn dat je kunt toeleven naar de verhuizing! Vorig jaar zijn wij verhuisd, we genieten nog steeds enorm van ons huis.

10. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Dag allemaal,
    Anoniem, welkom! Wat ben je al lang bezig zeg... Mijn zoontje wordt ook al in juli drie. Fijn dat je niet meer met het leeftijdsverschil zit. Ik probeer dat nu ook meer los te laten, maar vind het wel lastig.

Hummeltje: wat vervelend dat je nog niet weet waar je ergens zit in je cyclus.

Water: ik lees dat je je ei hebt gehad? dat is fijn!

Hier is er iets raars aan de hand. Ik geloof niet dat ik nu 'normaal' ongesteld ben. Het begon op 4 dpo, en het is 6 dpo en het is niet zo heel veel. En alleen helderrood maar zonder stolsels en slijm (heb ik normaal wel.) Bovendien is mijn temperatuur weer gestegen. Nu twijfel of ik misschien toch zwanger ben. Ik had dit alleen met de laatste miskraam ook (op 8dpo, ik was 5 dagen 'ongesteld') en bleek toch zwanger. Alleen dat ging later mis, dus ik vind het nu wel eng.

11. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Oh en Bolleke, wat heerlijk dat je nu even de afleiding van het verhuizen hebt! Lekker je even daar op proberen te richten!

12. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wat spannend aquavis!! Lijkt inderdaad op een innesteling?! Heb je andere kwaaltjes?
    Nu die vervelende wachtweken.....succes met wachten!!

Wat naar van je 2 miskramen, is daar nog onderzoek naar gedaan?
    Jammer dat je nog veel moeite hebt met het leeftijdsverschil.
    Ik zie er nu echt voordelen van....onze zoon maakt straks alles bewust mee, hij kan helpen en als hij op school zit heb ik een baby waar ik alle tijd voor heb....Er van uitgaande dat we ooit zwanger mogen worden....dromen doe ik nog, maar dat vertrouwen is ver te zoeken :(

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Welkom anoniem, je bent ook al een hele tijd bezig..

@bolleke, oh lekker verhuizen! Even je gedachte ergens anders op. Wij willen ook graag kopen maar dat lukt nu nog niet ( net als een kind krijgen niet..).

@aquavis, wat gek! Ik zit ook te denken aan eenn innestelings bloeding.

Bij mij was gister mijn temperatuur helemaal gedaald naar de temperatuur al voor eisprong. Vandaag nog net zo laag. Maar nog steeds geen menstruatie te bekennen!
    Normaal word ik altijd op de dag van de daling al ongesteld . het ligt er aan wanneer me eisprong was maar ben nu dan al op 11 op 13 dpo. En mijn lf duurt nooit korter dan 11 of langer dan 13 dagen.. Maar het lijkt me niet dat ik 3 dagen na temp daling ongesteld word?

14. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bolleke het gaat wel weer met me. Al was ik weer hevig teleurgesteld door de start van de nieuwe cyclus. Vanmiddag krijg ik nog bloeduitslagen en dan bespreken we hoe verder. Als daar niks geks in zit vinden zij dat ik in principe het zelf kan proberen. Omdat ik (vandaag precies een jaar geleden) een miskraam heb gehad en dus nog maar 12 rondes verder, er geen medische indicatie is dat in principe het advies. Daarnaast heeft manlief koorts gehad en kan dat voor de komende 3 maanden invloed hebben op zijn kwaliteit zaad. En omdat aan de ondergrens zit maken we na opwerking van het zaad kans op minder dan 1 miljoen zaadjes en heeft IUI minder kans. Dus ja, klote! Ik voel me een beetje met een kluitje in het riet gestuurd af en toe in dit verhaal.

Anoniem wat een verhaal van jou zeg! Kan me voorstellen dat het zwaar frustrerend is voor je. Zoals je kan lezen zitten we allemaal in dezelfde frustratie, dus lucht vooral je hart!

Clarajilla vreemd dat het zo lang duurt na tempdaling voordat je menstruatie komt. Je wil natuurlijk graag beginnen aan de volgende cyclus!

Aquavis toch wel spannend! Kan een innestelingsbloeding zijn, is vroeg op 4 dpo maar het kan! Duimen duimen en nog eens duimen!

15. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Eiram, wat ontzettend vervelend allemaal! En sterkte vandaag omdat het een jaar geleden is. Niet eerlijk dat je ondertussen nog niet zwanger bent...

Ik ben er trouwens niet gerust op hoor, al drie dagen helderrood bloedverlies, lijkt me toch echt teveel voor een innesteling. Dus ben als de dood dat ik een derde miskraam ga krijgen, omdat die laatste ook zo begon.

En Clarajilla, wat gek! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Anoniem bij mijn zoontje was ik na 7 maanden zwanger. Toen was ik ruim 15 jaar aan de pil geweest en was mijn cyclus de eerste maanden erg lang. Nu tussendoor niet meer aan de pil geweest en een vrij regelmatige cyclus. Ik had nooit gedacht dat het nu langer zou duren.... Het gekke is dat ik het idee heb dat er regelmatig wel iets zit. Ik test bijna nooit, maar heb tot nu toe 5 keer wel eerder getest vanwege vakantie of zo. Ik heb drie keer een licht positieve test gehad, voelde me ook zwanger, en werd alsnog ongesteld. De menstruatie en de krampen waren dan ook veel erger. De laatste keer was twee maanden geleden, toen heb ik me zelfs ziek gemeld, het leek wel of ik weeën had. Dan ben ik zo verdrietig. De teleurstelling is dan nog groter...

En waarom geen hsg? De gyn zei omdat we al een kindje hebben... Maar ja zo kun je alles natuurlijk wegredeneren. Samenlevingstest hebben we ook niet gehad maar dat schijnen ze tegenwoordig in meer ziekenhuizen niet meer te doen. Hopelijk zijn ze in juni wat voortvarender, anders gaan we dus naar de kliniek. Ik moet nog met de verzekering bellen maar als het goed is wordt dat met een doorverwijzing van de huisarts helemaal vergoed.

En over IUI en IVF... Ik heb zelf dus echt zoiets van 'laat maar komen'. Waarschijnlijk onderschat ik het hoor, en tuurlijk wil je liever dat het natuurlijk lukt. Maar op dit moment zou ik er alles voor over hebben om zwanger te worden. Als ik morgen kon starten met IVF zou ik het meteen doen. Nou ja na de verhuizing dan ;). Het lijkt me wel heftig hoor... Maar alles voor onze grootste wens.

Je zoontje al 3 jaar... Bij mij speelt dat leeftijdsverschil nog wel mee. We zijn niet voor niks rond zijn eerste verjaardag weer begonnen met proberen. We wilden ze graag dicht op elkaar hebben. En meestal denken we dat we drie kindjes willen... En ik ben niet meer de allerjongste, ik ben nu 32. Maar ik denk dat als het eenmaal raak is, hopelijk ooit, dat je dat snel vergeet. Het is nou eenmaal niet anders helaas...

Eiram ik kan me heel goed voorstellen dat je je afgescheept voelt. Zou ik ook hebben... Wil je geen second opinion ergens? Het is hewoon klote dat het zoveel geduld en frustratie kost... Konden ze je nu meteen maar helpen!

Clarajilla wat gek van je temperatuur... Bij mij was dat, in de maanden dat ik tempte, wel wisselend. De ene keer op de dag van tempdaling ongesteld, de andere keer pas een dag later. Misschien een testje wagen?

Aquavis bij jou ook raar allemaal... Ik heb geen idee wat het kan zijn. Misschien dat je ook een testje kunt doen voor de zekerheid?

17. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    En jaaaa heel tof dat we een nieuw huis hebben! We hebben in december al gekocht dus we leven er al een tijd naartoe. Heel veel zin in!

We gaan er flink op vooruit, het is bijna twee keer zo groot als ons huis nu. Vier slaapkamers, grote badkamer, serre als speelkamer, carport en garage, lekkere tuin. Echt heerlijk.

We gaan alles verven en op de eerste en tweede verdieping laminaat leggen. Verder ziet alles er nog prima uit. We krijgen veel hulp van vrienden en familie dus hopelijk schiet het lekker op en kunnen we het tweede weekend veel oververhuizen.

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @bolleke, ja ik heel soms de dag er na ongesteld. Maar word het dan altijd in de ochtend wanneer ik opsta. Nu nog steeds niks te zien en te voelen xD
    Normaal altijd last van puistjes en rommelende darmen. Maar heb deze x juist geen puistjes! Heb voor mijn doen juist een heel gaaf gezicht.

Ik wil nog niet gaan testen omdat me temperatuur zo laag is, dus heb er geen vertrouwen in.

19. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Eiram: wat vreselijk frustrerend voor je! Ik ben benieuwd hoe je bloeduitslagen zijn! Als ik het goed begrijp is de semenanalyse een grensgeval bij jouw man? En nu door de koorts zou IUI geen zin hebben? En wanneer zouden jullie anders met IUI mogen starten?

Clarajilla
    Ik heb helemaal geen ervaring met temperaturen. Dus daar kan ik geen tips voor geven. Toch zou ik ook een testje er aan wagen, als hij eerst hoog geweest is en nu richting je NOD weer daalt.
    Jullie mogen met IUI beginnen volgende maand, wat spannend!! Wat is de reden van jullie verminderde vruchtbaarheid?

Gek hoor Aquavis, zou ontzettend rot zijn als het weer een miskraam blijkt.....zou je nu een test kunnen doen? Hoeveel dagen na je ovulatie zit je nu?

Bolleke, wat heerlijk zometeen die ruimte! Daar ga je echt van genieten. Wij zijn ook van heel klein naar heel groot gegaan en ik geniet er nu nog van :)
    Het klussen is leuk hoor, lekker iets anders aan je hoofd!!

Wij zouden ook heel graag 3 kindjes willen....En nee...ik voel me ook de jongste niet meer (ook 32)
    We hebben wel wat langer gewacht voor we aan een 2e kindje begonnen. Had dit ook nooit verwacht.....De gyn heeft laatst wel aangegeven dat we na een 2e wat meer haast hebben, aangezien de endometriose terug gaat komen. Nu eerst maar eens zanger worden van de 2e.
    De kansberekening ligt nog hoog >50% in het komende jaar. En zeker doordat je samen al een kindje hebt gekregen zijn de kansen groter. Een samenlevingstest zegt niet zoveel blijkbaar. Het juiste moment is moeilijk te bepalen en daardoor is de uitslag erg onbetrouwbaar. Ik heb er de vorige keer ook naar gevraagd.
    Omdat we al een kindje gekregen hebben lijkt daar het probleem niet te zitten bij ons.
    Bolleke, hopelijk kun je het leeftijdsverschil straks een plekje geven en er ook positieve kanten aan zien.
    En bij het volgende gesprek zou ik ook zeker aansturen op een HSG, een essentieel onderzoek in dit soort situaties. Ik ben blij dat ze dat tijdens mijn endo-OK meteen hebben kunnen doen!

Hoe verlopen jullie cyclussen? En hebben jullie veel last van PMS klachten?

20. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Sorry dat jullie nu misschien al meerdere keren jullie verhaal hebben verteld, maar het kost heel veel tijd om alles zelf door te lezen!!

Deel Deze Pagina