Welkom PME! Balen dat het bij jullie ook al zo lang duurt... Anneke veel plezier dan de komende dagen... En hoe ervaar jij de osteopaat? Ik ga er vrijdag dus voor het eerst naartoe...
Ja ik heb dat haar al duidelijk gemaakt, gezegt dat het bij hun nu ook langer kan duren en dat het bij de eerste echt geluk had kunnen zijn. Maar nu heeft ze aan mijn vriend laten weten toch op ons te willen wachten. Maar ik zei al dat moet ze niet doen. Maarja is haar keus. Ze is ondertussen ook bezig met afvallen en gaat alleen aan de Shakes. Dus misschien is het een combinatie van op ons wachten en afvallen dat ze niet meer serieus mee bezig is
Bolleke. Ik vind het heel fijn bij de osteopaat, ze pakt mijn hele lijf mee, maar concentreert zich vooral op mijn buik. Ze voelde behoorlijk wat spanning rondom mijn baarmoeder, eierstokken en darmen. Ben nu 4 keer geweest en de spanning neemt al wat af. Ze zorgt ervoor dat mijn lijf eigenlijk soort van klaar is voor een zwangerschap! Als ik straks in Gent behandelingen krijg, dan blijf ik ook gaan, vooral om mijn lijf optimaal klaar te maken voor de behandeling.
Goedenavond meiden. Nieuwe meiden welkom . Jammer dat we allemaal om die vervelende reden in dit clubje zitten. Ik vind het heel fijn om hier ervaringen uit te wisselen maar tegelijkertijd maakt het me ook weer verdrietig omdat je gelijk met je neus op de feiten wordt gedrukt omdat je al zo lang bezig bent. Geloof me ik ben zo ongelooflijk dankbaar voor mijn zoon maar jeetje wat is de drang naar een tweede groot zeg. (Ik ben weer eens naam vergeten ). Een ieder geval de jongedame van 24 die er als laatste bijgekomen is . Ook in mijn omgeving zijn er weinig mensen die weten dat we bezig zijn (in ons geval voor de tweede) ook van mijn twee miskramen is er een enkeling op de hoogte. Begin nu wel te merken dat het fijn is dat je het er met mensen over kan hebben. Denk ook dat ik het binnenkort aan mijn moeder gaat vertellen, al moet het wel de gelegenheid zijn. Misschien vrijdag wel als ik weer voor mijn cyste bij de gynaecoloog geweest ben. Wij hebben sinds vanmiddag weekend . Morgen gaan we voor het eerst met onze knul naar de bioscoop, en we gaan naar Buurman & Buurman . Hij ligt helemaal in een deuk als hij dat op tv ziet. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden
Ik denk dat je mij bedoeld Ja ik heb het opzich niet heel moeilijk mee, dat niemand het weet. Maar er is bij mij verder ook niks 'mis' alles zag er goed uit. Maar ik denk dat als ik een miskraam krijg of er blijkt toch iets niet goed te zijn waardoor zwanger worden moeilijker word ik dan wel me moeder en schoonmoeder zou inlichten. En oh wat leuk! Ben ook benieuwd wat je zoontje ervan gaat vinden!
Hahahaha ja ik bedoelde indd jou ben zo slecht in namen. Vorig jaar juli hebben wij ook de onderzoeken gehad en ook bij ons is alles goed, de zwemmers, mijn lichamelijke gesteldheid en (zoals ze in het ziekenhuis zeggen) je hebt al bewezen dat je zwanger kunt zijn en een gezond kind op de wereld kunt zetten. Dit hebben ze trouwens gezegd voordat ik de twee miskramen heb gehad. 1 van de redenen dat ik het ook nog niet verteld heb aan mijn familie is omdat ik mijn moeder en schoonmoeder zo graag wil verrassen als we weer zwanger zijn. Als we vertellen dat we al ander half jaar bezig zijn is de verassing misschien minder groot . Ik wacht even af wat de uitslag vrijdag is en misschien aan de hand daarvan gaat ik het wel vertellen
Ja dat denk ik dus ook! Als je het verteld weten ze dat je het soort van binnenkort kunt vertellen dat je zwanger bent. En dan zijn ze natuurlijk nog wel blij. Maar als ze van niks weten is het helemaal een verrassing en reageren ze anders blij! Gaan ze vrijdag kijken of je cyste weg is of kleiner is geworden?
Hier idd okk gezegd dat we zwanger kunnen raken, tot 2 keer toe en de 1e onderzoeken zijn goed. Dat maakt t soms ook zo frustrerend vind ik.. waarom moeten we nu dan al zo lang wachten? Bij ons weten ouders, broers/zussen en wat naaste vrienden het. Ik vind t prettig om er over te kunnen praten en krijg oo deze manier ook nooit vragen of vervelende opmerkingen..
Toegevoegd! Aquavis: 30 jr, zoontje van 2.5 jr, wens voor 2e kindje sinds februari 2015, 2 miskramen (juli en december 2015) Eiram: 36 jr, zoon 2 jr, wens sinds nov '14, 1 miskraam maart '15. Anneke: 30 jr, dochter van ruim 2,5 jaar, bezig sinds mei 2014, miskraam oktober '14. Hummeltje: 32 jaar, mama van een zoon (bijna) 3,5 jaar Sinds augustus 2014 gestopt met de pil en bezig voor een broertje of zusje. Juli 2015 en september 2015 een vroege miskraam gehad. Bolleke: 32 jr, zoon 2 jr, wens sinds januari 2015 clarajilla24 jr, wens sinds november 2014 Priscilla: 32 jaar, wens sinds oktober 2014 AFSPRAKEN Aquavis: 19-01: gesprek gynaecoloog over onderzoek naar herhaalde miskramen Anneke: 10 maart intake gent Hummeltje: vr 15-01 afspraak gynaecoloog i.v.m. cyste op rechter eierstok Bolleke: juni 2016 terug naar gynaecoloog als ik niet zwanger ben clarajilla: april 2016 terug naar fertiliteitsarts als ik niet zwanger ben Priscilla: 19 januari intake afspraak iui. 26 januari spuitinstructies. NOD Aquavis: onbekend Eiram: omstreeks 26-1 Anneke: 30 januari Bolleke: rond 3 februari clarajilla: 31 januari Priscilla: 18 januari
Om even binnen te vallen in jullie verhalen van hierboven ... Zelf heb ik het aan iedereen verteld. Ook op mijn werk, omdat ik door iedereen werd gefeliciteerd met mijn zwangerschap drie weken geleden. Er was weer eens een roddel verspreid. Dat maakte mij eigenlijk zo kwaad, dat ik alles eruit gooide. Ik heb het ook aan mijn vriendinnen verteld, aangezien zij allemaal zwanger zijn. En als niet zwangere kan het heel confererend zijn als zij constant zitten te klagen dat ze moe zijn of misselijk..."JIJ BENT TENMINSTE ZWANGER!"...Dus ik moest wel even uitleggen waarom ik zo reageerde natuurlijk. En sommige vriendinnen hebben nog steeds een plaat voor hun kop. Vragen ook nooit hoe het met mij is of hoe het was in het ziekenhuis of hoe nu verder. Die praten enkel over hun eigen zwangerschap. Heeeeel vervelend! Of dan hebben ze van die opmerkingen "Ik weet echt niet hoe het is het als je geen kinderen zou kunnen krijgen...bij mij was het meteen raak natuurlijk!"....of...."Je mag mijn vriend wel lenen...hij kan het tenminste wel!".....AUW! Dus daarom probeer ik altijd haarfijn aan iedereen uit te leggen wat het met je doet...
Ze gaan indd morgen kijken of de cysten in afmeting is afgenomen, of misschien wel is toegenomen wie zal het zeggen. Mocht het nog steeds even groot zijn gaan we kijken wat we er aan gaan doen. Het kan er ook voor zorgen dat het de zwangerschap in de weg staat zo werd mij vorige keer verteld. Als dat het geval is dan toch maar weg laten halen. Film was trouwens super geslaagd mijn zoon vond het prachtig.
Lullig van je vriendinnen dat ze zo weinig bezig zijn met jou en alleen met zichzelf. Het zou fijn zijn zeker als ze weten dat het allemaal niet vanzelf gaat ze iets meer interesse naar je tonen. Die reactie naar je collega's toe kan ik me wel voorstellen, ik ben in die 16 jaar dat ik er werk ook al 80 keer zwanger verklaard en niet omdat ik zo dik ben . Goed dat je het verteld hebt, dat lucht op denk ik en ze kunnen er wat meer rekening mee houden. Bij mij op het werk is er 1 directe collega die het weet, maar dat komt omdat wij gewoon heel goed met elkaar kunnen opschieten. Volgende week heb ik een preformence gesprek met mijn leidinggevende en denk dat ik hem dan ook op de hoogte breng. De rest hoeft het gewoon niet te weten, wil ook niet als zielig gezien worden werk is werk en niet iedereen hoeft mijn prive dingen te weten. Maar ieder voor zich natuurlijk de 1 vindt het fijn om mensen op de hoogte te brengen en de ander (ik dus) iets minder. Mijn vriendinnen weten het wel, en dat is fijn. Het is niet zo dat we het er altijd over hebben (gelukkig) maar net zo als morgen moet ik naar de gynaecoloog en dan is het fijn als je een berichtje krijgt met de vraag hoe het gegaan is. Afhankelijk van wat er morgen besloten wordt gaat ik het ook aan mijn moeder vertellen, en als er niks gebeurd dan laat ik het zo.
Confronterend al die opmerkingen van zwangeren. Maar ik denk altijd maar dat ze het zich niet beseffen en het niet door hebben dat het soms heel pijnlijk is. Hetzelfde is dat bij het krijgen van een tweede. Iedereen gaat ervan uit dat je wel ff zwanger wordt als je kind 1,5 à 2 jaar is. Ik krijg ook regelmatig de vraag wanneer komt de tweede of je zal binnenkort wel zwanger zijn. Dan zou ik het liefst alles zeggen maarja dat heeft ook geen zin. Vanavond weer starten met de utro! En nu maar hopen dat deze cyclus 9 maanden gaat duren!
Ah Hummeltje wat leuk dat je zoontje de bios zo leuk vond! Kon hij goed stilzitten? Heel veel succes morgen in het ziekenhuis! Ik hoop dat de cyste gewoon weg is en je niet geopereerd hoeft te worden of zo. PME poeh zeg wat een opmerkingen van je 'vriendinnen'. Man wat een bord heb je dan voor je kop inderdaad... Lijkt me inderdaad goed om dan heel duidelijk aan te geven wat dat met je doet... En spannend hoor, bijna beginnen met IUI! Kijk je er naar uit of zie je er tegenop? Eiram hier ook veel opmerkingen hoor over een tweede. We gaan in april verhuizen naar een groter huis. Echt iedereen zegt vervolgens "aaaah, gezinsuitbreiding?!". Grrrrr. Maar het is allemaal niet verkeerd bedoeld. Is gewoon onhandig. Ze moesten eens weten... Succes met de utro, ik hoop ook dat dit jullie maand wordt!
Hummeltje succes morgen bij de gynaecoloog. Ik duim voor je dat de cyste kleiner is geworden en het jullie niet in de weg staat bij een zwangerschap. Bolleke jij succes bij de osteopaat. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! Nee als mensen de hele situatie weten zullen ze bepaalde opmerkingen wel achterwege laten!
Hummeltje! Succes vandaag! Ik ga duimen voor je dat de cyste weg is. *fingers crossed* Eiram - Bij een tweede is dat inderdaad precies hetzelfde. Dan verwacht iedereen ook dat je snel zwanger bent voor de tweede. En het is ook allemaal niet rot bedoelt die opmerkingen, dat is ook zo .... Maar soms heb ik echt een mental breakdown en gooi ik alles eruit! hahaha. Ik klaag nooit, ga altijd door ik vertel er nooit over tenzij iemand er naar vraagt (of als ik een mental breakdown heb ), dus dan denkt iedereen vaak "o, met haar is niks aan de hand...stoere chick die redt zich wel"....Helaas...ook ik voel me vaak kut! En wat leuk dat je gaat verhuizen! Bij ons staat ook een verhuizing in de planning. Juni of juli zoiets. Gister begonnen met inpakken...heerlijk! hahahaha....
Wauw meiden wat veel geschreven! Ik kan het nauwelijks bijbenen, haha! Even beetje drukke week gehad. Maar het lijstje is toch wel handig he? Volgens mij ben ik net ongesteld geworden, eerste menstruatie na mijn curretage vorige maand. Dat zou wel snel na de eisprong zijn (8 dagen erna, beetje gek) Maar kan niet meteen een strakke cyclus verwachten! Pas na het gesprek over onderzoeken naar herhaalde miskramen beslissen we of we er deze ronde voor gaan. We hebben nu een cyclus afgewacht en eigenlijk wil ik er weer gewoon voor gaan, maar je mag voor die onderzoeken geloof ik 10-12 weken niet zwanger zijn geweest... Jeetje wat een vervelend als je vriendinnen echt niet begrijpen hoe het is wat jij doormaakt PME, en dat zij wel allemaal zwanger zijn he? Ik heb gelukkig een paar hele goede vriendinnen die wel rekening met me proberen te houden. Ik merk wel dat ze niet weten wat ik doormaak, maar dat is ook logisch denk ik. Maar als ze echt domme opmerking zouden maken zou ik denk ik wel verdrietig worden. Net als die ene 'vriendin' waar ik eerder over vertelde. Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik zal mijn best doen alles bij te benen!
Fijn Aquavis dat het zich zo snel aandient. Hou je LF wel in de gaten als die nu zo kort is. Bij mij was mijn LF na spontane miskraam dus ook in de war, vandaar mijn doorverwijzing naar de MMM. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn! Hoop dat snel alles op orde is voor een nieuw beebje! Aan jouw vruchtbaarheid ligt het iig niet . Zou het echt geweldig vinden als één van ons nu zwanger blijkt te zijn. Ook al ben je het zelf misschien niet, dat geeft de burger toch weer moed!
Eiram en pme leuk jullie verhuisplannen! Wij gaan ons huis binnen enkele weken ook te koop zetten en zijn vanaf oktober al beetje rond aan t kijken naar een ander huis! Super spannend! Hebben jullie nu ook al een koopwoning? En is het huis al verkocht! Aquavis fijn dat je menstruatie er nu is! Idd een heel korte lf, houdt t in de gaten! Ik ben sinds woensdag bezig met ovulatietesten. Hij is nog niet positief..wel al gezellig gehad de afgelopen dagen! Verwacht dat hij vanavond of morgen positief is!