Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Clarajilla wat spannend!!! Ik zal voor je duimen meis.

Anoniem
    Ja het was echt een knaller van een test he ;) stond er zelf ook wel van te kijken.
    Helaas zondag (toen ik dus de knaller had) niet geklust maar gisteren en afgelopen zaterdag wel. Nu dus fingers crossed dat het gelukt is.
    Net toevallig nog een testje gedaan, en deze was duidelijk niet meer positief.
    Afwachten nu tot volgende week zaterdag, dan gaat ik testen.

Wat betreft het praten en de gezelligheid in huis.
    We maken er nooit ruzie om gelukkig, maar we zijn ons er degelijk van bewust dat als we gemeenschap hebben dat het echt voor dat ene doel is :(. We spreken dat ook echt naar elkaar uit en we weten het alle twee. We hebben seks omdat we een baby willen.
    Soms zeggen we ook tegen elkaar hoe kunnen we het weer krijgen als voor onze wens maar iets in mij blijft maar bezig met die baby.
    We hebben het er ook over gehad hoe lang we er nog mee door willen gaan, want heel lang gaat ik dit niet meer volhouden.
    We zijn straks twee jaar bezig, en voor me gevoel heb ik mijn zoon, maar ook mijn vriend tekort gedaan vanwege de kinderwens.
    Zeker als ik nu bijv weer een miskraam zou krijgen is het gelijk klaar.
    We kijken het nog even aan, wachten het bloedonderzoek af en dan zien we wel even verder

2. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Spannend Clarajilla, ik duim voor je!

Hummeltje fijn dat je een knaller van een test had en nu maar wachten, succes met wachten

stefanenlaura hè balen meid en wat frustrerend is het met je lichaam als je eindelijk denkt door te hebben hoe het werkt, sterkte!

anoniem succes op het wachtbankje

Ook ik snap niks meer van mijn lichaam, morgen of zaterdag is mijn nod en gisteren bij afvegen was het lichtrood, rest van de dag en vanochtend niets meer en nou net bij toiletgang weer een heeel klein beetje. Nooit eerder gehad dat het zo begon en weet dus niet wat me te wachten staat. Bah ik heb er zo de balen van en weet gewoon niet wat te doen, ja afwachten maar.... Geef me maar duidelijkheid nu dan ben ik er weer vanaf en kan ik verder.

Gister weer met ml gepraat, nu wil hij ineens geen 2e meer :$
    Na uitleg van mijn kant uit ziet hij het ook wel anders in en gaf hij min of meer wel toe. Zelf ben ik op dit moment nou ook niet echt de vrolijkste en merk ik dat het best wel veel energie van mij kost het weer zwanger willen worden. Ik ben er zo mee bezig, dat ik iets anders niet meer zie.
    Wat een invloed heeft het eigenlijk hè op ons vrouwen. Laten we maar hopen dat we met z'n allen snel duidelijkheid hebben en dat ook wij allemaal blij kunnen zijn.

3. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Ik ben bang dat het toch heeft doorzet, vanochtend toch mijn menstruatie weer begonnen :(
    Gaan we weer een nieuwe rond in, bah heb er zo geen vertrouwen meer in op deze manier.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    AH nee balen rietje :( snap dat je er zo geen vertrouwen meer in hebt...

Ik begin me zelf weer helemaal gek te maken! Over 3 dagen wil ik testen ( 1dag voor ik van het ziekenhuis mag) maar nu heb ik veel lucht in me darmen en veel puistjes.. Dit heb ik altijd als ik ongesteld moet worden, maar nu heb ik een puist op mijn bovenarm en boven been.. Dit heb ik normaal nooit! Gister had ik de hele dag een gespannen gevoel in me onderbuik. Alsof je spieren aangespannen bleven en je ze niet kan ontspannen. Weet niet of dit een symptoom kan zijn, of dat het een soort van spierpijn is van de fysio de dag er voor;)

Vanmorgen werd ik wakker door een hele erge zeurende pijn in me baarmoeder. Ik snel naar de wc maar niks te zien. Daarna weer even terug op bed want ben vandaag vrij en toen trok de pijn weer weg! De pijn Heeft nog geen 2 minuten geduurd..
    En nu denk ik de hele tijd, zal het dan een innesteling zijn geweest? Of word ik nu toch wel ongesteld? Ben vandaag trouwens 10dpo dus het is voor mij nog wel vroeg om ongesteld te worden zou dan minimaal over 2 dagen ongesteld moeten worden!

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ohhhh Rietjewat balenmeid.
    Vindthet zoniet leuk om iedere keer hier weer te lezen dat er iemand ongesteld geworden is :(.
    We zijn wel een stelletje bij elkaar zo he :).
    Sterkte meis in de volgende ronde.

Pffff spannend Clarajilla. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent he.
    Het liefste zou je er al een aantal testen tegen aan gooien, ohhh wat lastig.
    Ik hoop zo dat het positief is voor je.
    En die kwaaltjes allemaal ook om gek van te worden.
    afwachten afwachten en nog eens afwachten.

Ik zit vandaag op 4 dpo, nog niet heel ver dus.
    Heb al wel sinds mijn eisprong een zeurend gevoel in mijn onderbuik.
    Niet pijnlijk of zo, het valt me alleen op.
    Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, en als het me lukt wil ik pas volgende week zaterdag gaan testen.
    Even volhouden nog.
    Morgen in ieder geval bloed prikken

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja het liefste wil ik er al 100 testen tegen aan gooien maar weet dat dat geen nut heeft! Dus ik hou me maar in, naam mezelf alleen helemaal gek haha.
    Vanmorgen dan die zeurende pijn en vanaf vanmiddag de hele tijd een drukkend gevoel links boven me heup.
    En nu ga ik de hele tijd denken van besteld het eitje altijd aan de andere kant in ? Mijn eitje zat rechts en nu links die pijn/druk ;)
    En dan heb ik net ook nog een pendel voor april gekregen:$

Ik duim voor jou dat de tijd snel gaat en je snel een positieve test mag hebben

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel meis ik hoop hetzelfde voor jou.

Even een vraagje over de pendels.
    Ik heb dat vaker in een handtekening zien staan, maar hoe kom je daar aan en hoe werkt dat?

8. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Ik ben er ook weer eens... Het is redelijk rustig geweest hier! Ik kom dus maar weer lekker meekletsen :).

Wat balen stefanenlaura dat je weer ongesteld bent geworden... Zeker als je lichaam wat andere signalen afgeeft. Zo frustrerend! Ben je weer een beetje opgekrabbeld?

Rietje voor jou ook klote zeg... Snap zo dat de moed je in de schoenen zakt... Misschien heb ik het even niet onthouden, sorry, maar hebben jullie de stap naar de gyn en medische hulp al gezet? Schrikken als je man ineens zegt geen tweede te willen... Hopelijk hebben jullie het helemaal uitgepraat samen.

Anoniem lekker dat je een tijd goede afleiding hebt gevonden! Lekker doen als dat helpt om er minder mee bezig te zijn. Ik herken wel wat je zegt over de situatie met je wederhelft. Ik heb zelf niet het gevoel dat het ons leven beheerst, het valt eigenlijk wel mee hoeveel we erover praten... We zitten gelukkig wel op één lijn en balen allebei evenveel... Lief zegt wel altijd dat het mijn lijf is dus dat ik er vanzelf meer mee bezig ben, maar hij is er inmiddels ook wel aardig klaar mee. Ik herken ook heel erg wat hummeltje zegt. Aan de ene kant denken 'hoe lang trek ik dit nog?!?'. Je wilt af en toe gewoon uit de achtbaan stappen en er niet meer mee bezig zijn. Maar dat lukt niet, de wens is te groot, ik wil geen kansje laten schieten, en ik word er in mijn omgeving constant mee geconfronteerd. Dus je zult wel door MOETEN. Voor ons is er absoluut nog geen punt bereikt dat we willen stoppen. We willen alles doen wat nodig is om nog een kindje te krijgen. Hoewel het er inderdaad niet gezelliger en spontaner op wordt in bed... :(

Clarajilla spannend zeg... Lastig altijd he die laatste week. Vind ik ook het ergst. Ik hoop echt dat het raak is! Misschien is IUI wel het zetje geweest dat je lijf nodig had. Ik duim voor je!

Zijn er verder nog naderende NODs? Ik ben de draad een beetje kwijt...

Hier gaat alles goed. We hebben twee drukke maar leuke weken gehad. Het klussen en de verhuizing is goed gegaan, afgelopen weekend zijn we over gegaan. We hebben nog genoeg te doen, veel opruimen en van alles ophangen en zo, maar de basis is er! Het is een heerlijk huis met superveel ruimte dus we genieten volop! Wel grappig om nog een vakantiegevoel te hebben in je nieuwe huis. Vandaag hebben we officieel de sleutel van ons oude huis overgedragen, dus daar zijn we lekker vanaf. Weer een paar ton schuld lichter, hihi.

Tussen de bedrijven door wel gebruik gemaakt van mijn vruchtbare periode, ik heb denk ik woensdag mijn eisprong gehad. Hopen dat het eindelijk eens wil lukken... Zou bijzonder zijn, verwekt in het nieuwe huis en uitgerekend rond de 3e verjaardag van zoontje. Die is trouwens ook al goed gewend. Hij is heel blij met zijn nieuwe stoere jongenskamer en de serre waar hij heerlijk de ruimte heeft om te spelen. Hij begint helemaal te stralen als je het over het nieuwe huis hebt, zo schattig :p.

9. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    O ja Hummeltje, over pendelen. Ik heb het nooit laten doen maar je kunt het helemaal onderaan het forum vinden, bij diversen. Daar vind je dames die af en toe pendelen en kun je vragen of ze dit voor jou willen doen.

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ Hummeltje, onder aan jet forum staat een kopje pendelen. Daar kan je als iemand het aangeeft binnen die tijd een privé bericht sturen. Ik weet toevallig dat ronyatilla ( zoiets) tot 24.00 vanavond verzoekjes aan neemt! Je moet dan hun eerste bericht lezen om te kijken wat er in moet zetten

@bolleke, fijn dat jullie nu over verhuist zijn en dat het zoveel meer ruimte heeft! Hopelijk brengt het nieuwe huis jullie geluk ;)
    Mijn nod is maandag. Maar denk dat ik ongesteld ga worden. Heb al verschillende symptomen die ik normaal ook heb. Vanmorgen ook weer een x getemperatuurt normaal na eisprong rond 36.6 en voor/tijdens menstruatie lager dan 36.4 en vandaag was het 36.55 dus gaat al de verkeerde kant op vrees ik..

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dank je bolleke en clarajilla ik zal eens gaan kijken bij de pendels.

Wat fijn bolleke dat de verhuizing goed gegaan is, en dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Ook fij dat de kleine man het leuk vindt.

Mijn nod is rond 25 april, erg spannend dus weer.
    Ik voel me eindelijk eens relaxed in deze periode van mijn cyclus.
    Normaal had ik me al helemaal gek zitten maken maar tot op heden gaat het goed.
    Ik wil volgende week zaterdag testen i.v.m een verjaardag die dag.
    Het enige wat ik wel merk is dat ik al vanaf dat ik mijn eisprong heb gehad een zeurend gevoel heb in mijn buik.
    Normaal zou ik nu van alles denken maar juist omdat het al vanaf de eisprong is sta ik er dus een stuk relexer in ;).
    Ook spannend voor jou en indd wat zou het bijzonder zijn als het nu raak is.

12. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Goedemiddag allemaal!

Wat leuk om te horen Bolleke dat jullie inmiddels gesetteld zijn! En fijn zeg dat jullie zoontje het zo naar zijn zin heeft :) Heerlijk om zo'n vrolijk mannetje dan te zien he!
    Knap dat je tussen de bedrijven door gebruik gemaakt hebt van je vruchtbare periode. Ik herken je wel als je zegt dat je van iedere kans gebruik wilt maken. Toen ik een paar dagen na mijn OK ook mijn vruchtbare periode in ging hebben we er ook gebruik van gemaakt. Vond het wel spannend, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om die kans onbenut te laten!
    Wanneer is jouw NOD?

Clarajilla, spannend...hoe is het nu? Al tekenen van een naderende menstruatie? Anders morgen testen?

Rietje, vervelend dat jullie even niet op 1 lijn zitten. Is het nu wel goed uitgepraat? Het zal voor onze mannen ook niet altijd even makkelijk zijn. En het vraagt emotioneel gezien toch een hoop van je als stel.
    Hier gaat het gelukkig goed nu!

Hummeltje, hoe voel jij je nu? Wat lijkt het me lastig om zulke gevoelens als jou te hebben....en je schuldgevoel is zo onterecht! Het is geen bewuste keuze om niet zwanger te worden!
    Begrijp ik het goed dat jullie geen verdere behandeling willen ondergaan? En je hebt al meerdere miskramen gehad, wat zeggen de artsen daarvan??

Hier inmiddels ook op het wachtbankje. Mijn NOD is de 27ste. Spannend weer. Ook ik probeer mijn gedachten direct te verzetten als ze gaan afdwalen. Ik ben het ook echt even helemaal zat om al mijn energie daar in te stoppen.
    Mijn PMS kwaaltjes zijn toch iedere maand het zelfde en ik weet nu dat het niet perse op een zwangerschap duidt. Gelukkig heeft de gyn duidelijk aangegeven dat er geen problemen gevonden zijn in mijn hormoonhuishouding, dus met al die PMS klachten moet ik gewoon zwanger kunnen worden.
    Hier voelt ook dus ook nog lang niet als het einde.

Fijne dag allemaal en koppies omhoog houden hoor!!

13. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wel super Hummeltje dat je je nu zo relaxed voelt!! Probeer dat gevoel vast te houden!! Hopelijk lukt dat een beetje de komende week en vooral de laatste dagen, die zijn in mijn ogen toch altijd het allermoeilijkste :(

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik ga zeker proberen het gevoel vast te houden.
    Constant probeer ik te denken dat ik er toch niks aan kan veranderen wat de uitslag ook mag zijn.

Ik weet echt niet wat we verder gaan doen.
    Gisteren wel bloed laten prikken voor het bloedstollings onderzoek daar krijg ik 6 mei de uitslag van bij de gynaecoloog.
    Ze gaan kijken of de miskramen hier iets mee te maken kunnen hebben.
    Verder is er totaal nog niet gesproken over een vervolg traject, wat ik eigenlijk ook niet helemaal begrijp.
    Nog een paar maandjes en dan zijn we twee jaar verder.
    Bij sommige hier ol het forum zie je dat er na een half jaar / jaar al actie ondernomen wordt.
    Ik weet gewoon niet hoe we verder moeten.
    Aan de ene kant wil ik er echt alles aan doen om zwanger te worden (en te blijven) maar ik merk ook dat ik op begin te raken.
    Nu houden we met grote beslissingen (iets wat veel geld kost) nog steeds rekening met stel dat er snel een tweede komt. Als we de knoop doorhakken hoeven we daar allemaal geen rekening meer mee te houden en kunnen we vooruit kijken naar een toekomst met zijn drieën.
    En nogmaals ik wil niks liever dan een broertje of zusje voor onze knul, , maar ik wil ook gewoon verder en genieten van mijn lieve gezinnetje. I.p.v iedere maand weer die teleurstelling.

Hoe dan ook of ik ben dit jaar nog zwanger of we stoppen er echt mee en dat zou de moeilijkste beslissing.tot nu toe worden :(

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik snap ook niet dat het ziekenhuis jullie niet wilt helpen humneltje.. Jullie zijn al zo lang bezig en er was ook niks gevonden toch? Hoop dat je toch snel zwanger mag worden!

Vanmorgen was mijn temperatuur weer nog lager, en had ik voor 2 minuten hele erge menstruatie kramp. Normaal heb ik dit wanneer ik gelijk ongesteld ben geworden. Maar er is nog helemaal geen bloed te zien! Rest van de dag ook geen kramp meer gehad dus vind het allemaal heel raar!
    Vandaag 12dpo en lijkt me een beetje laat voor een innesteling?
    Ik ga denk ik niet eerder nu dan dinsdag testen, ik kan maandag ook nog ongesteld worden en heb geen zin in een witte test

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Klopt Clarajilla alles is goed de controles die gedaan zijn, zijn allemaal goed.
    Denk ook dat dat de grootste reden is dat er (nog steeds) niks gedaan wordt.
    We wachten nu eerst 6 mei maar af.

Hoe is het bij jou nu?

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Snap niet dat het ziekenhuis niet wilt gaan helpen. Bij ons hebben ze ook niks kunnen vinden maar willen ze wel helpen.. Dat alle ziekenhuizen zo verschillend kunnen zijn!

Gisteravond had ik al wat rood/bruin met afvegen. En daarna zeurende pijn. Dus ben ongesteld denk ik, het is tot nu toe wel minder dan ik altijd heb. Maar normaal word ik ook nooit in de avond ongesteld..

18. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hummeltje, hopelijk gaan ze jullie vanaf 6 mei toch gaan helpen. Je bent al (bijna) 2 jaar verder. Wel fijn dat er tot nu nog niets aparts gevonden is.
    Hier gaan we nu gewoon door naar iui 2. Als het zaad van ml weer niet voldoende is moeten we waarschijnlijk naar ivf.
    Pendel ik heb er al meerdere laten doen. Ik had er 3 voor april maar helaas is er geen een uitgekomen nu ga ik niet meer opnieuw laten pendelen. Heeft nog meer hoop in die maand :(

Anoniem hè wat naar dat het thuis niet super ging. Fijn dat jullie er samen over hebben gepraat.
    Hier hebben we al 1 dochter dus het leven gaat gewoon door. Ik heb er veel moeite mee om er niet meebezig te zij maar ik zit dan ook constant onder de hormonen. Vl is er veel minder mee bezig.
    Wij vitten met momenten echt veel op elkaar en dat deden we eerst eigenlijk nooit.

Rietje dat is schrikken als je man dat zegt.
    Wel fijn dat hij toch nog verder wil. Balen dat je ongesteld geworden bent.

Clarajilla hè bah wat balen zeg :(. Op naar iui 2 :(

Bolleke fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Veel plezier en geluk in jullie nieuwe huis.

Hier afgelopen woensdag door mijn rug gegaan en doet echt zeer. Loop nu nog moeilijk. Verder gaat het redelijk goed. Donderdagochtend weer een echo. Ga dan ook maar weer ingesprek over mijn linkereierstok. Voor de verandering heb ik weer een andere gyn . Nog een weekje werken en dan genieten van de meivakantie.

19. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    clarajilla hè nee hoor ook al ongesteld, balen meid en dan ook elke keer die rare vreemde kwaaltjes die je voelt daar word je zo niet vrolijk van, knuffel meid

hummeltje jeetje wat spannend weer voor je zeg en dan die beslissing over hoe nu verder pff is niet makkelijk hoor. Ik hoop dat ze wat voor jullie kunnen betekenen als je in het zh bent. Het is toch wat hè dat ze nog steeds niets doen na al die tijd, ik gun het je zo.

bolleke wat fijn dat de verhuizing goed gegaan is en dat je nu kunt genieten van en in jullie nieuwe huis, fijn ook dat de kleine man het leuk vindt.
    Over of wij nu wel of niet naar de gyn gaan, daar ben ik zelf nog niet over uit. Ik ben bang dat ik te horen krijg dat ik eerst maar eens flink moet gaan afvallen, ben aan de zware kant, en dat ze me dan pas willen gaan helpen. Dus eerst maar eens kijken of ik voor mezelf duidelijkheid kan krijgen met wat ik nou wil hierin.

anoniem succes op het wachtbankje

stefanenlaura ai erg pijnlijk door je rug gaan, sterkte. Ook voor as. donderdag bij de gyn

Ik zit nog steeds midden in mijn menstruatie en heb er best last van. We hebben wel weer goed gepraat samen en voor zover ik begrijp wil ml ook wel een 2e maar niet ten koste van alles. Nu aan mij om er niet zo mee bezig te zijn en het op zijn beloop laten, maar dat is zo makkelijk nog niet. Ik ga in ieder geval geen ovu testen meer gebruiken en de gezelligheid weer proberen terug te krijgen ipv het verplichte en het nog even een paar keer op zijn beloop te laten.

20. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    #800 anoniem02, 18 apr 2016
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
    Hummeltje, hoe gaat het met je? Ik kwam er gisteren achter dat mijn NOD ook de 25ste is. Nog een weekje wachten. Merk je iets aan jezelf?
    Hier dezelfde klachten als voorgaande maanden, dus weer een slecht gevoel. Menstruatiekrampen en gevoelige borsten.
    Ik ben toch erg benieuwd wat het ziekenhuis zegt over jouw miskramen. Wel goed dat ze je stolling hebben bepaald!! Nu hopen dat de uitslag er van goed is. Hebben ze ook weleens het progesteron geprikt na je ovulatie? Wat geeft het ziekenhuis verder aan?
    Bij mij is dit bepaald tijdens een cyclusanalyse, ook omdat ik standaard vanaf dag 19/20 menstruatiekrampen. Soms zo erg dat ik pmol moet nemen. Gelukkig was dat goed.

Clarajilla, wat balen zeg!!!! Hopelijk de 2e IUI wel succesvol!! Veel succes voor deze ronde.

Stefanenlaura, hopelijk voor jullie de komende ronde voldoende zwemmers!! IVF lijkt me toch best een confronterende stap. Of kijk je daar niet zo tegenaan?

Rietje succes de komende ronde. Hopelijk lukt het je om het een beetje los te laten! De ovulatietesten geven mij juist een beetje houvast, zo lijkt er nog iets dat wél goed in mijn lijf.
    Ik merk dat dat de eerste 2 weken prima gaat. Maar na de ovulatie gaat het minder goed. Ook omdat ik altijd weer die buikkrampen krijgen en zere borsten. Het voelt dan weer als voorgaande maanden, dus waarom zou het nu wel gelukt zijn.....frustrerend.......

Deel Deze Pagina