Wat balen dat je door je rug gegaan bent, dat schiet niet op. Hopelijk is de pijn al wat gezakt. Irritant dat je een andere gyn hebt, of vindt je dat niet erg. Balen dat je vriend en jij wat meer fitten. Ik heb dat ook wel gehad maar dat is nu gelukkig voorbij. Ik hoop ook dat er 6 mei eens duidelijkheid komt. Ik wil er nu ook goed voorbereid heen gaan, en antwoorden hebben hoe nu verder.
Dankjewel rietje we hopen er maar het beste van. Wat vervelend dat je zo'n last van je menstruatie hebt. Fijn dat jullie weer even gepraat hebben. Ik snap de reactie van je vriend wel, maar ik snap ook dat het heel moeilijk is voor jou om los te laten. Hoop dat je het wat los kunt laten
Herken heel erg wat je schrijft. De ovulatie is geweest, en pffff ik kan nergens anders aan denken . Het ging vrij goed, maar nu begint de test drang alweer. Merk ook dat ik van alles loop te verzinnen om woensdag al te kunnen testen. Qua klachten: Ik heb sowieso al vanaf het moment dat ik mijn eisprong heb af en aan een zeurend gevoel in mijn buik. Gister avond toen ik naar bed ging en mijn bh uit trok merkte ik op dat ik ontzettende gevoelige borsten had en heb. Normaal ook wel iets gevoelig maar niet zo als nu . Ik heb er nog helemaal niks over tegen mijn vriend gezegd in de hoop dat het raak is en ik ineens een positieve test kan laten zien (keep on dreaming). Normaal deel ik al mijn kwaaltjes en gevoeligheden en weet hij precies wat ik voel . Denk dat ik me niet kan bedwingen en woensdag een test gaat doen. Wanneer wil jij gaan testen?
Clarajilla hoe is het bij jou?? Sorry dat ik soms op iedereen apart reageer, maar dan vergeet ik steeds de verhalen, en dit vind ik toch wat fijner reageren
Haha ik vergeet ook anders iedere x wie wat gezegt heeft! Ik ben zaterdag avond ongesteld geworden, maar het is nu echt heel veel minder dan normaal! En normaal is het al niet zo erg bij mij. Geen idee of het door de hormonen komt, maar ben allang blij dat ik deze maand geen darmkrampen erbij heb! Vandaag weer het ziekenhuis gebeld en volgende week maandag weer een follikelmeting en morgen weer beginnen met spuiten.
Clarajilla, vanaf vandaag weer actief bezig met de volgende ronde! Lijkt me enerzijds fijn om er op die manier gecontroleerd mee bezig te zijn, anderzijds confronterend. Hoe kijk jij er tegenaan? Als wij in over 2 maanden niet zwanger zijn en we weer een afspraak hebben met onze gynaecoloog willen we nu ook concrete afspraken maken over wanneer te starten met IUI. We hebben nog steeds veel vertrouwen in het zwanger worden, maar na 15 benutte kansen wordt de hoop op een spontane zwangerschap wel minder. Zeker nu de kansen begin dit jaar vergroot zijn door het weghalen van de endometriose en het doorspuiten van de eileiders....... Heel veel succes met ronde nummer 2!! En stiekem heerlijk dat je zo weinig last hebt van je menstruatie deze maand! Die van mij zijn elke keer weer heftig. Veel bloedverlies en vaak nog pijnstiller-afhankelijk. Merk wel dat ik bepaalde activiteiten er om moet laten de laatste tijd vanwege bloedverlies en pijn. Hummeltje: Ben nog steeds benieuwd wat het ziekenhuis verder gezegd heeft over je miskramen en naar de onderzoeken ervan? Of wil je dit liever niet delen? Bah, ik leef met je mee wat betreft de onzekerheid....Het valt niet mee elke keer die onzekerheid!! Ik blijf er ook telkens weer in trappen....Nu wel deze maand meer een zwaar gevoel in mijn onderbuik/eierstok en rug. Continu aanwezig en ook bij het opstaan/zitten even extra gevoelig. Borsten pijnlijk, maar niet veel meer dan andere maanden. Lijkt me ook lastig als je een grote testdrang hebt!! Dat herken ik niet zo. Ik heb een hele regelmatige cyclus van bijna altijd 27 dagen. Soms 26 en soms 28. De teleurstelling van een witte test is hier veeeeel groter dan het doorbreken van de menstruatie. Dat voelt vaak als 'opluchting'. Eindelijk duidelijkheid en op naar de volgende ronde. Een witte test maakt me nog onzekerder en verdrietiger. Dus ik ga pas testen als ik echt over tijd ben. Wil jij morgen een test doen dan? Lijkt mij persoonlijk toch echt iets te vroeg hoor.... Bij mijn zoontje testte ik op donderdag een heel licht streepje (zag hem eerst aan voor negatief) en die zaterdag was mijn NOD. Die avond getest en toen knalde hij eraf! Had zere borsten (had toen nooit tussen ovulatie en menstruatie) had veel afscheiding en moest veel plassen. Ik merk dat ik nu ook vergelijk met toen. Mijn cyclus en lichaam reageerden toen heel anders dan nu. Dat maakt me ook juist heel onzeker. Bolleke hoe is het bij jullie?? Wanneer is jouw NOD? En stefanenLaura hoe is het met je rug? Rietje, zitten je man en jij weer op 1 lijn? Fijne dag iedereen!
Anoniem, ja na anderhalf jaar zelf proberen had ik niet meer de hoop dat het zelf zou lukken. Ben wel blij dat we geholpen worden, en kijk nu al uit naar de echo. Vind het leuk om te zien watvhet resultaat is na een week lang prikken en me zelf pijn doen. En bij mij scheelt het wel dat ik maar 1 week hoef te prikken omdat eitje op dag 8/9 al groot genoeg is en dan op dag 11 de inseminatie.. Alleen omdat je met iui maar 6 kansen hebt, denk ik wel van oh nu nog naar 5 behandelingen te gaan.. Maarja hopelijk is het snel wel raak
Ik hoop het ook voor jullie Clarajilla! Is er verder iets uit jullie onderzoeken gekomen? (sorry als ik het al eens eerder gevraagd heb....)
Nee er is bij ons niks gevonden. We zijn tot nu toe onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. En dat vind ik wel extra frustrerend.. Hoe kan alles goed zijn en dan nog nooit zwanger geweest.. Als ze iets vinden heb je een oorzaak en dat hebben we nu niet.. Mijn menstruatie is nu al afgelopen na 2 dagen !! Vind het wel vreemd ga me nu daar weer een beetje zorgen over maken.. Zal maandag vragen of dat normaal is of niet. Had al op het forum ergens gevraagd naar niemand reageert erop. Je leest altijd dat de menstruatie erger word.
Die vraag was ik vergeten te beantwoorden Anoniem . Ik zal het kort proberen te vertellen hoe het gegaan is. Vorig jaar juli zijn wij na 12 maanden proberen voor het eerst bij de gyn terecht gekomen, omdat ik dit had gevraagd bij de huisarts. We hadden toen al de zwemmers van mijn vriend laten controleren + dat we 12 maanden bezig waren zonder resultaat. Bij de gyn heb ik een inwendig onderzoek gehad, en een berg vragen moeten beantwoorden. Na aanleiding van een gezonde zoon, goeie zwemmers van mijn vriend en geen afwijkingen bij mij zijn we voor een jaar naar huis gestuurd. Promt twee weken na dat we bij de gyn geweest waren had ik een positieve test, de eerste keer zwanger na 12 maanden. Dit werd een vroege miskraam en eigenlijk was mijn cyclus gelijk weer op de rit. Na 1 menstruatie bleek ik in sep weer zwanger te zijn, ook dit werd een vroege miskraam. Deze was vervelend want tot nov bleef ik af en aan bloed verliezen. Ook een keer bij de gyn geweest om te kijken waar het vandaan kwam, maar niks geks gevonden en vanaf nov stopte het bloeden. Mijn cyclus kwam weer op gang en in feb weer zwanger, zoals iedereen hier weet is ook dat een miskraam geworden. Deze keer ben ik een paar keer in het ziekenhuis geweest om HCG te prikken, en ook gevraagd wat de vervolg stappen zouden zijn. Daar wilde ze pas over praten als ik klaar was met deze miskraam. Befin maart dus een gesprek gehad met de gyn, en in grote lijnen komt het er op neer (zoals deze gyn vertelde) dat ik gewoon veel pech heb gehad, en dat het wel vaker voor komt . Ze hebben me een bloed onderzoek aangeboden die van de chromosomen en het bloedstollingsonderzoek en verder kunnen ze nu niks doen (ik citeer de gyn) Dus eigenlijk ben ik gewoon geen steek verder. Wat de gyn ook nog zei is dat (en daar gooien ze het iedere keer op) ik heb al een gezond kind er is niks uit de onderzoeken gekomen dus de kans dat het vanzelf gebeurd is gewoon heel groot. Ja dat heb ik gemerkt aangezien ik 3 keer zwanger geweest ben, het blijft alleen niet zitten. Nu dus afwachten wat er uit het bloedstollingsonderzoek komt en dan kijken hoe verder. Het testen Pfffff ik had mezelf weer niet in bedwang en heb vanmorgen al een test gedaan, stom stom stom natuurlijk want deze was hartstikke wit.' Toen wij bezig waren om zwanger te worden van de eerste had ik die testdrang helemaal niet, en in het begin van deze probeer acties ook niet, maar de laatste maanden kan ik mezelf niet in bedwang houden. Nu gaat ik niet eerder dan vrijdag testen, maar hoe gek het ook klinkt, nu dat ik een witte test had zijn alle kwalen weer weg behalve de gevoelige borsten al is dat ook wel minder. En nu voel ik me dus weer k*t, voel me chagerijnig ben niet leuk naar mijn zoon en baal als een stekker. Met andere woorden hier wordt ik dus dood moe van om dit gevoel iedere maand weer te hebben en me zo te voelen. En dit is dan zo'n moment dat ik denk blehhhhhh we stoppen er mee
Hey meiden. Sorry beetje druk hier, we zijn weer aan het werk en in huis is nog veel te doen. Dus weinig tijd om te reageren. Maar ik doe mijn best! Hummeltje balen van die negatieve test... Maar... Het is nog veel te vroeg natuurlijk. Dus het zegt niks. Hopelijk wordt ie toch nog positief! Frusterend zeg dat ze jullie weg blijven sturen. Ik vind het belachelijk. Dat je al een kind hebt en meerdere miskramen hebt gehad wordt gewoon tegen je gebruikt. Slaat nergens op dat het per ziekenhuis en per gyn zo verschillend is. Ik sprak vandaag een kennis/collega die na een aantal jaren MMM eindelijk zwanger is van de tweede. Zij is na IUI en IVF bij de eerste ICSI poging zwanger geraakt. Ze heeft tussendoor 6 miskramen gehad. En deze ICSI ronde is de eerste keer dat ze utrogestan heeft geslikt. Ze zei dat de arts haar dit niet wilde geven, maar dat ze zelf heel erg had aangedrongen nadat ze er op internet veel over had gelezen. En toeval of niet.... Deze bleef plakken! Misschien iets om eens naar te kijken? Ik zou ook eens een second opinion overwegen bij een andere gyn of een kliniek. Ergens waar ze je wel willen helpen. Clarajilla balen dat de menstruatie heeft doorgezet... Maar zo weinig is wel gek. Misschien voor de zekerheid een testje doen? Je zou de eerste niet zijn die een 'menstruatie' heeft en toch zwanger blijkt te zijn. Zo niet.... Veel succes met de volgende ronde en IUI! Stefanenlaura auw auw door je rug gaan is klote. Ik heb het ook twee keer heel erg gehad en zat echt onder de pijnstillers. Poeh pijnlijk. Gaat het inmiddels weer iets beter? En ook voor jou heel veel succes met de volgende IUI... Anoniem mijn NOD is volgende week woensdag. Ik heb precies hetzelfde als jij wat testdrang betreft. Ik ga die spanning liever uit de weg. Hoewel afwachten ook zwaar is, vooral die laatste dagen. Maar ik test ook bijna nooit. Ik ga nog even kijken wie ik nog vergeten ben met reageren. Ook ik kan het niet altijd allemaal onthouden...
O ja rietje lastig dilemma met het naar de gyn gaan... Ik zou het zelf niet kunnen, zo lang wachten... Misschien krijg je inderdaad iets te horen over je gewicht, maar is dat dan zo erg? Wie weet willen ze wel alvast wat testjes doen. Ik ben ook niet de dunste maar bij mij heeft de gyn er geen woord over gezegd. Mijn BMI is wel ok hoor, maar ik had me ook voorbereid op zo'n opmerking. En natuurlijk allemaal bedankt voor de lieve reacties en felicitaties rondom onze verhuizing! Lief van jullie . Ik ben vandaag in 4 uur tijd 5 zwangeren tegen gekomen. Bekenden dan he. Pffff. Dat was wel even genoeg. En drie daarvan ook nog eens allemaal meiden die kindjes hebben van dezelfde leeftijd als ons zoontje. En dan nu allemaal (hoog)zwanger van nr. 2. Man man man wat is dat confronterend zeg. Hebben jullie dat ook? Dat bij mensen met een zeer vergelijkbare situatie het het hardste aan komt? Meiden die een eerste kindje krijgen kan ik veel beter handelen op een of andere manier. Tegelijkertijd spreek je dan zo iemand zoals ik zei, die na ICSI zwanger is geraakt. Zij is voor haar twee kindjes in totaal 8 jaar bezig geweest . IUI, IVF, ICSI, miskramen. Dan denk je wel waar zeik ik dan over? Het kan altijd erger... Anoniem trouwens ook over 2 maanden weer nar de gyn... Wij ook! En we willen echt actie, als we weer naar huis worden gestuurd gaan we een second opinion vragen. Ik hoop echt dat we kunnen starten met behandelingen. Nog meer hoop ik natuurlijk dat het voor ons allemaal niet meer nodig is... Volgende week een paar positieve testen, afgesproken?
Ik heb maandag middag getest omdat ik het ook niet helemaal vertrouwde. Omdat ik gister ook weer moest beginnen net hormonen spuiten. Maar die test kon niet witter dan dat die was haha. Hier in mijn omgeving zijn er niet veel zwangeren meer. Maar ben wel iedere x 'bang' om te horen dat er een bekende zwanger is.. Maarja hopelijk komt onze tijd snel
Hey meiden.. Hummeltje pfff ik ken je verhaal maar het blijft mij verbazen..ik hoop dat deze narigheid aan miskramen nu echt verleden tijd is voor je. Bolleke83 erg is dat he? Soms hebben we het gevoel dat iedereen zwanger raakt en dat wij de enige op de wereld zijn bij wie het niet lukt totdat je weet een verhaal hiort van mensen die langer bezig zij. Dat vind ik het fijne van deze site zo weet ik dat ik niet alleen ben. Ik heb 1 deze dagen me nod. Ik test niet meer omdat ik er niet meer in geloof. Ik zie het allemaal wel. Volgende week het zaad van me man controleren en dan neem ik contact op met een gyn om te gaan kijken waarom het niet lukt. Sorry meiden op wie ik niet heb gereageerd ik zit op me telefoon en dat tikt heel rot. Denk aan julliex
@vrouwvan, hopelijk volgende week goede uitslag van het zaad. Ik heb van de week toch aangedrongen om deze cyclus een hsg te krijgen. Vandaag belde de verpleegkundige terug en heb akkoord van mijn arts gekregen! Nu heb ik maandag eerst om 9.15 een follikelmeting en smiddags om 14.00 de hsg! Ben er nu al best zenuwachtig voor haha
Jeej feestje hier 🎉🎉🎉. Die arts van vanmorgen heeft mijn verdwenen eierstok gevonden. Hij kreeg hem maar net in beeld maar hij is gespot jeej. Rechts zaten 2 eitjes, links niets, dus heb vanmiddag zelf de pregnyl gespoten. Die arts zei dat het niet uitmaakte hoe laat ik hem zetten :s. Heb de verpleegkundige maar naar het tabelletje gevraagd en moest om kwart voor 4 spuiten. Was een nieuw protocol dat het niet uitmaakt Hoe laat precies. Zaterdag ochtend om kwart voor 9 lab en kwart voor 10 iui. Hoop zo dat we genoeg zaadjes hebben en dat de kwaliteit goed is anders wordt het zeker ivf en daar ben ik nog niet klaar voor. Sorry reageer morgen op de rest ben echt gesloopt.rug gaat gelukkig een heel stuk beter.
Oh super fijn dat je eierstok toch gevonden is! Oh heb ik nog niet van gehoord dat het niet meer uitmaakte. Ik zal het zelf ook niet fijn vinden. Hopelijk deze iui raak voor je
Geeft niks Hummeltje, omdat ik zo nieuwsgierig was naar je verhaal vroeg ik er brutaal nog een keertje naar Heftig om in korte tijd zoveel miskramen te hebben gehad, zeg!! Je geeft aan heel somber te zijn en geen hoop meer te hebben....denk je soms juist ook niet; het is al 3 keer gelukt om zwanger te worden? Als ik je verhaal zo lees vind ik persoonlijk dat het ziekenhuis het juiste gedaan heeft door een chromosomentest af te nemen en je stolling te laten onderzoeken. Als de uitslagen bekend zijn kunnen ze alles in een keer met je bespreken. Utrogestan heb ik inderdaad ook vaak iets over gehoord/gelezen. Gaat ook vaak in combinatie met een tekort aan progesteron. Is dat ook bepaald bij jou? Wanneer heb je het evaluatiegesprek in het ziekenhuis? Spannend! Hoe gaat het verder met je, richting de NOD? Stiekem nog een test gedaan of kun je je nu in houden? Ik hoop het voor je!! Bolleke, spannend jouw NOD woensdag! Hoe voel jij je? Wauw StefanenLaura goed nieuws zeg!! En heeel veel succes met deze IUI poging/ronde!! Jij clarajilla met het HSG, zie je er tegenop? Hier 4 dagen voor NOD.....borsten doen pijn, menstruatiekrampen blijven aanwezig....vanmorgen ineens melkachtige afscheiding......ja hoor........ik maak mezelf weer gek komende dagen.....gelukkig genoeg plannen komend weekend dus hopelijk genoeg afleiding..... Mijn man geeft aan deze maand een goed gevoel te hebben.....hmmmmm.....Maar testen?? Nee stel dat ik mezelf ineens alle hoop afneem....durf het écht niet. Nog een paar dagen geduld, dan weet ik het sowieso...... Bolleke ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft positieve testen komende week!! Ik wil er ook wel een paar voorbij zien komen, ok? Alvast een goed weekend allemaal!!
Ik hoop dat je man gelijkt heeft, en je binnenkort een mooie positieve test hebt! Ik zie niet echt op tegen de hsg. Alleen ben benieuwd hoeveel pijn het gaat doen, dat lijkt me wat minder! Maar ben wel blij dat ze het nu gaan doen dan weten we gelijk of alles open is of dicht en dan heb je misschien ook een oorzaak..