Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Fijn dat je een lekker dagje hebt gehad!

Ik vind de iui's eigenlijk heel erg meevallen. Ze weten het op me werk ook dus dat scheelt wel. Maar tot nu toe vallen alle inseminaties op mijn vrije dagen! Ik ben door de iui er ook heel veel minder mee bezig ondanks dat ik bijna iedere dag moet spuiten.
    Verder met puregon geen ervaring

Een 2ling hoef ik niet perse te hebben haha. Wil liever eerst 1 om te wennen en de 2de mag wel een 2ling zijn haha. Wij willen graag 3 kinderen xd

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Bolleke, de hsg is zo gebeurd hoor zeker als het goed door stroomt (en iedereen op tijd is ;) ) goed gaat liggen en probeer te ontspannen dan stelt t echt niet veel voor! Je kunt t!

Clarajilla, wat fijn dat de iui's je mee vallen en er iets minder mee bezig kan zijn!

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoop het Water... Het schijnt vooral pijnlijk te zijn als je wel verklevingen hebt. Maar we zullen zien, laat maar komen inderdaad!

Clarajilla wat moet jij ook alweer spuiten? Gonal-f? Heb je last van bijwerkingen? Succes morgen met de inseminatie!

Ik ben eigenlijk ook wel blij dat de verplichte sex er dadelijk af is... Dat die druk eraf is lijkt me heel fijn. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en kijk er eigenlijk wel naar uit... :)

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    De hsg vond ik wel heel erg pijnlijk, werd niet goed van de pijn. Maar zodra ze klaar was met vloeistof erin te spuiten trok de pijn ook gelijk weer weg.

Ik spuit menopur en pregnyl. Ik heb eigenlijk niet veel bijwerkingen ervan. In het begin had ik op de 3de en 4de dag van spuiten wat hoofdpijn en duizeligheid. Maar nu nergens last meer van.
    En dankjewel! Ben benieuwd , nog nooit iui in het weekend gehad en dan loopt alles anders dan doordeweeks!

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Water fijn dat je hsg goed was. Hopelijk over 3 wkn een goed gesprek.

Rietje succes op de wachtbank. Leuk de avond4daagse. Laatste avondje ook gelukt?

Clarajilla wauw wat een zaadjes. Hopelijk over 2 wkn een positieve test. Zou wel speciaal zijn. Verwekt op vaderdag. Wij hebben juist alles in het weekend gehad. Was heerlijk rustig niemand die je aankijkt van wat komen die hier doen.

Bolleke leuk dat je zoontje zo genoten heeft van de Efteling. Wij gaan binnenkort ook een keer. Ik vond de iui ook 100% meevallen. Ik heb clomid gebruikt. Ik vond het niet verplicht klussen wel echt een verademing. Maar voor vl was er wel meer druk.

Hier gaat het echt goed met de kwaaltjes. Val rond het middaguur echt om en auto rijden is dan ook niet slim. Verder rommelen de darmen en dat heeft 2 kanten. Banaan is op het moment echt geen optie
    Verder mag ik echt niet klagen, borsten zijn wat gevoeliger en soms wat pijnlijk.
    Ik ben op het moment wel erg veel slijmophoping in mijn keel/longen. Van de week veel keelpijn maar dat is gelukkig veel minder.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @stefanenlaura, ja klopt echt heel heel! Het verdubbeld gewoon per keer! Vriend is nu dan ook al wel 2 maanden gestopt met roken, dus dat zal er zeker invloed op hebben! Ik hoop ook dat het deze x raak is van minimaal 1 ;)
    Dit was voor mij de eerste x in het weekend, en werd voor het eerst geholpen door een man haha. Maar hij ziet bijna niet anders dus lag er relexed bij xd

Fijn dat het nog redelijk meevalr met de kwaaltjes! Hopelijk blijft jet hierbij en krjjg je niet meer kwaaltjes :)

7. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    clarajilla hoe is het gegaan vandaag?

bolleke fijn zo'n dagje Efteling en al helemaal als je je kind zo ziet genieten!

stefanenlaura wat fijn dat de kwaaltjes nihil zijn, kan je al een beetje aan het idee wennen?

hier weer drukke dagen achter de rug. De avond 4daagse hebben we samen uitgelopen en wat ben ik trots op mijn meisje dat ze het heeft volgehouden, ik werd er zelf emotioneel van en heb flink wat weg moeten slikken :)
    Nog een week voor nod en vindt het weer reuze spannend weer, gelukkig werk ik de de hele week en heb ik genoeg te doen.
    Over 2 weken gaan we samen even een nachtje weg waar ik nu al reuze zin in heb, onze meid gaat logeren bij opa en oma en wij tijd voor elkaar.

8. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Hallo allemaal, hier na lange tijd ook weer eens een berichtje van mij.

Wat een boel mooie berichten! Gefeliciteerd Hummeltje en StefanenLaura! Nu volop genieten!

Geweldig nieuws Bolleke dat ze jullie verder gaan helpen! Spannend die HSG! Zet m op. Voel je je goed?

Wij hebben allereerst een heerlijke vakantie gehad. Altijd fijn er tussenuit met elkaar!
    Inmiddels gesprek gehad wat ook echt een heel fijn gesprek weer was. Gewoon onze eigen arts en we zijn zelfs direct begonnen met onze eerste iui. Ook erg opgelucht nu. Het injecteren geeft totaal geen problemen en ik heb voor t eerst weer wat positieve gevoelens. Dus ook zoals jij zegt Bolletje; kom maar op! Ben erg benieuwd hoeveel follikels er te zien zijn volgende week!
    Veel succes iedereen!

9. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Clarajilla ik hoop zo voor je dat het deze keer raak is! Alle signalen zijn positief, de pendels ook. Duim voor je!

Rietje wat knap van je meisje! Kan me voorstellen dat je dan heel trots bent! Voor jou ook een spannend weekje, duim ook voor jou!

Stefanenlaura fijn dat het goed met je gaat en meevalt met de kwaaltjes. Vooral die moeheid herken ik heel erg. Ik was echt uitgeput. Heb op het werk wel eens op de wc zitten slapen :). Echt erg.

Anoniem wat leuk weer eens van je te horen! Fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Waar zijn jullie geweest? En goed zeg dat jullie al gestart zijn met IUI! Welke hormonen moet je spuiten? Hoe is het met de bijwerkingen? Hoop dat het voor jullie het laatste zetje geeft!

Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen! Ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Had het wel verwacht. Dus laat die HSG en IUI maar komen!

Kleine man slaapt sinds vandaag in een groot bed. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Hij was er in ieder geval heel blij mee :).

10. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Bolleke wat naar dat je ongi bent geworden! Succes met hsg en iui!
    Hoe heeft je zoontje geslapen? Hoe oud is hij?

11. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    anoniem wat lekker zeg even op vakantie en tijd voor elkaar en dan nu ook meteen in behandeling, ik duim voor je

bolleke "fijn" dat de ongi er nu is kan je meteen verder en hoop ik dat het snel effect heeft voor jullie!
    Alles goed gegaan met je kleine man in zijn grote bed?

hier nog 1-2 dagen voor nod en ik ben ineens zo zenuwachtig. Van de week behoorlijk wat krampen en steken in mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Dinsdag getest en die was uiteraard zo wit als wat. En nu denk ik wat als het nu ineens wel raak is, hoe dan verder en hoe gaan we het vertellen en alles wat er nog meer bij komt kijken, beetje angstig allemaal.
    En dan maar gewoon weer wachten, grrr ik haat dat.

12. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Oeh spannend Rietje... Hopelijk zijn de signalen terecht... Ik duim voor je, wil je weer gaan testen of wacht je even af?

Water zoontje is bijna 2 1/2. Het ging heel goed vannacht en vanavond tot nu toe ook... Hij vindt het geweldig z'n nieuwe grote bed. Hij is sowieso wel makkelijk en past zich snel aan aan nieuwe dingen. Verder heeft ie wel pit hoor en weet wat ie wil, en vooral niet wil, haha. Maar met dit soort dingen gaat het gelukkig altijd goed. Hopen dat het zo blijft. We hebben voor de zekerheid toch maar het traphekje erin gezet en alle zalfjes en crèmepjes weggehaald van z'n kamer. Haha. Zie het al gebeuren dat hij opstaat en de hele kamer onder smeert....

Hier valt het erg mee met de teleurstelling. Sta er echt anders in merk ik nu het medische traject gaat starten. Heb er toch geen vertrouwen meer in dat het zo gaat lukken. Dus ik dacht laat maar komen, dan hoef ik de hsg tenminste niet te verzetten... :)

13. PinkDonut

PinkDonut Lid

7 mrt 2015
    26
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi, fijn om even mee te lezen. Ik zal me ook even voorstellen; nu 2 jaar bezig om zwanger te worden;na 1,5 jr spontaan zwanger geworden (nadat we net naar gyn zijn gegaan), maar helaas miskraam. Nu alweer half jaar bezig zonder resultaat en vandaag net ongesteld geworden. Ik baal er zo van! Alle medische onderzoeken zagen er goed uit.
    Ben sinds een paar maanden wel weer met acupunctuur begonnen om even rust in m'n lijf te krijgen.
    Gyn zegt dat kans op spontane zwangerschap nog altijd vroeger is, dan met iui o.i.d. Heeft iemand dat ook meegemaakt?

xx

14. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Pinkdonut, welkom! Vervelend dat het bij jullie ook al zo lang duurt... En verdrietig een miskraam! Is het voor jullie het eerste kindje?

Wij zijn in december voor het eerst naar de gyn geweest. Wij werden toen ook weer naar huis gestuurd want de kans op een spontane zwangerschap zou groter zijn. We moesten het nog een half jaar proberen. We zijn vorige week weer terug geweest en nu wordt er gelukkig wel actie ondernomen, zie mijn handtekening.

Heeft de gyn bij jullie gezegd wanneer je weer terug mag komen? Anders zou ik dat eens vragen. En als het je niet bevalt en je wilt toch hulp, ga het dan eens ergens anders proberen. Hadden wij ook gedaan als ze ons nu nog niet serieus hadden genomen. Was gelukkig niet nodig...

15. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Hai!

Mag ik hier nog meekletsen? Zie dat jullie al een tijdje bezig zijn...

Ik zit nu in ronde 17... We zijn juli 2014 gestopt met de pil en in sept was ik zwanger (ronde 3!!), daarna is het niet meer gelukt. We hebben tussendoor een korte pauze gehad, daarom zit ik nu in ronde 17...

We hebben eind 2015 een aantal onderzoeken gehad. Onder andere een zaadonderzoek en een cyclusanalyse. Alle uitslagen waren goed en we moesten vanaf dat moment een half jaar wachten. In Juni zou ik mogen komen voor een HSG. We vonden het vervelend dat dit niet meteen werd gedaan en ik heb Maart gebeld of de HSG niet eerder kon. Die heb ik uiteindelijk in April gehad. En vanaf dat moment mocht ik opnieuw weer 6 maanden gaan wachten. Ik mag dus in september pas weer gaan bellen om een afspraak te maken voor oktober.
    Ik heb een erg onvriendelijke gyn dus ik wil dan wel om een andere gaan vragen. Voel me helemaal niet op mijn gemak en serieus genomen... Ik merk om me heen dat heel veel vrouwen al veel eerder hulp krijgen...

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Welkom Dubbeltje! Pfff bij jullie duurt het ook al een hele tijd... Super vervelend dat ze jullie twee keer wegsturen! Zo irritant dat je echt afhankelijk bent van de gyn en het ziekenhuis. Het is overal zo verschillend.. Bij ons gaan ze nu gelukkig wel starten. Ik krijg dus dinsdag een HSG en de cyclus daarna starten we met IUI.

Het enige wat je kunt doen is aandringen op hulp... En anders naar een ander ziekenhuis of een kliniek. Hadden wij ook gedaan als we nu niet geholpen werden...

Succes ermee! Is het voor jullie het eerste kindje?

17. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Rietje: Waarom komen er ineens gevoelens van angst? Of ben je bang voor teleurstelling? Inmiddels weer een paar dagen verder, weet je al meer? Spannend weer hoor....

Bolleke: Herken je gevoel helemaal. Hier ook geen teleurstelling toen mn menstruatie doorbrak vorige week. Een paar dagen later stond de afspraak bij onze gyn gepland. Daar keek ik erg naar uit. Ondertussen ook erg nerveus want was ook bang dat we nog een half jaar verder moesten.
    Heb je redenen om aan te nemen dat je verkleefde of verstopte eileiders hebt? Hopelijk komt er niks bijzonders uit en kun je de volgende cyclus starten!
    Ik vind het prima te doen. Zie al wel een beetje op tegen de wachtweken straks weer.....Ik spuit nu 5 dagen gonal f 75EH en om de ovulatie in gang te zetten straks ovitrelle. Ben wel meer vermoeid...lekker vroeg op bed dan maar.

Pinkdonut wat vervelend van je miskraam na 1.5 jaar proberen! Wanneer is je vervolgafspraak?
    De kans dat een iui poging slaagt is ook niet groot. Vandaar de kansberekening die ze maken. Ik heb begin dit jaar een laparoscopie gehad met tubatesten, we waren een jaar bezig had veel pijnklachten. Er is endometriose (grII) verwijderd, daarna weer een half jaar geprobeerd.
    Onze gyn legde onlangs uit dat onze spontane kansen een stuk verkleind waren nu ik een half jaar na de tubatesten nog niet zwanger was. Daarom kwamen wij in aanmerking voor IUI. Daarnaast willen we ook niet dat de endometriose terugkomt.
    Als na een jaar de spontane kansen nog groot zijn is een half jaar zelf proberen sowieso beter dan IUI.
    Ik zou tijdens je volgende gesprek duidelijk aangeven dat jullie graag verder willen.

Dubbeltje, hopelijk kunnen jullie in september meteen beginnen met de IUI! Het wachten is vervelend he.....
    Hopelijk is het niet nodig, 6 maanden na HSG zijn de kansen weer iets verhoogd!
    Ik had ook geen vertrouwen meer in spontane zwangerschap. (wij zijn sinds dec'14 bezig) Na de OK weer even goede moed gehad, maar de laatste 2 maanden is de moed weer volledig in mn schoenen gezakt. Gelukkig dus nu bezig met onze 1e IUI. Ik voel me een stuk relaxter.

18. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Even snel een berichtje van mij.
    Helaas weer op rood hier :( ik had zo'n goede hoop maar helaas.
    En daar komt bij dat ik vanochtend hard onderuit ben gegaan op de trap, mijn hele rechterkant zwaar gekneusd en kan nu dus niet zitten, lopen of staan tenminste korte momenten. Nu even via de telefoon maar dat werkt niet prettig. Zodra ik weef redelijk kan zitten ben ik er weer.

19. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Oh Rietje wat naar! Zeker dat jenu ook nog ongi bent! Heel veel sterkte en beterschap!

20. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Oh bah wat vervelend Rietje! Van zowel de val als je menstruatie natuurlijk!!!!! Veel beterschap en succes met de volgende ronde!!

Bolleke! Hoe is het met jou? Nerveus voor morgen? Heek veel succes! Hopelijk is het te doen en een goede uitslag!!

Deel Deze Pagina