Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik duim voor je dat je cyste kleiner isof weg is vandaag!

Wat een verhuisplannen hier allemaal!
    Wij willen dit jaar ons eerste huis kopen. Mijn vriend kan bij zijn bijbaantje nu zeker anderhalf jaar fulltime werken. Hij heeft daar een 10 urig vast contract en nu krijg die een 28 uur tijdelijk contract bij. Nu heeft hij aan gegeven dat we graag willen kopen en willen ze in maart een intentieverklaring invullen!
    Dan kunnen we eindelijk weg uit dit huis!

Ik ben eergisteren begonnen met ovulatietesten, gisteravond laat wel al een duidelijke streep maar nog niet positief. Ik denk dat die dat vandaag wel is. Dus als me vriend thuis komt, even snel gezellig maken. En dan 2 uur in de auto naar de condolatie...

2. Eiram

Eiram Niet meer actief

Wij zijn al verhuisd afgelopen zomer. Groter huis met 6 slaapkamers... Dus die tweede mag er wel bij! Haha!

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi meiden :)

Zo ik merk wel dat je iedere dag moet kijken, want in korte tijd wordt er een hoop geschreven.
    Wat een verhuizers, en eentje met 6 slaapkamers :$ wow das groot.
    Wij zijn niet verhuist maar hebben wel de zolder helemaal verbouwd voor onze zoon, zodat een eventueel broertje of zusje in zijn oude slaapkamer kan (de kamer naast onze slaapkamer)
    Onze zoon slaapt sinds november op zolder, een complete verbouwde en nieuwe slappkamer.
    Zijn babykamer staat gewoon nog in zijn oude kamer, en dat laten we lekker allemaal zo staan :).
    Leuk meiden succes met inpakken.

Hier goed nieuws.
    De cyste is WEG!!!!!!! :cool:.
    Echt heel blij dat dat in ieder geval een opstakel minder is.
    Ook zag ze dat er een eitje aan het groeien is aan de rechterkant, dus dat zit helemaal goed. Vandaag ook gelijk een setje ovulatietesten besteld, dus vanaf volgende week gaat ik ook weer testen.
    Wel even gevraagd hoe het nu zit met eventuele vervolg onderzoeken aangezien we al enige tijd bezig zijn ;).
    Ik mag nu pas terug komen, als ik of weer een miskraam heb of als we in september nog niet zwanger zijn :$

Ik zal het uitleggen.
    Als ik nu weer een miskraam krijg (dat zou dan de derde zijn) dan krijg ik een aantal onderzoeken waaronder een onderzoek naar hoe snel mijn bloed stolt, dit kan er voor zorgen dat er iets met de placenta niet goed gaat (of zo iets) en een chromosoom onderzoek, om te kijken of mijn vriend en ik in alles wel matchen.
    Dit alles is te zien met een bloedafname.
    De reden dat wij pas in september mogen terug komen (dan zijn we meer dan twee jaar bezig) is omdat ik afgelopen sep de tweede miskraam heb gehad, en ze bereken dan gewoon het jaar opnieuw :(.
    Je snapt dat als ik in juli/aug niet zwanger ben uiteraard aan de bel hang. We zijn dan twee jaar bezig, en dan geloof ik het ondertussen wel.
    Overigens denken ze wel dat de miskraam in sept een gevolg kan zijn van de miskraam in juli omdat ik ineens wel heel snel zwanger was, en je lichaam wel even nodig heeft om te resetten.

Al met al hoe gek het ook klinkt ik voel me weer even happy.
    Ben ontzettend blij dat de cyste weg is, en we vol goede moed door kunnen gaan.
    Ze ziet een eitje groeien daar ben ik blij om, en met de ovulatietesten gaan we hem weer spotten :p.

Ik ben zo benieuwd hoe het hier gaat lopen qua zwangere.
    Het is iedereen zo ontzettend gegund.

Mijn nod zal nu rond 7-2 zijn

4. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hummeltje van harte! Toch weer een hele opluchting! Wel gek dat ze je tweede miskraam in verband brengen met de eerste. Ik ken zat mensen die heel snel zwanger zijn na een miskraam en waar alles goed gaat. Maar laten we hopen en vertrouwen op een goede reset van je lichaam en 3x is scheepsrecht toch?

En die 6 slaapkamers, het lijkt veel maar valt mee hoor. Iedereen vroeg ook gelijk hoeveel kinderen we nog wilde. Ook weer lekker confronterend maar goed. We maken van 2 een hele grote master bedroom nu. Luxe ik weet het maar we hebben net in de goede tijd kunnen kopen toen de markt nog niet aangetrokken was. Ik was toen overigens net zwanger van mijn uiteindelijke miskraam. Het kamertje wat voor de baby bedoelt was staat vol met zooi nog steeds. Vind het toch moeilijk om daar iets mee te gaan doen. Denk steeds "nee dit is de kamer die gevuld gaat worden met..." En als ik er iets anders mee doe alsof ik dan iets afroep ofzo. Stom hè!

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh zo fijn dat je cyste weg is! En gelukkig zag ze gelijk dat er al een eitje aan het groeien was! Kan je er weer tegen aan ;)
    Wel raar dat ze vanaf je miskraam nog een jaar rekenen! Dat is toch niet te doen? :O ik snap dat je eerder gaat bellen!

En ja een huis met 6 slaapkamers, dan zie ik toch wel een villa voor me haha

Ik heb vanmiddag een positieve ovulatietest gehad, dus gelijk maar gebruik van gemaakt ;) nu zo naar de crematie ( 2 uur rijden) en dan morgen avond na me avonddienst maar weer een x gezellig maken, dan zit er alweer 32 uur tussen :p

6. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wauw wat een geklets...

Hummeltje wat een super nieuws! Echt top dat de cyste weg is en er een eitje aankomt! Dan weet je wat je te doen staat! En een jaar hoor je vaak ja... Pfff zo frustrerend. Dan word je eigenlijk dubbel gestraft omdat je een miskraam hebt gehad. Je hoort en leest steeds meer dat vrouwen naar België uitwijken of naar een privékliniek omdat ze daar wat voortvarender zijn.

En Eiram wauw 6 slaapkamers! Super. Ons nieuwe huis heeft 4 grote waarvan eentje met inloopkast. Das al superluxe! We hebben nu ook een koophuis maar ik heb dit met mijn ex gekocht. We willen samen een nieuwe stap maken. En we wilden vooral boven en buiten wat meer ruimte. Top dat het zo snel gegaan is, ons huis was binnen 3 weken verkocht! Zo mazzel gehad want we hadden dat andere huis al op het oog en daar was ook een andere koper voor. Dus het was bijna aan onze neus voorbij gegaan!

Aquavis top dat je ongesteld bent, hoe gek het ook klinkt. Dan kun je er weer voor gaan!

Sorry ik heb de rest niet onthouden... Ben ziek, heb de buikgriep en algehele malaise dus voel me echt beroerd... Fijne avond allemaal!

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    O ja Clarajilla veel sterkte met de afscheidsdienst...

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hoi

Ja echt fijn dat de cyste weg is, dit geeft een goed gevoel voor het nieuwe jaar :).
    Vandaag ook de ovulatietesten binnen gekregen (echt bizar gisteren besteld vandaag binnen) heb er ook gelijk een paar zwangerschaps testen bij gedaan dus wij kunnen even vooruit ;).

Nou ik vind 6 best veel klinken hoor :) en hoe gaaf is het dat je straks een mega grote slaapkamer hebt.
    Super toch dat je het in de nog goede periode hebt kunnen kopen.
    Rest fijn weekend ;)

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Goede morgen

Ik heb even zin om een berichtje te sturen.
    herkennen jullie dit?
    Ik zit vaak in het topic te kijken bij de zwangerschapstesten, vindt het leuk om mee te kijken of er iemand positief getest heeft, of nog een twijfel heeft.
    Maar iedere keer als ik dan weer 2 streepjes voorbij zie komen wil ik ook zooooo graag 2 streepjes zien :).
    Ik kan ook gewoon bijna niet wachten om weer met die ovulatietesten aan de gang te gaan, maar aan de andere kant ben ik er weer zo verschrikkelijk veel mee bezig en het laat me niet los.
    Pffffff om af en toe gek van te worden ;).

Hoe gaat het bij jullie?
    Zijn er al een paar positieve ovulatietesten in aantocht?

10. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik snap het gevoel! Ik kijk dan wel niet bij de testen maar je wil ook zo graag die dag weer meemaken dat er twee streepjes zijn... Oneerlijk dat je als vrouw maar 13 keer per jaar kans hebt op een zwangerschap! En je wil wat doen om het te versnellen maar dat kan maar een paar dagen per cyclus. De rest is wachten wachten wachten zucht!

11. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ja snap dat heel goed! Dan denk ik.. wil dat ook die 2 streepjes.
    Hier mijn ei al verwacht en ben sinds woensdag bezig met ovulatietesten (1e ronde weer). Tot nu toe denk ik niet positief en dat vind ik toch wel vaag, omdat mijn ei meestal tussen dag 11 en 14 komt. Vandaag is dag 13 dus had de test zeker wel positief verwacht maar hij loopt alleen maar af.
    Ik test vanavond, morgen en dinsdag nog voor de zekerheid!
    Heb even een foto toegevoegd. Bovenste zijn van woensdag, dan 2 van donderdag en onderste 2 van vrijdag.
    Van gister geen foto en vanmorgen was hij alweer een stuk lichter.

Bijgevoegde bestanden:

12. Eiram

Eiram Niet meer actief

Misschien eisprong al gehad? Lijkt het wel op als ik er zo naar kijk. Maar ik heb nooit deze gebruikt, alleen de smileys.

13. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Dat zou betekenen dat ik mijn eisprong op dag 8/9/10 heb gehad aangezien ik dus pas vanaf dag 9 ben gaan testen..
    Hmm op dag 9 en 10 en 12 gezellig gehad. We wachten af!

Vanaf volgende ronde ga ik vanaf dag 7 testen!

14. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Anneke ik vind die van donderdag en vrijdag aardig positief lijken hoor... Misschien heeft je piek er net tussenin gezeten. Dus ik denk dat je eisprong wel geweest is. Misschien voor de zekerheid nog even doortesten. Ik vond tempen ook wel fijn, dat is de enige bevestiging dat je eisprong geweest is. Ben er nu mee gestopt omdat ik vrij regelmatig ben en mijn eisprong meestal voel (aankomen).

Wij zijn net ook weer begonnen met sexytime, ondanks dat ik nog niet helemaal fit ben. Voor het goede doel...

En die twee streepjes wil ik ook heel graag snel zien! Na zo'n lange tijd denk ik wel dat het super onwerkelijk is als het zo ver is. En ik denk dat ik ook extra bang ben dat het niet goed gaat. Omdat je al zo'n lange weg hebt afgelegd of zo. Sowieso lijkt een tweede zwangerschap me heel anders, en enger, omdat je veel meer beseft wat het is om een kind te hebben. Bij de eerste is het allemaal zo onwerkelijk en weet je helemaal niet wat het allemaal inhoudt.

15. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik heb ook 3 maanden getemperatuurd. Maar ik moet er minimaal 1 keer per nacht uit om te plassen dus niet helemaal betrouwbaar.
    Ik heb t verder ook heel lang losgelaten, omdat mijn cyclus idd zo regelmatig is.
    Bolleke hoe heb jij de osteopaat ervaren en wat zei hij/zij?
    Veel plezier de komende dagen.. soms moet je er ff doorheen hè pol al ben je niet fit.

Wat betreft een zwangerschap straks. Denk dat ik pas echt kan genieten na de 1e echo, omdat we er bij de mk pas achter kwamen dat t niet goed was met de echo.. Was op en top zwanger, geen bloedverlies en toch een leeg vruchtzakje..

16. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ja ik denk dat een zwangerschap na een miskraam wel heel spannend is! Ik had een spontane miskraam maar ben daarom bang dat ik bij een eventuele zwangerschap steeds naar de wc ga om te kijken of ik niet bloed. Maarja dat is nog niet aan de orde ik heb mezelf ingeprent dat als ik nog een keer zwanger wordt het deze keer gewoon goed gaat.

Vinden jullie het wachtbankje ook zo verschrikkelijk btw?

17. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Ik wil ook wel mee komen kletsen, al kan ik niet altijd reageren ivm drukte werk en ik wil er thuis ook voor man en dochter zijn.
    We zijn nu sinds vorig jaar februari bezig voor een 2e en nog steeds niets :( Ik ben 37 en we hebben een dochter van 4, bij haar duurde het ruim 1 maanden voordat het raak was en dat lijkt nu wel weer te gebeuren. We waren toen al naar de gyn geweest, kregen onderzoeken en in het weekend, voordat ik maandag de uitslag kreeg, testte ik positief. Ik hoop eigenlijk dat het nu weer "vanzelf" mag gaan, ook omdat ik er nog niet over uit ben of ik in mmm zou willen gaan.

18. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ja het lijkt me heel pittig na een miskraam! In beide gevallen heftig, met bloedverlies waar je natuurlijk ontzettend van schrikt. En ook als alles goed lijkt en de echo niet goed is. Lijkt me zo heftig...

Anneke ik was vrijdag ziek dus ben niet naar de osteopaat geweest. Ga snel bellen voor een nieuwe afspraak. Ben wel heel benieuwd.

Eiram ja ik haat het wachtbankje ook! Vooral de laatste dagen voor NOD, zo verschrikkelijk. Die spanning dan. Meestal lukt het me tot de laatste 4-5 dagen om er niet al te veel mee bezig te zijn. Hoe lang moet je nog tot NOD?

Welkom rietje! Leuk dat je hier ook mee komt kletsen. Minder leuk dat jullie ook al zo lang moeten wachten.... Hebben jullie uiteindelijk helemaal geen uitslagen gehad van de gyn? Wel top dat de mmm jullie toen bespaard is gebleven. Hopelijk nu weer...

19. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bolleke wat naar dat je ziek was! En zeker in je vruchtbare periode, bah! Ik moet nog ruim een week voor nod. Op zich kan ik het wel van me afzetten maar door de utro ben je er natuurlijk toch mee bezig. Vorige week dinsdag heb ik eisprong gehad dus zou vanaf volgende week dinsdag kunnen testen. Maar ik wacht altijd tot een paar dagen erna. Ik kan niet zo goed tegen de spanning van de test, ik kijk het liefst het tweede streepje erbij!

20. Eiram

Eiram Niet meer actief

En welkom Rietje! Leuk nog een 35+ erbij!

Deel Deze Pagina