Bah Rietje wat klote zeg... Allebei! Hou je haaks meis, dikke knuffel! Anoniem dankjewel voor je lieve berichtje! Ik kijk er wel naar uit, laat maar komen! De gyn gaf aan niks geks te verwachten bij mij. We zullen zien morgen! Fijn te horen dat je de IUI goed te doen vindt tot nu toe. Ik denk inderdaad ook dat de wachtweken en de teleurstelling als het niet gelukt is alleen maar groter worden. Je vestigt al je hoop hierop.... Hopelijk werpt het bij ons allebei snel z'n vruchten af! Ben je nog steeds zo moe? Ik ga als het goed is geen gonal-f spuiten maar Puregon. Ben benieuwd!
Ahhh rietje wat ontzettend balen meis, en dan ook nog gevallen . Sterkte meis hopelijk ben je snel weer op de been. Bolleke succes. Sorry dat ik niet zo veel reageer maar ben echt verrot savonds dat ik geen zin heb om ook nog eens verhalen te tikken. Hier dus veel moe . Verder gelukkig geen last van misselijkheid of andere vervelende kwalen. Ondertussen gezin op de hoogte gebracht (moeder, broers schoonzussen enzv) De meeste vrienden weten het nog niet, wil eerst wachten tot volgende week dinsdag. We hebben dan de termijnecho en als alles dan goed is gaan we het vertellen. Ook onze zoon weet het nog niet . We nemen hem volgende week mee naar de echo en als alles goed is kan hij het gelijk zien (ben ontzettend benieuwd naar zijn reactie) Hoe gaat het met de andere dames?
Hey meiden. Zo de HSG zit erop. Ik vond het meevallen. Door alle horrorverhalen was ik wel een beetje gespannen. Het was even vrij pijnlijk maar toen was het al klaar. Het zag er allemaal goed uit, mooi open. Binnenkort een gesprek met de gyn om de uitslag te bespreken en dan krijg ik prikinstructies. Moet morgen even bellen voor een afspraak. Ik heb vandaag daarna lekker rustig aan gedaan, ben niet meer terug gegaan naar het werk. Heb eigenlijk nergens last van nu dus dat is fijn! Hummeltje ik snap dat je voorzichtig bent met vertellen... Wel fijn dat je volgende week weer een echo hebt! En daarna lekker vertellen aan iedereen. Wat bijzonder ook dat je zoontje meegaat. Die heeft natuurlijk wel de leeftijd dat hij het helemaal meekrijgt en snapt. Leuk hoor, wat zal dat een trotse broer zijn en wat zal iedereen blij voor jullie zijn na alles wat jullie hebben meegemaakt!
Goed nieuws bolleke! Heel fijn dat alles er goed uit zag en dat het te doen was voor je. Groot gelijk dat je rustig aan gedaan hebt vandaag! Wanneer is je NOD? Wat zul je uitkijken naar de IUI. Deze week intensieve week. Al 3 dagen op rij naar zkh voor FM. Had vanavond misschien de ovitrelle mogen zetten, maar helaas is de grootste follikel nog niet doorgegroeid. Heb nu 4 follikels. Morgen weer kijken en hopelijk is de grootste verder gegroeid en doen de 2 kleinsten niet mee. Hummeltje, lekker veel slapen! Ik was bij de zwangerschap van mn zoontje ook onwijs moe het eerste trimester. Wat zal jullie zoontje blij zijn! Knap dat jullie het voor je kunnen houden Geniet er van!
Wat fijn bolleke dat het uiteindelijk toch is mee gevallen en je nu niet veel last hebt. Gelijk ook dat je niet terug gegaan bent naar je werk. Even relaxen kan ook geen kwaad . Jammer anoniem dat ze nog niet groot genoeg zijn. Moet je dat nu iedere dag laten checken? Ja wij vinden het ook heel bijzonder om hem volgende week mee te nemen naar de echo . Het is eigenlijk het idee van mijn vriend en later dacht ik, hoe bijzonder is het als hij het gelijk kan zien . Als het allemaal goed is gaan we het vanaf volgende week wel meer mensen vertellen. Toevallig vanmiddag nog aan een vriendin vertelt
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes! Ah spannend Anoniem! Poeh das wel intensief zeg elke dag naar het zh... Ik hoop dat er uiteindelijk twee mooie eitjes over blijven! Heb je de dosering van het spuiten aan moeten passen om te voorkomen dat ze alle 4 doorgroeien? Ik duim voor je en hoop dat je snel de inseminatie hebt! Hummeltje zeker knap dat jullie het voor je kunnen houden! Zeker als mensen weten van jullie geschiedenis. Zeker bijzonder als je zoontje mee gaat en het allemaal kan zien! Zo leuk!
Bolleke wat fijn dat de HSG mee viel, op naar de volgende afspraken! Hummeltje begrijpelijk toch dat je niet zo veel reageert, wat leuk ook om het blije nieuws beetje bij beetje te vertellen. Spannend volgende week om jullie zoontje mee te nemen bij de echo en dan zijn reactie te zien. anoniem wat een geheen en weer met je bezoeken, het is voor een goed doel maar dan nog. Al wat verder met alles? hier het zitten gaat weer redelijk, al ben ik bont en blauw op mijn rechter bil. Ik loop nooit met sokken van de trap en deze ene keer wel en ging dus ook meteen goed mis. Vanaf de 3e trede van boven ben ik zo'n 5-6 treden hard naar beneden gebonsd, ik gilde het uit van de pijn, ml en dochter waren zo bij me, allebei behoorlijk geschrokken. Dochter was aan het huilen van de schrik, maar heeft zichzelf daarna goed herstelt en is ze zelf haar ontbijtje gaan maken van yoghurt en graan ontbijt We zouden dit weekend weg gaan, maar dat heb ik geannuleerd. Vindt het een beetje zonde als ik toch niet zolang kan zitten en dan ook niet zo lekker kan genieten. We verplaatsen het tot na de vakantie en dan misschien in september of oktober. Ik hoop dat dit gedoe niet onze volgende ronde in de weg staat, dat zou ik zo vervelend vinden, maar ja.. En dan zijn we ook nog gebeld door het reisbureau dat het hotel wat we geboekt hadden voor de zomervakantie overboekt is en wij er dus niet heen kunnen We hebben gelukkig wel een alternatief gekregen, maar het was wel even schrikken. Het hotel wat we nu krijgen is luxer, ,groter en ruimer en heeft 4 sterren ipv 3 sterren van ons vorige hotel. Nu dus maar afwachten.
Zoooo Rietje ja dan schrik je indd als ze bellen en het is overboekt, maar zoals ik het nu lees worden jullie er alleen maar beter van en dat is altijd goed natuurlijk. He balen zeg van die val, en dat je zo'n last hebt. Ik ben twee jaar geleden ook van de trap gevallen. Ik wilde met de wasmand van de zolder trap af, mijn zoon en vriend stonden te kijken toen ik naar beneden kwam (open trap) en wop daar ging ik. Ook ongeveer van boven naar beneden. Wij waren toen met de verbouwing bezig en dus lag de trapleuning er af, maar heleaas stak de bout van de trap leuning nog uit de muur . En ja hoor daar knalde ik dus langs. Ik had het niet eens gevoeld omdat ik net als jij zo hard op mijn achterwerk tercht gekomen was dat ik minstes dacht alles in mijn heupen gebroken te hebben. Ook ik gilde het toen uit, en dat terwijl mijn vriend en kind het zagen gebeuren. Mijn vriend zag mijn arm, maar bleef gelukkig heel rustig. Hij zei alleen dat wordt even een ritje eerste hulp. Een behoorlijk diepe wond net onder mijn elleboog, die moest dus gehecht worden. Weet eigenlijk niet eens meer hoeveel hechtingen het waren, maar het niet kunnen zitten herken ik gelijk. Jeetje wat een pijn kan een mens hebben zeg. Hoop dat je snel opknapt en minder last hebt. Balen van jullie weekend
@Bolleke: Wat spannend dat ze jullie nu gaan proberen te helpen mbv IUI, hopelijk lukt het daarmee snel! Het zou het eerste kindje van mijn huidige vriend en mij worden... Ik ga morgen, als ik durf het ziekenhuis bellen en dan vraag ik om een afspraak met een andere gyn. Hoe is je HSG gegaan? Gelukkig vond je het meevallen! Ik vond het ook heel erg meevallen! @Anoniem02: Ik mag in september bellen en dan zou ik pas oktober terug mogen komen, maar volgens mij gaan ze dan alsnog niet meteen wat doen. Ben bang dat ze dan weer rustig aan willen kijken of ze nog iets na kunnen kijken. Vervelend gedoe...
Even niks van mij laten horen, was even lekker op vakantie! Maar ben helaas gister op de laatste vakantie dag ongesteld geworden ronde 22 alweer..
Hey meiden! Hummeltje morgen weer een echo! Veel succes en plezier! En geniet van de verrassing voor je zoontje! Rietje auw klinkt echt pijnlijk allemaal zeg... Flinke smak gemaakt! Wat balen dat je daardoor je weekendje moest annuleren... Hoe gaat het nu? En er zijn ergere dingen dan een upgrade krijgen qua hotel! Dubbeltje wat ontzettend klote dat ze jullie zo laten aanmodderen! Ik zou zeker eens kijken of je bij een andere gyn of een ander ziekenhuis terecht kunt. Er zit zo veel verschil in! Misschien willen ze je ergens anders wel helpen... Je moet doen wat goed voelt maar ik ben heel blij dat er bij ons iets gaat gebeuren. Voor het eerst in een half jaar is er weer hoop... De HSG viel mij ook mee. Was even vervelend maar toen was het al klaar. Heb ook andere verhalen gehoord... Schijnt vooral pijnlijk te zijn als er verklevingen zitten maar bij mij zag alles er goed uit! Clarajilla wat klote zeg weer ongesteld... En de tekenen waren zo goed, twee eitjes, veel zaadjes. Dikke knuffel! Is echt klote elke keer... Verder wel een lekkere vakantie gehad? Waar zijn jullie naartoe geweest? Hier alles goed. In afwachting van het bezoek aan de gyn komende vrijdag. Intussen is het erg gezellig want zit rond m'n ei. Onze laatste eigen kans...
@ clarajilla. Ohhhh wat ontzettend balen zeg. Net wat bolleke schreef het leek allemaal goed te gaan. Kop op meis het gaat lukken. Dikke knuffel @bolleke. ja morgen is het zo ver. Moet wel heel de dag wachten om dat we pas om 18:00 de afspraak hebben. Achteraf is de drie weken weer voorbij gevlogen. Nu het eindelijk bijna zo ver is wordt ik ook wel weer wat zenuwachtig. Als morgen alles goed is ga ik het vrijdag eindelijk op mijn werk vertellen (ben de rest van de week niet op de zaak) Ik heb nu constant wat wijde bloesjes aan omdat mijn buik af en toe best opgeblazen is. Mijn gewone spijkerbroeken kan ik nog aan maar dat gaat niet lang meer duren denk ik. Ze gaan steeds strakker zitten. Jij succes met de gezellige dagen en hopelijk over een week of twee een mooi resultaat
Stefanenlaura hoe is het bij jou? Volgens mij zag ik in je banner dat je vandaag een mooie echo had . En hoe gaat het met de rest van de dames?
Goedemorgen allemaal! Hummeltje geniet van de verrassing inderdaad! En natuurlijk spannend vanavond. Heel veel succes en geniet vooral heeeeeel veel. Clarajilla, wat balen zeg IUI 5 dus......jullie gaan voor 6 pogingen? Wel een goed gevoel bij de IUI? Bolleke, vrijdag bezoek bij gyn.....wat gaan jullie bespreken? Alles samenvatten en voorbereiding op de eerste IUI? Het valt allemaal mee hoor! Alleen de wachtweken zijn zoals anders verschrikkelijk en duren nu nog langer lijkt het wel..... Maar...wie weet niet nodig inderdaad! Dat zou geweldig zijn! Dubbeltje, wachten is vervelend. Ik kan me voorstellen dat je in oktober 6 maanden na HSG zou gaan beginnen met IUI. Anders kun je inderdaad een keer een second opinion aanvragen. Heb je altijd recht op! Hoe gaat het met jou Rietje? Wat betreft de overboeking.....een 4* ipv 3* klinkt als een leuk alternatief. Weet je ook al welk hotel het gaat worden? Hier, onze eerste IUI zit erop. De eerste poging is voorbij gevlogen en het valt ons allemaal reuze mee. Toch begin ik nu meer onzeker te worden....Stel dat het niet lukt....dan IVF..... De dag van de IUI had ik erg veel pijn in eierstok (bij spuiten ovitrelle had ik een eitje van 15 en 17mm)De pijn was de volgende dag pas weg. Dus ovulatie was later. Hopelijk niet te laat...... Heb elke dag buikpijn, wat ook alweer voelt alsof het niet lukt. PFFF....maar weer vragen straks bij de volgende poging. Maar toch ook heel blij dat we nu gevolgd worden en geholpen! Dus voor nu lekker blijven zitten op het wachtbankje. Fijne dag allemaal!
@bolleke, qat gaan jullie bespreken bij de arts? Word iui uitgelegd? Hoop dat het toch nog zelf zal lukken! @hummeltje, oh leuk vandaag weer een echo! @rietje, fijn dat je het mee vond vallen! Ik vind het tot nu toe ook allemaal mee vallen! @hier, ja echt heel erg balen.. Zoveel zaadjes en 2 eitjes en dan lukt het nog niet Ik heb niet echt alle vertrouwen meer in iui, dat het daarmee zal lukken.. Wij moeten verplicht 6 iui's, weet ook niet hoe precies erna met IVF. Dat ga ik nu wel vast vragen als ik weer voor een follikelmeting moet. Want die laatste iui komt nu toxh wel in zicht, en zie wel wat op tegen IVF. Nog meer spuiten, nog vaker naar ziekenhuis.. Wel eenl euk ding, onze kat was vermist en is in onze vakantie terug gekomen! En morgen krijgen we de sleutel van ons huis ! dus een maand lang hard klussen ( zal dan ook wat minder hier zijn) En wij zijn naar Italië op vakantie geweest, heel lekker weer gehad. Vol op zon en 30 graden
Ik snap dat je wel een beetje tegen de IVF opziet Clarajilla!! Anderzijds hoor je ook vaak dat IUI al een mooie aanloop is naar de IVF. Het spuiten ben je gewend en de ziekenhuisbezoekjes ook. Ik zou vooral tegen het feit dat IVF het laatste redmiddel is opzien. Ik kan soms nog steeds niet geloven dat we nu echt dit traject moeten doorlopen om zwanger te worden. (spontaan zwanger geworden binnen 4 maanden) Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger word. Maar toch dan ook de angst die weer om de hoek komt kijken......Echt vervelend! Hier 4 IUI's dan evaluatie en evt een 5e en 6e poging. Heb jij veel last van de hormonen? Ik heb na de ovulatie altijd wel buikpijn, maar dat lijkt nu na inseminatie nog meer. Herken je dat? Waar stimuleer jij mee?
Oh en fijn zeg dat jullie kat weer terecht is!! En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Lekker klussen en afleiding!
Ja dat komt er ook bij dat IVF laatste middel is.. Maar IVF lijkt me gewoon veel zwaarder. Nu kan ik alles nog buiten me werk om plannen maar dat gaat denk ik straks niet meer met IVF.. Ik spuit menopur en pregnyl. Heb eigenlijk helemaal nergens last van, behalve dat het spuiten zelf heel erg pijnlijk is.
Hey meiden! Hummeltje aan je handtekening te zien heb je weer een goede echo gehad. Jaaaaaa! Hoe was het met je zoontje? En nu lekker vertellen aan iedereen en die wijde bloesjes in de kast leggen! En de positiekleding eruit. Geniet ervan meid, het is je zo gegund! Anoniem en Clarajilla ik heb vrijdag een gesprek met mijn eigen gyn die de foto's van de HSG binnen heeft als het goed is (vorige week was er een andere gyn bij). En ik krijg prikinstructies voor de Puregon als het goed is. Niet zo heel spannend dus. Ik kan me helemaal voorstellen Anoniem dat de wachtweken veel erger worden... Je vestigt al je hoop hierop natuurlijk! Hoop dat deze poging meteen raak is. Hoeveel eitjes had je? En hoe lang moet je nu nog wachten? Clarajilla zo klote dat 5 pogingen nog geen resultaat hebben gehad... Ivf lijkt me ook veel zwaarder. Psychisch en fysiek... Ik hoop echt dat deze stap niet nodig blijkt te zijn! Wel tof zeg, een nieuw huis! Geniet ervan, lekker even afleiding. En heerlijk vakantie in Italië! En ook heel fijn dat je kat de weg naar huis weer heeft gevonden... Succes allemaal lieve meiden!
O ja en Anoniem kan die buikpijn niet komen doordat je eisprong heftiger is? Meer eitjes of zo? Ik heb ook altijd eipijn... Ben benieuwd of dat dadelijk erger wordt. Of ben je bang dat de endometrioseweer terug komt?