Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Wat een lieve reacties meiden! Dank jullie wel. Beetje lullig om te zeggen maar ben blij dat jullie ook een beetje in deze situatie zitten. M'n ouders en schoon ouders blijven maar zeggen; je moet er niet zo mee bezig zijn. Pfff kan het ze ook niet kwalijk nemen ze weten niet hoe het voelt en ze bedoelen het goed. Maar hier door heb ik het er met niemand over. Fijn dat jullie er zijn!

Hier denk ik ook af en toe wat onwerkelijk dit! Ons eerste kindje zo snel en nu lopen we bij de gynn.. Pillen geslikt, echo's en hsg gehad.. en nog heen idee of het nog een keer zo zou mogen zijn. Wist je het maar he.. Maand en jaar of zelfs als het niet zou lukken. Dan heb je meer rust en/of kan je door met je leven.
    Hoe gaat het met jullie en waar zitten jullie in je cyclus?

2. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Bolleke na lang praten wil ml helaas geen hulp gaan zoeken, hij zegt ik ga toch stoppen met roken? Tja dat is wel zo, maar toch... Ik probeer me erbij neer te leggen, maar zo makkelijk is het nog niet. Nu maar hopen dat het stoppen met roken ons gaat helpen.
    Spannend hoor met prikken beginnen, maar wel fijn dat het goed ging. Op naar de komende kansen!
    En inderdaad als je soms er zo over praat lijkt het weleens alsof het om een ander gaat.

anoniem jeetje wat balen zeg al zo snel je menstruatie hebt en dan ook nog zoveel last. Ik hoop dat ze meegaan in je wensen.

water wat goed dat je in gesprek bent gegaan met de gyn over de clomid en dat je het rustig gaat bespreken.
    Ook hier een man die helaas niet het circuit in wil gaan, dus ja ook ik moet me erbij neer leggen. Ik weet wat je voelt, inderdaad je hebt wel een gezond kind en alles gaat goed, maar wat zou een 2e zo welkom wezen.
    50 days of green happieness ken ik niet, wat is het precies?

clarajilla spannend zeg weer een inseminatie, hoe is het gegaan vandaag?

hummeltje snap dat je het lastig vindt om mee te schrijven, maar meid jij hebt ook heel wat moeten doorstaan voordat het zover was. Dus blijf lekker meedoen en dat er veel meiden mogen volgen met blij nieuws.
    Jeetje wat een gedoe zeg met je schoonzus, lastig ook om er naar te handelen.

hier aan het afwachten op mijn nod komende dinsdag, ik heb geen flauw idee welke kant het op gaat. Dan denk ik weer het is niet zo en dan weer wel, bah ik haat die onzekerheid.
    Nu ook weer verkouden en rare keel, ben hondsmoe en slaap behoorlijk slecht. Ik denk dat alles er nu ook uitkomt van te weinig slaap na die val door de pijn. Blauwe plek is behoorlijk minder geworden, alleen de verdikking blijft zitten. Ach nog 3 weken tot de vakantie, dus alle tijd om het laatste beetje te laten herstellen.

Waar ik wel mee zit is dat ik de laatste week van de vakantie mijn menstruatie weer heb en ik er uiteraard niets tegen wil innemen, maar aan de andere kant die vieze bende wil ik ook niet. Daarbij komt ook nog eens dat ik niet goed tegen tampons en maandverband kan, al met al lastige dilemma. Al zal ik er verder weinig aan kunnen doen en het maar gewoon op me af moeten laten komen.

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik kan iedere x niet zo heel lang verhaal typen,z ijn bezig met het huis aan het opknappen.
    Dus sorry als ik niet op andere reageer. Maar is best druk met het huis en werken tussendoor!

Gister de inseminatie gehad, deze x weer meer zaadjes! 35 miljoen na opwerking. Dus nu hopen dat er daar 1 tussen zit :)

4. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Logisch toch clarajilla dat je niet op iedereen nu kan reageren! Veel succes met klussen.
    En wat goed zeg zoveel zaadjes nu maar duimen dat er een goede tussen zit.

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Clarajilla, wat goed dat er weer meer zaadjes waren! Nu weer op het wachtbankje spannend!

Rietje, oh voor jou ook spannend het is al bijna dinsdag ;)
    Ik wordt waarschijnlijk ook ongesteld op de vakantie in de volgende ronde. Dacht er eerst overna om toch een keer de pil te slikken om het te rekken zeg maar. Om zo goed ontspannen op vakantie te kunnen en er even niet mee bezig te zijn. Maar die gedachte was heel snel weer weg.

6. Eiram

Eiram Niet meer actief

Hallo Dames!
    Het is alweer even geleden dat ik hier actief was en ik heb om een adempauze te nemen zelfs mijn account laten sluiten.

Ik zie mooie zwangerschappen voorbij komen wat ontzettend fijn voor jullie meiden! Ik hoop dat er nog vele volgen.

Ook ik mag positief nieuws brengen want ik ben inmiddels 9,5 week zwanger!!! In de "rustperiode" zijn we spontaan zwanger geraakt. Ik vind het nog steeds onwerkelijk en ongelofelijk! Maar zoals jullie dus zien het kan. Ik was er helemaal klaar mee en had me neergelegd bij medische hulp en toen gebeurde het. Had de hormonen alles al in huis.

Ik heb wel gemerkt dat afstand van het forum bij mij veel rust heeft gegeven. Dat is natuurlijk voor iedereen anders maar mij gaf het wel de ruimte om het meer naast me neer te leggen denk ik.
    Maar in de maanden ervoor heb ik heel veel aan jullie online steun gehad, vandaar dat ik dit ook met jullie wilde delen.

Ik hoop dat iedereen hier snel die positieve test en het kindje mag krijgen waar die zo naar verlangt. Heel veel liefs Eiram!

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Water lastig van je ouders en schoonouders. Zeker goed bedoeld maar kun je niet vertellen hoe jij je erbij voelt?

Clarajilla is toch niet erg dat je even minder tijd hebt... Hoe gaat het met klussen? Succes ermee verder! En wat fijn dat de IUI zo goed ging met veel zaadjes! Woehoe! Hoop dat het nu eindelijk lukt!

Rietje hoe is het met jou? Vandaag NOD toch? Ik ben helaas gister weer ongesteld geworden. Dus het wordt definitief de medische molen voor ons... Donderdagochtend uitgangsecho en dan 's avonds beginnen met spuiten... Maar lastig zeg dat je man geen hulp wil zoeken... Daar zou ik echt niet mee om kunnen gaan. Ik hoop echt dat het jullie zelf gaat lukken!

En ben je allergisch voor tampons en maandverband? :$ En dan? Lijkt me lastig...

Eiram wat een mooi nieuws van jou! Gefeliciteerd! Top dat het zo toch gelukt is. Zoals je ziet gaan wij nu starten met IUI... Hopelijk is dat het zetje wat we nodig hebben...

8. Eiram

Eiram Niet meer actief

Bolleke bedankt! Ik hoop dat IUI idd het zetje is dat jullie nodig hebben. Je hebt lang genoeg gewacht! Zie je uit naar de komende ronde?

9. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ja Eiram kijk er best wel naar uit. Zal spannend en waarschijnlijk ook pittig worden maar ben blij dat er iets gaat gebeuren!

10. Eiram

Eiram Niet meer actief

Daar ben ik blij om! Ik hoop ook echt dat het snel raak is voor jullie! Ik blijf jullie volgen...

11. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel, lief van je!

12. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Bolleke Wat jammer toch ongesteld geworden en dat het dan niet "gewoon" zo heeft mogen zijn. Op de naar de IUI en ik hoop voor je dat je snel positief nieuws hebt.
    Allergisch ben ik niet echt, maar kan er niet zo goed tegen, snel last van irritaties (tampons) en soms blaren (maandverband). Dus nu eigenlijk hopen op een zwangerschap zodat ik er vanaf ben en hier iets aan kan laten doen.

Eiram wat leuk om weer wat van je te horen en dan ook nog met mooi nieuws, gefeliciteerd meid!

hier gister mijn NOD, maar nog steeds niets gespot. Ben bang dat het gewoon weer niets is, aangezien ik gisteravond ook negatief testte. Dus er zit niets anders op dan wachten helaas en er proberen niet te veel mee bezig te zijn (al is dat wel erg lastig)

13. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Oeh spannend Rietje! Ik duim voor je!

Auw blaren van maandverband?!? :$ Wat vervelend zeg. Ik gebruik het nooit, gebruik alleen tampons, maar als je daar ook niet goed tegen kunt... Geldt dat voor alle merken? Ik weet nog dat ik na de bevalling ook veel last had van broeierig maandverband. Er was 1 merk wat dat niet had, volgens mij Kotex. Daar zit geen kunststofachtig laagje overheen of zo...?

14. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Het is zeker spannend Bolleke, er is nog steeds niets en ik merk ook niets.
    En inderdaad blaren, komt ook doordat ik veel op de fiets doe en het dan net even niet lekker zit. En inderdaad kotex is het zachts, maar ook het dikst :D dus wissel ik lekker af. Die met kunststoflaagje is echt rampzalig hihihi

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Eiram wat een mooi nieuws. Van harte meid, echt super om te lezen.
    Heb je al een echo gehad?

@rietje.
    wat spannend!!!!!!!!!.
    Wanneer ga je weer testen?

16. Eiram

Eiram Niet meer actief

Dank je wel Hummeltje! We hebben al twee echo's gehad, termijnecho was afgelopen week. Die heb ik afgewacht voor het wereldkundig gemaakt wordt. Mooie groei, mooi kloppend hartje en een bewegend kindje gezien.

Nog een paar weken en dan definitief in de safe zone (zo voelt het voor mij).

Hoe gaat het met jou? Alweer 13 weken zie ik. Schelen 3 weken qua zwangerschap, leuk!

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wat fijn dat je al twee echo's hebt gehad, en dat alles goed gaat.
    Heb je het al aan de buiten wereld verteld? of wil je het nog even geheim houden.
    Hoe voel je je verder?

Hier alles goed gelukkig, al ben ik nog steeds heel onzeker.
    Ik merk dat mijn lichaam aan het veranderen is, en dat ik mijn eigen broeken niet meer aan kan (blijkbaar groei je met een tweede een stuk sneller) maar heb nog steeds een onrustig gevoel.
    Gelukkig a.s. dinsdag naar de verloskundige en dan voor het eerst het hartje luisteren.
    Denk als we dat gehoord hebben dat ik een beetje rust heb.

@Rietje
    Hoe is het bij jou meid?

18. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik word nog elke ochtend misselijk wakker, enorm moe en darmen zijn van slag. Behootlijk wat symptomen vergeleken bij de vorige zwangerschap.

Ik heb het collega's en familie direct verteld omdat ik bij een miskraam het wilde kunnen delen. Zulke lieve en toffe reacties gehad en iedereen leefde enorm mee!

Fijn dat je bijna naar de verloskundige mag, dan zit je weer in het normale cirquit! Ik mag over 2 weken ook dan ben ik 12 weken.

19. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Hier gisteren weer op rood :( ik had het zo gehoopt......
    Ik wilde testen naar dat hoefde niet meer.
    Enige voordeel is dat de volgende keer niet midden in mijn vakantie komt, maar de laatste dag. Liever helemaal niet :D

20. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Jeetje meid wat ontzettend balen :(

Deel Deze Pagina