Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Met mij is alles goed. Heb vanaf vandaag 3 weken vakantie ! :)
    De dagen gaan op zich wel langzaam, ben pas 5dpo.
    Maar het is niet zo dat ik er iedere dag mee bezig ben. Zijn druk bezig met de tuin wat op te knappen en al het onkruid weg te halen. En daarna is er ook nog genoeg in huis te doen!

Ik vond de iui's heel erg relaxed. Het is voor mij eigenlijk een gewoonte geworden dat ik ongesteld word, moet spuiten, naar ziekenhuis moet etc.
    Naar mate we meerdere iui's hebben gehad hoe minder ik er eigenlijk ook mee bezig was. Maar dan was ook eerst al het papier werk regelen voor ons koophuis, toen onze kat vermist 3 weken. Toen week Italië en toen een maand lang verbouwen en dan verhuizen.
    Ik denk dat dat ook wel veel geholpen heeft bij mij.
    Wel heb ik in me achter hoofd dat dit de laatste iui was. Maar voel er eigenlijk niks bij.. Heb dat denk ik een tijd geleden al uitgeschakeld.

2. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wat ontzettend balen Bolleke :(. Succes met de volgende.

Geniet van je vakantie clarajilla.
    Hopelijk over een ander halve week een mooie test

3. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Bolleke, hoe is het met je? Over 2 dagen je uitgangsecho? Of is dat ook wel op de 2e of 3e dag bij jou? Wel fijn dat je een korte cyclus hebt ook, dan hoef je niet zo lang te wachten. Hopelijk nu vol goede moed door!

Clarajilla, de 1e wachtweek gaat vaak nog wel hé....dan de tweede. Die is dan killing. Hopelijk een grote verrassing voor je.
    Je hebt een hoop meegemaakt tussen de IUI's door. Heeft ongetwijfeld wel voor afleiding gezorgd.

Hier gaat het goed. Helemaal geen kwaaltjes meer. Moeders voor Moeders vanmiddag geweest. Gelukkig een enorme knaltest, is toch weer een mooie bevestiging. Ik vind het nog steeds heel onwerkelijk. Maar de gedachte eraan geeft me een heel fijn gevoel. Morgen nog maar 5 weken, deze 3 weken tot aan de echo kunnen me nu niet snel genoeg gaan. Ik zou zo graag willen weten of het goed gaat allemaal......!!

4. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hallo ik ben hier gekomen via Bolleke83
    Ik zou ook graag mee willen kletsen en adviezen vragen.
    Wij zijn ook al 1 jaar en 8 maanden bezig om zwanger te worden waarvan 8 maanden aan de Clomid vanwege diagnose Pcos.
    Zit nu op 100 Mg en vandaag weer progesteron geprikt om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Anders word de dosis weer verhoogt naar 150 Mg.
    Wil eigenlijk naar de volgende stap en niet meer die Clomid blijven slikken, maar de gynaecoloog zegt dat ik eerst 1 jaar Clomid moet slikken en daarna volgen pas de volgende stappen.

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Welkom hier Petitcherry! Leuk dat je mee komt kletsen. Of eigenlijk niet leuk... Nou ja je snapt wat ik bedoel. Belachelijk zeg dat je zo lang Clomid moet slikken! Als je al zo lang bezig bent en je er niet lekker bij voelt... Vind ik stom. Als je dat echt niet wilt kun je misschien ergens anders proberen?

Dankjewel Hummeltje hoe is het met jou?

Anoniem wauw tof een knaltest! Ik was toen mega zenuwachtig, was bang dat de test negatief zou zijn. Haha zo stom! Kan me voorstellen dat het nog een beetje onwerkelijk is... Lekker naar de eerste echo toeleven, over 3 weken dus?

Ik heb morgenvroeg alweer uitgangsecho. Ben benieuwd, ook welke hoeveelheid Puregon ik moet gaan spuiten. Zal opgehoogd worden omdat ik maar 1 eitje had. Verder ga ik komende vrijdag 4 dagen weg met vriendinnen waardoor ik dinsdag pas weer naar het zkh kan. Zou eigenlijk maandag moeten, maar neem aan dat dat geen probleem is. Zal wel ff formulieren en koeltasje moeten regelen denk ik want we gaan naar een warm land (verder weet ik niet waar naartoe, blijft tot het laatste moment een verrassing).

Clarajilla lekker vakantie! Geen plannen om weg te gaan? Lekker aan de slag in huis en tuin? En even bijkomen van alle perikelen en hectiek? Pffff veel gebeurd de afgelopen tijd... Ik vond de eerste wachtweek ook vrij snel gaan. En de tweede week ook nog wel, tot de laatste 3-4 dagen. Die kropen voorbij... En kan me inderdaad voorstellen dat de IUI's steeds meer routine worden. Je weet toch beter wat je kunt verwachten. Dat is wel fijn...

6. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Ja dat dacht ik dus ook Bolleke ben nu ook aan het kijken naar een
    Fertilititeitarts, ga ik mijn situatie uitleggen en dat ik me niet prettig voel om nog langer door te gaan met Clomid.
    Zijn hier ook nog andere meiden met ervaringen met Clomid?

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Kan ik me voorstellen Petitcherry! Hopelijk zal iemand anders beter naar je luisteren. Moet je daar ver voor gaan?

Gister uitgangsecho gehad, alles goed. Ik ga vanavond weer beginnen met spuiten, Puregon 100 (vorige keer 75). In de hoop dat er nu wel twee eitjes groeien... Dinsdagochtend eerste follikelmeting.

Ben er tot die tijd niet veel, ga morgenochtend met vriendinnen weg tot maandagavond. Lekker even er tussenuit, superveel zin in!

Succes allemaal en een fijn weekend!

8. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Gelukkig niet ver Bolleke dus dat scheelt.

Nou hoop op Eem goede uitslag voor je!!!
    En heerlijk dat je dan even leuke dingen doet scheelt weer dan denk he er minder aan

Fijn weekend!

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @bolleke, ik hoop met je mee dat 100mg dan beter aanslaat :)

Ik maak mezelf hier helemaal gek.
    Ik droomde vanmorgen dat ik een baby had. eigenlijk wel een hele leuke droom xD
    Tot ik wakker werd van menstruatie krampen en darm krampen😱 gelijk naar de wc. En zat gelijk te rekenen van, dat kan niet is nog veel te vroeg. Of eisprong moet die maandag zelf zijn geweest dan zou ik vandaag 12dpo zijn, dan zou het wel weer kunnen maar was de inseminatie veel te laat!
    Heb gister wel 2 en halve glas wijn op en paar shotjes beerenburg 🙈 kon het niet weigeren want was met een vriendin alleen dus dat valt wel op..
    Maar met afvegen was er niks te zien (gelukkig) maar nu vertrouw ik het niet meer he.. 😩 vandaag 10 dpo

Of die krampen krijg ik door de alcohol? Heb wel vaker dat het op me darmen slaat maar dan krijg ik geen menstruatiepijn met darm kramp... Vaak alleen dunne ontlasting

10. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Hey meiden daar ben ik weer na 2 heerlijke weken vakantie. We hebben genoten, erg goed hotel, lekker eten, mooie omgeving en heel veel gedaan.
    Helaas gisteren ongesteld geworden, terwijl ik toch wel een beetje hoop had aangezien ik allemaal vage klachten had, van pijnlijke borsten, lichte misselijkheid in ochtend en avond en krampen in mijn onderbuik. Ook dochterlief gaf me elke keer kusjes op mijn buik, terwijl ze dat nooit doet maar helaas. Wat wel positief is, is dat ml echt gestopt is met roken dus ik hoop ook dat dat effect gaat hebben.

Bol wat balen dat de eerste IUI niet gelukt is.

Anoniem jeetje wat een verhaal, gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan.

Peticherry welkom hier

Clarajilla spannend meid, ik duim voor positief nieuws!

11. Eiram

Eiram Niet meer actief

Welkom Petitcherry. Heb zelf ook een tijdje Clomid gehad 50mg maar geen bijwerkingen. Na stoppen was mijn cyclus ook gelijk prima!

Rietje balen dat het niet gelukt is in de vakantie. Wel fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

Clarajilla hoe is het vandaag? Krampen kunnen ook een innesteling zijn, hoeft helemaal niet slecht te zijn...

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Balen dat je ongesteld bent geworden rietje!
    Wel fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Ik heb verder geen krampen meer gehad. Ja vanmiddag heel licht even een paar seconden. Ben ook nog niet ongesteld.
    Afgelopen nacht had ik het zo heet! Werd iedere keer wakker omdat ik heg zo warm had! Ik ben normaal echt een kou kleum en nu na iedere anderhalf uur slaap werd ik wakker van de warmte. Terwijl het snachts niet heel warm is!
    Ik ga morgen ochtend en dinsdag ochtend temperaturen ( als ik niet de hele nacht wakker ben) dan weet ik of ik kan testen of ongesteld word :)

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ohhhhh clarajilla ben zo benieuwd

14. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ah nee Clarajilla ik zie aan je handtekening dat het niet gelukt is...zo balen had het zo gehoopt voor je! Sterkte!

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ben zo juist ongesteld geworden..
    Heb nu echt het gevoel alsof we voor altijd kinderloos blijven :(

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ahhhhh neeeeeee :( wat vind ik dit ontzettend klote voor je.
    Sterkte meis

17. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ah nee Clarajilla wat klote voor je! Ik had zo gehoopt goed nieuws van je te horen... Een hele dikke knuffel voor jou! Er zijn gelukkig nog andere opties dus ooit komt jouw tijd vast nog! Maar duurt gewoon veel te lang dus is superklote dit...

Rietje voor jou ook shit weer ongesteld... Wel fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Fijn dat je genoten hebt. En goed dat je man gestopt is met roken. Hopelijk werpt dat snel z'n vruchten af!

Hier genoten van een heerlijk vriendinnenweekend in Nice. We hadden een heerlijke villa met zwembad. Lekker geflaneerd door Nice, relaxed, geBBQd en uitgebreid bijgekletst. Was supergezellig en lekker maar ook weer fijn thuiskomen bij m'n mannen. Morgen weer eerste follikelmeting, spannend!

18. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hoooooi hoe is het met iedereen?

Ik heb vandaag een veelbelovende follikelmeting gehad. Aan beide kanten een follikel van 12x12. Donderdagochtend weer terug. Hopen dat ze allebei mooi doorgroeien!

19. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi allemaal

Hoi Bolleke wat een goed nieuws hoop dat ze goed gaan groeien. En lekker dat het weekend zo gezellig is geweest.

Clarajilla heb niet echt je hele verhaal gevolgd maar uit de voorgaande reacties ben je ongesteld geworden echt super super balen!!

Rietje dank je wel voor het welkom heten, en ook voor jou echt super super balen! Wel fijn van de leuke vakantie.

Eiram jij ook bedankt voor het welkom heten.
    Ik had met 50 Mg ook geen echte bij werkingen alleen opvliegers en aangekomen.
    Maar door de laatste 2 keer 100 Mg merk ik wel dat de bijwerkingen erger en meer worden. Hele erge opvlieger, stemmings wisselingen, 14 kg erbij (heb een nieuwe garderobe moeten aanschaffen, woog altijd 54 kg :( )
    Pukkels en als ik ongesteld word is het echt pijnlijk.

Ik ben vannacht helaas weer ongesteld geworden, had zo een goeie hoop had een goede eisprong zei de gynaecoloog en rond mijn vruchtbare periode om de dag het gezellig gemaakt. Maar het mocht niet baten :(:(.
    Wil eigenlijk niet meer verder met Clomid, maar de gynaecoloog zei dat ik het een jaar lang MOET slikken daarna volgen pas volgende stappen. Ik voel me daar niet zo fijn bij dus ga een andere arts (fertiliteitsarts) bellen en vragen wat daar de mogelijkheden zijn, want heb geen zin om nog 4 maanden die Clomid te MOETEN slikken en het toch niets uithaalt.

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @bolleke, oh dat is zeker veel belovend! Nu hopen dat er minimaal 1 bevrucht en innesteld !

@petit Cherry, ja klopt ben helaas na de 6de iui weer ongesteld geworden..
    Bij mij en mijn vriend hebben ze niks kunnen vinden, dus zijn wij onverklaarbaar onvruchtbaar..
    Nu moeten we door voor IVF. Hopelijk zijn de wachttijden niet al te lang want ik wil gewoon snel door!

9 september heb ik weer een afspraak met de arts staan

Deel Deze Pagina