@ petitcherry wat balen dat ook jij weer ongesteld geworden bent . @ bolleke spannend die meting. Hoe is het vandaag gegaan? Hier alles oke. Ik geniet van mijn laatste weekje vakantie en uitgerekend nu prachtig weer, ik zeg heerlijk. Mijn zoon is afgelopen maandag begonnen op de basisschool dat was even spannend. Zondagavond was het echt drama met veel huilen dat hij niet naar school wilde dus ik kneep hem wel een beetje maar gelukkig is alles goed gegaan en had hij het prima naar zijn zin. Hij is gelijk gaan overblijven en naar de BSO geweest en ook dat ging prima. Vorige week wel even op controle geweest bijde verloskundige, omdat ik (weer) van de trap gevallen ben . Gelukkig met de baby niks aan de hand, maar ik heb een blauwe been niet normaal. Nu moet ik volgende week weer op controle en de week er na alweer de 20 weken echo . Vindt het echt bizar hoe snel het gaat, zit bijna al op de helft. Vindt het nog steeds lastig dat het bij jullie niet wilt lukken. Voor mij lijkt het nu zo lang geleden dat ik in dezelfde achtbaan zat als jullie. Ik blijf jullie volgen, en blijf duimen en hopen dat jullie zwanger worden
Hey meiden! Petitcherry wat klote zeg weer ongesteld... Altijd balen! Ik zou zeker naar een andere arts gaan! Belachelijk dat ze je aan de Clomid laten als je je er niet goed bij voelt. Clarajilla pittig dat jullie nu de stap naar ivf moeten gaan zetten... Lijkt me echt slikken. 9 september duurt ook nog even. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ivf precies gaat. Ik hoop dat dat voor jullie de oplossing zal zijn en het meteen raak is! Hou je haaks meis. Hummeltje jee al bijna op de helft. Wat gaat het hard inderdaad! En jee weer van de trap gevallen? Hoe krijg je het voor elkaar? Schrikken als je zwanger bent... Sterkte met je been! Over een paar weken weten jullie dus al of jullie een jongetje of meisje krijgen! En lief dat je zo meeleeft. Hier vandaag een iets minder positieve echo gehad. Alleen links is het eitje mooi doorgegroeid. Rechts niet maar daar zijn er wel meer bij gekomen. Gelukkig doen ze toch de IUI. Waarschijnlijk springt er 1 eitje, misschien 2 of zelfs 3. Zaterdagochtend mogen we weer voor de IUI.
clarajilla wat ontzettend balen zeg dat het weer niet gelukt is. En dan weer wachten tot de afspraak is ook niet niks, knuffel meid. peticherry ook voor jou weer ontzettend balen zeg. En inderdaad gewoon naar een andere arts gaan hoor, zo schiet het ook niet op je moet je er wel prettig bij voelen en dat is in deze situatie echt niet. hummeltje jeetje alweer bijna op de helft wat gaat dat snel zeg! Op naar de 20 weken echo, willen jullie weten wat het wordt? Fijn dat je zoontje het toch leuk heeft op school, scheelt voor jou een hoop stress en voor hem is het fijn dat het goed gaat. Niet zo mooi dat je van de trap bent gevallen, sterkte! bolleke wat een tegenvaller zeg na zo'n leuk weekend, gelukkig kan de IUI wel doorgaan. Spannend weer hoor! hier alweer sinds maandag aan het werk, wat een tegenvaller weer zeg. Meteen weer druk en extra werken ivm langdurige zieke, kan dus wel weer opnieuw vakantie nemen De komende weken maar weer even gezellig maken hier.
Ja we willen heel graag weten wat het wordt . 6 sept hebben wij de 20 weken echo en 9 sept weten we wat het wordt. We gaan het onthullen met de familie erbij en dat is de 9de . Tijd vliegt echt voorbij, voor we het weten zitten we in december en gaat ik met verlof . Balen he na je vakantie en dan gelijk zo druk pffffff. Ik moet morgen weer beginnen na 3 weken vakantie. Aan de ene kant echt geen zin, maar het normale ritme is ook wel weer lekker. Ben indd ook heel blij dat het uiteindelijk meegevallen is op school. Wel benieuwd naar aankomende week omdat ik mijn zoon niet weg breng. Ik moet vroeg beginnen en papa laat dus die brengt hem nu weg.
Hallo meiden! Hier weer eens een berichtje van mij. Ik lees wel regelmatig mee, maar ben niet altijd in de gelegenheid een bericht te typen. Wat balen PetitCherry dat je menstruatie doorgebroken is. En wat gek dat je vanaf nu nog een jaar clomid moet gebruiken! Dan ben je toch eigenlijk al langere tijd bezig zonder resultaat? Rietje, balen je vakantie alweer voorbij! Hebben jullie genoten? En hoe was uiteindelijk het hotel? Hopelijk nu weer vol goede moed verder, hoe gaat het met het afvallen? Hummeltje, hoe is het met je? Wat balen dat je weer van de trap gevallen bent zeg, jeetje schrikken!! En wat gaat het snel zeg....alweer 18 weken. Wauw! Bolleke hoe is het met jou meid? De 2e IUI achter de rug! Goed gevoel bij? Het is weer afwachten he..... wel een mooie opbrengst weer van je partner. Heel veel succes de komende 2 weken!! Clarajilla, shit zeg.......geen succes gehad met de IUI's. Ontzettend balen.... Snap dat je tegen IVF op ziet. De slagingspercentages zijn hoger, probeer je daar aan vast te houden!! Heel veel sterkte ook! Hier gaat het goed. Bijna 7 weken.....ik merk dat ik nog erg gereserveerd ben.....Kijk enorm uit naar de echo. Ben zó bang voor teleurstelling en dat we weer van voor af aan moeten beginnen. Ik zou in zo'n groot gat vallen.......Of dat de IUI niet meer zou gaan lukken en we ook naar IVF moeten..... Doem denken heet dat....maar ik kan er niks aan doen.....de weg er naar toe heeft lang genoeg geduurd met veel verdriet en teleurstellingen. Ik ben vaak misselijk en wat meer moe, dus ik hou me maar erg vast aan de symptomen. Nog ruim een week wachten.... Ik vind het ook lastig om hier over mijn zwangerschap te praten terwijl jullie in de verdriet en onzekerheid zitten die ik maar al te goed begrijp. Ik hoop dat jullie anderzijds mij als een voorbeeld zien, dat het wél kan! Maar het is een kwestie van geluk, nog steeds. Voor ons kwam dat geluk gelukkig wat sneller. Ik leef erg met jullie mee en duim hard op hetzelfde geluk als wij! Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Hey meiden! Rietje bah dat is niet fijn beginnen na je vakantie... Meteen weer zo druk. Succes met weer in het werkritme komen! Hummeltje hoe was jouw eerste werkdag weer? Altijd een beetje balen he, als de vakantie erop zit. Wat goed dat je zoontje het leuk vindt op school. Een hele opluchting! Hoe ging het vandaag met wegbrengen? En jee... Alweer bijna op de helft. Gaat heel hard! Volgende week weet je al wat het wordt, spannend man! Heb je een voorgevoel? En wat leuk om het met z'n allen bekend te maken! Dat ging je zoontje doen toch? Anoniem pffff zenuwslopend wachten tot de echo. Je kunt niet meer doen dan hopen en erop proberen te vertrouwen maar kan me best voorstellen dat dat heel moeilijk is. Ik denk steeds dat ik dat ook zal hebben als ik ooit nog zwanger mag worden. Je hebt zo'n lange weg afgelegd, ik zou dan ook als de dood zijn dat het misgaat en je weer opnieuw moet beginnen. Maar... Het komt vast goed meis! Probeer erop te vertrouwen. Ik duim met je mee en geloof erin! En zeker blijven posten hoor, ik vind het fijn om met je mee te leven. En het geeft zeker hoop dat het bij jullie ook gelukt is. Hier zaterdag tweede IUI gehad. Het ging allemaal goed, weer goeie zwemmers. Nu weer in de wachtweken.. De volgende ronde, als die er komt, slaan we sowieso over omdat we dan lekker op vakantie zijn.
Hummeltje En hoe is het werken weer gegaan? Wel lekker hè om in het ritme te zitten? anoniem het hotel wat we nu hadden gekregen was een super hotel, we hebben ons er goed vermaakt en heerlijk gegeten. Het afvallen lukt op het moment niet erg, ik baal er wel van maar ja het is niet anders. Het is ook niet niks om te wachten tot de echo, het is inderdaad zo spannend allemaal zeker als je er zolang op heb moeten wachten, ook ik zou er onzeker van zijn, maar houd je maar vast aan de kwaaltjes en probeer positief te blijven. En blijf vooral gezellig meepraten hoor, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje. bolleke fijn dat de IUI weer gelukt is en nu maar weer afwachten. Leuk en fijn vooruitzicht vakantie! hier door drukke werkweek en zaterdag weg te zijn geweest, zondag beetje huishouden hebben gedaan en meteen maandag weer werken t/m donderdag valt me nu best zwaar. Ik ben me een partij moe, niet normaal meer. Daarbij is dochterlief een verschrikkelijke draak en zijn haar oren nog op vakantie. Het kost weer een hoop moeite om haar in het vaste ritme te krijgen, zeker met haar hele erge sterke eigen wil. Sinds maandag ook weer naar school en dan het zwemmen en de judo die deze week beginnen, pff het is even niet niks. Ik zal blij zijn als alles weer een beetje op de rails is. En ondanks alles probeer ik het gezellig te maken.
Jeetje mina Rietje dat klinkt allemaal behoorlijk druk zeg. Kan me voorstellen dat het even zwaar is, zeker als je kind niet lekker meewerkt (helaas ook regelmatig last van) Bolleke en anoniem hoe is het bij jullie? Hier alles goed. Ondertussen mijn eerste werkweek er weer op. Sinds deze week heb ik nieuwe werkdagen, ma di en do i.v.m. de school van mijn zoon. Het bevalt me prima deze dagen, en helemaal dat ik de woensdag morgen en vrijdag morgen heb om boodschappen te doen en mijn huishouden. Alles gaat 3x zo snel als dat mijn zoon thuis is hahahaha. Verder vind ik het wel prima om weer aan het werk te zijn en het gewone ritme weer te hebben, zeker omdat we ook niet echt een gewone vakantie gehad hebben. Mijn vriend heeft doorgewerkt op 3 daagjes vrij na dus dat was ook niet echt vakantie, en verder zijn we ook niet weg geweest op daagjes uit na. Mijn zoon vindt het fantastich op de basisschool, iets wat ik niet had durven dromen . Hij was zo verdrietig dat hij er heen moest, maar nu twee weken onderweg en hij wil niet anders. Vanmiddag ging ik hem ophalen en toen kwam hij naar buiten rennen met een grote glimlach en vertellen hoe leuk hij het vindt, daar wordt ik toch wel erg blij van. Al met al hij vindt het geweldig dus wij nog meer . Met mij persoonlijk gaat het ook goed. Op af en toe wat vervelende lage rugpijn na heb ik nergens last van. Ik doe gewoon alles zoals ik het altijd gedaan heb en voel me lekker. Ik geniet heel erg van mijn zwangerschap en ben me ook heel erg bewust dat het eindelijk weer zo is. Ik merk wel dat het echt voorbij vliegt als je je bedenkt dat ik volgende week vrijdag al weer op de helft zit . Ik heb mijn handen vol aan de dagelijkse bezigheden dat het echt voorbij vliegt. Ook merk ik dat het natuurlijk niet nieuw meer is. Bij mijn zoon las ik ieder boekje/foldertje wat ik vinden kon over zwangerschappen en bevallingen zat uren op internet van alles op te zoeken, en nu laat ik het lekker allemaal gebeuren . Woensdag had ik weer een controle bij de v.k. en iedere keer als ik het hartje hoor krijg ik een brok in mijn keel. Wat ben ik blij dat dit kindje is blijven zitten. A.s dinsdag hebben wij de 20 weken echo, weer een spannend moment
Hey meiden, Ik ben jullie niet vergeten hoor.. ik kees stiekem.mee.af en toe en doe hier en daar schietgebedjes voor jullie. Ik heb zelf alleen biet zoveel te melden. Na mijn mk had ik de draad aardig opgepakt en deze week ook weer flink bezig geweest met werken 40 uur maar liefst. Vanavond was ik mijn fotos aan het verwijderen van me telefoon en kwam mijn zwangerschapstesten tegen die ik trots had gefotografeerd en bij het zien van die fotos voelde ik tranen opkomen. Hummeltje ondanks dat ik niet zwanger ben, geniet ik toch stiekem mee van jouw zwangerschap en je mooie verhalen. je bent zo lekker jezelf en bent ons niet vergeten hier. Ik ben reuze blij voor je dat het jou gegund is en ja alweer de.helft erop zitten. De tijd gaat snel he. Prachtig om te leze dat je er echt bewust van geniet. Tot gauwx
Hey meiden! Vrouwvan wat leuk dat je er weer eens bent! Hoe gaat het met je? Ik snap best dat je af en toe nog heel verdrietig wordt van je miskraam. Lijkt me erg heftig! Hoe gaat het verder met zwanger worden...? Of even niet mee bezig geweest? En wat zeg je dat mooi over Hummeltje! Ik sluit me daar wel bij aan. Heel mooi om te lezen Hummeltje dat je zo bewust geniet en beseft dat het niet vanzelfsprekend is! Jeetje al bijna op de helft. Echt niet normaal! Over 4 dagen weet je wat het wordt toch? Spannend! En wat goed dat je zoontje het zo geweldig vindt op school! Een hele opluchting. Rietje poeh klinkt pittig al die drukte en weer in het ritme komen. Met een eigenwijs meisje... Succes ermee! Hier een heel gezellig vriendenweekend gehad afgelopen weekend. Met een groep van ongeveer 25 man, was geweldig. Doen we al 15 jaar, zonder kinderen. Heerlijk om er even tussenuit te zijn. En we gaan gewoon door, want volgende week zondag gaan we op vakantie! Dan gaan we 12 dagen naar Engeland. Rondreizen in het zuid-westen en mijn schoonbroer en z'n gezin opzoeken in Bristol. Heel veel zin in! Komende zaterdag NOD, daar heb ik minder zin in... Bah ik haat die laatste dagen. Ben er wat dat betreft wel een beetje klaar mee, steeds die spanning die weer opbouwt en dan weer de teleurstelling. Als het niet raak is slaan we sowieso een maandje over vanwege de vakantie. Even rust, ook wel lekker. Dan gaan we de maand erna weer 'vrolijk' verder...
Hummeltje gaat echt snel de tijd, maar wat fijn dat je zo geniet! vrouwvan wat leuk om weer wat van je te horen, hoe is het nu met je na de mk? bolleke klinkt goed zo'n vriendenweekend. Nu op naar de vakantie! Die NOD ik snap heel goed hoe je je hierin voelt, het is gewoon zo k*t elke keer weer die opbouwende spanning en dan die teleurstelling die daarop volgt. Toch hoop ik dat het "raak" is bij jullie en hoeven jullie niet de volgende ronde in. hier we zitten nu in de gezellige dagen en proberen daar weer wat van te maken. De drukte is hier nog steeds niet onder controle, zowel thuis niet als op het werk. We buffelen dus nog gewoon maar even door.
Dag allemaal, Ik zou het fijn vinden om ook mee te praten. Deze maand zijn we een jaar bezig om zwanger te worden van een tweede kindje. Ik ben 34. In juli 2014 is onze dochter geboren. Van haar ben ik na zes maanden zwanger geraakt. In januari dit jaar heb ik een miskraam gehad na 10 weken. Het vruchtje was met 5 weken al gestopt met groeien; missed abortion dus. De maand daarna was ik tot mijn grote vreugde meteen weer zwanger, maar ook deze zwangerschap eindigde na 5,5 weken in een miskraam. Een jaar bezig is in ons geval dus niet 12 pogingen, omdat er door de miskramen natuurlijk ook wat tijd voorbij is gegaan. Toch voelt het alsof we een soort rottige magische grens over zijn gegaan nu we een jaar verder zijn. Ik realiseer me dat er hier heel veel vrouwen zijn die nog veel langer bezig zijn en voor wie een jaar nog helemaal niet zo lang is. En ik weet ook dat we best een goede kans hebben op een tweede kindje, omdat we al een kindje hebben. En toch voel ik me af en toe zo wanhopig. Iedere maand weer die stomme loterij en iedere maand weer de teleurstelling. En zo nu en dan ben ik echt bang dat er nooit meer een tweede kindje zal komen. Aanstaande donderdag hebben we een eerste afspraak bij de huisarts. Ik hoop eigenlijk dat we worden doorgestuurd voor vervolgonderzoeken, omdat ik zo onzeker word van de gedachte dat er misschien wel iets niet goed is. Hoewel ik me ook realiseer dat we, wanneer er niets uit de onderzoeken zou komen, nog steeds op hetzelfde punt zijn. Ik ben heel benieuwd wat de huisarts zal gaan zeggen. Ik vermoed eigenlijk dat ze ons nog niet wil doorsturen, maar dat zullen we moeten zien. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.
Bolleke spannend weer de laatste dagen voor je NOD. Ik snap dat het toch altijd een ding blijft. Je hoopt gewoon zo erg dat het de laatste keer is dat je spanning hoeft te zitten. Ik duim heel hard mee voor een positieve test dit weekend. Geniet iig lekker van je vakantie. Anoniem ook voor jou spannende dagen. Wanneer had je ook al weer de echo? Ergens deze week toch? Vrouwvan een miskraam blijft altijd pijn doen. Nog steeds vind ik het moeilijk om er aan herinnerd te worden. Het is toch een verwachting en toekomst waarvan je afscheid moest nemen op dat moment. Hopelijk veranderd je verdriet snel in vreugde door een nieuwe zwangerschap. Hummeltje heb je inmiddels de 20 weken echo gehad? En hoe is het gegaan. Fijn dat je alweer op de helft zit. De baby wordt natuurlijk ook aanwezig qua gevoel en dat moet helemaal een geruststelling zijn. Mooi ook dat je zo betrokken blijft hier. Henke welkom op het forum. Ik snap je gevoel helemaal. Je leeft tussen hoop en vrees. Je probeert je vast te houden aan het feit dat het al een aantal keer gelukt is maar aan de andere kant lukt het tot nu toe niet. Het enig dat ik kan zeggen is dat geluk je soms overvalt wanneer je het, het minste verwacht. Bij mij was dat toen ik eigenlijk na een jaar de hoop op een spontane zwangerschap had opgegeven en er ook wel klaar mee was. Wij zouden de stap naar IUI gaan maken maar dit was op het laatste moment dus niet nodig. Met mij gaat alles goed. Alweer 16.5 week en ik voel af en toe zelfs al een plopje, heel bijzonder. Over twee weken gaan we op vakantie en daarna heb ik direct de 20 weken echo. De tijd vliegt ineens. Ik nog steeds wel veel meer kwalen dan in mijn eerste voldragen zwangerschap maar die neem ik graag voor lief. Gelukkig gaan we nog lekker weg. Ik zag trouwens ergens ander op het forum dat AnnekeRuiter, die hier ook heeft meegekletst, ook zwanger is geworden in haar 3e IUI. Ik geloof ook echt dat het voor iedereen weg gelegd is in dit topic, hoe uitzichtloos de situatie soms lijkt. Liefs
Hoi meiden. Hier evn een kleine update. Gisterenavond de 20 weken gehad en thank god alles is goed. Zat echt wel in de zenuwen. Kindje is heel druk en bewegelijk waar ik nog steeds weinig tot niks van voel, maar de echo liegt niet hahahahah. Zelfs de gynaecoloog zei daar krijgen jullie nog wat mee te stellen . Om het geslacht te achterhalen (en het onderrugje goed te bekijken) heeft ze zelfs een inwendige echo moeten maken zo dwars lag het hahahahah. Ze zegt het na 3 keer op verschillende manieren te hebben gekeken zeker te weten wat het is. Wij weten het nog niet . Het plannetje is gelukt, we zijn na de echo gelijk naar de Prenetal gereden en hebben 2 setjes uitgekozen. Verder niet naar de prijzen gekeken dus daar konden wij het niet uit afleiden. De kassa juffrouw vond het zo leuk, en zei dat ze het nog nooit had meegemaakt . Ze had zelfs het schermpje van de kassa afgeplakt zodat we het daar ook niet op konden zien. En nu is het dus wachten tot vrijdag avond, dan weten we wat we krijgen. Verder weer druk aan de klus. We hebben er voor gekozen om toch de buitenboel te verven en daar ben ik vandaag aan begonnen. Gelukkig vandaag alles in de grondverf gezet, dus morgen aflakken. Die hormonen doen gekke dingen Fijne avond
Wat gaat het toch hard! Jullie al bijna op de helft en al op de helft! Wat Fijn dat alles goed met jullie zwangerschap gaat. En fijn dat het allemaal goed was met de echo Hummeltje! Leuk hoe jullie het gedaan hebben. Ik ben ook wel nieuwachierig naar wat jullie krijgen hahah! Ik had vandaag weer een positieve ovulatie test. Zit op cd 16 weer en vrijdag hebben we een gesprek in het ziekenhuis. Vandaag afspraak gemaakt voor acupentuur, en kan daar volgende week donderdag naar toe! Ben benieuwd of dat ook gaat helpen
Hallo meiden! Hier weer eens een berichtje van mij....sorry ben weinig actief.....durfde ook weinig over mezelf te vertellen omdat ik graag eerst een goede echo wilde hebben...... Nou die hebben we gehad! (bedankt Eiram voor het vragen) Vanmorgen een prachtig kloppend hartje mogen zien in het bijzijn van mijn man (uiteraard)maar ook van onze zoon. Het was ontzettend spannend en de ontlading was groot. Een gelukzalig moment en ons zoontje straalde van oor tot oor. Ik voel me heel blij en durf nu eindelijk een beetje te ontspannen en vooruit te denken/leven. Nog steeds blijft het spannend tot de 12 weken sowieso. Maar geniet toch nu even heel bewust van alles. Oh en we hebben nog even goed gezocht, maar het was er toch maar echt 1 Ik snap Bolleke hoe het toeleven naar je NOD voelt. En wat gaat je gevoel dan alweer snel over in teleurstelling en angst, of niet? Zo uitgelaten ik was toen we met de IUI konden beginnen zo angstig werd ik gedurende het traject.....Heb jij dat ook? Wel vol blijven houden he!!! Het kan zomaar ineens raak zijn!!! Heerlijk zeg dat vrienden weekend! Leuk dat jullie dat erin blijven houden. En jullie dus as zondag op vakantie? Alvast heeel veel plezier! Ik zal ook weer even een poosje niks meer van me laten horen, want wij gaan morgen 2 weken op vakantie.....wel super na de goede echo! Hebben er veel zin in. Henke, wat een onzekere situatie zo zeg. Hoe is jullie gesprek verlopen bij de HA? En Clarajilla, weet je al wanneer jullie met IVF kunnen gaan beginnen? Kun je al een beetje 'wennen' aan het idee van dit nieuwe traject? Hopelijk ga je baat hebben bij de acupunctuur! Heb het ook wel eens overwogen, maar toch nog niet gedaan. Ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Rietje, het goede moment voor jou komt wel weer. En dan vol goede moed proberen wat kilootjes kwijt te raken. Eerst even genieten van deze gezellige momenten en weer een beetje rust creëren. Hummeltje jij heel veel plezier morgen! Gaat een bijzonder moment worden Geniet er van. En ik ben ook benieuwd wat jullie krijgen. Ik lees het hier vast weer terug Fijn weekend allemaal en blijf moed houden al is het soms onwijs moeilijk en zwaar!!!!