Clarajilla wat fijn dat alles goed is gegaan. En natuurlijk ook dat er in principe niks aan de hand is. Hopelijk gaat IVF jullie het gewenste resultaat geven straks... Rietje vervelend die situatie op het werk en daardoor ook stress thuis. Is nooit leuk, zeker niet als je in de gezellige dagen zit. Ik mag toch hopen dat de teamleider dit snel gaat oplossen! Aquavis wat leuk om van je te horen. Wel minder leuk dat het nog steeds niet gelukt is. Ik heb zelf utro gekregen en dat rekt wel echt je LF dmv progesteron. Dus volgens mij is het vrij makkelijk op te lossen door vanaf je eisprong met utro te beginnen. Ik duim voor een plakker daardoor! Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en alles was top met de kleine meid. Heb alleen een deels voorliggende placenta dus moet terug voor een placenta echo met 30 weken ongeveer. Ik voel me voor de rest goed en heb ontzettend veel zin in de tweede helft! Hoe is het met de rest?
Hoi meiden, even niks laten horen. Druk met van alles en een stuk minder op zwangerschappagina aanwezig. Ondertussen is het ingedaald dat we een dochter gaan krijgen 😊. Mijn zoon is ook heel blij al wilt hij toch ook wel graag een broertje 😂 (dat gaat hem niet meer worden). Ondertussen al weer 23 weken ver, niet normaal zo snel het gaat. Ik voel me opzich hartstikke goed al heb ik de lastste dagen /weken veel last van mijn rechter bil wataf en toe doortrekt naarmijn been. Ik voel duidelijk dat er een zenuw klem zit, maar ook met oefeningen krijg ik hem niet goed los. Hoop toch dat het minder wordt want dit is niet fijn. Verder hebben we morgen een 3d echo, ben heel benieuwd. Ook heb ik vandaag de geboortekaartjes al besteld ☺ Rietje: jeetje het zit jullie ook niet mee he. Indd klote als je nu in de gezellige dagen komt en het even minder gezellig is. Had je man vandaag die test? Clarajilla: ik ben ook een keer onder narcosegeweest dat ik de volgende dag niet op of neer kon van de spierpijn door dat gas. Hele rare gewaarwording was dat ☺. Wel fijnom te lezen dat verder alles goed was. Wat gaat er nu verder gebeuren? Eiram: wat fijn dat alles goed was met de 20 weken echo. Hoe voel je je verder?
Hummeltje wat leuk om van je te horen. Fijn dat het goed gaat! Zenuw klem is wel wat minder maar door verandering van de bm kan hij zo weer loskomen. Had ik ook in de eerste zwangerschap. Met mij gaat alles goed. Af en toe rommelende darmen maar dat is gelukkig het enige. Wel snel moe en het tillen van zoonlief wordt wat zwaarder. Ik ben ook bezig met de geboortekaartjes en spulletjes kopen. Het roze is niet aan te slepen hier haha. Kamer wordt momenteel vrijemaakt en volgende maand wordt er geschilderd etc. Dus eigenlijk alleen maar leuke dingen in het vooruitschiet!
@eiram, fijn dat alles goed was! @hummeltje, vervelen van die vastzitten de zenuw! Hopelijk verbeterd het toch nog wat! Ja gelukkig zijn er geen dingen gevonden wat het zwanger worden in de weg kan staan! 18 oktober heb ik weer een afspraak. Bij de fertiliteitsarts. En IVF is ondertussen al in gang gezet. Maar verwacht daarmee pas in 2017 te kunnen beginnen
Hier ook weer eens een berichtje van mij! Zit ook weinig op ZwP. Heb vooral beroerde weken achter de rug tav misselijkheid. Gelukkig lijkt dat nu beter te gaan, al ben ik nu de hele middag alweer misselijk. Maar gelukkig alles voor een goed doel! We hebben onze 2e echo gehad en alles lijkt goed. Zo dankbaar! We gaan richting de 12 weken nu, ook altijd fijn. Morgen is mijn hele schoonfamilie bij elkaar, zij zijn de laatste die het dan nog niet weten (op schoonouders en zwagers na natuurlijk) Het maakt het wel heel echt nu iedereen het weet. Heel fijn. Wij zijn nu overgedragen aan de verloskundige hier in de stad. Volgende week dinsdag eerste afspraak. Goed afrondingsgesprek gehad met de gynaecoloog en in ieder geval duidelijk dat we een medische indicatie hebben. Fijn dat dat zo uitgesproken is. Rietje, wat balen meid dat het zo druk op je werk is en je daar zelf zo onder lijdt. Zijn er nu oplossingen aangedragen waar je echt wat mee kunt? Vaak zijn het beloftes die in de praktijk niet haalbaar zijn vind ik soms. Clarajilla, heel fijn dat de laparoscopie geen afwijkingen liet zien! Nu een mooi begin voor de IVF. Is de wachtlijst zo lang? En wat is er nu precies in gang gezet? Hopelijk gaat dit traject jullie dat geen brengen waar jullie zo van dromen. Eiram en hummeltje fijn dat jullie zwangerschap goed verloopt en jullie ook zo genieten. Wat gaat het snel hummeltje 23 weken, wauw. Eiram jullie de 20 weken echo al gehad? Bolleke, jullie nog aan het genieten van de vakantie? Goed weekend allemaal!
Fijn dat alles goed lijkt! Vervelend van de misselijkheid, maar je krijgt er wat moois voor terug Ik heb geen idee wat precies in gang is gezet xD maar tot en met de punctie word in mijn eigen ziekenhuis gedaan, en de rest daarna in een ander ziekenhuis. Dus word daar nu aangemeld Enzo. Er is zo ver ik weet geen wachtlijst, maar omdat het dus met 2 ziekenhuizen gedaan word. Duurt het langer. In de folder staat ook dat ik 8 weken voor start een brief krijg. En die brief is er nog niet en over 8 weken is het alweer december... Moet van te voren of miss wel na die 8 weken pas ook nog een maand aan de pil.. Dus het duurt allemaal weer is verschrikkelijk lang!
Hoi meiden! Leuk dat hier weer wat meer gekletst wordt. Eiram goeie vakantie gehad? Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, is toch altijd spannend. Leuk dat je zo geniet en met leuke dingen bezig bent! Clarajilla fijn dat de laparoscopie goed is gegaan. Heb je er nog last van nu? Wel vreemd dat ze geen enkele verklaring kunnen vinden dat zwanger worden niet lukt... En wat vervelend dat je nu weer zo lang moet wachten voor ivf... Hopelijk gaat de tijd toch snel. Of nog beter: raak je door de accupunctuur stiekem toch zwanger. Zou mooi zijn! Rietje heftig hoor op je werk... Je teamleidster klinkt niet echt tof... Er wordt niet echt respectvol met je omgegaan vind ik. Lastig... Het enige dat je kunt doen is voor jezelf opkomen. En ziek melden als het niet meer gaat. Pas op voor een burn-out! Ik heb ook op het randje gezeten... Toen ik meteen tranen in de ogen kreeg als iemand vroeg hoe het ging wist ik dat ik op moest passen... Door wat dingen los te laten is het bij mij toen goed gegaan. Succes ermee! En wat leuk zeg, een kitten! Zal je dochtertje ook geweldig vinden denk ik? Aquavis wat leuk dat je er weer eens bent! Maar heftig zeg, 2 miskramen... Hoe ver was je toen? En je hebt het gesprek inmiddels gehad: kunnen ze je helpen? Krijg je utrogestan of zo? Hummeltje 23 weken alweer, niet normaal! Hoe was je 3d echo vandaag? En vervelend van je beknelde zenuw, hopelijk gaat dat snel over! Anoniem jij ook alweer bijna 12 weken... Dan ga ga je wel snel beter voelen als het goed is! Hoop dat de misselijkheid snel over is. Maar... Het is inderdaad voor een goed doel! Veel plezier met het vertellen aan de schoonfamilie! Heel fijn als iedereen op de hoogte is. Willen jullie straks weten wat het wordt? En weet jullie zoontje het al? Hier weer terug van een super vakantie in Engeland. We hebben door het zuiden gereisd en hebben familie in Bristol opgezocht. Erg leuk. Heb genoten, maar er hangt toch een soort van schaduw over. Kan het hele (niet) zwanger worden en het verlangen naar een baby toch niet helemaal loslaten. Heel jammer en om verdrietig van te worden... Moet eind komende week weer ongesteld worden. Dan bellen voor een uitgangsecho en dan op naar IUI 3...
Snap dat je het niet los kan laten het (niet) zwanger worden. Ik kan er zelf nu wel beter mee omgaan maar vind het ook nog steeds niet leuk! Van de laparoscopie niet heel veel last meer. Alleen de hechtingen beginnen wat te trekken. En ben nog snel vermoeit. Als ik te veel doe word ik duizelig en misselijk. Ook als ik in de auto zit gaat alles me te snel en daar word ik weer duizelig van! Van TV kijken krijg ik hoofdpijn.. Dus nog wel een nawerking van de narcose! Ja ik hoop stiekem ook wel dat we in deze maanden zelf nog zwanger worden. Ik geloof er niet in, maar zou wel heel leuk zijn! Moet dinsdag weer voor de 2de x naar de accupentuur
Bolleke de vakantie was heerlijk nog even in het zonnetje! Eenmaal thuis ga je snel weer in de waan van alle dag. Ik werk nog tot het einde van het jaar en dan mag ik lekker een half jaar thuis blijven. Heb nog veel vrije dagen staan dus ik neem het er van! Clarajilla ik hoop echt dat je in de tussentijd op eigen kracht zwanger gaat worden. Ik snap dat je er totaal niet meer in gelooft maar wie weet door de acupunctuur... Ik geloof daar wel in. Anoniem wat fijn dat je richting de 12 weken gaat en dat alles goed gaat. Nog even en je misselijkheid gaat ook over en dan kan je volop genieten van het kleintje in je buik.
Even weer een berichtje van mijn kant. Gisteren een heftig gesprek op mijn werk gehad met het hele team, uitkomst is dat wat er ook gebeurt we samen moeten werken en elkaar ook in moeten werken. We moeten aan de sfeer werken en ook aan de samenwerking, nu niet meer ieder voor zich maar met elkaar. Vandaag sudderde dat nog even lekker door, ik heb me zo goed als mogelijk een beetje op de achtergrond gehouden en ieder z'n ding laten doen. Komende weken gaan we een plan van aanpak maken met elkaar hoe we de samenwerking tot stand kunnen brengen. Zelf heb ik aangegeven dat ik aan mezelf moet werken ivm mijn onzekerheid en dat ik moet proberen voor mezelf op te komen, dit alles heeft met mijn verleden te maken en dat ik daar wel een kans voor wil krijgen. Collega's vonden het knap en goed dat ik het heb aangekaart. Gelukkig nog wel iets van positief nieuws hier, ml heeft de test doorstaan!!!! Na jaren van onzekerheid komt er eindelijk weer licht in de duisternis. Ml zal aangenomen worden en dan moet hij nog een opleiding doen, maar wel met een goed vooruitzicht. Eindelijk weer een beetje rust en zijn we enorm opgelucht dat we nu echt verder kunnen. Ondanks alles toch nog wel gezellig met elkaar.
Jeetje wat is het rustig hier meiden. Rietje fijn dat er gesproken is en dat een aantal zaken uitgesproken zijn. Merk je al verschil? Bolleke hoe gaat het? Op naar IUI 3 of misschien toch niet? Ik hoop het zo!
Inderdaad rustig hier! Rietje, fijn dat jullie ondanks alle stress het nog goed hebben samen. Kan een aanslag op de relatie zijn al die stress van het werk. En gaaf dat je man de test doorstaan heeft! Hopelijk gaat de opleiding lukken! Clarajilla doe rustig aan na de lap. Ik voelde me pas na 4 weken beter en ben toen weer gaan werken. Ik doe lichamelijk/geestelijk intensief werk dus de prikkels waren enorm. Toen ging het gelukkig snel beter! Spannende tijden voor je....hopelijk mogen jullie snel beginnen...het wachten binnen zo'n traject valt ook niet mee. Bolleke, heerlijk dat jullie zo genoten hebben van de vakantie! En het zwanger worden loslaten gaat nu niet meer lukken.....voel je daar ook niet schuldig over. De wens is er nu eenmaal. Ik geloof nog steeds niet dat als je er teveel mee bezig bent het in de weg zou staan. Dan zou ik namelijk ook niet zwanger geworden zijn Hoop dat jullie snel zwanger mogen worden! Hier alles goed. Richting de 13 weken, maar kwaaltjes helaas nog wel aanwezig. Gelukkig wel beter mee te leven. Ik kan nu wel echt genieten van mijn zwangerschap. Iedereen is inmiddels op de hoogte en reageerde even enthousiast. Wel de opmerkingen zo nu en dan......ja wij hadden het er wel eens over...jullie zoon wordt ook alweer 4 straks! Het wordt toch wel eens tijd! Ja ja ja.....tuurlijk.......de opmerking dat het niet te plannen is snoert mensen de mond wel. Verder zeggen we er ook niks over. Onze zoon hebben we al die tijd betrokken bij het proces/traject. Mama is natuurlijk in januari geopeeerd en had pijn in de buik. We hebben uitgelegd dat papa en mama graag een babytje willen en dat de dokters ons daarbij gaan helpen. Dan was het ook goed. Hij is ook altijd mee geweest naar het ziekenhuis en ik geniet zo van het feit dat hij zo trots is nu. Toen ons geheimpje openbaar mocht worden wilde hij het zelfs niet vertellen want ons geheimpje was nog niet op, zei hij dan. Heel schattig. Dat is misschien een schrale troost voor jullie....jullie zoontje zal straks alles wat beter begrijpen en bewuster mee maken. Dat is wel prachtig om mee te maken hoor! Vol goede moed naar IUI3!! Fijn weekend allemaal.
Hey meiden! Rietje fijn dat jullie erover gepraat hebben. Is het nu al beter? Het probleem was toch ook vooral de te hoge werkdruk? Tuurlijk moet je goed samenwerken en fijn dat jullie daaraan aan werken. Maar dat lijkt me toch echt niet (alleen) de oplossing dan... Of zie ik dat verkeerd? En wat goed van de test van je vriend! Hopelijk komt er nu een beetje rust en helpt dat met zwanger worden. Clarajilla fijn dat het beter gaat na de operatie, hopelijk is het snel helemaal over. Hoop dat acupunctuur je gaat helpen. En anders ivf... Waar gaan jullie ivf doen, weet je dat al? Anoniem dankjewel voor je lieve berichtje. Helaas weer ongesteld dus maandag het ziekenhuis bellen. Geeft niet, was er al vanuit gegaan. We hebben in Engeland wel gesekst maar rond ei was dat lastig omdat we bij de familie sliepen en ons zoontje bij ons op de kamer lag. Dus was wel een wonder geweest... Ik voel me niet echt schuldig dat ik het niet los kan laten. Het is meer dat ik er verdrietig van word dat het al zo lang ons leven beïnvloedt. Ook naar m'n zoontje toe.... Wat leuk om te lezen van je zoontje. Het geheimpje is nog niet op, hihi. Super schattig. Lijkt me zeker leuk als ie het straks ooit hopelijk echt mee gaat krijgen. Dat zou een trotse grote broer zijn, dat weet ik zeker. Fijn dat de kwaaltjes bij jou minder beginnen te worden. Bij mij ging het met 13 weken van de ene op de andere dag beter. Hoop bij jou ook. Geniet van deze bijzondere tijd! Fijn weekend allemaal! Hier vandaag alle klusjes in huis en boodschappen doen en morgen samen naar de dierentuin.
Het gaat steeds beter. AlS ik te veel doe gaat het in me buik zeer doen. De wondnen zelf van binnen zeg maar. Bukken gaat nog lastig en met auto rijden gaat alles nog zo snel voor mijn gevoel. Ik ben nog 2 weken vrij van mijn werk, dus ben dan zeker volledig hersteld. Wij doen IVF in het mcl en umcg. In het mcl word alles gedaan tot en met de punctie. Na de punctie moet mijn vriend met de eicellen ongeveer een uur in de auto naar het umcg. daar word de bevruchting en de terug plaatsing gedaan.. Nog steeds geen bericht over gehad. Weet via de verpleegkundige wel dat we nu een patiënten nummer hebben in het umcg en dat ze het zaad van de iui's beoordeelt hebben en dat het IVF word en niet icsi
anoniem fijn dat je wat beter kan leven met de klachten, het is ook niet niks zo nu en dan. Wat lief zeg hoe je zoontje reageert, dat is dan weer een voordeel als ze wat ouder zijn. En die opmerkingen van sommige, ik kan daar zo slecht tegen omdat je nooit iemand zijn achtergrond kent en daarbij het is toch ieder zijn keuze! Dat is het enige waar ik af en toe nog wel eens aan denk hoe anderen op het nieuws zullen reageren als het zover is. bolleke toch weer balen die ongesteldheid ook al was je er van uit gegaan. Succes weer de komende tijd! clarajilla rustig aan blijven doen hoor meid, het is niet niks zo'n lap. Spannende tijd ook straks met de IVF. hier op het werk is het nog lekker rumoerig en houdt het iedereen lekker bezig. Ik had afgelopen donderdag lekker vrij genomen, even weg uit alle hectiek, maar maandag zijn we er weer. Ik ben benieuwd hoe het dan weer is. Voor mij is het werk nu meer van moeten geworden en ik hoop dat de sfeer snel beter wordt, want zo is er ook niks aan Ik hoop dat iedereen de rust weer terug krijgt en dat we gewoon gezellig verder kunnen en dat er een fijne sfeer voor terug komt. Hier thuis is het gezellig, omdat er eindelijk rust is gekomen in het werk van ml. Komende donderdag het "officiële" sollicitatiegesprek en dan weten we ook meer hoe het zal worden. Verder zitten we nu op het wachtbankje en wachten we maar weer gewoon af, ik heb geen idee waar dit toe kan leiden.
Clarajilla fijn dat je nog even rustig aan kunt doen. Het klinkt ook best heftig... Hopelijk ben je snel helemaal hersteld. Ok duidelijk qua ivf. Had nog nooit gehoord dat je zelf de eicellen en zaadjes weg moet brengen, is dat op meer plaatsen? Heb je dus nog geen idee wanneer jullie terecht kunnen? Hoop dat je niet meer al te lang hoeft te wachten... Rietje hoe was het vandaag op je werk? Ik hoop dat de sfeer en zo snel beter wordt en je weer met plezier naar je werk gaat! En fijn zeg van je mans werk. Donderdag dus een spannend gesprek... Hoe gaat het met jullie kitten? Hier zit de eerste spuit er weer in. Dosis Puregon is opgehoogd van 100 naar 108 in de hoop op 2 mooie eitjes. 3 maal is scheepsrecht toch?!?
bolleke Spannend bolleke met je de spuiten en dan iets verhogen! Ik hoop inderdaad 3maal scheepsrecht voor je. Met de kitten gaat alles heel goed, ze is zo speels maar ook heel erg lief en aanhankelijk. Elke avond ligt ze bij ons op schoot/in je nek of languit op je bovenlichaam. Van de week bij de dierenarts geweest en daar kwam uit dat het verder een goede gezonde kitten is en erg allert reageert. Ook dochterlief is er erg groos mee en sleept het liefst de hele dag met haar rond. Zo lief en aandoenlijk om te zien ook weer, dat ze ook iemand om haar heen heeft waar ze voor kan zorgen. Ze zegt ook maar dat is mijn vriend hoor pap en mam.
Vanochtend is ml gebeld n.a.v. het sollicitatiegesprek gisteren en hij is definitief aangenomen. Zo blij zijn we er mee, nu echt rust en toekomst verder opbouwen. Verder niet veel meer te melden dan dat ik morgen mijn nod heb, ik heb de afgelopen week wel heel veel slijmverlies en voel ik me vreemd, maar ja het kan ook van de spanningen komen van ml zijn werk ed. Afwachten dus maar. Hoe is verder met jullie?
Gefeliciteerd Rietje met je man! Wat fijn! Lekker dat er nu duidelijkheid en rust is. En spannend morgen je NOD. Ik duim voor je! Zo'n aanhankelijke knuffelige kitten klinkt heerlijk . Ook superleuk voor je dochtertje. Hier alles goed, een leuk weekend voor de boeg. Vanavond personeelsfeest en zondag met vriendinnen lunchen en naar de film. Ben sinds maandag aan het spuiten, heb maandag de eerste follikelmeting weer. Fijn weekend allemaal!
@rietje, gefeliciteerd! Fijn dat hij is aan genomen. En spannend morgen je nod! @bolleke, voor jou ook weer spannend die follikelmeting! Hopelijk al een mooi eitje te zien @hier. Woensdag of donderdag mijn nod. Heb al vanaf mijn eisprong heel veel dikke witte afscheiding. Heb dat niet zo vaak gehad sinds dat we bezig zijn. Ik ga ervan uit dat het niks betekend naar je weet maar nooit zo na de kijkoperatie en het nogmaals open spuiten