Clarajilla en Rietje toch weer spannend de nadere NOD's! Hopen dat het echt de niet ongesteldheidsdag wordt. Fijn Rietje dat je man de baan heeft en dat de rust is wedergekeerd. Clarajilla ik snap dat je nergens op rekent dat voelt het veiligst om teleurstelling te voorkomen. Desalniettemin duim ik voor je! Bolleke jammer dat je toch ongesteld werd. Vol goede moed begonnen lees ik en verhoging van de hormonen voor meerdere eitjes. Komen de eitjes afwisselend in de ene eierstok bij jou? Of zitten ze altijd aan één kant? Ik hoop dat 3x scheepsrecht is! Je leest vaker dat het de 3e keer raak is...bij mij was het de 3e cyclus na de hsg ook raak, dus wie weet! Hier is het rustig. We zijn alles aan het regelen qua klusjes zodat straks alles klaar is. Deadline is 1 januari zodat we ruim op tijd klaar zijn en alles opgeruimd is. Daarna lekker met verlof en dan kan ik me richten op de decoratie van de kamer. Heerlijk weer nieuwe dekentjes kopen enzo, dingetjes voor aan de muur. Beetje rommelen straks, de tijd gaat zo snel. Nog maar 2,5 maand en dan mag ik al met verlof.
Rietje en Clarajilla spannend! Rietje al ongesteld? Of misschien al getest? Duim voor jullie! Eiram met leuke dingen bezig. Tof! Goeie vraag met die eitjes... Volgens mij zat de eerste ronde het eitje rechts en afgelopen ronde links. Dus wel allebei de kanten. De eerste echo is elke keer veelbelovend met twee even grote eitjes maar eentje groeit dan niet verder door. Hoop dat dat nu met de hogere dosis wel lukt... Heb er wel last van deze ronde.. Ben erg moe, lusteloos en chagrijnig.
Ok dat is een goed teken. Je hoort wel eens dat alles open is maar dat één kant "lui" is en dat het daarom langer duurt. Vervelend dat je er last van hebt, al weet je dat het voor een goed doel is. Jeetje meiden ik zou zo graag willen dat jullie allemaal zwanger zijn deze maand... zo oneerlijk dat het bij de een wel lukt en dat het bij de ander zo lang duurt!
Wat gaat het alweer snel eiram! En lekker vooruitzicht om allemaal nieuwe spulletjes kopen voor de kleine. Voel je je ook goed? Nog niets gespot hier, wel een test gedaan maar niets op te zien. Al was dit wel een goedkope van de big bazar, we zullen moeten afwachten.
Ik voel me goed. Ben wel sneller moe met zo'n drukke peuter erbij maar dat is normaal. Jij nog steeds geen menstruatie of positieve test?
Nog steeds niets aan de hand hier, maar ook nog geen positieve test. Helaas wachten, wachten en nog eens wachten.
Balen rietje.. Wat lastig dat je nu niet weet waar je aan toe bent! Ik heb woensdag of donderdag mijn nod. Ligt eraan hoe lang me lf is 13 of 14 dagen, zou ook nog 12 dagen kunnen zijn.. Morgen ook weer naar de fertiliteitsarts, weer een gesprek. Denk ook nog over de laparoscopie en hopelijk weet ik dan ook meer over IVF!
clarajilla hoe was het bij de arts? Al meer duidelijkheid voor je? Hier nog steeds niet gespot. Tot nu toe ook mijn langste cyclus, zit nu op dag 32 terwijl ik gemiddeld op 26-27 dagen zit. Ik vind het nu erg spannend worden. Misschien morgen weer een test er tegenaan doen en dan hoop ik och eigenlijk wel goed nieuws, al heb ik nu wel de zenuwen
Vanmiddag weer bij de fertiliteitsarts en verpleegkundige geweest. Op zich wel een goed gesprek. Er is me veel meer duidelijk geworden. IVF word nu echt gestart. Alle voor dingen waren gedaan en onderzocht. Nu krijg ik over 4 weken een brief van het mcl met het hele plan. Dan moet ik waarschijnlijk eind november aan de pil en eind december begin ik met spuiten om mijn cyclus plat te leggen. In de 2de week van 2017( januari) begin ik met de hormonen en dan waarschijnlijk in de 3de of 4de week van januari de punctie! Zie gelijk wel een voordeel met kerst mag ik alles eten en drinken wat ik wil! Zit dan toch aan de pil xD de afspraak voor de prikinstructies zijn al gemaakt, en voor de maatschappelijk werker. Dit is verplicht en heb er ook helemaal geen zin in, maar moet ook maar! 7 december heb ik beide afspraken staan. Oh wat spannend rietje ! Ik hoop echt dat je een mooie test hebt morgen! Ik heb vanmorgen ook getest, kon het niet laten. Maar hij was witter dan wit
Hey meiden! Rietje wat spannend... Zenuwslopend inderdaad... Heb je geen idee wanneer je eisprong is geweest? Ik duim voor je! Clarajilla fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en je nu weet wat er gaat gebeuren. Kijk je er naar uit? Of zie je er tegenop? Het lijkt me erg heftig allemaal, ivf... Maar... Dat wordt inderdaad wel een lekkere Kerst met veel wijn en rode biefstukjes, hihi. Knap dat je er het positieve van inziet! Hou je ons op de hoogte straks? Ben heel benieuwd hoe je het allemaal ervaart. Hier gaat het niet zo geweldig deze ronde. Met de echo's wel, morgenochtend hebben we weer IUI en heel waarschijnlijk springen er 2 eitjes deze keer. Dus dat is mooi. Maar op één of andere manier vind ik het erg heftig deze ronde. Ben supermoe, duf en lusteloos. Daardoor ben ik gister op m'n werk ingestort omdat ik me voel alsof ik daar maar half functioneer. Pfff. Mijn baas reageerde superlief. Dus daar hoef ik niet tegen te vechten, alleen tegen mezelf... Afgelopen nacht 12 uur geslapen en de nacht ervoor ruim 10... Zo moe! Vandaag lekker vrij, hoop dat het wat beter gaat. Lekker knuffelen met m'n zoontje. Morgen de IUI en dan weer wachten. Wel besloten dat we leuke dingen gaan plannen voor de afleiding. Ga paar dagen weg met zus en binnenkort etentje en concert met lief. Lekker iets om naar uit te kijken.
@bolleke, oh vervelend dat je zo rot voelt , zo moe! Komt miss van de hormonen? Wel super fijn dat er 2 eitjes zijn met de inseminatie! Ik zie niet echt op tegen ivf, ja dat spuiten is even vervelend. Moet langer en meer spuiten tegelijk zetten, maar dat is gewoon zo en doe ik gewoon op automatische piloot xD. Het enige waar ik tegen op zie is de punctie, krijg alleen pijnstilling via infuus. En ik ben bang dat er straks geen bevruchting plaats vind.. En dat is nog wel me grootste angst, want ja wat dan?
Bolleke jeetje heftig allemaal zeg. Kan me voorstellen dat de extra hormonen je extra emotioneel maken. Het is niet allemaal niks deze achtbaan waar we allemaal in zitten of in hebben gezeten. Pak je rust, gelukkig dat je werk zo goed reageert. Je moet zeker aan jezelf denken in deze tijd. Jouw gezondheid en gesteldheid is heel belangrijk zeker wanneer je morgen de IUI hebt. Ook goed dat je afleiding zoekt! Clarajilla spannend het vooruitzicht van IVF! Doodeng lijkt het me maar ook hoopvol (IVF biedt toch meer kans dan IUI). Wel fijn dat er nu een planning is en dat je weet waar je aan toe bent. Rietje ik hoop zo dat je een positieve test in handen hebt een dezer dagen. De lengte van de cyclus deze maand klinkt hoopvol. Weet je wanneer je ei is geweest en of je er gebruik van hebt gemaakt? Of heb je geen idee? Hier gaat alles eigenlijk wel prima. Ik zit in het rustige 2e trimester en ik voel me goed. Ik begin nu wel te groeien en ik vind het weer zo gezellig om elke dag de bewegingen te voelen, zo bijzonder. Ik probeer er bewuster van te genieten dan bij de eerste maar met een peuter erbij is dat niet altijd even makkelijk. De tijd vliegt voorbij! Volgende week wordt hij 3 dus daar ben ik nu weer druk mee, lekker freubelen met traktaties en versieringen .
bolleke wat vervelend meid dat je je even niet zo lekker voelt, misschien omdat je meer mocht spuiten? Wel fijn dat er waarschijnlijk 2 eitjes springen, succes met de IUI eiram fijn dat je zo geniet en je je goed voelt hier gisteren weer getest en nog niets te zien, gisteravond bij afvegen wat rood maar de rest van avond/nacht en ochtend niets meer. Net bij toiletgang een dik bloedstolsel verloren, wat ik nog nooit heb gehad, misschien toch een miskraam??! Ik had zo'n hoop deze ronde, maar helaas
Hallo allemaal! Super lang geleden! Ik had ff pauze moeten nemen van zp!.. Maar ben ik weer.. Bolleke heftig succes vandaag! Toevallig heb ik m ook vandaag heb rm vanmiddag! dus toitoitoi voor ons bijde! Clarajilla! Succes aankomende tijd met ivf aanpakking meid! Rest van de meiden genietse en anders succes met alled positief denken!! We komen er allemaal!❤
Hey meiden, Als lezend op het forum kwam ik deze topic tegen en ik dacht, die slaat ook op mij. Ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik hier even mn verhaal doe. We proberen inmiddels een jaar en 3 maanden zwanger te worden van een 2e kindje. een half jaar geleden had ik een miskraam bij 6 weken. In het ziekenhuis hebben we de eerste standaard testen gedaan en alles is normaal. We moeten het gesprek nog hebben maar ik weet zeker dat ze dan zeggen: kom over een half jaar maar weer. Natuurlijk moet ik blij zijn dat er niks aan de hand is, toch voel ik me vooral wanhopig. Als het nu al zo vaak niet is gelukt waarom zou het dan in het komende half jaar wel lukken. Dat mijn redenatie niet helemaal klopt weet ik wel, maar zo voelt het. Elke ronde probeer ik wel weer positief te zijn, wieweet lukt het dit keer wel. Maar door die positieve gedachte is de klap dat het weer niet is gelukt hard. Deze week wist ik bijna zeker dat het gelukt was. Ik had al een week lang witte afscheiding, vlagen van misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn en grotere borsten. Een half uur nadat ik hoopvol een zwangerschapstest kocht werd ik ongesteld. Het verdriet dat ik voelde was heel intens en niet weg te eten met een reep chocola of even een potje janken. Ook nu rollen de tranen me over de wangen als ik erbij stilsta. Ik denk dat er wel bevruchting was maar geen innesteling, maar daar kom ik natuurlijk nooit achter. Dit was voor ons de laatste kans om nog een 2e kindje te krijgen vlak voor onze dochter 3 gaat worden. Nu weet ik wel dat ik dat soort dingen los moet laten en als ik eenmaal wel zwanger ben zal ik dat misschien ook makkelijk kunnen, nu lukt het me haast niet. Overal om me heen worden 2e en 3e kindjes geboren alsof ze zo van de lopende band komen. Het voelt zo oneerlijk. Morgen komt een vriendin op bezoek die zwanger is van haar 2e. Haar 1e is nog maar net 1. Toen ik een miskraam kreeg bleek zij zwanger. Anders waren we in dezelfde week uitgerekend. Ik weet dat het nergens op slaat maar het voelt zo verschrikkelijk oneerlijk. Ook al weet ze van mijn situatie, ik zie als een berg op tegen haar komst. Ze vindt het ook heus heel rot voor mij, maar goed. Ik heb even overwogen om het af te zeggen maar ja, ik kan haar moeilijk een jaar gaan negeren.. Hoe gaan jullie daarmee om? pff, zo, dat heb ik mooi even van me afgetypt. Ik hoop dat ik niet te veel inbreek in jullie topic omdat ik zag dat de groep al lang bestaat..
Wauw kirsty84!! Ik kreeg tranen in me ogen! Ik weet precies wat je bedoelt met oneerlijkheid..wij zijn ondertussen bezig met de 1ste al 1.5jaar.. En om me heen zijn me 2 beste vriendinnen zwanger geworden en hun kinderen gehad..en tot zover heb ik nog geen kiek gezien van een positieve zwangerschap test.. 1heeft al dr 2e en ik heb niks.. Oneerlijk vind ik het ook ...maar ik kan niet veel..ik heb afgelopen 3maanden niks gedaab om erover te denken we hebben 1 iui moeten en ik raakte daarna zwaar depri omdat ik kon zweren dat t gelukt was. Maar helaas .. nu uiteindelijk gekozen om weer te proberen via iui.. Hopelijk dit x raak.. Voor de rest hou ik er me omga is afstand houden inpricipe tis niet leuk want ze Ijn me beste vriendinnen maar dat is t enige dat mij helpt..tis raar om te zeggen maar hoe meer ik er om heen ben hoe meer ik een hekel aan ze krijg..natuurlijk niet hun schuld maarjaa..ik hoop dat je iig weet dat je niet de enige bent.. Nu ben ik ontzettend zenuwachtig zijn in het zh saampjed aan het wachten op onze beurt voor de 2e iui
Welkom terug crzmdaa! En welkom kirsty84. Ik snap wel wat je bedoeld! Wij zijn al 2 jaar bezig en tot nu toe is iedereen waarmee ik ooit in de klas heb gezeten bevallen van een eerste kindje en soms zelfs van een 2de! In het begin voelde ik me er heel erg rot door. Maar nu heb ik me er voor afgesloten. Op een of andere manier ben ik altijd al goed geweest om mijn gevoel uit te schakelen en heb dit ook gedaan over het zwanger worden en zwangerschap van anderen. Alleen van een vriendin waarvan ik weet dat ze bezig zijn, ben ik bang dat ze zwanger zal zijn! Dat zou ik dan wel weer erg vinden.. Leuk voor haar, maar nu mag ik ook wel is!
Hey meiden. Dankjewel voor jullie lieve reacties! Ik voel me weer wat beter. Gisterochtend de IUI gehad en ik heb er een goed gevoel bij deze ronde! Heb gister wel de hele dag enorm eipijn gehad, auw. Dus denk wel dat er meer dan 1 eitje gesprongen is. Nu weer afwachten... Niet leuk! Clarajilla snap wel dat je het hele IVF proces heel spannend vindt... Die punctie, hoeveel bevruchtingen zullen er zijn, al die hormonen... Troost is wel dat de slagingskans veel hoger is. Ik las laatst dat ze in sommige ziekenhuizen in de eerste ronde ivf en icsi combineren als het nodig is. Dat ze de bevruchtingen eerst met ivf proberen en als dat niet werkt ze alsnog de zaadjes injecteren. Het schijnt dat eitjes soms een dikke laag om zich heen hebben waar de zaadjes niet doorheen kunnen dringen. Had ik nog nooit gehoord... Ik las van een meisje waar ze dat dus niet deden. Die had geen enkele bevruchting uit de eerste ronde. Dan heb je niks en ben je wel 1 van de 3 pogingen kwijt. Kut lijkt me dat... Weet je of ze dat in jouw ziekenhuis doen? Heel veel sterkte met het afwachten... Eiram wat leuk je zoontje bijna 3! Onze zoon wordt in januari 3. Groot worden ze dan he? Maken jullie er een groot feest van? rietje wat verdrietig om je berichtje te lezen... Heeft het inmiddels doorgezet? Zo'n teleurstelling dan weer he, zeker als je zo'n goede hoop had. Knuffel meis, ben maar even heel lief voor jezelf! Crzmdaa welkom terug! Wat jammer dat het ook bij jullie nog niet gelukt is... Jij hebt gister dus ook IUI gehad? Spannend... Had je pauze gehad omdat je het niet meer trok allemaal? Wij hebben na de 2e IUI een maandje rust gehad vanwege de vakantie. Wel lekker maar ook dubbel want je staat weer een maand stil voor je gevoel. De hoop dat het ons zelf gaat lukken hebben we al lang niet meer. Heb je ook hormonen bij de IUI? Ik heb afgelopen ronde 108 eenheden Puregon gespoten en 5000 eenheden Pregnyl voor de eisprong. Had er dus enorm veel last van afgelopen week.... Hoop dat ik van de Pregnyl niet teveel last krijg de komende dagen... Kirsty84 welkom! Je mag gerust mee kletsen hoor, gezellig. Wat je schrijft klinkt heel herkenbaar. De emoties, de frustratie van het afwachten, de jaloezie en pijn als anderen (wel snel) zwanger zijn, het leeftijdsverschil dat steeds groter wordt... Ik voel het precies zo en had het zelf geschreven kunnen hebben. En wat verdrietig ook van je miskraam... Had je toen al een goede echo gehad? Het enige dat ik je kan aanraden is voor jezelf opkomen. Als ze jullie in dit ziekenhuis niet willen helpen kun je het misschien ergens anders proberen. Wij wilden op een gegeven moment ook hulp. Wij zijn na een jaar en de eerste testen voor 6 maanden weggestuurd. Maar toen stonden we ook meteen weer op de stoep! En werden we gelukkig wel serieus geholpen. We zijn blij dat we nu in het traject zitten, hoewel ook dat weer heftig is. Maar de kansen zijn nu in ieder geval beter dan zelf blijven aanklooien. Zo voelt het inderdaad na zoveel rondes. Wel bizar want bij ons zoontje was ik na 15 jaar pilgebruik bij de 7e ronde zwanger. De gynaecoloog snapt er niks van waarom het nu niet wil lukken...
Hallo lieve meiden Even weer een berichtje van mij. Ik zit weinig meer op zp. Af en toe lees ik nog mee maar merk nu dat ik er (sinds de zwangerschap) wat afstand van genomen hebt. Ik vond het altijd heel fijn om mijn hart bij jullie te luchten en met elkaar mee te denken en elkaar er doorheen te slepen. Ook merk ik dat ik het (nog steeds) heel lastig vindt om hier met mijn blije verhalen te komen terwijl jullie nog steeds wachten op dat ene wonder. Ik kan alleen maar hopen dat ik 1 van de voorbeelden voor jullie ben, en jullie een beetje hou vast hebben dat het ook bij mij toch gelukt is. Ik besef me ook heel goed dat jullie al veel verder zijn met trajecten dan ik ooit geweest ben. Sowieso blijf ik jullie verhalen volgen, en hopen en duimen dat ik dat mooie bericht van jullie mag lezen. Ik wil jullie ook 1 voor 1 alle succes en geluk van de wereld toewensen. Blijf hoop houden hoe moeilijk ook.
Wat een ontzettend lief berichtje van je! De tranen springen me ervan in de ogen (hormonen... ). Jij hebt ook een lange weg moeten gaan en het is je meer dan gegund! Ben oprecht blij voor je. En ooit kom ik hier mooi nieuws brengen en de rest ook! Hoe gaat het met je, en met je zwangerschap? Het gaat hard zeg...