@miamama, oh wat erg van je ma. Denk je eindelijk zwanger te zijn, en mocht het toch niet zo blijven. knap dat je het kan volhouden tot een jaar naar de ma. Ik had denk ik allang naar de huisarts gestapt.
Ik dacht / heb het idee dat een huisarts pas na een jaar echt iets voor je wil doen. Weet niet hoe ik daar bij kom hoor, zit zo in m'n hoofd + ik denk dat ik mijn vriend ook niet eerder zover krijg, zal voor hem een behoorlijke drempel zijn. Hij weet ook nog niet dat dit mijn plan is. Hij heeft zoiets van we kijken wel waar het schip strand. Daarnaast wil ik niet teleurgesteld worden als de huisarts zegt probeer het eerst nog maar ff en kom over een aantal maanden maar weer terug. Heb me wel voorgenomen dat als ik begin volgend jaar een afspraak maak dat ik niet eerder zijn spreekkamer verlaat totdat ik een verwijsbrief heb.
Hey meiden! Crmzdaa spannend meid... Jij zit ook een week na IUI. Voel je al iets? Hoe is het met je? Duim ook voor jou! Clarajilla snap dat je niet kunt wachten tot januari... Hoop echt dat het met ivf meteen lukt! Bij collega ging dat wel zo. Bij hen was ook niks te vinden. Met IUI niet gelukt en toen meteen de eerste ivf raak. Hoop dat de tijd snel gaat voor jullie! Miamamma welkom! Pfff ook alweer lang bezig en heftig hoor die ma.. Lijkt me super verdrietig. Bij veel huisartsen/ziekenhuizen is het beleid inderdaad dat ze je na een jaar proberen pas helpen... Groot gelijk dat je straks een doorverwijzing wilt! Laat je niet afschepen! Hier alles z'n gangetje. Nog een weekje wachten. Op één of andere manier voelt alles anders deze ronde. Heb echt enorm last gehad van de hormonen en ben nog steeds erg moe en niet fit. Aantal mensen die dicht bij me staan zeggen het gevoel te hebben dat dit onze ronde is. Ik hoop het zo... Tegelijkertijd durf ik niet te hopen omdat de teleurstelling dan alleen maar groter is.
@bolleke83..hoo meid.. Ik voel niet echt verschil..heb alleen gevoelige buik ..maar denk er niet veel over na.. Heb eigenlijk me mind set op ongesteld.. Ik vind het wel raar ik heb de doktee gesproken op maandag ze verteld mij alsnog volgende week te testen terwijl me cyclussen 30a35 dagen zijn ..me nod is 9nov.. Dus ik twijfel stiekem te testen maar aan andere kant denk ik van als ik test krijg ik negatief omdat me nod 6 dagen later is..
Wat spannend weer bolleke ik snap helemaal dat je tussen hoop en vrees leeft momenteel. Zaten de eitjes aan één kant of zat er aan elke kant een eitje. Ik heb wel eens begrepen dat wanneer aan elke kant een eitje zit je kans dan nog groter is. Je bent pas op de helft van het IUI avontuur. De kans dat het gaat lukken is groter dan de kans dat het niet lukt. Helemaal gezien het feit dat jullie al een gezond kindje hebben. Ik weet dat het soms uitzichtloos lijkt dat leek het met mij ook maar het tij kan zomaar keren. Ik hoop en duim ook deze keer op een goede afloop!
Dankjewel Eiram lief van je! Nee allebei de eitjes zaten rechts. Het is in ieder geval de eerste keer dat het er 2 waren dus dat is al mooi. En... De kansen dat het niet lukt zijn groter. We hebben iets van 40% kans dat het met IUI lukt. Maar ik probeer zeker de moed niet op te geven! Kan me ergens gewoon niet voorstellen dat we ivf nodig hebben als we de vorige keer toch vrij makkelijk in verwachting zijn geraakt... Bedankt voor het duimen! Crzmdaa weet je op welke dag van de cyclus normaal je eisprong is? En hoe lang de fase tussen eisprong en ongesteld? Deze fase is bij mij even lang, met of zonder IUI. Daar zou ik vanuit gaan als je wilt testen. Ik wacht sowieso tot donderdag met testen, dat is 14 dpo. Vorige keren 13-14 dpo ongesteld. En meestal voel ik het duidelijk aankomen. Dus dan kunnen we het testen achterwege laten...
@bollekke.. Geen flauw idee .. Dat is t juist.. Maar mij ovu is dit x eerder gekomen dan normaal.. Alsk t allemaal ff op tel dan lijkt netalsof mij cuclis dit 28dagen zou zijn.. Maar dat heb ik nooit..dus ben beetje door de war.. Me laatste/eerste iui.. Was ik ongi op 14 mei ik teste 31mei positief.. Iui op 1 juni.. Ongesteld op 17juni dus dpo was 16dagen.. Die maand had ik na 2&5 week postief test.. Nu heb ik deze x precies op de 15e dag.. Alsk ik dan dpo van 16dagen neem dan is 5nov testen ..
Ik bedoel de algehele kans...dat zeiden ze bij ons iig. Gezien een spontane zwangerschap en geen afwijkingen is de kans groter dat het lukt dan dat het niet meer lukt. De tijd is alleen je grootste vijand!
Volgens mij is je lf dan 14/15 dagen? 1 juni was de dag van eisprong en dan begin te te tellen vanaf 2 juni tot de dag voor je menstruatie dus 16 juni. Het zou maar zo kunnen dat deze x je eisprong vroeg is.. Ik heb het juist x andersom gehad. Eisprong pas op dag 19 terwijl altijd rond dag 14 had. Denk dat dat dan uitzonderingen een x zijn
Bolleke83 de zwangerschapwens.is er al sinds juni 2015, wij zijn pas actief gaan tellen in December 2015. In April raakte ik zwanger na eigenlijk 11 maanden, werd helaas een miskraam, dacht zal wel pech zijn. Vervolgens had ik 3 maanden later dus weer een positieve test..kon er maar kort van genieten 5.5 week. Werd een vroege mk en nu modderen we weer wat aan en hopen wij dat het ons nog een keer gegund is. We hebben ook geen hulp omdat A we wilde het nog niet en B ik raak dus wel zwanger. Zit er wel aan te denken om over 3 maanden toch weer aan de bel te trekken want dan zijn we ruim ander half jaar bezig. Maar ik ben dankbaar dat ik even heb mogen voelen hoe het voelt om zwanger te mogen zijn, ondanks dat ik er dus niks aan heb. #tevredenmens#
Hé meiden even een berichtje van mij. Ik merk dat het me zwaar is gevallen de afgelopen periode. Ben er ook best wel ondersteboven van en weet ik me even geen raad meer. Nu af en toe nog steeds donkerrood/bruine afscheiding en dat bevestigt mijn gevoel dat er wel iets is geweest, alleen dat het niet zo heeft mogen zijn helaas. Ik weet wel dat ik er over uit ben dat ik niet het medische traject in wil, ook gezien mijn leeftijd (in april 39) en mijn dochter die nu 5 is. Nu ben ik meer bezig, hoelang wil ik door blijven gaan? Ik denk zelf tot mijn verjaardag en dan is het over en uit voor mij. Gister vroeg mijn dochter waarom ze geen grote zus is, ze wil zo graag een zusje hebben zei ze me, want dan heb ik altijd iemand om mee te spelen. Tranen sprongen in mijn ogen, omdat ik het haar zo graag gun maar het nog niet is gelukt. Wat zal ze trots en groos zijn als het wel mag lukken!
Wat verdrietig Rietje. Ik snap dat het je zwaar valt, zeker nu bevestigd wordt dat er iets heeft gezeten. Ook verdrietig dat nu net je dochter er naar vraagt. Ik weet dat je er helemaal niks aan hebt maar misschien is dit wel een voorbode van een blijvende zwangerschap. Hoe vaak hoor je niet dat na een vroege miskraam er snel weer een zwangerschap volgt. Ik hoop het heel erg voor jou! X
Hey meiden hier ook weer even een update van mij. heb een gesprek gehad met mijn vriend dat als ik in januari (we zijn dan 1 1/2 jaar bezig) ik nog niet weer zwanger ben ik dan graag naar en huisarts wil. Had een heel pleidooi klaar er van overtuigd dat dit een grote drempel voor hem is maar hij zei gelijk oke dat is goed. Er is wel een last van mij afgevallen en we hebben afgesproken dat we de komende 2 maanden gewoon lekker gaan doorproberen en dan maar afwachten tot januari.
Hey meiden! Vrouwvan heftig hoor 2 keer een miskraam... Knap dat je er zo positief in kunt staan. Hoop dat je snel zwanger bent van een plakkerd! Rietje knuffel voor jou! Het is ook niet niks allemaal... Heel verdrietig, ook omdat je je dochtertje zo graag een broertje of zusje zou geven. En wat een moedig besluit om geen hulp te zoeken... Ik zou het niet kunnen om me er bij neer te leggen. Zeker als er nog opties zijn... Hoop echt dat het jullie nog gegund is! Miamamma fijn dat jullie op 1 lijn zitten om binnenkort hulp te zoeken. Daar kun je dan al naar uit gaan kijken. Hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn! Hier heftige tijd achter de rug... Alles is/was anders deze ronde. Heb me echt een paar weken slecht gevoeld. Vervolgens had ik afgelopen zaterdag ineens bloedverlies, op 9 dpo al. Terwijl ik altijd 13/14 dpo pas ongesteld word. Snapte er niks van. Paar dagen bloed verloren maar wel minder dan normaal. Vanmorgen getest maar was negatief. Net naar de gyn geweest. Die denkt niet dat ik zwanger ben maar ze kon het niet helemaal uitsluiten. Ook omdat ze m'n slijmvlies niet goed kon meten omdat m'n baarmoeder gekanteld ligt. In m'n rechter eierstok zit het gele lichaam nog, dat achterblijft als het eitje gesprongen is. Mede daarom stelde ze voor dat we een ronde overslaan. Dan heeft m'n lijf tijd om het gele lichaam op te ruimen en tot rust te komen. En als ik me anders blijf voelen (ben vooral moe moe moe) dan moet ik zelf blijven testen de komende dagen. Verwacht er niks van zelf maar het is wel allemaal heel raar... Een maandje rust voelt ergens ook wel goed maar aan de andere kant wil je gewoon doorrrrr. Dubbel dus. Crmzdaa hoe gaat het bij jou?
@bolleke poeh! Heftig allemaal.. Bij mij geen rare dingen hier en daar steekje weekend gevoelige onderbuik..vanaf ovulatie tot nu opgeblazen buik..heb test gedaan van zwanger en kids maar dik negatief maar voelde me niet slecht er door.. Zou ook niet weten of ze te vertrouwen zijn heb ovulatie testen ervan gebruikt van de zomee en die gave valse positieve ovulatie bij mij..ik heb een app op me telefoon voor zwanger worden en ongesteld zijn en die gaf aan dat ik vanaf vandaag kon testen en dat was de enige zwangerschap test dat ik over had dus dacht van waarom niet..verder dokter zij tegen mij om vanaf donderdag te testen want dan is 2weken na de iui.. En ik moet zelf pas rond 9e ongesteld worden.. Dus ik heb GEEN IDEE hoe ik er voor sta.....
Jeetje Bolleke wat heftig! Je had zulke goede hoop deze maand gezien de twee eitjes. Ik hoop dat het toch nog zo mag zijn. Als het niet zo is dan is het wel raar dat je zo vroeg al ongesteld wordt. Had de gyn daar een verklaring voor?
@bolleke als je minder heftig hebt gebloed.. Kan t dan niet innesteling zij geweest? Wat heeft gyn gezegd?
Nee de gyn had niet echt een verklaring... Kan een keer gebeuren zei ze. Als het een innesteling is geweest zou m'n baarmoederslijmvlies nog dik moeten zijn maar dat kon ze dus niet goed zien. Ze achtte de kans klein. Heb nog aangedrongen op een bloedtest maar ze zei dat dat totaal geen zin heeft... Ga donderdag en zaterdag nog testen voor de zekerheid maar ik verwacht er niks van. We hebben besloten om IUI 4 nog te doen en dan langzaamaan het IVF traject in gang te gaan zetten. Zodat we daar meteen mee door kunnen. Ziekenhuis zei toen al dat de kans dat je met IUI 5 of 6 zwanger wordt vrij klein is. Dus dan voelt het ook niet meer goed denk ik... Crmzdaa spannend voor jou... Een witte test zegt niks, het is nog te vroeg. Ik zou misschien donderdag of anders in het weekend weer testen. Ik duim voor je!
Hoe voel je je vandaag? En moet je echt een ronde overslaan of is een advies? Wat dubbel, je wil natuurlijk door om dat doel te bereiken! Vreemd dat nu bij die hogere dosering er zo'n rare cyclus volgt. Heftig ook dat jullie nu al aan IVF moeten denken ivm de slagingskans voor IUI 5 en 6. Meid ik kan me niet voorstellen wat er allemaal door je hoofd spookt qua gedachten en overwegingen, ik denk aan je!
Hey Eiram dankjewel voor je lieve berichtje. Ja ze adviseerde wel echt om deze ronde over te slaan. Omdat dat gele lichaam/de cyste er nog zit, die moet eerst opgeruimd worden... Met al die gekkigheid voelt het ook niet goed om weer hormonen te gaan spuiten... Dus we hebben ons er maar bij neergelegd... Zit niks anders op. En ja ivf lijkt me erg heftig. Maar ook daar komen we wel doorheen. Alles voor een kindje...