Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wwoooe Clarajilla wat spannend... Zou echt heel gaaf zijn! Klinkt wel apart die symptomen... Duim voor je!

Water ik heb juist respect voor jou! Enorm moeilijk om zo'n wens opzij te zetten en te stoppen met een medisch traject. Dat zou ik echt niet kunnen... Wij gaan voorlopig door om onze wens waar te maken...

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja hele aparte symptomen. Vandaag niet meer misselijk geweest. Vooral de jeuk is vervelend. Ook nog is op me rug op plekken waar ik niet bij kan.
    Vandaag ook iedere x als ik ontlasting had kreeg ik daarna menstruatie krampen. Dus ik denk dat ik morgen ongesteld word. Zal morgen ochtend eerst nog temperaturen, daar kan ik al uit halen of testen nog nut heeft of niet

@water, balen dat je test negatief was!

3. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    water wat goed en knap dat je het zo los kan laten en het voor zover een plekje kan geven, toch hoop ik dat het voor jou echt een keer raak mag zijn.

clarajilla wat spannend zeg en wat een vreemde en vage klachten

bolleke wat lekker lijkt me dat even zo zonder hormonen, al zal het misschien ook wel dubbel zijn. En ook echt super van jou om zo door te kunnen gaan voor een 2e en er alles voor over hebt. Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zelf voel ik me al best wel oud.
    Leuk nu hè die Sint tijd?

hier nu nog wat licht afscheiding en gaan we ons maar weer klaar maken voor een nieuwe ronde.
    In ieder geval nu genoeg afleiding met de Sint tijd. Een hyper meisje hier in huis, ze krijgt het zo goed mee allemaal en weet ook steeds meer. Het is zo genieten nu, heerlijk samen liedjes zingen en naar het journaal kijken en alles wat erbij komt.

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Bolleke, als wij zover in het traject zouden zitten dan denk ik dat we ook door zouden gaan hoor! Maar alle onderzoeken waren goed en ik kreeg clomid om m'n cyclus te reguleren maar dat viel na de eerste ronde zo verkeerd dus daar mee gestopt. Ik kreeg de optie om te gaan spuiten om dat daar de bijwerkingen van mee zouden vallen maar toen zijn we er in de vakantie overna gaan denken en kwamen we tot de conclusie dat of we gaan het hele traject door of we laten vanaf hier de natuur z'n gang gaan (Aangezien we beide grond zijn). Vond het zelf een moeilijk en verdrietig besluit maar voor ons gezin het beste.

Clarajilla, wat naar van je temperatuur! Had echt hoop voor je van wegen de vreemde symptomen deze ronde. Succes in januari!

Rietje, dank je wel! Gun jou ook een mooi, lief baby'tje! Ik duim voor je! En wat schattig dat je meisje zo stuitert haha.

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    En Clarajilla nog nieuws?? Moest meteen aan je denken vanochtend... Hoop dat je mooi nieuws hebt!

Water ik vind het juist heel knap dat je het los kunt laten... Moedig besluit hoor! En ik denk dat je een typefout hebt gemaakt, aangezien we beiden grond zijn... Bedoel je gezond? Hoop dat het nog natuurlijk lukt!

Rietje ja leuk he deze tijd! Wij zijn gister ook naar Sinterklaas geweest met ons kleine roetpietje. Zo leuk. En dan die snoet zien als er iets in z'n schoentje zit of als ie een cadeautje krijgt. Smelt!

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @bolleke, lief dat je aan me dacht!
    Nee helaas geen goed nieuws. Had gister getempt en die was laag. Gistermiddag ook ongesteld geworden. Dus nu vanaf morgen tot en met 31-12 moet ik aan de pil.
    Ik zal al die tijd wel mee lezen naar wat minder reageren, want ja er is niks bijzonders bij mij als ik aan de pil ben xD

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ah nee Clarajilla wat ontzettend jammer... Het klonk zo veelbelovend. Knuffel voor jou en succes met de pil de komende tijd...

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Haha sorry! Ja bedoelde gezond 😉

Clarajilla wat naar! Hier ook ongi geworden gister.

9. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Jeetje clarajilla wat een verschrikkelijk bericht weer. Sterkte de komende maand.

water voor jou toch ook niet leuk hoor.

hier dan weer in de volgende ronde, maar blijf maar lichtbruine afscheiding houden, zo vreemd. Verder geen bijzonderheden dan dat ik het alleen mega druk heb. Ach nog 1 dagje werken en dan weekend.

10. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Rietje, bedoel je lichtbruine afscheiding na je menstruatie of voor je menstruatie?

Ik heb het ook een keer na m'n menstruatie gehad. Duurde echt lang! M'n eisprong was toen ook laat. Hopelijk bij jou niet!

11. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Het is inderdaad na mijn menstruatie. Het is merk een beetje van de leg. Hoogst waarschijnlijk een vroege mk op 20 oktober en heb ruim een week gevloeid en 16 dagen daarna weer een menstruatie, met nu nog steeds dagelijks die afscheiding. Dus ja afwachten maar wat mijn lichaam nu gaat doen.

12. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Bah Water jij ook al... Klote! Troostknuffel voor jou.

Rietje wat een rare fratsen van je lijf... Vreemd. Denk inderdaad dat de kans groot is dat er iets gezeten heeft dan... Hoop dat je weer snel in het normale ritme zit.

Wij hebben vandaag een intake gepland bij Nij Geertgen, een privé kliniek bij Boxmeer. Hier willen we waarschijnlijk ivf gaan doen als het nodig is. We kunnen alleen pas 1 februari terecht... Dus voorlopig nog maar even door met IUI.

13. Eiram

Eiram Niet meer actief

Jeetje meiden wat een verhalen allemaal weer en wat ontzettend verdrietig word ik er van als ik het lees!

Rietje wat vervelend dat de vmk zo'n nasleep heeft! Ik hoop dat alles snel weer normaal is en dat je toch nog voor je deadline zwanger bent. Wat een moedige beslissing van je om er een datum aan te verbinden, dat zal heel moeilijk zijn geweest!

Bolleke op de wachtbank weer inmiddels, en IVF in gang gezet. Ook pittig! Ik hoop zo dat het niet nodig is en dat je 1 feb kan afzeggen. Hoe mooi zou een sinterklaascadeautje nu voor jullie zijn. Ik duim weer heel hard!

Clarajilla ik heb bijna geen woorden voor het traject dat jij al hebt doorlopen. En nu aan de pil en op voor IVF ook dat zal dubbel voelen. Ik begreep dat de kansen met IVF wel dubbel zo groot zijn als met IUI. Dus hopelijk een nieuwsjaarszwangerschap voor jou!

Water heel knap hoe je het van je afzet en het zijn gang laat gaan. Petje af voor jou! Maar natuurlijk hoop ik voor jou ook heel erg op dat tweede kindje...

Bij mij gaat alles goed. Ben hier minder actief. Zoals zovelen zeggen wordt de focus meer intern op wat komen gaat. Ook blijf ik het moeilijk vinden om te lezen hoeveel verdriet er hier nog is en dan over mezelf te schrijven. Over een maand ga ik met verlof en me echt voorbereiden op wat komen gaat. Ik blijf stilletjes meelezen, duimen en aan jullie denken!

14. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Hey lieve meiden hoe is het met jullie?

Bolleke wat een beslissing dan ook weer hè om dan voor het volgende traject te gaan. Maar zoals je eerder zelf al zei, zal je doen wat in de mogelijkheden ligt. Top hoor meid, ik wens je alle succes en ik hoop voor je dat IVF niet nodig is.

eiram spannend nog een maandje en dan je verlof!
    En die beslissing was inderdaad niet makkelijk, maar ik wil ook niet koste wat kost voor een 2e gaan.

hier gaat alles z'n gangetje, we zijn weer aan het klussen geslagen en heb even geen idee hoe mijn cyslus nu is, maar heb ook geen zin om ovu testen te gebruiken. Ik heb het best druk en dan vergeet ik dat al snel om te doen, met als gevolg dat ik niet om en nabij dezelfde tijden test.
    Vrijdag al een heerlijke pakjesavond bij mijn ouders gehad, allemaal heerlijk verwend. En de kids, dat zijn nu net stuiterballen :D ik ben blij als het dinsdag is en dat de Sint spullen allemaal weer weg zijn. Maar ach dan komt de kerst er alweer aan.

15. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Eiram dankjewel voor je lieve berichtje! Het is je gegund hoor. Maarre... Ik zie dat je nu helemaal weg bent? Wat jammer... Geniet alvast van je verlof en de rest van je zwangerschap!

Rietje lekker om er even niet/minder mee bezig te zijn. Is denk ik wel goed! Leuk dat jullie al pakjesavond hebben gehad! Wij hebben het gewoon vanavond bij mijn ouders, met mijn zus en haar kindjes. Heel veel zin in!

Hier alles ok. Gisteravond laat terug gekomen van 4 dagen Sicilië. Ben lekker met mijn zus op stap geweest. Het was heerlijk, enorm van genoten! Heb vorige week woensdag startecho gehad en gelukkig was de cyste weg. Ben weer Puregon aan het spuiten, woensdag weer echo. En gesprek met mijn eigen gyn. Ga aankaarten dat ik graag utrogestan wil omdat ik het idee heb dat het bij de innesteling mis gaat. Ben benieuwd wat hij zegt.

En het voelt inderdaad dubbel dat we de intake voor ivf al hebben staan. Hoop natuurlijk ook dat het niet nodig is, maar aangezien we een tijdje moeten wachten ben ik blij dat ik gebeld heb.

Hoe is het met de rest?

Fijne pakjesavond iedereen die het nog gaat vieren!

16. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Bol wat lekker om er even tussen uit te zijn geweest, doet een mens altijd goed. Spannend weer een nieuwe ronde, ik hoop dat je gyn je begrijpt en mee wilt werken. Succes weer deze ronde.

hier snap ik helemaal niets meer van mijn lijf, vandaag weer ongesteld geworden. Er zit weer maar 2 weken tussen, dus misschien toch maar even naar de huisarts om dit te bespreken. Vandaag weer wat stolseltjes verloren, dus ik ben bang dat niet alles weg is.

Voor de rest gister nog een keer pakjesavond, schoonouders hadden ook nog wat voor onze meid. Die kan voorlopig weer even voort met alles. Wij hadden nog 1 groot cadeau voor haar een "nieuwe" 2e hands fiets, wat een ontzettend leuke reactie gaf ze, ze is helemaal in de wolken. Maar wat wordt ze ineens groot zeg, gewoon al een 20 inch fiets :)

17. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Rietje wat raar en vervelend dat je lijf zo van slag is... Zou zeker even aan de bel trekken, dit is wel heel irritant... En wat leuk, nog een keer pakjes! Tof die fiets voor je meisje!

Hier vandaag een goed gesprek gehad met mijn gyn. Is echt een fijne man. Ik krijg deze ronde medicijnen om de tweede helft van de cyclus te ondersteunen, utrogestan-achtig. Omdat ik denk dat het bij de innesteling mis gaat. Hopen dat het helpt... Verder een aantal eitjes gezien op de echo maar nog vrij klein. Vrijdag weer terug.

18. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden wat is het hier rustig... We zijn tot ver op de tweede pagina gezakt. Kan niet he... ;)?!

Hier gister weer IUI gehad, poging 4. Het ging allemaal goed, ik had sowieso 2 eitjes en misschien zelfs 3. Nu de eerste ronde met Duphaston; progesteron om de innesteling te ondersteunen. Heb vanmorgen het eerste pilletje geslikt.

En de Pregnyl hakt er weer in zeg, ben niet vooruit te branden... ;) Dat is ook een bijwerking van de Duphaston dus dubbel pittig nu... Gelukkig (nog) niet misselijk of zo. Maar vind het lastig om de energie op te brengen voor mijn werk op dit moment...

Hoop zo op een mooi kerstcadeautje!

Hoe is het met iedereen?

19. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja heel rustig hier! Natuurlijk ook weer drukke maand.

Oh spannend, hopelijk is de iui gelukt. Wel vervelend dat je zoveel last van de pregnyl Enzo hebt!

Ik heb net de eerst pil strip op en ben begonnen aan de 2de. Had een paar dagen lang een doorbraak bloeding, maar volgens mij vanaf vandaag niet echt meer! ( gelukkig). Ik vind het zo lang duren voor het 28 december is.. Dan mag ik de eerste spuit zetten en 31 december de laatste pil slikken!

20. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Inderdaad erg rustig.

bol spannende tijd weer voor je, wel goed in ieder geval 2 eitjes. Nu maar hopen op een mooi kerstcadeautje! Vervelend dat je zo veel last hebt van de pregnyl.

clarajilla vervelend dat je een doorbraakbloeding had, maar het lijkt me ook wel weer vreemd om aan de pil te moeten. En ja dan duurt het alleen nog maar, ik hoop voor je dat het snel de 28ste is en je kan gaan starten.

hier ben ik al sinds vorige week woensdag ziek, flink de griep te pakken. Gisteren bij de huisarts geweest ivm vele klachten. Ik heb een bovenste luchtweginfectie en 2 ontstoken ogen, dus nu antibiotica en oogzalf :(
    Meteen even mijn rare cyclus aangekaart en ik ben meteen doorverwezen naar de gyn en ik kan volgende week vrijdag al terecht. Ik vind het wel spannend hoor, want wat kan en gaat er nog meer gebeuren? En had ik niet eerder aan de bel moeten trekken? Allemaal vragen die nu bij me opkomen, maar ook van misschien nu wel weer kansen op een 2e!

Deel Deze Pagina