Al meer dan een jaar proberen zwanger te raken (van 1e, 2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door froukjesmem, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Rietje dank je wel. En jij ook een fijne 2017!!!
    Wel echt super super balen dat er weer rood in de maand is :( en helemaal die buikpijn.

Anoniem bedankt ben ook voorzichtig blij 11 januari een echo.
    En wat vervelend voor jou al die klachten wel fijn dat je minder uren kan werken gelukkig. En dat je man en zoon je ook bijstaan ;)

2. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden! De beste wensen nog allemaal, dat 2017 voor ons allemaal een geweldig jaar mag worden!

Petitcherry gefeliciteerd! Wat gaaf hey, tijdens een pauze ineens zwanger. Fijn dat een verder medisch traject jullie bespaard blijft. Ik duim voor een mooie echo over een week!

Anoniem jee meis 25 weken alweer... Gaat hard! Vervelend dat je wat minder mobiel bent... Gelukkig 2 lieve mannen die je helpen. Wat leuk ook dat het een verrassing is wat het wordt! Wij wisten het ook niet, vond die verrassing zo leuk! Rustig aan meis!

Hummeltje en jij bent al bijna klaar voor de bevalling! Spannend... Leuk om weer eens van je te horen!

Rietje wat balen weer ongesteld... Heel goed dat je er zo ontspannen in staat. Succes ermee meis!

Clarajilla voor jou gaat het ivf circus nu echt beginnen he... Spannend! Hoe gaat het met je?

Hier alles ok. Vrijdag hebben we weer IUI, deze keer met 3 eitjes... Spannend en dus wel een extra kansje... M'n verstand zegt dat de kans heel klein is dat het met IUI nog lukt. M'n gevoel zegt 'wie weet...'. We zullen zien.

3. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @petitcherry, gefeliciteerd!

@anoniem, wat gaat het snel! Wel vervelend dat je je lichamelijk niet helemaal goed voelt.

@bolleke, je klopt. Ben nu al bijna 10 dagen aan het spuiten en 9 januari komt dan de gobal f erbij. Tot nu toe geen echte bijwerkingen. Alleen wat snel emotioneel en had snel hoofdpijn naar denk dat dat kwam omdat ik nu ziek ben en mijn hoofd helemaal vol zit..
    Dus tot nu toe valt het me erg mee! Kan niet wachten tot 16 januari

4. CVG

CVG Actief lid

1 mrt 2012
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames!
    Ten eerste allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst met hopelijk een mooie zwangerschap voor iedereen!

Wij hebben vanochtend de 1e echo gehad en we zagen een kloppend hartje! Kindje zat op een mooie plek in de baarmoeder dus we durven nu voorzichtig te hopen dat het dit keer goed gaat. Volgende week weer een echo en gelijk afspraak met de gynaecloloog zodat deze gelijk uitgebreide echo's bij me kan doen.

5. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey Clarajilla spannend allemaal... Ben je tot nu toe Decapeptyl aan het spuiten dan? Is dat een beetje te doen? En dan de Gonal-f om te stimuleren? Hoeveel Gonal spuit je? En dan binnenkort de eerste echo om te kijken hoeveel er groeit? Is dat de 16e dan? Spannend hoor... Hoop dat het allemaal meevalt met de bijwerkingen en dat het goed aanslaat. Succes ermee!

Fijn CVG dat je een goede echo hebt gehad!

6. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    bolleke spannend zeg morgen en dan met 3 eitjes! Lastig hè nu die gevoelens. Het zal helaas weer afwachten worden.

clarajilla ook voor jou spannend nu zeg nu het echt begonnen is!

cvg fijn een goede echo

hier al weer een drukke werkweek achter de rug door zieken en collega's die vrij zijn en dan moet ik morgen ook nog extra werken ivm ziekte.
    Ml heeft van de week zijn onderzoek gehad en volgende week krijgen we de uitslag, alleen moet ik de afspraak verzetten, we hebben verkeerd gekeken en ml heeft dan middagdienst en kan er dan niet bij zijn. Wat een nadeel is dat ik in het systeem kan kijken voor de uitslag en dat heb ik dan ook gedaan en helaas is de uitslag van ml niet goed :( Ik ben dan ook benieuwd wat de gyn zal gaan zeggen. Maar goed eerst maar eens deze week verder door, zaterdag een feestje ivm ons 12,5 jarig huwelijk waarvoor we zelf een high tea organiseren, zondag ochtend heerlijk wandelen en dan maandag weer werken tot donderdag. Ik denk dat ik blij ben als het volgende week vrijdag is.

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @cvg, oh wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@bolleke, ja ben nu vanaf 28 december decepeptyl aan het spuiten om kunstmatig in de overgang te komen, straks komt daar dus gonal f bij om de follikels te laten groeien ik moet dan 125eh spuiten.
    Ja klopt de 16e heb ik een follikelmeting, ben echt benieuwd hoeveel eitjes er groeien en wanneer de punctie zal zijn. Hopelijk groeit alles net zo snel als met de iui's :)

En wat spannend dat je 3 eitjes hebt! Toch meer kans maar snap we dat je niet meer in iui geloofd. Had ik ook niet meer op een gegeven moment.

@rietje, oh wat vervelend dat de uitslag niet goed was.. Aan de ene kant wel fijn dat je kan zien, maar aan de andere kant ook weer niet. Maar nu is het misschien niet zo'n schock als je daar zit, je hebt je al wat kunnen voorbereiden.

8. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wauw Bolleke, 3 eitjes! Spannend hoor! Heb je deze cyclus meer hormonen gespoten? En ja toch ook weer een beetje hoop extra nu, terwijl je in je achterhoofd al met IVF bezig bent....hoop en vrees, je wordt continu heen en weer geslingerd. Hopelijk is het een bijzondere maand nu!! Je man heeft altijd een goede productie he?
    Ja ruim 25 weken alweer...tijd gaat nu ineens wel snel. Volgende week kamertje behangen en sausen. Heb alle babyspullen van boven gehaald en de commode weer ingepakt. Bijzonder en dankbaar dat we dat weer mogen doen. Wat ons betreft komt het babytje nu al, maar het moet nog lekker even groeien en sterk worden.
    Kun je het leeftijdsverschil een beetje loslaten nu? Wij hadden het ook aanvankelijk anders willen zien wat dat betreft, maar echt....nu is het zo bijzonder dat onze zoon het zo bewust meemaakt. Dat is echt genieten hoor!!! Dikke knuffel en veel succes deze wachtweken.

Clarajilla, spannend meid. Jouw eerste IVF! Ik hoop voor jou ook een succesvolle behandeling. Zie je tegen de punctie op? Hopelijk veel mooie eitjes straks!!

Rietje, bah balen dat je zelf al een tegenvallende uitslag gelezen hebt.....Hopelijk is de volgende uitslag wel goed, of was het zo schokkend?

Mijn lichamelijke klachten zijn ff vervelend, maar weegt niet op tegen de blijdschap en trots hoor!! Want dat zijn wij nog steeds heel erg. En ik blijf hopen voor jullie!

9. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden.

Rietje poeh das ff schrikken als je die uitslag ziet... Was het heel slecht? Maar even afwachten wat ze volgende week zeggen... Veel plezier dit weekend met de high tea en zo. Leuk zeg!

Clarajilla poeh spannend hey... Hoeveel spoot je met IUI? 75? Ik 108. Ben steeds bang dat ik lastig te stimuleren ben omdat ik nu al best veel spuit... Maar ja we zullen zien. Succes, hopelijk weinig bijwerkingen en dat het maar snel de 16e is...

Anoniem dankjewel voor je lieve berichtje. Ik heb hetzelfde gespoten als de vorige 2 keren dus gek dat het nu als een malle reageert... Maar goed. Het ging weer prima, de zaadopbrengst en beweeglijkheid was minder dan normaal maar evengoed prima zeiden ze. Nu weer afwachten...

Wat mooi hey met de babykamer bezig. Super bijzonder. Fijn te horen dat je zo geniet en dankbaar bent. En wat je zegt, qua leeftijdsverschil heb je een plaatje in je hoofd en dat moeten we loslaten. We hadden het graag anders gezien. Maar als het ooit nog lukt... denk ik dat het niks meer uitmaakt en we allang dolgelukkig zullen zijn dat er een kleintje bijkomt. Zeker bijzonder als de oudste het allemaal zo bewust meemaakt! Je zoontje is rond de 4 toch?

Geniet ervan meis met hopelijk weinig lichamelijke klachten!

10. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Hey meiden, na lange tijd ben ik weer op deze site een kijkje wezen nemen. Ik had gehoopt dat afstand nemen van de grote wens (lees stress, forceren etc) zou helpen. Tevergeefs... alles zat wat dieper dan verwacht, maar voel me steeds beter!

Een aantal meiden zullen me misschien nog wel van de NOD lijsten herkennen. Ikzelf heb daar nu geen behoefte meer aan na zoveel teleurstellingen te hebben gehad. Vandaar dat ik jullie wil vergezellen. :)

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @anoniem, nee zie eigenlijk niet tegen de punctie op, zit alleen nog maar met me hoofd bij hoeveel eitjes het zullen zijn en of ze wel bevrucht zullen worden. De puctie komt daar dan maar wat bij xD

@bolleke, ja met de iui spoot ik 75eh menopur en straks 125eh gonal f. Dus heb ook geen idee wat gonal precies doet. Met menopur wist ik nu wel hoe me lichaam erop reageerde

@zolta, welkom. Ik herken je nog wel van de nod topics!

12. CVG

CVG Actief lid

1 mrt 2012
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Bolleke en anoniem2 hoe oud zijn jullie kindjes?
    Wij hadden inderdaad ook een ander idee wat leeftijdsverschil betreft, aangezien we nu 2 jaar bezig zijn geweest zit er nogal een verschil tussen. Mijn zoontje wordt 4 deze maand. Ik bekijk het nu wel van de leuke kant want hij vind het geweldig om voor een baby te zorgen

13. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Welkom Zolta. Geloof niet dat ik je ken... Hoe lang ben je al bezig? Nog niet de stap naar de gyn gezet? Eerste kindje?

Clarajilla dat lijkt me inderdaad ook het spannendst bij ivf... Duim voor je! Welke verdoving geven ze bij de punctie? Volgens mij ga je in het buitenland zelfs onder narcose...

CVG ons zoontje wordt morgen 3. Feest dus! Hij wordt al zo groot...

Hier ging de IUI gister goed. Mega ovulatiepijn gehad gister, heb met een kruikje op de bank gezeten. Nu weer afwachten....

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik krijg alleen pijnstilling via het infuus ( morfine), heb geen idee hoeveel ik daar dan van ga voelen!

Oh spannend! Ja zal je best gevoeld hebben ee moesten er natuurlijk ook 3 springen!

15. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Wij zijn bewust rond de 2 jaar bezig en ruim 3 jaar zonder voorbehoedsmiddelen.

In december zijn we door de huisarts direct doorgestuurd naar de gyn. Daar hebben we gelijk vragenlijsten ingevuld, eerste echo van m'n eierstokken gemaakt, bloed geprikt en zaadonderzoek. De uitslag hebben we afgewacht en was na een paar vleesbomen en een achtergebleven "bloedpropje" na goed. Ik heb gisteren een HSG gehad. De gyn zei dat alles er netjes uitzag. Wel heb ik een deukje (hartvormige) in m'n baarmoeder, maar daar kan ik gewoon zwanger mee worden.

Over een paar weken moeten we terugkomen. Geen idee wat er dan gebeurd, maar verwacht dat we het eerst weer even zelf mogen proberen. Het zal ons eerste kindje zijn. :)

Hoe hebben jullie de HSG ervaren?

16. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mmm ok Clarajilla ben benieuwd hoe je de punctie gaat ervaren... En ja, 3 eitjes. Pffff. Heb altijd ovulatiepijn maar met meer dan 1 is het toch een heel stuk erger...

Zolta ook al een behoorlijke tijd bezig, vervelend zeg... Wij zijn na een jaar de eerste onderzoeken in gegaan en toen inderdaad voor een half jaar weer naar huis gestuurd toen alles goed leek. Maar heb toen nog geen HSG gehad, dat was pas een half jaar later. En jullie zijn al langer bezig dus kan best dat ze jullie wel gaan helpen en willen starten met IUI.

Na alle horrorverhalen vond ik de HSG meevallen. Toen ik het niet meer leuk vond was het al klaar. Maar ik had ook geen verstoppingen, kan me voorstellen dat het wel erg pijnlijk wordt als ze flink kracht moeten zetten om het open te krijgen. Dus mij viel het mee...

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat er toch een aantal zwanger zijn.
    Dat geeft de mens weer hoop, om er mee door te gaan.

Die NOD lijst ben ik op een gegeven moment ook mee gestopt, het leek wel of iedereen zwanger werd behalve ik, of het ging mis.
    Raar als ik er aan terug denk, het lijkt voor mij al zo lang geleden, en jullie zitten er nog midden in.
    Wou dat ik het met woorden wat makkelijker kon maken, maar uit ervaring weet ik ook dat dat niets helpt.
    Wat kan een lichaam dan complex in elkaar zitten.
    Ik zag wel dat er bij sommige vervolg trajecten ingezet worden. Ik hoop van harte dat dit dan eindelijk gaat resulteren in een mooie zwangerschap, en jullie kunnen genieten en al deze ellende achter jullie kunnen laten.
    Want uit ervaring kan ik wel vertellen dat als de zwangerschap er eenmaal is en het gaat goed, je deze ellende ook snel een plaatsje kan geven dat was in ieder geval bij mij zo.

18. rietje

rietje Actief lid

12 jun 2010
    430
    13
    18
    Noord-Holland
    Zo meiden weer even een reactie van mij.
    De high tea was afgelopen zaterdag zeer geslaagd, het was dan ook erg gezellig en zijn we goed verwend :D
    De uitslag van ml was dat er maar 10 miljoen zaadjes aanwezig zijn, ben benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen. Ml kan helaas niet mee, maar anders moest ik nog 3 weken wachten en daar had ik nou even geen zin in. Zelf bloed laten prikken op de hormonen en voor zover ik kon zien was dat wel goed, dus afwachten wat hij van mij gaat zeggen. Morgenmiddag weet ik meer en laat ik het uiteraard weten.
    Ik moet wel zeggen, de grens die ik had gesteld van het stoppen zet ik even opzij, omdat ik nu misschien toch wel door wil gaan.

Zolta
    welkom

Bolleke
    spannend allemaal weer hoor nu.

CVG
    dat leeftijdsverschil had ik ook zo graag anders gewild, onze dochter was 3,5 dat we voor de 2e gingen en inmiddels wordt ze in juni alweer 6. Hoe is het verder met je?

clarajilla hoe voel je je nu? Nog een klein weekje en dan weet jij ook meer van het hoe en wat.

19. CVG

CVG Actief lid

1 mrt 2012
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Rietje: wat jammer dat dat leetijdsverschil zo oploopt he:(.
    Hopen dat er voor jullie snel meer duidelijk is.
    Ik voel me eigenlijk hartstikke goed maar zooooo angstig dat dit niet goed blijft gaan. Heb morgen weer een afspraak bij de verloskundige en de gynaecoloog waar ik gelijk goed in de gaten gehouden wordt omdat ze vorig jaar met 10 weken bij een echo erachter kwamen dat mijn kindje vocht om zich had. Dit kon toen erger worden of wegtrekken, helaas gebeurde het laatste en is het kindje met 12,5 week gestopt met leven. Op zich dus erg fijn dat ze me in de gaten houden, maar het is allemaal echt erg spannend! Ik weet dat ik blij mag zijn dat ik zwanger ben maar de onzekerheid is echt heel naar.

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @rietje, fijn dat het leuk en gezellig was!
    En 10 miljoen valt op zich toch nog wel mee? Zo heel erg slecht is het niet. Is ook weet niet het aller beste naar ook niet heel slecht.
    Wij hadden de hoogste met iui 35 miljoen en laagste 2 miljoen. En die 2 miljoen was ook nog goed volgens het ziekenhuis. Ze zeiden dat gemiddelde tussen de 10 en 20 miljoen in zat.
    Ook zeiden ze dat mijn vriend zijn zaad boven gemiddeld was!
    Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt!

En ja maandag de echo! Ben nu 3 dagen aan het spuiten voor de follikels. Heb snel hoofdpijn naar verder nergens last van tot nu toe!

@cvg, snap je angst wel. Gelukkig houden ze het goed in de gaten!

Deel Deze Pagina