Oeh spannend met ze 4en volgende week nod! Wanneer is jullie nod? Mijne is 30 januari en wil pas 29 of 30ste pas gaan testen! Ik heb de ziekte van crohn ( chronische darm ontstekingen) het is nu gelukkig al wel 3 jaar rustig en onder controle met medicatie. En ik hoop ook dat dat even zo blijft anders mag ik niet meer zwanger worden tot het weer een jaar rustig is! Het enige waar ik vaak last van heb zijn darm krampen tijdens me menstruatie, veel lucht in de darmen, bepaald eten waar ik diarree van krijg en periodes dat ik moe naar bed ga en moe op sta ( ookal slaap ik 12 uren)
Ik hoop ook op mooie resultaten volgende week. Al hou ik voor mezelf wel ernstig rekening dat alle symptomen ook door de medicatie kan komen. Ik heb alles al een keer gevoeld, met en zonder medicatie. Rondes dat ik zwanger was voelde ik tot de positieve test vrij weinig haha! Nu alleen nog zere tepels/borsten. En af en toe hoofdpijn...ik moet testen uiterljk donderdag ivm stoppen of doorgaan met de utro.
Ja ik duim ook voor iig een paar mooie positieve testen. Als je zwanger bent dan moet je toch doorgaan met de utro Eiram? Ja hier ook al wel vaker allerlei symptomen gehad, dus daarom weet ik dat t niet perse iets hoeft te betekenen . Maar toch heb je iedere maand stiekem wel wat hoop! Lastig lijkt me dat crohn, maar fijn dat t goed onder controle is clarajilla. Kan dat nog invloed hebben op t zwanger worden? Mijn nod is de 29 of 30. Cyclus wisselt nog wel tussen 25 en 26 dagen. Ik wil sowieso wachten tot donderdag of vrijdag. We krijgen vrijdag vrienden over de vloer die blijven slapen dus zaterdagochtend testen lijkt me niks haha. Onze dochter slaapt nog. We zijn super verwend met haar. Ze kan echt lang uitslapen en is echt een avond mens dus ze ligt er meestal ook pas tussen 20.en 20.30 in. We eten ook pas om 18.45-19 ivm werk.
Zoooo annekruiter jullie zijn echt verwend zeg met zo'n slaapkoje heerlijk zeg. Mijn knul riep vanmorgen om 7 uur hahaha nu had ik het geluk dat papa er uit ging en ik op dit moment nog op bed lig . Morgen mijn beurt om er vroeg uit te gaan. @ clara. Indd gelukkig dat je ziekte onder controle is maar ook ik vroeg me af zolang het zo blijf heeft het dan geen invloed? Vooralsnog gaat ik ervan uit dat mijn nod 7 feb is, maar dan moet ik morgen / overmorgen wel een knaller hebben. Ook wij krijgen vrienden over de vloer, de 5de dus ik zal die ochtend testen. Dan weet ik of ik een wijntje mee kan drinken. Gelukkig zijn hun van alles op de hoogte dus mocht het positief zijn zullen zij ook zeker de eerste zijn die het weten.
@ Anneke oh lekker dat ze zo lang blijft slapen! Zolang het rustig is, heeft het geen invloed op zwanger worden. Als de ontstekingen er wel zouden zijn, concentreert je lichaam meer op herstel dan op zwanger kunnen worden. Als je zwanger word en het is rustig dan blijft het vaak ook rustig, als je zwanger word met de ontstekingen dan hou je dat ook de hele zwangerschap en heeft het nog meer invloed op het ongeboren kind Als ik zwanger zou worden, dan kom ik ook onder strenge controle bij de gyneacoloog. Er blijven altijd risico's zoals te laag geboortegewicht, te klein, vroeg geboorte en nog wat dingen. Vanmorgen was mijn temperatuur weer mooi hoog na een dip van 2 dagen (op 5/6dpo) gister was die 36.42 en vandaag weer 36.85! Vind het een spannend kaartje haha, ook omdat die echt totaal anders is dan alle andere maanden!
Ja dat is juist goed! Temperatuur ga na de eisprong omhoog. Als deze hoog blijft tot na je nod, is dit meestal omdat je zwanger bent. Als je ongesteld moet worden zakt je temperatuur weer. Nu ben ik pas 7dpo en zegt het natuurlijk nog niet zo heel veel. Maar de dip die ik heb gehad op 5/6 dpo kan een innestelingsdip zijn ( hoeft niet) en omdat ik deze dip nog nooit heb ik gehad, geeft het mij toch weer iets meer hoop!
Ohhh oke goh interessant eigenlijk. Heb me er nog nooit echt in verdiept wel een keer geprobeerd maar toen dacht ik volgens mij heb ik de discipline niet om dat constant te doen. Gebruik jij ook ovulatie testen naast het tempen?
Ja ik gebruik ernaast ook ovulatietesten, vind het wel Fijn om te zien wanneer ik me ei een beetje kan verwachten. Al is dat de laatste maanden op dezelfde dag! En vind het ook gewoon leuk om toch een x een 2de streep op een test te hebben xD Met temperaturen Is je namelijk alleen wanneer je ei al gesprongen is. En dat bevestigd voor mij dan ook dat de ovulatietest klopte!
Temperaturen Moet je idd alleen doen als je het iedere ochtend op het zelfde tijdstip kan doen en een goede nacht kan maken, anders I t niet betrouwbaar. Ik heb t 3 maanden geprobeerd.. maar ik moet 's nachts altijd plassen dus is t niet betrouwbaar genoeg.
Nou ik heb ook 5-6 maanden getempt en ik zette er niet de wekker voor hoor... Dus de ene dag tempte ik om 6.15u en soms pas om 8.30u. Ik kon evengoed duidelijk zien wanneer mijn ei was geweest. De temp kan iets hoger zijn als je langer slaapt. Ik ben er op advies van de gyn mee gestopt, mijn ei is vrij regelmatig en hij zei dat ik op mijn lijf moet vertrouwen. Clarajilla pittig de ziekte van crohn... Fijn dat het onder controle is en goed dat ze je in de gaten houden. Spannend weekje hoor met al die testers en NODers... Ik duim!
Dan zou het bij mij ook niet echt werken. Regelmatig dat ik ook snachts er uit moet hahaha. Ik hou het dan maar bij de ovulatie testen .
Ik hoef snachts nooit me bed uit! En iedere ochtend gaat me wekken om 5.30 in het begin was het wel wennen maar nu slaap ik ( wanneer ik vrij ben) weer gewoon verder. Vind het ook wel leuk om te zien wat me temp iedere dag is, en dan vooral na eisprong! Het geeft me wat meer rust. Pff vandaag weer een zwangerschap aankondiging op facebook. Van een vroegere goede vriendin van mij.. Ik weet zeker dat zij binnen of rond het half jaar zwanger is geworden... In 3 maanden tijd heb ik al 12 aankondigingen gezien op facebook.. Nu wil ik wel is aan de beurt zijn
Snap ik Clarajilla je hart slaat steeds even over als er een ander zwanger is. Jij wil natuurlijk ook eens aankondigen dat je zwanger bent, het is zo oneerlijk! Ik zit nog in de afwachtmodus. Ik hoop op iets moois en anders vol goede moed naar ronde 11!
Heey meiden Net een test gedaan van zwanger en Kids. Ik voel me al een paar dagen anders en kon t niet meer laten. Vandaag 11 dpo! Zien jullie m ook of word ik gek?
Oooh Anneke ik zie ook iets!! Spannend zeg! Ik zeg morgen weer testen en dan kijken of ie is opgelopen. Ik duim voor je! En Clarajilla heel herkenbaar... Zwangerschapsaankondigingen van anderen komen steeds harder aan, hoe langer het duurt...
Thanks meiden.. en dan kom ik ook nog tussendoor met mijn ego post. Ik begrijp jullie echt heel goed, je gunt t jezelf ook gewoon zo erg! Knuffel
Oooh Anneke! Spannend! Volgens mij zie ik ook wat. En welkom Traum, ik ken je nog van het clubje dat uitgerekend was eind januari 2016 (nu dus ) Ik heb alleen mijn gebruikersnaam laten veranderen. Zit je toevallig ook in de Facebookgroep?
Geeft niet Anneke! Van mensen van hier vind ik het heel anders! Maar ik zie het streepje ook! Vandaag met collega besproken over haar dochter, die is ook al 2 jaar gestopt met de pil maar niet zwanger en hoorde van een andere collega dat zij al 6 jaar bezig is. En ze konden niks bij hun vinden.. Nu weten ze niet dat wij ook al bijna anderhalf jaar bezig zijn. Maar zo heb ik wel een beetje het idee dat ik niet de enige in de omgeving ben. Maar word er ook wel een beetje hopeloos van dat hun nog steeds niet zwanger zijn en behandelingen niet werken