Wie is er net als ik al een hele tijd bezig met zwanger worden en wil hier lekker mee kletsen en haar frustraties uiten? Ik ben nu 2,5 jaar aan het proberen zwanger te worden. Ik heb na 1 jaar proberen een miskraam gehad van 8 weken en nu dus al 1,5 jaar niet meer zwanger geraakt. Bij mij zakt de moed zeker wel eens in mijn schoenen, zeker nu ik mijn ongesteldheid weer voel aankomen. Ook onzekerheden die je wilt delen? Klets lekker mee!
Hey meid, Heel herkenbaar...hier ook al 3 jaar onder de pannen. Ik klets graag mee. Jij nu ook in de week voor NOD... bah de minste week van de maand.
Wat leuk dat je reageert! Het bleef zo stil hier hihi.... Ja dit is inderdaad de vervelendste tijd....helemaal omdat ik voel dat ik ongesteld ga worden en me totaal niet zwanger voel, maar dan toch een super zwakke ronde heb waar ik al super veel testen heb gedaan. Gister moest ik echt even tegen mezelf zeggen, waar ben je mee bezig, zonde dit. Na de zoveelste witte test. Dit heb ik trouwens niet iedere ronde hoor. Heb jij al testen gedaan? Ik zie dat er bij jou al wel behandelingen zijn gestart. Wij moeten nog 9 rondes met clomid (daarna willen ze starten met hormoon spuiten en inseminatie). Dan zijn we op dat moment 3 jaar en 3 maanden bezig. Vind dat best wel lang. Maar het vorige ziekenhuis heeft helemaal niets gedaan waardoor ze hier eerst de clomid een jaar de kans willen geven, lang he? Hoe is het proces bij jou verlopen?
Hey mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben sinds augustus 2013 gestopt met de pil. Na 1 jaar doorverwezen naar de gyn, maar alles was in orde. Toen moesten we het nog een jaar zelf proberen. In augustus 2015 zijn we gestart met IUI met hormonen. Daarvan heb ik nu 3 behandelingen gehad. Ik heb 3 weken terug een kijkoperatie gehad om te kijken of er toch echt niets een zwangerschap in de weg zit. En dat was ook allemaal goed. Nu gaan we nog 3x IUI doen en dan gaan we over op ivf. Inmiddels zijn we 2,5 jaar bezig. Wens hoe komt het dat je clomid krijgt? Ik vind het ook wel lang duren voordat ze dan eindelijk beginnen met inseminaties.
Ja gezellig Arendje...kom erbij Wij gaan bijna gelijk op wat IUI betreft... zoals je kun lezen is bij ons 4 pogingen en de 5e niet doorgegaan. Welke hormonen spuit jij? Wat duurt het bij jullie lang Wens voor er beetje actie werd genomen. Maar misschien is dat omdat jij na een jaar dus wel zwanger bent geraakt?? Is het leuk om onszelf even voor te stellen? Mijn naam is dus Marijke , 37 jaar getrouwd en hebben samen een dochter gekregen juni 2012. Sinds januari 2013 zijn wij rustig begonnen met het proberen zwanger te raken van een tweede wondertje. zijn nu heel wat rondes verder maar het heeft nog niet zo mogen zijn. Vruchtbaarheidsprobleem is wat onverklaarbaar, door diverse onderzoeken, baarmoederfoto, kijkoperatie en MRI-scan hebben ze wel vastgesteld dat ik een halve baarmoeder heb (uterus unicornis ) en maar 1 eileider, maar kan volgens artsen niet het probleem zijn want ik was snel zwanger van onze dochter. Daarom heeft het bij ons ook even geduurd voor we echt de MMM in gingen. Op dit moment proberen wij dus IUI met lichte stimulering (gonal F) (mag niet meer dan 1 ei per keer ivm halve baarmoeder) De eerste 4 pogingen zijn helaas mislukt en 2 x niet doorgegaan...dus mocht het deze maand niet slagen zijn we bij IUI 5.3
Welkom Arendje, gezellig! Ja tjonge jullie zijn best al een tijdje onderweg in het ziekenhuis. Ik vind het eerlijk gezegd ook enorm frustrerend dat ik nog zo lang moet aanmodderen. Ik krijg clomid door mij schommelende cyclus en omdat ik heel veel eiblaasjes had (11) dus vermoeden op PCOS. Ik ben 32, moeder van een dochter van 6 en wij zijn in juli 2013 begonnen nadat mijn baarmoeder bevroren is door overmatige afscheiding. Bij mij leeft dus ook wel de angst dat het misschien daardoor moeilijker gaat, maar ja daar is niets meer aan te doen. Misschien dat ik inderdaad langer zelf moet proberen omdat ik al een dochter heb en een miskraam, dus ze weten dat het wel zou moeten kunnen. Hoe vergaat het jullie allemaal? Hoe gaat dat met hormonen spuiten en zo en hoeveel verschil zit daar dan weer tussen?
Ik ben bijna 26 en m'n man is 30. We zijn nu 2,5 jaar getrouwd en al bijna 8 jaar samen. Wij zijn bezig voor ons 1e kindje. Ben nog nooit zwanger geweest. We lopen inderdaad bijna gelijk op Marijke! Ik spuit gonal-f 75 eh en ovitrelle om de eisprong op te wekken. Wat gebruik jij? Wat ontzettend balen dat de afgelopen IUI poging niet door kon gaan. Hebben jullie nog wel zelf kunnen klussen? Wat vreemd dat je bij de 1e snel zwanger was en dat het nu zo lang duurt. Maar opzich wel fijn dat je weet dat het kan. Oh vandaar Wens. Merk je nu wel verschil met de clomid? Zijn je cyclussen regelmatiger? Ik snap vanuit het ziekenhuis wel dat ze de clomid een kans willen geven maar dan vind ik 9 rondes wel veel. En je bent al zo lang bezig. Ik wist niet dat dat kon, je baarmoeder bevriezen. Heb je verder nog onderzoeken gehad zoals een echo of kijkoperatie? Om te kijken of alles er goed uit ziet in de baarmoeder. Wat betreft de hormonen is dat bij elk ziekenhuis anders. Sommige doen eerst 3 IUI zonder hormonen en dan 3x met hormonen. Bij mijn ziekenhuis doen ze gelijk met hormonen zodat ze het beter kunnen sturen en je toch iets meer kans maakt. Sommige moeten op de dag 3 van de cyclus beginnen, maar ik moet altijd op dag 5 beginnen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik spuit dan meestal om 18u elke dag. En dan heb ik op dag 9 of 10 de eerste echo. Dan kijken ze hoeveel follikels er groeien en zeggen ze of ik nog door moet gaan met prikken of dat ik al voor IUI mag. Soms wordt de dosering iets aangepast. 36 uur voor de IUI moet ik ovitrelle spuiten. Dit wekt de eisprong op zodat het goed getimed is met de IUI. Van het spuiten zelf heb ik niet zoveel last. Ik ben ook niet bang voor naalden. Ik heb wel last van bijwerkingen. Ik krijg bijvoorbeeld nachtmerries van de gonal-f en ik word er heel erg opgeblazen van. En van de ovitrelle krijg ik zwangerschapssymptomen zoals pijnlijke borsten. Soms krijg ik daardoor valse hoop dat het gelukt is.
Jeetje dat klinkt wel heftig die bijwerkingen! Ook dat doen ze dus overal weer anders met de hormonen enzo. Ben benieuwd hoe dat straks bij mij zal zijn. Wel vervelend dat je dan eigenlijk niet meer uit kan gaan van zwangerschapssymptomen omdat dat dan waarschijnlijk van de hormonen komt, lijkt me erg verwarrend. Clomid zorgt ervoor dat ik nu erg op regel ben, ik heb last van opvliegers en een opgezette buik en ik kan soms uit het niets heel erg boos worden. Dat gebeurt alleen thuis. Maar het is wel vervelend. Kijk wist je dat je op een gegeven moment een gezonde baby eraan overhoudt zou ik er alles voor over hebben, maar je weet dat niet zeker he. Dat maakt het zo irritant. Het lijkt me moeilijk als je al zo lang bezig bent, zonder ooit zwanger te zijn geweest. Lijkt me dat je dan toch angstig bent of het wel gaat lukken. Ik had vroeger altijd het voorgevoel dat ik nooit zwanger zou raken. Ik had toen het idee mensen met al een kind waar de tweede niet van lukt is minder erg dan mensen die geen kinderen hebben mogen krijgen. Dat vind ik nu nog steeds hoor. Maar het is wel zo dat het heel erg pijnlijk is als je ziet dat je dochter zo graag een broertje of zusje wilt, dat ze gewoon helemaal instort op school als er foto's worden gemaakt met broertjes of zusjes. Zo verdrietig. Nu is mijn buik vaak opgezet van de clomid en iedere keer vraagt ze of er nu een baby inzit, want nu is mijn buik wel heel dik. Logisch dat ze dat dan denkt, maar het is zo pijnlijk. Je wilt haar dat zo graag geven. Het is ook wel moeilijk hoor dat we 1,5 jaar geleden dachten dat ze grote zus zou worden. Voor eventjes. Het hartje klopte al wel, maar toch helaas verloren met 8 weken. Nu voelt het alsof het daarbij blijft maar ik hoop toch ooit nog verrast te worden.
Ha meiden Wat leuk om wat van jullie te weten. Arende, ik spuit ook Gonal F 50. Fijne prikpen. Geen bijwerkingen, bevalt goed, maar misschien ook omdat ik wat lagere dosis heb? Mijn eisprong wordt opgewekt met Pregnyl...dan vindt ik echt vervelend...is echt venijnige prik... brrrr dat was dan nog t voordeel van de 2 gemiste pogingen...die hoefde ik dus nu niet te zetten. En daar heb ik net als jij met jou ovitrelle erg last van zwangerschapssymptomen. Maar ja het is op t laatst ook zwangerschapshormoon van moeders v moeders. Idd elk ziekenhuis weer anders..ik ga naar MCL leeuwarden. begin met prikken 2e dag. 10e dag echo..vaak 13/14e dag IUI...was dus deze maand te laat... had dag 10 positieve ovulatietest. op dag 11 echo...eiblaasjes van 15 mm, dag 12 eitjes waren al gesprongen. Gelukkig op dag 10 en 11 nog wel even geklust. Weet van sommige ziekenhuizen doen geen echo's en gaan uit vd ovulatietesten. Gebruiken jullie ook ovulatietesten? Ik schrok al Wens...baarmoeder bevriezen.?? ik denk lijkt mij niet echt oke... maar was baarmoedermond...lijkt me nog steeds niet echt heel prettig. Wel fijn dat door de Clomit je wat betere cyclus hebt. Gebruik je dan ook ovulatietesten om te zien dat de eisprong ook komt? krijg je dan ook echo's? Bedenk me...11 eiblaasjes lijkt me niet gewenst? Vervelend van de bijwerkingen...vooral de opgezette buik Snap dat je dochter denkt dat er dan een baby in zit..erg confronterend. Mijn dochter is wat jonger...3,5 vraag nog nergens naar. Maar dus wel al een kloppend hartje...pfff heftig dat het dan toch mis gaat. Laten we hopen dat dit toch ons jaar wordt meiden.
pfff als ik dat van jullie allemaal lees, hoop ik toch stiekem dat het de komende 9 maanden het nog ergens gaat lukken met alleen clomid. Ja bij mijn laatste zwangerschap voelde ik me echt zwanger. Pijnlijke borsten, mega opgezette buik (komt dan door mijn darmen had ik bij mijn eerste ook), elke dag zin in tomatensoep. Toen kwam ik toen ik zeven weken was uit mijn werk en had ik een beetje bruinverlies. Volgende ochtend waren AL mijn symptomen weg, zelfs mijn buik was weer normaal. Dus toen wist ik meteen dat het niet goed zat. Bij een echo bleek de zwangerschap op de goede plek te zitten, zag er mooi uit en het hartje klopte. Nog wel wat langzaam maar dat zou kloppen voor dat moment. Een week later mocht ik dan terug komen op dinsdag, de maandag ben ik het verloren. Het was erg heftig allemaal. Ja die 11 eiblaasjes zijn klein he en bij 12 gaan ze uit van PCOS geloof ik. Doordat je hormonen niet in balans zijn groeit een eitje dan niet altijd volgens mij en springt dan ook niet. Bij mij leek het er dus wel sterk op met ook mijn schommelde cyclus. Deze cyclus zat er 1 van 16mm en 1 van 13 mm. Mijn arts vermoedde dat alleen die van 16 mm wat door zou groeien en dan zou springen. Als je dan zo'n mooie ei klaar ziet staan vraag je je wel af waarom het nou niet lukt he? Best frustie. Ik hoop voor je dat je dan nu door het klussen toch zwanger raakt! Ja op de leeftijd van jouw kleine is het wel fijn dat het nog niet zo leeft. Mijn dochter is ook hoog sensitief dus die is toch vaak met dingen bezig en aan het piekeren dat je denkt meisje toch.... doe nou niet. Maar we hebben sinds kort een pup dus dat helpt wel wat. Ze heeft dan toch een maatje als ze thuis komt. Ik hoop het ook dames! Ik denk dat ik dit weekend ongesteld word ik hoop voor jullie niet. En anders volgen we en steunen we elkaar gewoon hier.
Ow en ja ik gebruik ook ovulatietesten maar ik denk dat ik het volgende ronde ga bekijken of het 'loslaten' hiervan misschien fijn is. Ik heb twee rondes 1 echo gehad om te kijken of er een eitje zat. En een week daarna bloedonderzoek naar progesteron om te kijken of het eitje gesprongen is. Ze hebben bij mij nog nooit een eitje gevolgd met echo's om te kijken of die groter werd en wanneer deze gesprongen is. Dat vind ik wel jammer. En deze komende 9 maanden hoef ik niet meer terug voor echo's, tenzij ik dat zelf op een gegeven moment wil of er wat is.
Ik denk dat ik morgen ongesteld word. Bruinverlies vandaag en mega koppijn pffff. Hoe is het met jullie?
Dat zou echt balen zijn wens! Ik heb vandaag weer de 1e spuit gezet. Dinsdag m'n 1e echo, ben benieuwd.
Oh jakkie Wens!! Klinkt niet erg veel belovend. 😩😩 Heb je wel een test gedaan? 1 dag over tijd?? Hier 11 dpo, in een opwelling test gedaan.. In mijn groep op t NOD forum hadden al diverse meiden positief getest op 9 en 10 dan kan ik t ook niet laten. Maar helaas niks.. Ik weet het kan nog, maar heb al wat krampen, niet veelbelovend dus. AH jij de eerste spuit gezet! Altijd fijne tijd voor de IUI! Dan heb je nog alle hoop!! ☺️😄 Tenminste dat is mijn gevoel er dan bij.
Hoi Dames ook ik kom nog even aansluiten. 3 jaar bezig voor wondertje nummer 3. Wel eerst een BBZ gehad dus helft weg gehaald was kantje boord dat ik niet zelf ook ging. En nu 4 maanden geleden ongeveer een hele vroege miskraam. Nu deze maand op dag 32 maar wel omo witte testen en had clomid 100 afgelopen maand.
Welkom Elly, klinkt heftig zeg! Jij moet net als ik nu eerst nog 'zelf' bezig met clomid? Had je eerst 50 mg? Ben vanochtend ongesteld geworden, gisteravond al even mijn huilmomentje gehad. Moet er altijd even 1 x flink uit. Ik had niet meer getest, vorige week al wel een keer en was omo wit dus wist al dat het niet raak was. Bij de vorige zwangerschap testte ik 6 dagen voor NOD al positief. Ik herken dat helemaal Marijke wat je zegt, ik ben een hele tijd niet meer actief geweest hier omdat ik alles veel te veel in mijn koppie had en het zien van al die positieve testen zorgt er soms bij mij ook voor dat ik meer testdrang heb, zeker deze ronde veel last van gehad. Maar ja... hopelijk volgende ronde weer minder, heb er lang niet altijd last van. Toch duimen dat je nu nog te vroeg bent he? Is alles wat je kan doen. Succes Arendje met de spuiten!! Daarna weer echo's?
Ahhhh nee echt shit Wens.. Je verwachtte het al...maar soms heb je toch hoop tegen beter weten in.. maar idd even lekker huilen dat lucht dan weer wat op. Vergaat mij precies zo hoor de 1e ongesteldsheidsdag. Elly welkom, leuk dat je mee komt kletsen..Meid wat heftig zeg BBZ en dan ook nog kantje boord wat betreft jezelf pfff nu eileider nog over... gelukkig hoeft het geen probleem te zijn...mijn dochter is er ook gekomen met 1 eileider. Arendje hoe is het met jou? Alvast trusten voor straks dames.
Heey meiden Mag ik hier misschien ook mee kletsen. Wij zijn nog net geen 2 jaar bezig (sinds mei 2014). We hebben in oktober 14 een miskraam gehad, leeg vruchtzakje en uiteindelijk curretage wel een prachtige gezonde dochter van april '13, waarbij ik in ronde 1 zwanger was. Ik heb in augustus wat standaard onderzoeken gehad in Nederland..die waren allemaal goed. Ook heb ik een vrij regelmatige cyclus. 10 maart gaan wij naar Gent. Ik kijk er naar uit en hoop dat ze ons daar verfde kunnen helpen. Jullie zijn nog iets langer bezig dan ik en zitten ook al volop in de behandelingen, toch hoop ik hier mee te mogen kletsen! Wens goed dat en het er even uit gooit met zo'n huil moment..kan wel een soort van opluchten hè?!
Hai Anneke, Leuk dat ook jij aansluit. Ook een miskraam, heftig he meis? Waar zit jij nu in je cyclus? Ja Marijke inderdaad shitttt.... shitttzooi . Huilen helpt inderdaad wel even, alles van je afgooien. En dan voelt het ook even of ik de afgelopen 2,5 jaar sinds we proberen ik helemaal niet optimaal heb kunnen genieten van ons leven en dat wat we allemaal samen al hebben omdat die wens zo onbeantwoord blijft. Maar dat gevoel ebt altijd vanzelf ook weer weg hoor en dan verdwijnt het gelukkig weer wat naar de achtergrond. Ook al blijft het wel altijd een dingetje, maar dat herkennen jullie vast wel toch?