Nee ik mag helaas nog geen iui ik moet eerst een half jaar op hormonen alleen. Mijn ei was vandaag met de echo nog niet groot genoeg. Moet vanavond nog een spuit en morgen de spuit om mijn ei te laten springen. Dan klussen en de wachtbank op! Owwww Super balen zeksem.
Helaas eergisteren gaan menstrueren. Het breekt me echt op dit. Voel me echt zo rot iedere keer de eerste 2 weken van mn cyclus . Vanavond weer beginnen met clomid, stom spul. Maar nog erger vind ik dat ik na deze ronde aan de injecties moet en daar zie ik echt tegen op. Ik heb nog steeds moeite met de pregnyl te spuiten. Dikke tranen daarna en een aantal dagen pijnlijke buik.
Oh meid wat vervelend! Ik begrijp je gevoelens helemaal. Ik vond het ook een enorme stap toen ik overging van clomid naar gonal. Is dat ook wat jij bedoelt met de injecties ? Gonal? Ik heb de eerste dag gewoon gehuild voordat de prik werd gezet door mijn man. Zelf kon ik het niet. Zo een raar gevoel.
Pffff had ik net een heel bericht getypt...druk ik op backspace...alles weg. Kreeg trouwens tegenwoordig ook geen notificaties meer... had dus niet door dat er nog werd gekletst...ik dacht al wat is het stil... nou ja maar weer opnieuw toegevoegd aan de abonnementen. Ja is ook zo Wens, eerste nog een paar rondes met hormonen maar geen IUI. Jullie hebben het dus de afgelopen dagen weer gezellig gemaakt. Ach Twink, verdrietig dat die rottige ongesteldheid is weer doorgebroken. pffff dikke knuffel. Maak je geen zorgen over de prikkerij.. vooral als het Gonal F is, dat is een prikpen en is echt goed te doen, dat is echt een kwestie van nog geen 2 minuten. Toen ik een lang weekend naar Parijs was heb ik wel onderweg in de auto en zelfs in de Metro geprikt. haha De pregnyl spuit is idd wat lastiger ik vindt het wat een gedoe, met het overhevelen van de vloeistoffen etc. en t prikt lastig en het inspuiten kan wat stroef gaan.
Hey meiden, Ik hou het even kort. Balen he dat het ons allemaal nog niet zo mee zit. Met mij gaat het heel slecht. Ik had dinsdag de prik gezet om mijn ei te laten springen. We moesten dan dinsdag en woensdag klussen. Donderdag voelde ik me vervelend en een beetje naar en gisteren urine laten onderzoeken, fikse blaasontsteking. Daar ben ik vannacht heel ziek van geworden. Zo'n pijn en zoveel bloed bij het plassen. Ik heb een antibiotica kuur gehad dus dat zal ook vast niet goed zijn voor een eventuele bevruchting. Ik voel me fysiek er even helemaal door heen en dat helpt het mentale ook niet mee. Ik zou echt wel even hierna een maandje rust willen. Maar dat zou mijn partner wel erg jammer vinden. Ik hoop dat ik hier snel van af ben want voel me echt belabberd. Sorry meiden dat moest ik even van mij afschrijven, ik had niet echt de energie om jullie verhalen goed terug te lezen en op iedereen te beantwoorden. Volgende keer weer!
Oh wens, ik snap zo hoe je je voelt! Wat een ellende is dit allemaal en waarom is het zo oneerlijk verdeeld allemaal. Net weer... ik mopperen... vriend boos en met deuren gooien. Ik weet niet hoezo wij denken dat we een kind verdienen als we zo met elkaar omgaan. Ik voel me echt zo down steeds. Veel vervelende gedachtes, dat we het niet verdienen enzo. Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, werd daar natuurlijk ook weer emotioneel van. Ik weet trouwens niet welke injecties ze in dit ziekenhuis gebruiken. Ze zei het zelf zo 'injecties' maar omdat ik eerst clomid wilde hebben we het er verder ook niet over gehad. Gelukkig hoef ik nooit de pregnyl zelf klaar te maken. Doen ze in het ziekenhuis voor me en dan neem ik de spuit in zijn geheel mee en dan 's nachts pas inspuiten. Maar dat spuiten, mja ik vind het nog steeds lastig.
Hey Wens, beterschap meid, wat akelig die blaasontsteking, hopelijk knap je snel op.. Snap dat je dan niet echt zin hebt om hele verhalen te typen... geeft niet. Twink, wat een gelukje heb jij dat het ziekenhuis de pregnyl al voor je klaar maakt... die had ik nog niet eerder gehoord... een kennis van mij ging naar de dokterswacht en liet het doen... ene kant handig andere kant ook niet handig...ik moest soms midden in de nacht die pregnyl prikken. Meiden pffff rottig he...dat je er soms helemaal doorheen zit, waarom lukt het niet...waarom kan het nou niet gewoon net als bij eenieder ander...waarom wordt die meid nou door de pil zwanger en lukt het ons niet... wij maar alles doen aan de gezondheid en een drugsverslaafde wordt zwanger...archhhh helaas moet onze partners het soms even ontgelden...die frustratie, de emoties bij ons zijn zo anders als bij de mannen... hoe lief en meelevend ze ook zijn (en ook de wens hebben) ze voelen/begrijpen gewoon niet hoe dat voelt. Soms wenste ik dat ik er mee om kan gaan zoals mijn man er mee omgaat. Vanochtend heb ik in een opwelling getest 2 dagen voor NOD.... en ach weer witter dan wit...dus heb m'n man later maar geappt, ga maar langs de apotheek...haal de pil maar op...lijkt er op we de IVF molen ingaan! We moeten de moed er maar in houden... wat kunnen we anders doen.
Ha meiden, wat een vervelende dingen maken jullie allemaal mee. Hopelijk allemaal uiteindelijk niet voor niks. Hier door onze verhuizing erg druk. En on top of it...vandaag ongesteld geworden, helaas pindakaas. Fijne koningsdag meiden.
Ja echt he, precies zo voel ik het ook! En nu zit ik in het tweede deel van mijn cyclus en dan ben ik weer enorm blij steeds, dan loop ik rond van, oh wat een mooie bloemen, oh kijk die sterren enzo. Terwijl in de eerste 2 weken ben ik echt niet te genieten en vind ik alles stom en nutteloos en vooral mezelf. Zo vermoeiend. Heb liever de middellijn en dan constant. Wat naar dat je test wit was Marijke . Hopelijk te vroeg getest! Ah joojtje, bij jou ook geen goed nieuws :S. Niet tof! Ik mag morgen voor de IUI. Helemaal zin weer erin . Tot mijn grote verbazing zette ze vandaag de pregnyl spuit in het ziekenhuis omdat dat qua tijd uit kwam, was er toch voor een echo. Nou, volgende keer doe ik het toch maar liever zelf . Dit deed veel meer zeer dan wanneer je het zelf in de hand hebt (en verstand op nul en gevoel uitschakelen).
Er groeide er 2 eitjes, alleen 1 is veel groter dan de ander (2.1 en 1.3 geloof ik). Dus denk niet dat die ene mee gaat springen, maar volgens de biometriste kan die best nog mee doen... Er was ook nog 1 hele mini, maar die mocht niet mee.
Bah wat balen Jootje, niks aan...idd kan der dan ook nog wel bij.. jullie ook alweer in rond 29 Twink!! jullie vandaag IUI..succes!! Laat even weten hoe het ging.
Hallo allemaal, Ik sluit mij ook nog even aan als jullie het goed vinden Jammer genoeg wil het voor ons ook niet helemaal lukken.. In December 2014 begonnen nu al weer in ronde 17 Ben zelf nog nooit zwanger geweest. Mijn man is 33 en ik ben 26. Vorig jaar bij de dokter geweest volgens haar moest ik na een half jaar terug komen. Na dat halfjaar heb ik een baarmoeder echo gehad en ze hebben vloeistof in gespoten om te kijken of het er allemaal ok uit ziet. Volgens de gynacoloog zag het er prima uit, geen rede om verder te onderzoeken. Onlangs weer bij de dokter geweest en weer eens weggestuurd met kom maar weet na een half jaar terug. Ik word hier ook zo moe van... Hoe waren jullie ervaringen qua onderzoeken en verdere stappen nemen in de medische molen. Want bij mij lijkt het een eeuwigheid te duren
Mevrnoa: Welkom hier, vervelend dat het bij jullie ook niet wil lukken! Bij ons ging het vrij snel met onderzoeken maar dat kwam omdat ik endometriose klachten heb en mijn vriend zn zaadkwaliteit niet goed was. Die combinatie maakte dat we vrij snel mochten. Alleen zelf nog wat afgewacht ivm kijkoperatie voor de endo en gewoon eigenlijk niet willen . Het ging wel prima hoor. Geen hele prettige dit keer want het slangetje wilde er ineens niet zo in. De ingang was te nauw ofzo. Nog nooit gehad. Er bleek uiteindelijk iets van een vliesje voor te zitten ofzo. Heel apart! Geen idee hoe die zaadjes dat zelf hadden moeten doen... De eggs zijn nog niet gesprongen. Hopelijk doen ze dat snel en niet net als vorige keer pas na 4 dagen. Het is er 1 of misschien 2 of 3. Ze kon niet zien hoe rijp ze waren die 2 kleintjes maar ze zouden mee kunnen doen. En 13 miljoen zaadjes. Ook wel netjes dus wel tevreden
Ha MevrNoa, welkom, wat naar dat het bij jullie ook niet wil lukken.. Na een dik jaar werden we doorgestuurd door de huisarts naar de gynaecoloog en na de standaard testjes als eisprong controle en zaadonderzoek stuurde hij ons ook weer naar huis met probeer het nog maar een jaar. Dus ja 2 jaar voor verdere de onderzoeken begonnen. Nou is het afwachten weer begonnen Twink, klopt natuurlijk dat de eitjes nog niet zijn gesprongen, je hebt gister de pregnyl geprikt. Dus dat zal morgen zijn. (bij ons is er nooit IUI dag na Pregnyl) maar jij is natuurlijk de pregnyl in de ochtend gezet.. maar schijnbaar houden ze bij jullie kortere tijd er tussen. Doen ze bij een vriendin van mij ook, theorie erachter is, dat de zaadjes al mooi klaarliggen wanneer het ei komt.
Hoi twinkk, Wat vervelend dat slangetje ik heb toen tijdens het vloeistof in brengen dat was toen ook met een slangetje veel pijn gehad!😫 Ik had toen toevallig ook het gevoel dat het wat nauw was! En toevallig dacht ik nog precies het zelfde als jou van hey! Dit zouden die zaadjes tovh nooit op eigen kracht kunnen! Maar jeetje spannende tijden nu voor jullie! De 13 miljoen is in iedergeval zeker een grote pluspunt!
Hoi Missmarijke Ik zie dat je ook in het iui traject zit en gaat beginen met ivf ik hoor graag wat je ervaringen zijn! En natuurlijk ook veel geluk toegwenst voor jou en twinkk. Bij ons duurt het indd super lang al zou ik graag al met iui willen beginnen. Mijn volgende onderzoek zal waarschijnlijk worden gekeken of mijn eileiders wel toegankelijk zijn. Maar het onderzoek voor eisprong controle heb ik nog niet gehad. Is er bij jullie eigelijk iets uit al die tesstjes gekomen?
bleeehhh meiden die weer ongesteld zijn geworden, ik leef met jullie mee. En heb inmiddels zelf zoveel bruinverlies dat ik de mijne ook weer voel aankomen. Gek verhaal hoor van die openingen, dat het kan he. Ik heb me afgelopen week 2 uurtjes zwanger gevoeld. Ik had getest maar ik wist helemaal niet dat ovitrelle zo lang in je systeem bleef. Dus was wel even een teleurstelling, maar mijn eigen stomme fout. Nu op dag 12 na spuiten is het pas mijn systeem uit. Wel fijn want ik test altijd veel te vroeg, dat hoef ik nu dus niet meer te doen want is dan te vroeg helemaal niet betrouwbaar meer door de ovitrelle. Ik heb niet zo zin weer in alles de volgende ronde....misschien wordt het ook tijd dat het zonnetje ons wat opvrolijkt. Ik heb nu echt zo'n bleeeeehh gevoel. Ik duim voor jullie meiden in de nieuwe ronde!
Marijke: Ja ik vind het maar vaag, eerste keer moest er wel 2 dagen tussen zitten de tweede keer niet omdat het ei onverwacht al erg groot was, ze dacht dat ie dan sneller zou springen (wat niet klopte). En nu zat er 24 uur tussen bijna precies. Misschien ivm het weekend. Maar heb het gevoel dat ik niet goed reageer op de pregnyl. Vorige keer heb ik pas 4 dagen erna mn eisprong gehad... Nu inmiddels 2 en een halve dag later maar nog steeds geen eisprong gevoeld. Af en toe wel een wat drukkend gevoel waardoor ik het gevoel heb dat ze er nog zitten. Zo gaat dat meestal namelijk, naar mate ze groot worden krijg ik een drukkend gevoel en dan op een gegeven moment kramp achtig (eisprong) en als dat over is is het weg. Heb dat ook wel aangegeven maar de eerste keer sprong ie juist na anderhalve dag al, juist weer wat te vroeg. Geen hoogte van te krijgen dus :S. Mevrnoa: Vervelend he, al die onderzoeken! Succes met alles wat nog komen gaat, als je vragen hebt, kom maar op . Bij mij hadden ze tijdens de echo's om de cyclus te volgen een cyste gevonden wat endometriose bleek. Was wel heel goed om te weten want die moesten ze ook weg halen omdat die in de weg kon zitten voor de vruchtbaarheid. Verder was de uitslag van mijn vriend niet goed. Maar verder is er niets bijzonders uitgekomen. Wens: Ah ik herken dat gevoel zo! Dat sombere weer helpt inderdaad ook niet mee voor mn stemming :S. en balen zeg dat je waarschijnlijk ongesteld gaat worden