Ik ben ook stil geweest, was er zo klaar mee. Ik geloof er gewoon niet meer in, gisteren weer ongesteld geworden... Twee jaar bezig inmiddels, ik word bijna weer een jaar ouder, pfff... Ik had het me toch zo anders voorgesteld allemaal @Wens, hopelijk helpen die pillen! Wat is de reden dat jullie niet verder gaan dan IUI als ik vragen mag? Ik twijfel zelf ook over hoe ver ik wil gaan. @Jootje, ik snap dat je er tegenop ziet, maar misschien geeft het ook wat rust. Ik maakte me bijvoorbeeld zorgen over de doorgankelijkheid van mijn ene overgebleven eileider, mijn vriend dacht dat zijn zaad niet goed was. Dat is dus allemaal onderzocht en daar ligt het in ieder geval niet aan. Dat zijn dan weer wat zorgen minder. Nu weten we nog steeds de precieze oorzaak niet, maar ja...
Ik denk dat velen er hier doorheen zitten Loenie in ons clubje... Het is hier best rustig op het moment met reacties....Ja ik snap dat je het anders had voorgesteld. Je hoopt toch net als bij anderen dat je snel zo'n positieve test hebt. Eerst fantaseer je daar ook nog lekker over, dat is bij mij inmiddels niet meer. Ik heb een tumor gehad en in die tijd mocht ik zelfs de pil niet slikken door de hormonen, omdat die dan sneller kon terug komen. Inmiddels heeft mijn chirurg okay gegeven, meerdere keren zelfs omdat ik er zo onzeker over bleef. Het is een heel raar gegeven dat je toen zo goed moest opletten en dat je nu vrijwillig iedere avond een spuit met hormonen in je buik zet. Mentaal doet dat meer met me dan ik van te voren dacht. Ik dacht altijd het doel is een kindje en daar doe ik alles voor, maar in de praktijk vind ik dat toch zwaarder. Dus mijn eindstation is IUI omdat met IVF ed er meer hormonen bij komen kijken en dat is voor mij een stap te ver. IUI daar wacht ik nog even mee, want ik ben er mentaal ook nog niet aan toe om de laatste strohalm al toe te passen zeg maar. Daarbij komt ook dat mijn arts heeft gezegd door het vele bruinverlies deze pillen wel eens het verschil kunnen maken. Dat in het verleden het innestelen gewoon niet lukte. Laten we het hopen dat het daaraan ligt. Ik ben nog niet ongesteld maar het rommelt al wel dus ik verwacht het een dezer dagen. Balen Loenie dat je ongesteld bent... even flink balen... en dan weer verder!
Hey lieve meiden, Wens en Loenie.. meiden wat akelig weer die ongesteldheid. Was idd wat rustig, wat Wens ook zeg, ik denk dat iedereen wel er even klaar mee was. Teleurstelling op teleurstelling, het houdt wel es even op. Vorige maand was ik verplicht aan de pil, dacht dat ik het een opgave zou vinden...een verloren kans....maar dat was niet zo, het gaf rust...gewoon ook omdat het gewoon onmogelijk was om zwanger te zijn...klinkt misschien vreemd dat ik dat zo zeg, maar zo ervoer ik dat. Zijn nu echt begonnen aan ons IVF avontuur. 2 weken terug begonnen met decepeptyl en vandaag begonnen met de Gonal F in combinatie met de Decapeptyl. Nu afwachten hoeveel eitjes er gaan komen. Het spuiten gaat op zich prima, zie er soms wat tegenop...vooral de decapeptyl heeft rotnaalden...maar goed..alles voor het goede doel.. hoop echt met het gewenste resultaat.
@Wens, ik kan heel goed begrijpen dan je IUI nog even uitstelt dan. Ik hoop van harte met je mee dat het bruinverlies de oorzaak is van het niet innestelen en dat die pillen je gaan helpen. Wat spannend MissMarijke! Ik duim met je mee, hopelijk is het de eerste keer gelijk raak! Ik heb vorige week een openhartig gesprek gehad met mijn moeder, ik praat er eigenlijk met niemand over, maar iedereen weet wel dat we er mee bezig zijn en dat het niet lukt. Was wel even fijn We hebben het ook gehad over hoe ver ik wil gaan met behandelingen en eigenlijk was mijn conclusie dat ik het niet weet. IUI wil ik zeker doen, IVF weet ik nog niet zeker al neig ik meer naar ja, ICSI is nu echt nog een stap te ver. Ik wil ook eigenlijk niet zo ver vooruit denken, maar toch doe ik dat wel eens. Net zoals ik wel eens nadenk over een kinderloos bestaan. Het blijft moeilijk allemaal.
Succes met dit nieuwe avontuur marijke! Ik lees graag je eerste ervaringen hiermee. Wow, nou ik kwam hier eigenlijk zeggen: sorry voor zo weinig aanwezig zijn enzo. Maar ik zie dat ik niet de enige ben! Heftig allemaal he, dames. Ben er ook echt helemaal klaar mee. Nog even zelfs gedacht, misschien moeten we adopteren, maar ik heb even zoiets van.... ik wil al geen kinderen meer. Ben zelf ook wat waard, ook zonder kind. En deze maatschappij waarin je toch er niet bij hoort zonder kind (zo voel ik dat) die stikt er maar gewoon lekker in. Ik heb eigenlijk geeneens een idee wanneer mn NOD is en kan het ook niet nakijken want mn telefoon waar dat programma op staat is kapot, of nou ja, de oplader zit in een tas die ze op het vliegveld zijn kwijt geraakt.
NEEEUHH meiden we zijn helemaal gezakt naar het tweede tabblad hihihi.. dat mogen we niet laten gebeuren! @Marijke, hoe is het nu met je? Waren er mooie eitjes? Spannend meis! Misschien is er onderhand al een tp geweest? Ben erg benieuwd! @Loenie. Het is ook erg lastig goed dat je even je hart hebt gelucht, ook wel fijn of niet? Laat het lekker op je inwerken en maak de keuze die op dit moment goed voor je voelt. Ik roep nu wel heel stoer ik stop na IUI maar eigenlijk mag ik dat helemaal niet zeggen en mag ik dat pas zeggen als ik het station heb bereikt. Wie weet piep ik dan wel anders. Het is een zwaar proces. Dat kan ik aan ons hier ook echt merken. @Twinkk, zit je nog steeds met hetzelfde gevoel? Of is het ondertussen al wat gezakt? Natuurlijk ben jij ook alles waard! @Hier, in het ziekenhuis willen ze alles monitoren, heel fijn is dat. Maar ze zijn wel wat eigenwijs als ik ze vertel dat mijn eisprong altijd later is, dus moest eigenlijk op dag 10 al komen voor een meting maar dat heb ik weten te rekken naar dag 12. Toen waren mijn twee eitjes nog klein en in twee dagen maar 1.2 gegroeid. Nu was de grootste 16 en de tweede 13. Ik heb er twee vlak bij elkaar in 1 eileider zitten. Ik had twee verschillende artsen bij de echo's en ze hebben me allebei gewaarschuwd dat ik nu kans heb op een meerlingzwangerschap. Nou ladies ik zal jullie eerlijk zeggen, ik kan dan alleen maar denken ach het lukt toch niet. Waarom zou het nu ineens lukken? En als het al zo is hoor je mij echt niet klagen met 2 hoor..... Vrijdag weer voor een echo om te kijken of ze groot genoeg zijn zodat ik ovitrelle kan spuiten. Dat is dag 16, meestal heb ik op dag 18 meer geluk. Dus we zullen zien of het dan niet net wat te vroeg is. Kan maar zo zijn dat ik zondag nog een keer moet. Verder is er voor mij de druk er wel af merk ik. Ik ben op de ziekenhuisbezoeken na met heel veel andere dingen bezig. Dat is wel lekker hoor!
Ik ben ook benieuwd Marijke! @Wens, het was zeker even fijn. Het is niet echt een onderwerp waar je tijdens de koffie even makkelijk over praat, tenminste, wij niet, maar je weet allebei wat er speelt. Mijn ouders gunnen het ons zo erg en mijn zus wordt tussendoor gewoon even zwanger (moet bijna bevallen). Niet dat dat erg is hoor, ik vind het hartstikke leuk, maar het voelt soms wel een beetje oneerlijk. Ik vind het ook best privé, ik zal ook nooit zomaar zeggen van; nou, eisprong is weer geweest, we hebben goed ons best gedaan en nu maar weer wachten. Dat is toch raar haha. Oh, ik zou daar ook echt niet moeilijk over doen met een kans op een meerling zwangerschap. Als er 2 eitjes springen die ronde heb je toch dubbel kans, waar of niet En twee tegelijk, nou, ik zou me een gezegend mens voelen na al die tijd!
@Loenie Daarin zijn we allemaal anders denk ik. Mijn moeder gaat nu met iedere follikel echo mee, omdat ik het ontzettend saai vind om 4 x in een korte periode alleen naar Utrecht te rijden en daar te wachten enz. blehhhh.... En dan hebben we het er gewoon over, eitje groot, nou lekker klussen meid zegt ze dan. Ik zeg dan ja ik denk een paar dagen achter elkaar just in case hihi. Mijn oma vraagt er ook naar, ik praat er gewoon met hun over. Ben een open boek en zo krijg ik de steun die ik nodig heb. Maar wel goed, dat jij niet zo bent, je het nu wel een keer hebt gedaan. Vind ik wel knap als je normaal je daar niet zo fijn bij voelt. Ik had nu een ei van 21 mm en 15,5 mm. Vanavond ovitrelle spuiten. Ja mij hoor je ook niet klagen met een tweeling, maar goed ik ga er gewoon vanuit dat het weer niet lukt zoals altijd... stukje zelfbescherming. En dat het oneerlijk voelt, dat is heel logisch. Het is toch ook oneerlijk? Jij verdient het toch net zo goed? Ik vind het ook rete oneerlijk dat de een met 1 maand al zwanger is bij wijze van en de andere hemel en aarde moet bewegen. Ik hoop dat het snel jouw tijd is.
Dank je Wens! Dat hoop ik voor jou ook! Die zelfbescherming ken ik, ik heb heus nog wel eens stiekem een beetje hoop, maar na zoveel teleurstellingen denk ik vaker; het lukt toch niet. Ik denk dat bijna iedere vrouw dat wel doet na een tijdje. Des te leuker als het dan onverwachts toch een keer raak is.
heej meiden! wens: dat ze dat zeiden in het ziekenhuis! je zou van geluk in je handen wrijven denk ik als je zwanger zou zijn van een 2ling. (hoe pittig dat ook kan zijn!) maar je snapt vast wat ik daar mee bedoel! toch ook wel weer extra spannend nu denk ik zo met die metingen en de hormonen! hopelijk helpt het jullie! Ik duim!! Leonie wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je moeder! toch even fijn om er even goed met iemand over te kunnen praten denk ik Ik zei van de week nog tegen een collega.. dat ik denk dat het ergens goed is voor ons dat we er eventjes over gedaan hebben. Het heeft ons veel verdriet gekost. maar we hebben er zoveel van geleerd. en ik denk dat ik er nu zo anders in sta dan 2 jaar geleden! laat ik het zo zeggen.. anders dan dat ik meteen zwanger zou zijn geweest! wel merk ik het onbezorgde is weg.. en soms kan het me dan allemaal even aanvliegen en vind ik nu al spulletjes voor de baby kopen soms wat te snel gaan voor mijn gevoel. en houden wij ons ook nog even in tot zeker na de 20 weken echo. Terwijl ik een collega heb die nu 13 weken is (vrij snel zwanger was) en de hele kinderkamer al klaar heeft! :O waarvan ik dan merk dat ik denk.. loop niet zo hard van stapel! hihi! zo is iedereen anders! Ik hoop dat jullie het oke vinden als ik af en toe even blijf spieken hier!
Goedemorgen Dames, Eindelijk even tijd om wat te typen. Afgelopen 3 weken (en nog steeds) visite van familie uit Amerika, het is dan gewoon erg druk en dan komt een berichtje typen er vaak niet van. Lezen doe ik wel even snel op de telefoon, maar het typen op de telefoon vindt ik altijd erg vervelend, dat doe ik liever op de computer. Maar goed, @Wens, mooi dat er 2 eitjes waren, dan heb je lig 2 x zoveel kans! Duimen maar weer. @Loenie, fijn dat je je hart hebt kunnen luchten bij je ouders. Ik vindt knap dat je het zo voor je kunt houden. Ik zelf zou daar heel veel moeite mee hebben, denk dat iedereen in mijn omgeving het wel weet en iedereen is heel meelevend, vindt dat heel fijn. Maar wat Wens ook zegt..geen mens gelijk, iedereen moet er mee omgaan wat goed voelt. Even ter info Loenie...je had over IVF was het overwegen waard en ICSI een stap te ver voor je was. Maar IVF en ICSI is het zelfde traject. Alleen het laboratorium gedeelte gaat anders. Dus daar merken jullie niks van. Bij IVF worden zaadcellen bij de eicellen gevoegd in een schaaltje en bij ICSI wordt zaadcel in de eicel geïnjecteerd. Donderdag zijn wij weer voor FM geweest. Dit keer 8 eitjes, dinsdag as hebben we de punctie en donderdag hebben de terugplaatsing. Vindt het nu echt spannend worden. Vandaag de laatste decapeptyl en gonal F prikken gezet en vanavond de Pregnyl!! Morgen de de eerste prikvrije dag in een maand...heeeeeerlijk!!! Ben er wel klaar mee, heb geen buik meer over!
Wauw Lin, alweer bijna 16 weken...wat gaat dat dan ook weer snel. Weet nog dat je vertelde met je maagzuur en je zwanger bleek...leek nog maar een maand geleden...haha.. geniet je nu ook extra van je zwangerschap nu je er zolang op heb moeten wachten? Hoe voel je je verder??
Hey Lin, goed om weer van je te horen. Natuurlijk mag je ons een bezoekje brengen . Ik snap je houding wel hoor. De één gaat er helemaal in op. De ander is gewoon wat voorzichtiger. Ik weet nog wel bij de eerste van mijn broer, toen was mijn schoonzusje 6 weken zwanger en gingen ze het overal al vertellen. Toen dacht ik ook hmmm moet je daar niet even mee wachten. Maar ja iedereen is anders. En aan de andere kant, heb ik het na het verliezen van vlinder ook aan iedereen vertelt. Ik zocht toch ook een stukje steun en begrip na de miskraam. Kan me voorstellen dat je nu veel meer beseft wat voor een geluk het is nu dat het langer heeft geduurd. Ik denk dat ik het ook onwijs zal waarderen. Ook al zou het niet meer zijn als bij mijn dochter en vlinder, doordat ik vlinder verloren ben zal de angst op een miskraam er wel zijn ben ik bang. Maar ach zo ver is het nog niet. Marijke wat fijn dat je even die uitleg geeft... ik wist namelijk niet wat het verschil was. Ow jeetje meid wat klinkt het allemaal spannend en heftig. Ik hoop zo dat het straks allemaal de moeite waard is! Hier een meisje die misschien ziek wordt en bij mezelf ook last van mijn buik...dus ik heb zo geen zin in het verplichte huiswerk... maar ja... we doen ons maar netjes wat ons vertelt is hihi...
Even snel hoor meiden; @MissMarijke, dat weet ik. Maar het is precies die stap in het lab wat ik voor nu een stap te ver vind. Wie weet denk ik daar tegen de tijd anders over, maar het is daar nu nog echt te vroeg voor om daar überhaupt een beslissing over te nemen. Ik heb nog niet eens IUI gehad, dus ik wil er verder ook nog niet teveel over nadenken.
Hoi meiden mag ik misschien meekletsen met jullie? Ik ben sinds 2012 met de pil gestopt en zit ook middenin het medische traject. We hebben wel een jaar geen behandelingen gedaan toen we gingen trouwen en eind vorig jaar 6 maanden pauze omdat t vooral mij allemaal teveel werd. Nu zijn we bezig met IUI. De derde poging is helaas afgebroken omdat we op vakantie gingen en we de inseminatie nét niet gingen redden (over frustrerend gesproken lekker 1,5 week spuiten voor niks). En nu wordt ik dus maar niet ongesteld. Morgen ziekenhuis maar eens bellen. Ben er zooooo klaar mee af en toe. Maar dat gevoel kennen meerdere mensen denk ik😉
Hoi dames, Ik wil jullie even een hart onder de riem steken... Blijven hopen, niet opgeven, het komt goed!!!! Jammer genoeg weet je nooit wanneer, maar het komt goed! Zelf hebben we sinds 2012 een kinderwens, na heel veel behandelingen (zie handtekening) een miskraam in januari dit jaar. Nu bijna 16 weken zwanger... Ik durfde er niet op hopen en elke dag dacht ik van 'hmm, het zal nu wel misgaan, het is ons toch niet gegund' maar voorlopig gaat alles nog goed. Ik heb ook zoooooveel verdriet gehad, neerslachtig geweest, gehuild,... alles bij elkaar, maar nu blijkt het het wachten waard! Hopelijk hebben jullie ook heel snel goed nieuws! x
MissMarijke, vandaag de punctie toch? En dan bijna de terugplaatsing. Wat spannend meid, ik ga heel hard voor je duimen!
Ik duim mee voor Marijke. Laat je weten hoe het was? Oh en wat mooi Jij dat het nu goed gaat! Ondanks de negatieve gedachten . Ik krijg vaak te horen van mensen dat door negatief te doen ik het soort van, over mezelf afroep, zeg maar. En daar word ik alleen maar negatiever van Vandaag weer IUI gehad, poging 4. Voelde er weer vanalles uitlopen.... maar het ging wel vlot deze keer. We hadden 'maar' 4,7 miljoen zaadjes en 'maar'1 eitje. Normaal hebben we meer en dan lukt het ook niet, dus nu ben ik toch aan het denken van... met minder zal het dan vast niet lukken. Hoewel ik snap dat er maar 1 voor nodig is. Maar toch... gaat vanzelf... En ik heb iets met tweelingen.
Goedemiddag Dames, Vandaag was de punctie...ik vond het super spannend en was super zenuwachtig.. het huilen stond me nader het lachen maar gelukkig is het mij echt meegevallen. Kreeg verdoving waardoor ik licht en wat draaierig werd (gevoel wanneer je flink diep in het glaasje hebt gekeken), ogen dicht gehouden en gaf verder wel een fijn zweverig gevoel en haalde de scherpe randjes er wat af. Ja de punctie is/was pijnlijk, maar niet zo pijnlijk als ik gedacht had. Vooral aan de rechterkant deed het zeer maar daar waren de meeste eitjes, links amper pijn gevoelt. De gynaecoloog gaf aan 7 eiblaasjes te hebben "geoogst" in het lab bleek het zelfs 8 te zijn en MET 8 eitjes...dus wij zijn zeer tevreden. Nu duimen dat er goed aantal worden bevrucht.!! Nu op het moment is het goed te doen...heb wel last van mijn buik, flink beurs gevoel als of je echt enorm ongesteld bent.. gelukkig hebben we paracetamol. Dat was even mijn verhaal dames, bedankt voor jullie lieve medeleven xxx