Al meer dan twee jaar bezig met kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wenssinds2013, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Dankje dames. Als ik jullie onderschrift lees zijn jullie al een hele poos bezig ook! :(

Ik werd in m'n oude ziekenhuis niet gehoord en daar was het een beetje kastje muur verhaal en niet klikken met gynaecologen daar. Nu dus overgestapt naar ander ziekenhuis en die ondernemen tenminste wel actie en willen meteen starten met iui oid.. hele opluchting voor mij.. jullie zijn allemaal al bezig zie ik met iui of iets..

2. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Oh en wens zo'n onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk.. dan kan dat ook weer uitgesloten worden, onder het motto baadt het niet.... Ik heb hem in februari gehad, en mijn rechter eileider zat toen wat verstopt, is met extra druk open gegaan maar tot op heden geen succes :( en toch hoor je ook veel succes verhalen) dus proberen waard vind ik persoonlijk..

3. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Ja vind ik ook! Welk ziekenhuis loop jij? Ik mag nog geen iui. Stom na drie jaar nog geen kindje.

4. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik herken dat gevoel wel dat er te weinig tempo achter zit... Is ook een kwestie van verzekering helaas. Ziekenhuizen moeten je eerst alle stappen door laten lopen is dus soms gewoon een geld kwestie. Ik mag ook geen ivf onlangs dat we 4 jaar bezig zijn. Hierna nog 3 IUI pogingen. Hopelijk is t niet nodig

5. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Wow wens, je mag geen iui en ook niet dat onderzoek. Ze doen het daar wel erg rustig aan zeg! Lijkt me erg frustrerend!

Vandaag de IUI gehad. Niet echt mn ei voelen springen, misschien deze avond, toen had ik wat krampen maar misschien waren dat mn darmen XD. Het ging allemaal wel heel goed. BMS was weer helemaal terug, in die paar dagen. Eitjes waren beiden even groot, echt blij mee, allebei 21mm. Volgens haar was de timing perfect. Ze was helemaal tevreden over mn vriend zn score, 6.2 miljoen. Maar is toch vrij laag in verhouding met de scores in het begin. Dat viel me wel best wel tegen. En hij voelde zich wel schuldig, echt zielig. Maar ik kon ook niet doen alsof ik blij was met die uitslag.

6. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wens ik liep in Roosendaal maar ben nu overgestapt naar Tilburg.. had ik veel eerder moeten doen. Wat stom dat je nog geen iui of iets krijgt, daar doen ze idd wel heel erg rustig. Ik zou daar geen genoegen meenemen. Merk wel dat je soms hard op moet treden voor er naar je geluisterd word. Dus die hsg zou ik echt op aandringen!

En twink spannend weer iui gehad! Hopen op een positieve test. Ja kan me voorstellen dat 6,2mj tegenvalt maar op zich hoeft er maar 1 raak te zijn.

7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    En sophia wow al 4 jaar en dan nog geen ivf? Ik zou echt wanhopig worden denk ik.. respect hoor al zo lang bezig!

8. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Pff wat veel meiden die al zo lang bezig zijn met een ziekenhuis traject! Hoop echt zo dat het voor jullie snel raak mag zijn.
    Hier opnieuw ongesteld en er ook erg last van dit keer. Moet zeggen dat ik er inmiddels wel klaar mee ben. Toch eindelijk maar die stap richting huisarts zetten want dat het spontaan gaat gebeuren, daar geloof ik eigenlijk niet meer in.

9. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Sorry dames... zit op mijn mobiel dus even niet in de mogelijkheid om te reageren op vorige berichten.

Hier dikke stress. Ben onderweg naar werk, kom ik er achter dat ik de foliumzuur/ etos zwanger worden tabletten ben vergeten in te nemen! En ben pas om half 12 thuis. Wat neem ik mezelf dat kwalijk zeg. Sowieso bij ieder dingetje denk ik dat ik het vast weer verpest heb. Als ik zit te stressen om iets bijvoorbeeld, of te hard werk. Heb het gevoel helemaal zen te moeten zijn constant. En dat lukt niet. Net op het station in paniek naar de etos. Hadden ze ze daar niet. Dus maar gewone foliumzuur gehaald. Stond op het punt om in tranen uit te barsten daar.

Ook hoorde ik gisteren dat iemand zwanger is die ik het absoluut niet gun. Of ja, haar wel, maar hem niet. Ben ik niet van maar laten we zeggen dat ik er goede redenen voor heb. Ik weet nog dat ik 2 en een half jaar geleden met hen sprak over mijn kinder wens en dat we begonnen waren. Zei vertelde toen dat ze niet wisten of ze wilden en iig voorlopig nog niet enzo. Had ik dus ook echt niet verwacht dit. Zal wel weer snel gegaan zijn...

10. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    @ jootje wow ronde 31? En dan nu pas de stap naar de huisarts? Balen dat je ongi geworden bent! Is gewoon niet leuk!

Twink.. ik heb ook zo'n periode gehad dat ik dat gevoel had te "falen" als ik iets verkeerd deed. Maar ik heb vaak genoeg mijn foliumzuur later ingenomen. Soms zelfs tegen de avond pas 🙈 oja en dat nieuws komt hard aan als er iemand snel zwanger is die je het eigenlijk niet gunt. Mijn schoonzusje is echt een heks, en die gaan binnenkort ook voor een 2e.. kreeg al helemaal de kriebels! Hou je haaks meis! Onze tijd komt nog!

11. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ah ja erg eigenlijk he. Zo onaardig ook om het iemand niet te gunnen eigenlijk. Maar ja... als iemand mij het leven zuur maakt en veel stress bezorgd.

Pfffff.... geen zin in vandaag. Een feest waarbij heel veel kinderen en zwangere mensen rondlopen, waarvan ook desbetreffende persoon die ik dan ook nog moet feliciteren natuurlijk.

12. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Ja het is niet dat ik het ze niet gun, maar mezelf en andere die al zo lang bezig zijn gun ik het toch net iets meer! 😎 pfff succes vandaag, had pas ook een kraamfeest en overal dikke buiken en geklaag over de zwangerschap. Waarop ik dan denk, meid zeur niet, zou het graag van je over nemen.

13. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Hoi dames,
    Hoop dat ik hier ook mag meelezen en schrijven. Wij zijn sinds oktober2014 bezig voor een tweede kindje. In deze periode wel2 keer heel kort zwanger geweest. Bij ons eerste kindje ging alles eigenlijk heel voorspoedig en zonder miskramen dus het valt wel wat rauw op ons dak omdat we niet erbij stil hadden gestaan dat het deze wending kon nemen.
    Nu toch maar naar de huisarts geweest en een verwijzing gehad voor de fertiliteitspoli. In augustus hebben we onze eerste afspraak. Geen idee wat we kunnen verwachten omdat we toch 2x kort zwanger mochten zijn in deze periode.

14. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Welkom boebels! Tuurlijk mag je mee kletsen! Wat ontzettend verdrietig 2 miskramen! Spannend dat je naar de fertiliteit poli mag!

15. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wat is het stil hier?!

16. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Poeh, nou inderdaad. Het valt een beetje stil :p

Zit er een beetje doorheen momenteel. Ongesteld geworden, morgen de laatste iui poging voor we door moeten op ivf.

17. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Idd wat stil!

Jeetje Twink, jij alweer voor de 6e IUI !
    Tijd tikt ook weer lekker door 😒

Van mijn kant ook rustig geweest. Was zo teleurgesteld dat de IVF mislukt was, daarnaast in de week van m'n ongesteldheid werden ook nog 2 babies geboren van vrienden, toen trok ik t nog minder. Kan t ook niet opbrengen om op kraamvisite te gaan.

Afgelopen maand even gericht op iets anders van t ivf traject en t zwanger worden. Genoten van t redelijke mooie weer. Vorige week woensdag afspraak in ziekenhuis gehad en nu ik gister ongesteldheid ben geworden kan ik beginnen met de progynova ter voorbereiding van een terugplaatsing eind Vd maand.

Zal weer even wat aktiever hier komen kijken ben ook wel nieuwsgierig hoe jullie t verder vergaat.

18. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ohhhhhh dames, ik ben net terug van iui en heb toch een verhaal. Ego post misschien maar moet het echt kwijt.

Nou wij dus bij het lab het kostbare potje afgeven en na een uur ophalen. Wij melden ons netjes om op te halen, zoals altijd. Maar duurde wel lang. Komt er een vrouw naar buiten en op haar pad naar ons toe kruist zij een man met een telefoon waar herrie uit komt van een hard roepend kind. Zij kijkt hem vragend aan waarop hij een heel verhaal begint. Ja kijk dat is onze Dex. Bla bla... heel verhaal over dat kind. Ik denk van..... nou niet echt subtiel dat hier te doen. En wat bleek nou... die vrouw had het buisje met onze kostbare zaadjes vast! Doe dat socializen met je collega in je eigen tijd! Deed ze ook nog eens of we ons niet gemeld hadden. Pfffff. Ik helemaal geïrriteerd inmiddels en me aan het voornemen om een klacht te gaan schrijven. Maar ik wist niet dat het nog aparter zou verlopen.

Nou wij dus naar de iui... 13 miljoen was de score. En ze vertelde ons dat we tot aan het gesprek over het vervolg, gewoon door mogen met nog meer iui's. Dat het meer een soort evaluatie is. Maar dat we zelf mogen bepalen welke behandelingen en hoe lang enzo. Iui zelf ging ook vlot... helemaal fijn dus.
    Bij het aankleden vertelt ze mij dat ik wel een dosis hoger mag... naar 75. Mijn vriend reageert daarop met... dat hebben we toch al gedaan? Daar zitten we al op. Allemaal raar want het stond niet zo in dr systeem. Na een tijdje zegt ze.... 'nou ja ik ga dit goed bijwerken hoor. Is mijn probleem niet van jullie' en voegt daarbij toe 'ik wil je geen hogere dosis geven dan 75, vooral niet omdat jullie al een dochtertje hebben he'. Mijn vriend zei nog ja, bleek dat ie het niet gehoord had die toevoeging. Maar ik dus wel! For the record, we zijn zo kindloos als maar zijn kan! Dus ik raakte helemaal in paniek. Ik ben inmiddels wel gewent dat ze dingen vaak niet goed weten qua geschiedenis enzo. Maar dat ze nu ineens gaan denken dat ik een dochtertje heb?! Ik had het niet meer. Ik allemaal roepen van huh wat zei je nu? We hebben geen dochter! Super onbeschoft misschien maar was echt in paniek. En ze zei maar niks terug. Na een tijdje zegt ze. Oh ik zie wat er mis gaat. Ik zat bij DE VERKEERDE PATIËNT! Au! Mijn vriend vind dat dat kan gebeuren. Ik niet. Heb d'r zelfs gevraagd of ze wel zeker het goede zaad had XD. Ik weet even niet of ik voor de 7e iui wil gaan als ze zo slim zijn..... pfffff. Heftig ochtendje hoor.

19. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Jeetje Twink!
    Wat een verhaal!! Tjonge jonge!!.
    Ik las t eerst te vluchtig en dacht dat ze t verkeerde zaad hadden gebruikt 😳😳
    Gelukkig dat dan niet pfff

Raar dat de laborant eerst nog een verhaal aanknoopt met iemand anders terwijl jullie daar staan te wachten. Dat geeft niet bepaald prettig gevoel.

En dat daar bovenop dan nog komt dat ze de verkeerde dossier te pakken heeft. Snap dat je dan helemaal hebt van WTF!!
    Maar goed vergissen is menselijk natuurljk. Kan gebeuren ze hebben elke 15 tot 30 min een ander persoon /stel voor zich en dat elke dag.. Kan dan natuurlijk voorkomen dat ze t verkeerde dossier te pakken hebben. Maar kan me echt goed voorstellen dat jij dat erg akelig vond, vooral omdat ze dan begint dat jullie al een dochter hadden. En dat dat natuurlijk jullie grootste wens is.

Nu maar duimen dat 1 van jullie 13 miljoen een winnaar is ☺️💪🏻

20. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Twinkk: dacht ook even dat je zou gaan zeggen dat ze het verkeerde zaad hadden. Zou helemaal gek worden in jouw geval en ws van alles in mijn hoofd halen.
    Maar als t alleen bij t gesprek verkeerd is gegaan dan is het alsnog hartstikke slordig maar zou ik er wel mee kunnen leven.

Hier op het wachtbankje. Afgelopen woensdag ws mijn eisprong gehad. Cyclussen lijken korter te zijn sinds ik Davitamon compleet mama slik. Misschien ook wel toeval.
    Aankomende woensdag de intake. Vind t spannend en zie er ook tegenop. Hoop stiekem dat t toch raak is en we alles verder af kunnen blazen.

Deel Deze Pagina