Haha marijke. Was ook een lang verhaal XD. Nee gelukkig niks met het zaad hoewel ik wel ook minder vertrouwen heb in het lab. Zo van.... als ze daar ook zo goed opletten... Voor sommige dingen kun je eigenlijk geen foutjes maken vind ik. Vooral niet zo'n pijnlijke en ze heeft ook niks van sorry gezegd ofzo. Als ze in m'n dossier zit staat er een foto bij van mij... om deze dingen te voorkomen. En nu heeft ze mijn echo's en verslag van deze iui bij de verkeerde gezet. Ze was al zo ver dat ze me al bijna het recept mee had gegeven op naam van die ander. Tot ik dus begon te panieken. En bij m'n goede dossier klopte het ook niet wat er stond. Maar iig niet dat ik al een dochter heb. Het was niet alleen een gesprek he boebels. Ze had net een echo gedaan en de inseminatie. Daar een verslagje van getyped en daarna al een recept uitgeschreven. Als ze niks gezegd had over een dochtertje en ik niet was panieken had ik op iemands anders kosten medicijnen gehaald.....
Twinkk: dat had ik begrepen hoor. Vind t ook heel slordig en echt niet kunnen. Maar bedoelde als je het even in contrast zet met wat er fout had kunnen gaan (zaad van de verkeerde en zul je net zien dat je dan wel zwanger raakt) dan valt het gelukkig nog mee. Maar dat doet helemaal niks af aan hoe slordig dit is. Snap goed dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Met zulke dingen kun je geen fouten veroorloven. En daarbij ook nog eens even de privacy van de andere partij.
Nou ja, hoe weet ik nou of ze in het lab ook niet zo snel een foutje maken als bij de biometrie? Maar goed, ga ik niet van uit. Maar toch.
Weet je niet! Maar we gaan maar van t positieve uit. 😄😄 Laatst hoorde ik ook een verhaal, was een stel die ivf traject deed. Hadden ze bij t lab het buisje met eicellen laten vallen. Kan gebeuren natuurlijk, maar wat een nachtmerrie !
Hey meiden, sorry ben een tijd stil geweest. Ik had het even zo gehad na de laatste ronde. Deze ronde dus ook niet gestart met hormonen. Zit nu rond ei. Volgende week gesprek in het ziekenhuis en ga aangeven dat ik een eileider onderzoek wil en wil starten met IUI. We hebben besloten als ze ons nog langer laten wachten (na 3 jaar proberen) dat we er dan mee stoppen. Met de medische molen althans. Hoe zitten jullie nu in je cyclus? We hebben nog geen zwangeren he? pfffff erg he?
Hoi Wens! Balen meid! 3 jaar alweer, wat een tijd. Hier ook niets nieuws onder de zon helaas. Zit te wachten op mijn menstruatie (vandaag of morgen). Ga er vanuit dat het gewoon komt. Ik heb wel een enorme baalweek eigenlijk, dit was de laatste ronde dat we het zelf gingen proberen voordat ik de gyn bel voor IUI. Aankomende ronde slaan we over omdat we op vakantie gaan en ik gewoon zonder zorgen een drankje wil kunnen doen. Hopelijk kunnen we daarna snel door. Ik zie er eigenlijk enorm tegenop, ik heb echt zo'n gevoel van falen en vind het soms moeilijk om nog hoop te hebben. Ben ook bang voor teleurstellingen keer op keer. Ik weet ook nog niet precies wat ik kan verwachten en hoe ze de behandeling in willen vullen. Ik vermoed gewoon IUI in eigen cyclus ofzo, maar of ik ook echo's krijg of het met ovulatietesten moet doen? Ik lees zoveel verschillende manieren dat ik maar op ben gehouden met lezen haha. Ik hoor het vanzelf wel.
Snap ik loenie. Het is al met al helemaal niet leuk dat het maar niet wil lukken. Van te voren heb je het heel anders voor ogen. Ik krijg een eilleider onderzoek en dan starten we eindelijk met iui! Joepie. Zes pogingen en als t dan nog niet lukt stoppen we met de medische molen en gaan we verder met ons leventje in rust.
Wat fijn Wens! Ze zeggen dat een eileideronderzoek de vruchtbaarheid kan verhogen, dus hopelijk bij jou ook! Hier heeft het helaas niet geholpen, maar ik lees vaak andere verhalen. Wanneer kun je starten? Ik heb me echt heel rot gevoeld de afgelopen dagen, het was alles bij elkaar (weer die menstruatie, stress op het werk, toe aan vakantie, een familielid die behoorlijk in de knoop zit waar ik me zorgen om maak, noem maar op). Mijn lichaam en geest hadden echt een soort error Vreselijk last van mijn menstruatie, buikpijn, diarree, hartoverslagen, uitgeput, raar gevoel in mijn hoofd, noem maar op. Puntje bij paaltje kreeg ik een halve paniekaanval van het me zo beroerd voelen. Vriend heeft me goed opgevangen en langzaam maar zeker begin ik me weer een beetje mezelf te voelen. Maar wat een ellende joh! Ik moet echt even rustig aan doen, gelukkig bijna vakantie! Morgen heb ik een belafspraak met mijn gyn, ik vind het nu al spannend! Ben heel benieuwd wat het plan is en wanneer we kunnen beginnen.
Succes alvast. Hier iui 7 inmiddels mislukt. Wel 3 eitjes. Maar uitgelopen op een heel cyste drama en vergrote eistok. Hoe we nu verder gaan weten we nog niet. Eerst op vakantie en dan gesprek met fertiliteits arts.
Hoi Meiden, Idd Mutskeh...wel wat rustig... Hier alles wel weer oke. Vorige week teleurstelling van een mislukte 2e terugplaatsing. Was erg verdrietig.. nu wel weer gemotiveerd op naar de 3e poging. We hebben nu nog 3 cryo's in de vriezer. Hopelijk zit daar ons toekomstige kindje nog tussen ... Fijn Wens dat jullie nu mogen beginnen met de IUI... lang genoeg gewacht dacht ik zo.
Twinkk nee wat vervelend. En dat is een understatement. Fijne vakantie. Ach nee Marijke tweede poging niet gelukt. Snap dat je verdrietig was maar vind het echt super van je dat je er weer vol voor gaat! Dat moch inderdaad wel een keer. December zijn we al 3,5 jaar bezig dus fijn dat we in oktober waarschijnlijk de eerste iui hebben... Geniet nog even van lekkere weer dames! Met mij gaat t wel beter met het zonnetje erbij! Zo geen zin in herfstweer.
De vorige afspraak met de arts de afspraak gemaakt dat ik een hsg onderzoek zou krijgen en daarna iui. Ik kreeg een folder mee over iui. Vandaag zouden we de uitslag van hsg bespreken en de details en opstart van iui. Maar hij trekt het zo in. Het was in het team besproken en ze vinden toch dat ik eerst een half jaar hormonen moet spuiten en daarna pas iui mag (we zijn bijna 3,5 jaar bezig). Komt dat vaker voor? Groen licht krijgen en daarna toch weer een ander behandelplan? We hadden ons er zo op ingesteld dat we best boos zijn. Ik kan wel wat moral support van jullie gebruiken!
Je liep in t antonius hea wens? Zo ging t bij ons na de miskraam. , toen werd ik weer n jaar in de zelf probeer fase gezet. Vind t wel bijzonder dat ze nog niet doorpakken na 3,5 jaar.. bah wat n domper voor jullie!
Klopt daar loop ik inderdaad. Ik vind het zo vreemd dat het ene gesprek hij zegt dat je mag starten en hij het volgende gesprek terwijl je verwacht dat je de details van de behandeling gaat bespreken, aangezien hij dat zelf verteld heeft de vorige keer, hij zegt dat dit op eens nog niet mag. Je zit echt met een bek vol tanden op dat moment. Hoe gaat het met jouw zwangerschap. Was jij toen overgestapt naar een ander ziekenhuis?
Ik vond het een goed ziekenhuis maar had soms wel t idee dat we tegen n muur van regels aanliepen. Ik heb toen na zo'n gesprek ook n x gebeld voor opheldering. Dat was wel heel fijn. Misschien n tip om binnenkort te doen? Ik was redelijk snel spontaan weer zwanger dus zijn daar gebleven en hebben t nu afgesloten. gaat goed hier! 29 weken alweer! Heb tot n week of 23 alles van de periode om zwanger te worden ff moeten verwerken. Maar nu gaat het goed! Kindje groeit en beweegt goed! We genieten!
Wens... is vind het ongelofelijk...echt heel apart. 3,5 jaar en nu nog niet begonnen met een behandeling... vindt het niet normaal om eerlijk te zijn... maar waarom moeten jullie steeds wachten eigenlijk? geeft de arts daar ook een reden voor? Wij zijn ook 3,5 jaar bezig voor t 2e wondertje... hebben onderhand 6 IUI en een ronde IVF gehad (nog 3 in de vriezer) Onze dochter is in een spontane zwangerschap ontstaan...dus ze hadden bij ons ook kunnen zeggen..joh het kan gewoon we wachten nog een tijd... Daarom begrijp ik het bij jullie gewoon niet... wil je niet eens voor een second opinion bij en ander ziekehuis horen?