Al meer dan twee jaar bezig met kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wenssinds2013, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Yep herkenbaar! Je wilt graag genieten en ook wil je niet dat alles in t teken van zwanger worden staat.
    Maar bij veel belangrijke keuzes denk ik.. stel dat ik dan zwanger ben..
    Probeer wel volop te genieten van onze dochter, dat lukt goed en op t moment dat ik weer ongesteld word dan ben ik extra dankbaar voor haar.
    Ik zit nu midden in mijn vruchtbare dagen. Gebruik sinds vorige maand weer ovulatietesten, dan heb ik nog beter beeld voor Gent.
    Vandaag is hij al behoorlijk opgelopen..verwacht m morgen positief en mijn ei dus dinsdag of woensdag (dag 13 of 14 vd cyclus dit keer). We gaan er weer optimaal gebruik van maken, maar moet zeggen dat ik er niet zoveel vertouwen in heb dat t nog zonder hulp van Gent lukt.

2. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hi Anneke, welkom! Wat verdrietig een miskraam :(
    Dus jullie gaan straks naar Gent. Mag ik vragen waarom Gent en niet een ziekenhuis in NL?

Ja hoor Wens, het is herkenbaar. Het is iets waar je in de ochtend mee opstaat en in de avond mee naar bed gaat...ook al wil je dat niet.
    En idd wat Anneke ook zegt, bij bepaalde beslissingen zit je altijd...stel dat ... maar dat probeer ik nu wat los te laten. Want het moet niet zijn dat het je leven gaat beperken. Maar gelukkig genieten wel van het ons leventje en gezinnetje.

3. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Welkom Elly en Anneke! Leuk dat jullie ook mee willen kletsen.

Elly wat heftig zeg van je bbz en miskraam. Ook balen van je omo witte testen weer deze maand. Wanneer is je nod?

Anneke dat lijkt me echt zwaar wat jij hebt meegemaakt met de curretage. Ik hoor hier altijd veel goede verhalen over Gent. Snap dat je ernaar uitkijkt om verder geholpen te worden.

Wens ah nee wat onwijs balen!! Heel goed dat je even een huilmomentje hebt gepakt. Dat doe ik ook altijd.

Bij mij gaat het goed ik ga vandaag alweer m'n 4e spuit zetten en morgen is de 1e echo. Hopelijk zijn er een paar mooie eitjes aan het groeien!! Ik heb wel weer last van bijwerkingen. Ik moest dit weekend werken en ik had het heel snel heel erg warm. Ook zeiden collega's dat ik er opgeblazen uit zag. Daarnaast heel erg moe en hoofdpijn. Echt vervelend.

4. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    Ook klote zeg weer inderdaad zeg.
    Ik ben net zaterdag ongesteld geworden zaterdag avond dus.
    Morgen eindelijk weer een afspraak bij een arts en dan zullen we wel weer zien wat het traject gaat worden. Ik heb vorig jaar ook 3 maanden clomid 50 geslikt. Toen ik stopte de maand erna dus wel zwanger test zwanger bloedtest zwanger maar eigenlijk een miskraam de dag na NOD maar die wilde ook niet verdwijnen dus heb 3 maanden gebloed en 3 maanden HCG in mijn lichaam gehad om helemaal gestoord van te worden.
    Maar de arts wilde geen spuit zetten want dan moesten we weer een jaar wachten met zwanger worden.
    En met curretage omdat ik nog maar 1 kant heb en het al niet goed zit onze kans is zo ie zo maar 10/20 % dat die dat het liefst niet wilde doen.

5. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Spannend weer arenden. Hopelijk mooie eitjes!!
    Miss marijke. Wij kiezen voor Gent omdat ze daar net wat verder zijn en gaan dan in Nederland. Ze zijn hier redelijk vd standaard protocollen en heb meer vertrouwen in Gent.
    In t ziekenhuis waar wij zitten voelde ik me niet al te serieus genomen en mijn vragen werden een soort van weg gewuifd!
    In Gent pakken ze sneller door en vind nu ook wel dat we lang genoeg gewacht hebben.

6. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije

Spannend hoor heel veel sterkte.
    Maar inderdaad je moet doen wat voor jullie goed voelt.

7. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik schrijf hier even mee als dat mag. Zit officieel nog net niet aan de 2 jaar ;).

Deze maand zitten we in de eerste maand dat we iui gaan doen. Super spannend! Ik krijg ook hormonen en het is even afwachten wat die doen.

8. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Welkom twinkk! Spannend de eerste IUI! Wat voor hormonen krijg je?

9. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hi Twink,

Welkom bij ons groepje. Spannend voor jullie de eerste IUI! Ben ook wel nieuwsgierig welke hormonen je spuit.

Arendje, jij alweer de 4e spuit... ben benieuwd morgen naar je echo. Hoeveelste cd is het nu voor jou?

Elly, jij net als Wens ook zaterdag ongesteld :( echt balen.
    Nog even een vraag, ik begrijp niet helemaal het verhaal van je miskraam, met de spuit en de curettage? hoe zit dat precies.

Anneke, als je niet serieus wordt genomen, snap ik dat je voor Gent kiest. Welk ziekenhuis waren jullie? En zitten jullie een beetje in de buurt van Gent?

Ik ben vandaag 1 dag over.. dus vanochtend test gedaan..helaas straalde het wit me weer vrolijk tegemoet. grrrr. had nog wat hoop omdat mijn cyclus wel wat in de war is...(had ineens dag 10 pos ovu, terwijl ik die normaal op dag 14 heb) maar heb nu, al typende, al lichte krampen dus ik verwacht mijn ongesteldheid dezerdagen.

10. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Gadver Marijke witte testen zijn zoooo stom ik haat ze!
    Welkom twinkk! Is er ook een reden dat je nu al geholpen wordt? In Amersfoort is het protocol na 3 jaar pas, als ze bij de standaard testen niets vinden. Verschilt zo per ziekenhuis.

Arendje succes met de echo!

Anneke heb goede dingen gehoord over Gent! Ik zou daar ook wel heen willen, maar het is voor ons te ver weg. Zou te veel ons gezinsleven belasten denk ik ook al heb ik er veel voor over... Spannend hoor.

Hier gaat het goed. Net om 22.00 clomid genomen. Doe het normaal s middags maar was het echt vergeten. Dat is altijd een fijne tijd in mijn cyclus. Al het piekeren even loslaten, ei nog even niet in zicht dus.... Even relaxen.

Balen Elly! Frustie!!

Fijn dat jullie het herkennen meiden, voel ik me minder alleen. Morgen moet ik naar een babyshower pffff

11. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Oh Wens, dat is altijd zo dubbel zo n babyshower... aan de ene kant leuk en gezellig als het voor een iemand die dicht bij je staat...aan de andere kant ook erg confronterend.. je hoopt er zelf ook zo op.

12. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Wat klote van die witte test missmarijke! Ik vind dat altijd zo confronterend!

Net de 1e fm gehad. Er is 1 follikel van 12mm rechts. Dus dat is nog veel te klein. Ik moet vrijdag weer terugkomen. Hopelijk zijn er dan wat grotere follikels te zien.

13. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije
    Mijn miskraam was al begonnen op dag van mijn nod. Dus het HCG was best laag al liep het de eerste week nog op wat ook gewoon is.
    Omdat het zo laag was wilde de arts geen spuit zetten dat wekt op maar dan mag je het eerste jaar niet zwanger worden dus als je al 3 jaar bezig bent dan is dat nogal lang natuurlijk.
    En omdat mijn lichaam wel al aan het opruimen was want het HCG zakte wel langzaam wilde die het afwachten. Omdat er op echo ook echt helemaal niets te zien was dus curretage is dan eigenlijk niet nodig.

14. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Nou, the red devils have arrived :x:)
    Dikke shit natuurlijk!! Had het wel beetje verwacht na de witte test van gisterochtend...maar toch altijd die hoop. bah bah bah.
    Op naar IUI 5.3 hopelijk gaat het deze ronde dan toch echt gebeuren.
    Morgen ziekenhuis bellen om te horen wanneer ik kan kan komen.. deze keer maar wat eerder, just in case.

Elly ik snap het nu. Nee als je al 3 jaar bezig bent wil je niet nog een keer jaar moeten wachten.

Arendje 12 mm is idd nog klein...maar had je 1 of meer?

Hoe was de babyshower Wens?

15. Wenssinds2013

He gadverdamme, valt dan toch altijd enorm tegen he! Ja, het begon niet zo heel leuk. Voelde me erg gespannen en het ging alleen maar over hoe zwaar het allemaal was. Dat snap ik ook wel het is ook geen pretje op het laatst, maar goed. Het was lastig. Daarna raakte ik met iemand aan de praat die ik nog niet kende en dat gesprek verliep heel erg leuk, dus toen hebben wij het samen heel erg gezellig gehad :).

16. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ze hebben bij mij endometriose gevonden (waarvoor ik ook een kijkoperatie heb gehad) en mijn vriend zijn zaad was niet goed (aantal beweeglijke en ze waren ook te langzaam). Vandaar dat ze denken dat iui voor ons heel nuttig kan zijn en daarom mochten we nu al.

Ik heb clomifeencitraat, de goedkope variant van de bekende clomid, heb ik begrepen. Tabletvorm dus. Daar lag even mijn voorkeur. En na 3 pogingen gaan we over op injecties. Wel fijn dat het ziekenhuis hierin mee dacht.

Vandaag ben ik geweest voor de eerste echo. Op dag 10. Alleen was er nog niet echt iets te zien. 2 kleine beginnende misschien maar ze kon er nog niet veel over zeggen. Ben wel eens in mn natuurlijke cyclus geweest daar voor echos en toen was op dag 10 ook nog niets te zien, hij springt ook altijd pas bij 17 ongeveer. Volgens die mevrouw niets om me zorgen over te maken. Maar wel jammer. Erg benieuwd wat het effect is van de hormonen.

Balen Marijke, maar extra lief voor jezelf zijn even!

Oh en Wens, ik heb laatst ook een babyshower gehad. Viel me ook best zwaar. Gewoon erg confronterend he. Het was een super goede vriendin dus dan ga je toch maar. ;)

17. Wenssinds2013

Vervelend om te twinkk, maar wel fijn dat er dan meteen gehandeld kan worden.

Ja dat soort dingen blijven pittig...

18. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Goeiemorgen meiden

Heftig Twinkk.. maar fijn dat ze direct hebben gehandeld.
    Miss Marijke hoe gaat t inmiddels met jou?

Arendje hoe laat moet je vandaag terug voor de fm?

Wens.. babyshowers zijn gewoon killing, je doet t wel voor de ander en zoals jij je vermaakt je ook wel..maar stiekem van binnen knaagt er wel iets!
    Elly ben jij nog ongesteld geworden?

Hier zijn mijn vruchtbare dagen weer achter de rug.. we hebben ze zo goed mogelijk benut en nu is het weer afwachten tot 21 feb. Ik ga eigenlijk nergens vanuit, ben aan het aftellen tot Gent, daar ligt mijn focus.
    Ik ben in Nieuwegein geweest Miss Marijke. Tijdens de zwangerschap en bevalling van Hannah echt heel goed begeleid, maar de miskraam en daarna, nee daar zeker niet te spreken over.

19. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik heb vanochtend mijn 2e fm gehad. Er waren 2 eitjes te zien rechts. 1 van 13mm en 1 van 16mm. Ik moet vandaag en morgen nog gonal f spuiten, zondag de ovitrelle en dan dinsdag 16 februari de IUI. Wel heel grappig want dat is op mijn verjaardag.

Anneke succes op het wachtbankje. Ik duim voor je dat het raak is!

20. Wenssinds2013

Arendje misschien brengt het geluk!

Anneke, waar was je niet tevreden mee? Ik loop namelijk ook in Nieuwegein sinds kort..

Deel Deze Pagina