Dat is ovitrel. Die spuit je als je ei rijp is voor een eisprong. Met die spuit timen ze je eisprong. Als dit het enige is wat je hebt gekregen neem ik aan dat je iui ik eigen cyclus gaat doen. Dus geen hormonen om je eitjes te laten groeien
Welkom Daantje! Mag ik stiekem een beetje jaloers op je zijn dat je op Curacao woont? Hebben jullie verder wel onderzoeken laten doen? Ik weet natuurlijk niet hoe het op Curacao geregeld is, maar de mmm hoeft niet gelijk te betekenen dat je hormonen moet spuiten En gebruik je ovulatietesten/temperatuur je? Dat kan veel inzicht geven in je cyclus. Al me al wel balen dat jullie ook zo lang bezig zijn al. We weten helaas hoe het voelt, welkom hier! @Baby2017, ovitrelle zorgt ervoor dat je eitje gaat springen. Ze zullen met de echo kijken of je eitje groot genoeg is en zo ja dan mag je de ovitrelle zetten en na ongeveer 40 uur krijg je dan de eisprong. Als je IUI krijgt zal die in de regel zo'n 36 uur na de ovitrelle ingepland worden. Spannend hoor! Vind je het eng om te gaan prikken? Ik vond de ovitrelle een eitje
Klopt. De eerste drie IUIS zijn in eigen cyclus. Ik ben heel goed vruchtbaar zeggen ze en een regelmatige cyclus heb ze vonden t niet nodig. Eerste cyclusdag bellen om een echo afspraak in te plannen voor cyclusdag 10. Daarna gaan ze me verder uitleggen. Alleen dit is balen. Mijn vruchtbare dag valt met kerst dan is de laboratorium helaas dicht 😭
Maar stel dat er geen IUI plaats vindt. Kan ik die prik combineren met echo. Dan maar gewoon vrijen ? Weet ieman dit
Heeey Loenie.. thanks voor het welkom.. alhoewel niemand natuurlijk bij de club wil horen is het fijn om met mensen te praten die weten hoe het voelt en dat je niet alles uit hoeft te leggen. verder geen onderzoeken... juist omdat we ook niet willen dat 1 van ons zich schuldig voelt zeg maar.. we zien wel of het ons gegund is ja of nee... alhoewel dat op sommige momenten natuurlijk makkelijker is dan andere. ik gebruik geen ovulatietesten, maar wil wel temperaturen vanaf volgende ronden om inderdaad meer inzicht te krijgen. natuurlijk mag je jaloers zijn dat ik hier wono.. geniet er zelf ook intens van.. moet wel zeggen eerste tijd best lastig, maar nu heerlijk gesetteld dus dat maakt echt wel een enorm verschil! nu vaste baan, leuk huurhuis, zometeen 2 auto's en sinds 2 maanden de meest schattige puppy (combi jack=russel met chihuaha) dus wij hebben ons plekje wel gevonden
Ik denk dat je dit moet overleggen met je arts, als de eitjes groot genoeg zijn dan zegt ie dat je op een bepaalde datum de ovitrelle mag prikken, tenzij eerder je ovulatietest positief is. Ik mocht bv zondagavond 23 uur pregnyl prikken (zelfde werking, ander medicijn) en dinsdagochtend was dan de inseminatie. Maarrr ik kreeg een smiley op m'n ovulatietest op zondagmiddag, dus toen heb ik direct pregnyl gespoten en was de inseminatie maandag. Ze gaan natuurlijk niet plannen dat je ovitrelle gaat spuiten op kerstavond, maar als dan net je ovulatie is.... Ik zou dan bij de eerste echo overleggen of je mag prikken en zelf vrijen als je ovulatie is, dat lijkt mij wel. Dit is trouwens hoe het werkt bij IUI met hormonen, het lijkt me dat t hetzelfde is in eigen cyclus?
Welkom Daantje! Mega balen dat het bij jullie zo lang duurt zeg, gelukkig kan een puppy ook veel leven in de brouwerij brengen wij hebben n boomertje rondlopen
Ooh Zeksem, had je berichtje gemist in de eerste instantie, wat balen! Snap dat je er wel ff klaar mee bent ❤ Ik ga er vanuit dat het bij mij deze ronde niets wordt, maar n beetje hoop houd je toch hè
@Daantje, oh wat leuk, een puppy! Lijkt me een leuke kruising! Fijn dat jullie zo gesetteld zijn, wat is de reden dat jullie daar zijn gaan wonen? En wat ik me dan altijd afvraag; word je dat klimaat niet beu? In Nederland is het momenteel behoorlijk koud en ik vind die seizoenen altijd wel lekker. Al mogen de zomers wel iets langer duren haha! Ik snap wel waarom jullie geen onderzoeken hebben gedaan. Ik zag er zelf ook een beetje tegenop, maar ik heb ruim 2 jaar geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, dus in theorie zou ik wel zwanger kunnen raken. Er is toen 1 eileider verwijderd en ik wilde heel graag weten of die ander wel open was, want als die dicht had gezeten kun je proberen tot je een ons weegt natuurlijk. Uiteindelijk kwam er bij ons niets uit, onverklaarbaar dus. Maar toch zit het wel in mijn hoofd hoor, ze hebben mijn eitjes niet onderzocht, dus misschien is daar iets mis mee? Aan mijn vriend ligt het in ieder geval niet, dus ligt het aan mij denk ik dan. Ik heb daar wel moeite mee. Voel me inderdaad ook wel eens schuldig, heb er in het verleden nogal op los gefeest, misschien heb ik mijn eitjes daarmee beschadigd? Maar het voelt vooral als falen eigenlijk, waarom kan mijn lichaam niet wat eigenlijk zo primair is?
Heey Loenie, Het is echt een super leuke kruising, normaal ben ik niet van hondne, maar dit straathondje ben ik echt verliefd op geworden en is zo'n leuke aanvulling thuis! Wij zijn hier gaan wonen voor mijn man zijn gezondheid en wat dat aangaat de beste keuze.. ik moet zeggen je went enorm aan het klimaat en nu is het regenseizoen en loop nu al te mopperen dat er geen zon is haha.. nee ik geniet enorm van de lekkere temperaturen, atlijd buiten kunnen zitten en genieten van de waremt. leeft simpeler hier, veel meer buiten, veel meer eten haha.. dus met afvallen was ik ook verbaasd dat ik in na emigratie vanuit nederland nog meer afviel haha.. fijn om met dames te spreken waarvan ik dingen herken en dat je niet de enige bent. ik snap je gevoel, dat is ook wat ik voel, zelfs al ben ik niet naar de dokter geweest en hoeft het niet eens aan mij te liggen, zou het mijn man kunnen zijn. maar inderdaad of je nu wel of niet bij de dokter bent geweest, het idee dat je lichaam niet kan doen wat voor een andere vrouw binnen 1 keer gelukt is is zooooo frustrerend en pijnlijk... ik heb voor het eerst in 4,5 jaar een klein beetje hoop. ik zou gisteren ongesteld moeten worden en niets.. maar dan ook niets qua spotting.. zelfs niet nadat mijn man en ik even 'rummikub' hebben gespeeld... wel aders over mijn borsten, krampen en steken in rug en zij... dus ik weet niet of ik nou moet hopen of niet... maar mijn lichaam is iets aan het doen.. dus ik houd mijn vingers en benen gekruist haha
Voor de IUIers; wat doen jullie meestal qua testen? Ik las ergens dat mensen testen rond n week na inseminatie om te checken dat de pregnyl uit het systeem is, maar ik twijfel of ik dat wel doe. Straks is ie positief en dan ben ik helemaal zenuwachtig of ie mss toch op gaat lopen, of hij is negatief en dat is toch niet echt leuk.. Maarrr als ik na 14 dagen test en t zou toch positief zijn dan twijfel ik waarschijnlijk weer of 't niet toch van de pregnyl komt... En n klein raar stukje van mezelf wilt eigenlijk testen gewoon om dat 2e streepje een keer te zien, al is t van de pregnyl ><
Nou meiden, hier is het gisterenavond doorgebroken. Op naar ronde 2. @Daantje, haha, grappig dat je baalt van het regenseizoen! Het was laatst wel raak bij jullie hè met slecht weer. Tenminste op Bonaire was dat, ik weet niet of jullie er veel last van hebben gehad? Ik begrijp wel dat het fijn is hoor, ik houd zelf ook heel erg van warm weer en buiten leven. Ben zelf een keer op Bonaire geweest en vond het zo fantastisch. Zou er niet kunnen wonen denk ik, maar een half jaar houd ik wel uit hoor... Spannend zeg! Ga je vandaag testen? Ik duim voor je! En haha, ik ben een beelddenker, dus ik zie je nu krampachtig je benen bij elkaar houden @Pimpelmeesje, ik heb niet getest deze ronde. Volgende ronde ga ik dat ook niet doen. Ik wil pas testen op 15dpo mits ik symptomen heb, anders pas de officiële testdag op 18dpo. Met 15dpo is het zeker dat je niet meer positief test op pregnyl of ovitrelle en als je dan zwanger bent is de kans groot dat de test dan overduidelijk is. Tuurstreepjes lijken me verschrikkelijk irritant. @Zeksem, hoe is het met jou? Is het doorgebroken?
@Loenie, ja bonaire/curacao/aruba was het allemaal raak.. hier ook flinke stromen en gisteren 3 windhozen in onze buurt.. dus op moment even flink aan de gang! ik wil/wilde maandag testen, maar zie nu bij checken toch wat spotting... du de hoop is langzaam aan het vervliegen... terwijl ik er gister van overtuigd was dat het misschien raak zou zijn.. .. nu weet ik.. hoeft niets te betekenen.. maar voor mij is spotting automatisch dat periode er aan komt.. wel 4/5 dagen later en misschien is er wel wat gebeurd... maar mag niet zo zijn denk ik... we wachten af of het vandaag/morgen doorbreekt.. en dan maar snel door naar ronde 51