Hoi Daantje!! Welkom. Lekker zeg Curacao! Kan positief werken die warmte. Je hoort wel eens dat mensen zwanger worden op vakantie...ze zeggen dat ja dat komt omdat je dan ontspant, nu sprak ik laatste met een acupucturiste en die gaf aan...de mensen gaan naar een warm land en dat heeft juist positieve invloed op de innesteling waardoor het lukt. Dit zou best kunnen...want toen ik zwanger ben geraakt van onze dochter zaten we in Spanje. Helaas is dat daarna nooit weer gelukt en hopen al sinds 01-01-2013 (goed voornemen op een broertje of zusje. @zeksum, antwoord op jou vraag: Wij hebben lange IVF traject gedaan..dat betekend dat je eerst eenmaand aan de pil moet. Daarna begin je met spuiten van decapeptyl (of vergelijkbaar middel) Dit moet je tijdje spuiten. Op gegeven moment komt er een tweede spuit per dag bij.. Gonal F, daarna heb je controles om te zien hoeveel en hoe de eitjes groeien. Als alles goed gaan krijg je op een gegeven moment de punctie. Dit is soms met beetje verdoving soms zonder... voor de een is dit pijnlijk en de ander goed te doen.. ik kreeg soort verdoving waar je heel zweverig en draaierig van wordt (wel lekker hoor) haalt de scherpe randjes wat van de pijn af van de punctie. Je man moet daarna z'n zwemmers inleveren en dan is het wachten op hoeveel bevrucht zijn... in ons geval 8 van de 8. 2 dagen later hadden wij de eerste verse terugplaatsing... van de 7 die over waren zijn er 4 ingevroren.. In principe zou je dus na de verse nog 4 pogingen hebben...maar soms gaat de ontdooiing niet goed (is bij ons gebeurt) en dan verlies je een poging. Wij hebben dus uiteindelijk 3 cryo tp gehad..en helaas niks uitgekomen. Loenie, niks aan meid dat t toch doorgebroken is Idd op naar de volgende ronde. Pimpelmeesje: Ik herken je afwegingen, heb uiteindelijk gewacht en vond het toch wat zonde van t geld om elke dag te testen
Hoe gaat t nu meiden? Ik heb nog steeds last van de pregnyl, een week na prikken pfff. En vind t moeilijk om te balanceren tussen hoop en denken dat het toch niks wordt. Maar dar hebben we denk ik allemaal in de wachtweken
Hier toch negatief nieuws, of het nu een hele late periode is (wat raar is aangezien ik altijd 29-30 dagen ben) of dat iets niet is blijven plakken.. zeker weten doe ik het niet.. wel weet ik dat we door zijn naar ronde 51 en in januari hopelijk NOD hebben. we gaan weer 'vrolijk' door.. moet wel zeggen dat het heerlijk is dat het nu kerstmaand is.. geniet enorm van de lichtjes, gezelligheid, pepernoten en de engelse mince pies haha... dus we maken er hoe dan ook een leuk feestje van!
Spannend Pimpelmeesje! Heb je echt zwangerschapssymptomen van de pregnyl? Lijkt me heel lastig als dat zo is. Ik heb van de ovitrelle eigenlijk geen last gehad, alleen de eerste dagen licht gevoelige tepels. Daantje, balen meid! Heerlijk he, kerst? Ik houd er ook van hoor, de kerstboom staat al bij ons!
@ leonie, de kerstboom staat er bij ons sinds een week (sinds 1e advent) dit jaar helaas geen cadeautjes, normaliter proppen we de boom vol (onder de boom) met cadeaus en kerstkousen voor ons 2en, maar dit jaar mijn broertje op visite dus beetje raar als er voor hun dan niets is haha.. dus dit jaar maar wat lichts . Wel krijgen we altijd kleinigheidjes van familie uit nieuw zeeland, das wel leuk... zit meestal een persoonlijke kersthanger bij, dat maakt onze boom elk jaar wat leuker hoe is met de andere dames.. ik lees veel over prikken en medicijnen.. hoe gaan jullie daar allemaal mee om? moeten jullie slikken/spuiten?
Ja van pregnyl krijg ik krampen in m'n onderbuik, wel anders dan menstruatiekramp, en heel pijnlijke borsten. Ik zag n oud topic met iemand die hetzelfde had en vroeg hoe lang dat aanhield, de reacties varieerden tussen n week en tot aan de ongesteldheid.. Lekker dus, was net blij om er even vanaf te zijn, maar dat bleek ijdele hoop. Heb ook besloten 2 rondes IUI achter elkaar te doen, en dan n maandje ertussen. Vind dit wel erg heftig met dat geprik en de bijwerkingen.
Vervelend is dat hè. Ik krijg ovitrelle en heb er ook last van. Enorm pijnlijke borsten, moe en het vreemdste vind ik dat ik trek krij in Citroen. Ik eet nooit citroen, maar na de ovitrelle zuig ik twee dagen op een citroen 😅 Ik lijk wel gek haha
Bij mij is iui 5 mislukt. Ben alweer gestart met prikken voor iui 6 en tevens de laatste poging. Ik ben benieuwd, maar geloof er niet meer in dat het met iui gaat lukken
Ach nee meiden!! Nog steeds geen zwangere erbij. Mmm ik baal voor jullie! Hier vandaag een echo gehad. Voor cd15 nog erg kleine eitjes, maar wel 3 van 12mm, 11 mm en 10 mm. Nu hopen dat er twee doorgroeien. Maar ach heb er vaker 2 gehad zonder resultaat. Donderdag weer een echo.
Oh mooi Wens! hoop met je mee voor 2 (en misschien wel 3) Pimpelmeesje...ja dat heb ik ook van de Pregnyl.. echt zwangerschaps klachten...maar ja dat is ook logisch omdat het zwangerschapshormoon is. Succes nog even met het wachten. Daantje..K.. dat je weer naar de volgende ronde gaat Hier geen bijzonderheden.. wij even rustig aan... weet niet zeker of we t nou wel of net niet vruchtbare periode het gezellig hebben gemaakt. Weet ook niet precies wanneer mijn NOD.
De cryos zijn op 😔 Nu weer het hele traject opnieuw.. dat wilden we niet nog eens voor de vakantie doen, dus na de vakantie pakken we het weer op.
Bah, snap dat je daar even mee wilt wachten.. Hopen dat t stiekem tussendoor ineens raak is. En als dat niet kan, dat je in ieder geval even rust hebt en straks de draad weer met nieuwe energie kan oppakken Hier gaat t moeizaam, de ergste pijntjes zijn weg maar ben zo moe.. Hoop dat het een goed teken is, maar heb ook weer niet veel hoop. Net een beetje misselijk, maar is het soort misselijkheid dat ik altijd heb als ik erg moe ben. Heb ook geen testdrang (meer), voelt niet alsof t goed gaat komen.
Wanneer kun je testen Pimpelmeesje? Balen dat het voelt alsof het niet goed gaat komen. Heb helaas geen tips, ik worstelde daar ook erg mee. @Zeksem, knuffel! Kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt, maar ook in ronde 6 IUI raken er vrouwen zwanger, ik blijf voor je duimen! @Daantje, hoe gaat ie? @MissMarijke, balen dat je cryo's op zijn! Logisch dat je wilt wachten tot na de vakantie, wanneer ga je? Alvast heel veel plezier, lekker genieten! Meiden, ik heb maandag al de inseminatie. Waar mijn lichaam vorige keer amper wilde reageren gaat het nu lekker zn eigen gang en zet er flink de vaart achter
@Leonie... spannneeeend!!! hoop echt en duim mee dat het raak mag zijn! moet je nog 'speciale' voorbereiding doen, vitaminepreparaten enzo of gewoon lekker au naturel? @pimpelmeestje irritant of niet al die symptomen die 2 kanten op kunnen gaan, je gaat jezelf van alles of juist niets wijsmaken en het enige wat echt uitslag kan bieden is wachten tot je NOD.. maar dat is toch moelijk... ik hoop dat je lichaam een beetje setteld en dat symptomen goed voorteken mag zijn @missmarijke... ik moet eerlijk zeggen dat ik niet in MMM zit, maar ik heb even gegoogled en ik snap helemaal dat je even een break wil... al die hormonen en alles wat er bij komt kijken heeft natuurlijk een hele impact op je lijf.. soms is een break ook net wat je lichaam nodig heeft dus ik hoop dat je lijf hier een goeie boost van krijgt! Hier gaat het lekker zijn gangetje... zitten weer in de nieuwe ronde, ik heb geen ideeen/hoop maar ik ben wel lekker even met pauze qua dieet.. aan genieten van alle goede dingen in december en we klussen wel maar zoals altijd gewoon op gevoel om het maar spontaan te houden... ik weet niet of dat een goeie insteek is ja of nee , maar als er zoveel druk op ligt maakt het er niet beter op natuurlijk.
Marijke dat is balen zeg.... maar misschien wel fijn even rust of is dat niet zo voor je? Pimpelmeesje, wat vervelend dat je je zo voelt, maar ik snap het wel hoor! Ik heb er ook behoorlijk last van gehad. Als je maar wist dat je aan het einde wel een baby in handen krijgt he, dan is het alle moeite en leed waard. Wisten we dat allemaal hier maar. Wauw Loenie wat goed nieuws, wat fijn zo snel. Ik duim voor je! Nou Daantje fijn toch om even zo te denken deze maand. Het is niet zo dat je dan helemaal geen kans maakt, misschien juist wel meer omdat je dan meer ontspannen bent.... Baby2017, dat doe ik ook altijd. Ik test altijd voor NOD dan komt bij mij de klap minder hard aan als ik bloed zie omdat ik het idee dat ik niet zwanger ben al geaccepteerd heb. Hier een verhaal meiden. Ik had toch drie eitjes, nou vandaag was er nog maar 1. Toch een tegenvaller want bij twee heb je wel verhoogd kans. Maar goed.... ik kreeg een nieuwe medicijn mee omdat ik met Lithinus toch nog bruinverlies had 1 ronde. Ben ik helemaal klaar sta ik bij de parkeerautomaat met de bijsluiter. Lees ik de tekst dat je het medicijn niet mag gebruiken als je een tumor hebt of hebt gehad die groeit van hormonen. Dat is bij mij dus het geval. Ik helemaal in de stress. Terug naar de poli. Gyn met lunchpauze en daarna een vergadering. Moest 2 uur wachten. Nu weer terug op vorig medicijn. Maar ik vind het wel heel erg. Ze kennen mijn geschiedenis en ze weten er vanaf. Ik vond het namelijk ook heel moeilijk hormoonspuiten te gaan gebruiken door mijn geschiedenis en mijn vaste gyn weet daarvan, daar hebben we uitgebreid over gesproken want ik heb daardoor ook 2 rondes geen hormonen gespoten omdat ik het eng vond. En dan krijg je dit. Ik ben even helemaal flabbergasted. En ik kreeg nu ander 'huiswerk' en ovitrelle advies dan normaal. Moest de ovitrelle meteen zetten (normaal s avonds) terwijl mijn ei voor mijn doen nog helemaal niet zo groot was (14.8 mm bij 20,4 mm, raar ovaaltje dus) en dan vanavond en morgen klussen. Normaal moet dat de morgen en overmorgen zeg maar. Dus scheelt wel een dag met de arts die ik normaal heb. Raar toch dat ze allemaal een ander 'huiswerk' advies geven na het zetten van Ovitrelle of ligt dat aan mij?
Is dat niet een beetje vroeg? Fertility friend heeft een onderzoek gedaan naar de eerste positieve test na een negatieve, en kwam uit op een gemiddelde van 12,72 DPO. Ik heb tóch getest vanmorgen (ben totaal niet wispelturig), die was negatief, betekent in ieder geval dat de pregnyl weg is. Aan de ene kant heb ik geen vertrouwen, omdat bij de inseminatie de telling te laag was (1,7 milj, pas vanaf 2 geven ze t een kans), maaaar dat was wel de dag na ons weekendje weg, dus wsl zijn we toen gewoon te druk geweest en hebben we alle zaadjes opgemaakt dus mss dat er al genoeg zaadjes aanwezig waren? Overmorgen denk ik weer een testje, of misschien wacht ik tot na mn NOD volgende week maandag.
Wat vervelend Wens, ik vraag me soms ook wel eens af of die systemen die ze daar hebben niet wat beter kunnen communiceren indien je een andere arts hebt dan je vaste. En ik vind het sowieso vreemd dat elk ziekenhuis en elke arts andere methodes heeft, er moet toch onderzoek naar gedaan zijn wat het beste werkt? Is het misschien een idee om een telefonische afspraak te plannen met je vaste gyn?