Pimpelmeesje, ik snap je twijfel. Ik heb dat zelf ook. Ik heb 10 jaar geleden een tumor gehad en daarbij heb ik een operatie ondergaan waarbij ze een matje hebben geplaatst. Jaren laten blijkt dat dat matje in opspraak is, blijkbaar zit daar een bepaald stofje in dat niet goed voor je lijf is. Ik heb nu fybromyalgie met prikkelbare darmen en heb vaak links minder gevoel in mijn lijf en gewrichtspijnen. Je hebt echt dagen dat je je heel futloos voelt en dan vraag je je af of het wel verstandig is een baby. Maar ik denk dan maar zo, ik heb zoveel liefde te geven. En moedergevoelens doen ook veel. Als je je kindje hoort huilen ga je wel door die pijn heen als je die hebt op dat moment. Ja Desi dat lijkt me ook. Ik hoop dat de volgende ronde het helemaal goed komt. In ieder geval met de passie, dan heb je in ieder geval nog lol samen . Mutskuh ik snap dat je het zwaar hebt en hier even minder actief bent. Waarom stopt het voor jou bij IUI 4 als ik vragen mag? Ja Marijke is al even niet meer van de partij. Ik heb morgen mijn echo. Heb het best zwaar deze ronde maar ik weet wel waarom. Omdat ik de eerste IUI heb en ik ben nogal een Controlfreak. Nieuwe dingen waarvan ik niet weet hoe ze gaan lopen zijn nogal vervelend als in dat het veel in mijn koppie zit....pieker de pieker
Helaas hier maar 1 ei, hebben jullie altijd meerdere gehad met de IUI? Woensdag mijn eerste IUI......spannend
Omdat ik overstap op ivf wens. Althans dat mag ik als we willen. Pfff weet niet wat ik moet doen. Toch nog doorgaan met iui of starten met ivf. Lastige keuze. Jup hier 1e iui ook met 1 ei. 2e iui met 2/3 eitjes. 3e en 4e iui met maar 1 eitje.
Oei ja lastige keuze. Ik zou denk ik het aantal behandelingen wat ik kon pakken doen. 6 x IUI en daarna IVF. Gewoon zodat ik alles de volle kans zou geven. Waarom mag jij al starten dan met IVF? Ik weet dat dat in mijn ziekenhuis echt niet zou mogen, ze hebben al tegen mij gezegd 6 cyclussen IUI en daarna verder kijken. Want in principe kan het wel op deze manier bij jou lukken!? Het moet alleen goed blijven plakken toch? Dat heb je natuurlijk ook bij IVF.
Hoi meiden, Ben idd niet echt van de partij op het moment. Ik lees zo nu en dan wel mee hoor..maar idd reageren komt er vaak niet van. Afgelopen maand erg emotioneel allemaal. Sommigen weten het denk ik wel. Afgelopen december is mijn moeder geconstateerd met alvleesklierkanker dat was echt een enorme klap.. toen we daar weer wat van bij gekomen waren, kreeg de vader van m'n beste vriendin te horen dat hij darmkanker heeft en vervolgens de broer van mijn vader....ook darmkanker...tjonge...ze zeggen ellende komt in drievoud... en in dit geval wel. Dus qua emoties is het hele bezig zijn met zwanger raken wat naar de achtergrond geraakt. Daarom om deze reden toch besloten om het IVF traject op te starten. (en misschien ook wel beetje omdat Wens er een goed gevoel over had ) Klinkt misschien raar..maar omdat je zo bezig bent met het andere ben ik minder bezig met het IFV traject wat maakt een of manier toch makkelijker. Ben vorige maand begonnen met de pil. En volgende week begint het spuiten met de decapeptyl en 2 weken daarop met de Gonal F. Wens, jij Woensdag voor de eerste IUI.. eindelijk!! duim mee voor je meis.. Mutskuh. ik ben wel eens met Wens, zou alle ook alle IUI pogingen benutten.. je kunt na IVF niet nog es terug naar IUI. Mijn ervaring is dat IUI aanzienlijk minder belastend is. Als het zaad van je vriend echt bar en bar slecht is.. dan snap ik de keuze wel. Dan heeft IUI misschien geen nut.
Miss marijke wat ontzettend verdrietig nieuws allemaal zeg! Idd je vertelde het toen. Hoop dat jullie snel goed nieuws mogen krijgen! Mijn ziekenhuis hanteert de regel 4x iui en dan ivf. Maar als er enigzins succes geboekt is met iui, zoals hier het geval, mogen we zelf kiezen. Of nog aantal iui's of toch de stap naar ivf wat het ziekenhuis eigenlijk wil. Heb volgende week maandag m'n gesprek. Moet voor die tijd de keuze maken. Ik weet het echt nog niet.. Wens bijna je iui! Spannend
Hier afgelopen vrijdag de 4e iui gehad. Omdat manlief in buitenland zat moesten we de ingevroren rietjes gebruiken. Van de 15 rietjes hadden ze er maar 3 ontdooid. Daar bleef na wassen maar 0,6 milj over om in te brengen dus deze kans is vrijwel nihil dat het lukt voor m'n gevoel
Wat vervelend wens, wat een nare manier om in zo'n situatie te komen! Ik heb ook tot nu toe alleen 1 ei gehad, ze willen graag 2 of 3 maar is helaas nog niet gelukt. Volgende keer starten met 75. Heel veel succes woensdag! (of eerder, als je n smiley krijgt) Net de inseminatie gehad, ondanks de koorts van de week toch 13,6milj, daar ben ik wel blij mee. En daar zitten we dan weer, op t wachtbankje.. Hè mutskuh, wat ***, waarom hadden ze er maar 3 ontdooid dan?
Oh bij jullie 4 x Mutskuh. Je hebt nog een weekje om er over na te denken.. en anders zou ik je gevoel volgen, wat jij het liefst wilt. Ah jij hebt het weer achter de rug Pimpelmeesje.. succes op de wachtbank.
Ik moet daar nog steeds aan wennen dat ziekenhuizen allemaal van die verschillende werkwijzen hebben. Marijke, ook al kom je met heftig nieuws, wat fijn om weer wat van je te horen! Ik heb soms echt het idee dat als je veel ellendige dingen meemaakt je ook wordt beloond met iets moois! Een mens kan maar zoveel dragen. Dus ik heb er nog steeds een goed gevoel over, zeker nu je er mentaal ook de (nare) afleiding hebt. Ja pimpelmeesje, ik waarschijnlijk ook volgende ronde met 75, even afwachten nog. Vind jij 't wachtbankje moeilijker dan het gedoe rondom de IUI? Dat is wel balen Mutskuh, ik snap dat je dan voor je gevoel een kans weggooid/voor niets bezig bent..... maar ja wie weet.... Krijg je altijd met de IUI te horen hoeveel zwemmers er zijn en vriezen ze altijd het overige sperma in? Daar hebben ze ons nog niets over verteld namelijk. Ik merk dat ik het deze ronde moeilijker heb... ben er veel mee bezig en vind het spannend!
Ja, je krijgt met IUI te horen hoeveel het er zijn, invriezen doen ze denk ik alleen als je n man hebt die in het buitenland werkt ofzo. Bij ons gaat t zo; Manlief doet zn ding, dan racen we naar het ziekenhuis, hij zet mij af en gaat parkeren. Terwijl ik naar binnen loop bel ik een nummer, de mevrouw van t lab komt dan naar de balie en ik geef de envelop met het potje en het formulier wat ik erbij heb ingevuld. Ze checkt de ponsplaatjes en dan ga ik naar de koffiehoek, waar mijn vriend ondertussen op mij wacht. Na 1 uur gaan we terug naar de balie, die mevrouw geeft mij dan een buisje met het bewerkte sperma, nogmaals wordt de naam etc gecheckt en dan lopen we naar de poli. Daar neemt de verpleegster ons mee naar n kamer, wordt nogmaals de naam gecheckt en wordt verteld wat de opbrengst is. Dan ga ik met de benen wijd, eendenbekje in, spuitje gaat erin (ik voel hier niets van, maar t kan iets krampen) en dan wordt gevraagd of manlief t spuitje wilt legen. Dan is t alweer klaar en moet ik nog 10 minuten blijven liggen. Eenmaal thuis wordt ons aangeraden om t 's avonds nog een keer gezellig te maken, you never know.. Dat is t, mss bij jullie ziekenhuis net even anders maar dan weet je in grote lijnen wat je te wachten staat. Hopelijk helpt dit een beetje in je controlfreakigheid heel herkenbaar trouwens. Wat betreft de hoeveelheid; dit zijn de hoeveelheid zaadjes in totaal die van goede of topkwaliteit zijn. Je hebt 4 soorten, ingedeeld naar beweeglijkheid en fysieke toestand, de 2 beste categorieen worden eruit gehaald. Onder 2 miljoen heb je volgens het ziekenhuis niet echt een kans, maar hier op het forum zijn er dames die wel met minder zwanger zijn geworden. Boven de 10miljoen is voldoende en boven de 20 miljoen excellent. Tenminste, zo ver heb ik het van internet begrepen.
Ja ze wassen de zaadjes. Wat ze inbrengen is het aantal goede en bewegende zaadjes. De rest is weg gewassen/gegooid.
@missmarijke wat een naar nieuws allemaal, maar ik ben het met Wens eens, het kan niet altijd zo blijven gaan, er komen ook mooie dingen aan, ik hoop ook dat jullie snel goed nieuws krijgen. @pimpelmeesje succes op die verschrikkelijke wachtbank, ik vind dat wel het moeilijkste deel, alhoewel ik meestal na een week al een bepaald gevoel heb dat het niet gelukt is ( terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan haha). Bij ons is de manier van IUI nagenoeg gelijk alleen wij brengen het potje zelf naar het lab, het lab brengt het na 1,5 uur naar de poli en daar wordt het dan ingespoten en ik moet een kwartier blijven liggen nog. Mijn man had de 1e keer 18milj na bewerking en de 2e keer 4 milj. NIks over te zeggen dus bij ons. @wens ik snap dat je het allemaal erg spannend vind, ik had dat bij de 1e iui ook omdat ik ook weer hoop had gekregen dat het zou lukken. Heel eerlijk was die hoop ook na de 1e mislukte iui gauw verdwenen en zit ik weer in de overlevingsmodus om het zo maar te noemen. Ik wacht inmiddels op mijn menstruatie zodat ik het ziekenhuis kan gaan bellen voor de uitgangsecho zodat we gauw verder kunnen met de 3e IUI. Fijne avond meiden
Heey meiden , ecewn een paar dagen offline geweest, nadat ik voor het eerst hoop had (dat het innestelingsbloeding was) heeft mijn lichaam me waarschijnlijk goed voor de gek gehouden. manlief was er nu ook kapot van en heeft het beetje gehad met de onzekerheid.. ik heb ook even flinke jankbui gehad en weet nog niet zo goed wat we gaan doen...
Daantje, kan ik me helemaal voorstellen. Soms valt het mij ook zwaarder dan anders. Vorige maand een goede vriendin in ronde 2 zwanger geraakt en ik uiteraard die maand niet.. wel pas in avond ongi geworden ipv ochtend.. Hier ondertussen 6 dagen voor nod en heb vorige week woensdag toch nog m'n ei gevonden! Als ik er dan vanuit moet gaan dat hij 24 uur later 'knapt' heb ik dan niet een veel te korte LF? (Zo noemen ze dat toch) dus dan zou ik nu 5dpo moeten zitten? Misschien stomme vragen maar ik snap er blijkbaar niet zoveel van want ik dacht tot 2 dagen terug dat woensdag mijn ei ook daadwerkelijk zou knappen.. Maandag moet ik dus ongi worden.. kan ik dan wel testen als ik dan 11 dpo ben?
Je lf is meestal hetzelfde, dus als je ei later komt dan verwacht word je ook later ongesteld. 24-48 uur na een positieve ovulatietest is je eisprong, dus je bent vandaag 5/6 dpo. Daantje, wat kl*te is het hè
Ik ben al 20 rondes precies 28 dagen.. zou me verbazen als deze maand anders verloopt.🙈 We zullen het zien.. vrijdagmiddag dan nog te vroeg met testen ben ik bang?
Hey meiden, ik reageer later even inhoudelijk op jullie! Ik vond de IUI een hele nare ervaring. Ik had een hele stomme jonge zakelijke arts die heel zakelijk deed en het empatisch vermogen van niets heeft. Volgende keer ga ik echt proberen om een ander te krijgen! Ik kwam binnen in hetzelfde kamertje als ik mijn echo's krijg. De deur was net dicht en toen zei ze we gaan de IUI doen kleed je maar uit. Onder het uitkleden zei ze tussen neus en lippen door dat we 3,2 miljoen zaadjes hadden. Best weinig. Eendenbek erin deed zeer. Ik had niet moeten plassen van te voren zei ze, wist ik niet is ook niet verteld. Ze deed zelf de spuit haalde de boel eruit en ik mocht aankleden. Dus ik vraag hoef ik niet tien minuten te blijven liggen? Nee onderzoek had uitgewezen dat dit niet meer hoefde. Zeg dat dan te voren. Toen mochten we gaan. Ze zei niet nou hopen dat het nu raak is. Niets persoonlijks. Bah. Ga mijn lievelingsarts regelen voor de uitgangsecho en aangeven dat ik dit heel vervelend vind!
Ah gatver Wens, wat een nare ervaring!! Het is allemaal al zo klinisch en als ze er dan niet eens iets persoonlijks van maken... Ik weet niet of het bij jouw ziekenhuis kan, maar ik heb mijn favoriete arts mogen aangeven en dit hebben ze in mijn dossier gezet, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Dat vind ik wel een hele fijne gedachte.