Al meer dan twee jaar bezig met kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wenssinds2013, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja af en toe, maar gelukkig niet meer zo als van de week. Vandaag een vriendin die vertelde dat ze zwanger is van de 3e... Volgens vriendlief hadden ze waarschijnlijk aan m'n gezicht wel gemerkt hoe de situatie zat :p reageerde zo enthousiast als ik op kon brengen, maar blijkbaar was nog wel te merken dat ik eigenlijk geen zin had om vrolijk over zwangerschap te praten. Aan de andere kant, als t deze keer lukt is het wel gezellig om samen zwanger te zijn

2. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    @pimpelmeesje dat is ook wat ik lastig vind. Ik hoorde vorige week ook dat een goede vriend en zijn vrouw een kindje krijgen. ik gun het hem ook en heb mijn best gedaan om zo lief en leuk mogelijk te reageren , maar kan ook niet ontkennen dat het van binnen vreet aan me. Hoop voor je dat deze iui raak is. 3e poging toch ook?

3. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja, 3 keer is scheepsrecht hè :)

4. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Dames..
    Ik zoek een beetje aansluiting dus kwam op dit topic terecht..
    Wij zijn inmiddels ook 2.3 jaar verder in de hoop op een 2e kindje.. We zijn bijna 14 jaar samen en hebben al 1 super zoon ♡
    Aug 2014 gestopt met de pil.. Onregelmatige cyclussen.. daarna doorverwezen naar de gyneacoloog en vanaf jan 2015 aan de clomid geweest.. Ze hebben ons niet fijn en niet serieus behandeld dus ik zou nog maar met een jaar clomid naar huis gaan.
    Afg vrijdag een gesprek gehad bij NIJ GEERTGEN wel een uur bij ons vandaan.. start met een hsg en gonal f injecties.. hij vond dat ik te lang door wordt gestuurd met clomid..
    Ik zal zo de bovenstaande verhalen doorlezen.. xxx

5. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Welkom Bella. Vervelend dat je zo'n nare ervaring had in het vorige ziekenhuis, maar zeker fijn dat je over bent gestapt en nu beter behandeld wordt. En op hoop van zege natuurlijk :)

6. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Hai Bella, welkom. Soms denk ik ook hoor bij het ziekenhuis als ze zo moeilijk doen en je moet zo lang wachten, wat zou jij zelf doen als arts als het jezelf betrof. Ging je dan ook zo lang geduldig wachten? Goed dat je bent overgestapt.

Al die protocollen en ieder ziekenhuis is ook weer anders, om moe van te worden.

Ik mocht nu eindelijk (na 3,5 jaar proberen) beginnen met IUI en toen ik zei wat heerlijk ligt eindelijk meer bij jullie vonden ze dat heel raar. "Nou dan wil ik je wel waarschuwen, want het is een heel zwaar proces". Alsof dit niet zwaar is. Al zo lang iedere maand verplicht klussen en dan iedere keer toch die ongesteldheid weer. En het gevoel dat in je zit van het lukt gewoon niet op deze manier. Er moet gewoon een keer wat gebeuren.

Ik merk wel dat ik nu met de IUI omdat het de eerste denk ik ook is, er wel veel meer mee bezig ben mentaal. Iedere dag denk ik wel een paar keer van, nog zo lang en dan weet ik of het gelukt is. Ik weet morgen over een week of ik zwanger ben of niet. Waarschijnlijk wel eerder want ik voel mijn ongesteldheid altijd een paar dagen van te voren al aankomen. Maar toch, ik merk meer onrust daarover.

Hopelijk ebt dat weer wat weg. Want dat vind ik ook het zwaarst hoor. Dat je het soms niet uit je hoofd krijgt en dan voor je gevoel minder geniet van alles in het leven. Herkenbaar?

Wanneer is jouw NOD pimpelmeesje? Zou fijn zijn de derde keer raak. Ik teken ervoor hoor hihihi.

Blijft lastig he Pimpelmeesje en Desi. Ik heb het iemand ook nooit misgunt hoor maar je gunt het jezelf ook he. Het is gewoon even een klap in je gezicht vind ik altijd en dan stap er je er weer overheen. Maar steken doet het toch altijd een beetje he?

Nou meiden ben benieuwd hoe het weer voor ons gaat uitpakken deze ronde. Ik word dus rond de 15e ongesteld... hopelijk niet de 14e want ik vier dit jaar Valentijnsdag.

Heb er normaal helemaal niet veel mee, maar ik heb nu hartjes slinger, ballonnen, snoepjes en een paar cadeautjes gekocht, gewoon om onze liefde te vieren hihi.

7. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    He meiden! Ben ik weer.. ik hoopte me hier niet meer te hoeven melden maargoed we zijn weer een ronde verder.. vandaag 1 dag na nod en 13 dpo. Negatieve test dus ben nu aan het wachten tot we naar de volgende ronde mogen.. ronde 24x nu heb ik een misschien wel stomme vraag, ik heb het idee dat mijn gyn me niet serieus neemt wat betreft zwanger worden en hun hulp. Ik heb de eerste onderzoekjes gehad (echo en even kijken) bloed afgenomen en een vitamine b12 tekort. Dit was in oktober en ben daarna aan de vitamine shots en later met tabletten verder gegaan. Nu mag ik in april terugkomen maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog 2 rondes en teleurstellingen te wachten. Ik weet zeker dat e me niet wil zien omdat ik vorig jaar april/mei 2 dagen zwanger ben geweest.. met 4 weken lichte test bijna tuur en 2 dagen later ongi en meteen witte test. Nu mijn vraag.. kan ik gewoon naar een gyn in een ander ziekenhuis oid? Of ben ik dan dom bezig? Ik ben het zo zat dat we het zelf maar uit moeten zoeken terwijl ons al 2 jaar niet lukt. Ondanks die misschien zwangerschap voelt het voor mij rein als 2 jaar lang bezig..

8. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wens; wat spannend! Ik hoop echt dat het niet op valentijnsdag gebeurt, liever in (valse) hoop dan in teleurstelling! Nog veel fijner als t gewoon in 1 keer is gelukt natuurlijk! Ga je alvast testen dan op valentijnsdag?
    Ik verwacht zondag ongesteld te worden, bij beide iui's was mijn lf precies gelijk, dus dat lijkt me vrij zeker. Ik wil dan eigenlijk wachten tot dinsdag met testen, maar of ik het red... Ik ga vanaf morgen temperaturen zodat ik t wsl iets eerder weet als ik ongesteld ga worden.

Angela; Je kan overstappen, maar daar duurt het vaak ook weer even dan, ze willen sommige onderzoeken over doen etc. Aan de andere kant, als je je er niet prettig bij voelt mss wel beter. Denk wel even aan de reistijd, als je iui/ivf gaat doen moet je heel vaak naar het ziekenhuis voor echotjes of medicijnen ophalen, dan wil je niet n uur in de auto zitten elke keer.
    B12 kan wel n enorme invloed hebben op je vruchtbaarheid, dus ik zou het misschien toch even aankijken.. Ik snap dat het superirritant is, maar áls het lukt zonder mmm zou het je wel een hoop ellende schelen..

Ik wilde nog een gesprek met jullie delen dat ik van de week met iemand had. We hadden het over het onderwerp "positief zijn en denken dat het gelukt is vs er vanuit gaan dat het niet gelukt is om teleurstelling te voorkomen". Dit onderwerp hebben we hier ook wel eens besproken. Ik wil graag positief zijn maar het is zo moeilijk als je er vanuit gaat dat het gelukt is en dan teleurgesteld te worden (weeeeer). Ze gaf me het idee om positief te zijn vanuit een gevoel van hoop en wens ipv een gevoel "het zal nu gelukt zijn". Het heeft mij wel geholpen de laatste dagen, ik hoop dat ik het nu zo uitgelegd heb dat jullie kunnen begrijpen wat ik bedoel.. Het klinkt wat zweverig als ik het zo nalees maar ik weet niet hoe ik het anders uit kan leggen :p

9. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Pimpelmeesje, ik ga natuurlijk niet van iui of ivf uit Maarja ik ging er ook niet vanuit vandaag in ronde 24 terecht zou komen. Ik heb vandaag toch maar mijn eigen huisarts gebeld. Zo'n fijne man die me altijd serieus neemt. En die heeft even met me zitten praten over kleine lichamelijke klachten die je anders aan de kant zou schuiven.. als in de zin van ik heb koude handen en voeten, t vriest buiten en er ligt nu sneeuw.. ik ben veel moe, dit komt door stress of b12 tekort.. kortom we hebben alles wat ik normaal verdoezel onder excuses even allemaal opgeschreven en hij ging even een paar boekjes doorbladeren. Uiteindelijk na 7 min doodse stilte.. man wat duurt dat dan lang! Kreeg ik een naam mee.. Pulsatilla d30.. het is een homeopathisch middel.. ik ben bekend met homeopathie en heeft me op verschillende vlakken goed geholpen. Ik kan natuurlijk ook eerst langs een homeopaat gaan om een goeie dosering aan te vragen.. maar dokter vroeg of ik over 6 weken terug wou komen.. in de hoop dat ik dan met z'n tweeen ben zei hij al lachend.. heeft iemand hier ervaring mee? Gewoon nieuwschierigheid. 😊

10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Geen ervaring, maar wel fijn dat hij meedenkt. In ieder geval heb je dan het gevoel dat je iets probeert tijdens het wachten..
    Maar als je niet denkt aan iui/ivf, wat hoop je dan van de gynaecoloog? Tenzij ze iets vinden dat mis is met een van jullie kom je daar toch snel op uit..

11. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat het bij de innesteling fout gaat.. ik heb al zovaak dag voor nod licht positief gehad op een zwangerschapstest en de dag daarna alsnog ongesteld geworden.. mijn man en ik hebben al 2 kinderen en de eerste is door de pil heen gegaan en de tweede in de eerste ronde, nu zegt dit natuurlijk niet heel veel maar wel dat we een goeie match zijn.. voor mijn gevoel dan. Ik hoop dat mijn baarmoeder te hard of koud is en dat daar iets voor is Zegma.. maargoed ik ben natuurlijk geen gyn. Maar dit is iets waar ik me nog even aan vast wil houden.. ben echt panisch voor het ziekenhuis dus is pure zelfbescherming. Ik ben er wel achter dat als ik de mmm in moet, ik/wij niet verder dan iui willen gaan. Maar dat zeg ik nu, misschien ben ik als we zover zijn er wel klaar voor hoor.. maar ik ben een natuurmens en heb echt niks met de medische industrie.. toch is de wens voor een klein wonder eeg groot maar voelt ivf op dit moment te onnatuurlijk aan. Ik hoop zo dat niemand dit als aanval zal zien! Want zoals ik al zei misschien dat als ik iui heb geprobeerd en we hebben alsnog lege handen ik misschien ook wel ivf zou doen.. je weet het niet.

12. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    @wens Dat zou toch wel een fantastisch valentijnskado zijn, ik ga voor je duimen.

@pimpelmeesje Ik ga ook voor jou duimen, dat je er helemaal naast zit met je berekeningen ( niet lelijk bedoeld hoor) en dat je ook een knalpositieve test in handen hebt.

@Bella Welkom!

@angela blijft lastig als ik je verhaal zo lees. Ik had voordat ik aan IUI begon ook even een twijfel omdat ik het gevoel had dat als we dat zouden doen , ik het op de een of andere manier niet zelf had gedaan. Het voelde een beetje als falen. Eenmaal ermee bezig heb ik dat gevoel niet 1x weer gehad best wel vreemd.

Ik mag zaterdag weer op komen draven om te kijken hoe het met de eitjes staat. Hoop toch zo dat het er dit keer weer meer is/zijn als eentje.

Succes meiden!

13. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik hoop het ook! Zaterdag zou dan wsl m'n temperatuur omlaag gaan als ik ongesteld ga worden, dus hopen dat zaterdag een goede dag is!

14. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Dat lijkt me ook een erg vervelend gevoel om te hebben voordat je aan zoiets begint indd! Ik zie het niet als falen, meer met het is niet onze beurt en tijd.. maar dat gevoel is na 24 rondes toch wel minder geworden hoor.. ik had voor 2 jaar terug niet eens overwogen laat staan verdiepen in iui en ivf. 😊 Maar daarom heb ik er ook bij gezet dat ik hoop dat niemand het als aanval ziet. Ik snap volkomen dat vrouwen deze trajecten doorgaan en vooral als je het resultaat ziet! Grote wondertjes!❤️

15. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Eerste bruinverlies al weer gespot, dat wordt dus gewoon ongesteld dit weekend :(

16. Wenssinds2013

[QUOTE Pulsatilla d30.. het is een homeopathisch middel.. [/QUOTE]

Als ik hierop google vind ik alleen van alles over schijnzwangerschap???

17. Wenssinds2013

Ach nee wat ontzettend kl.... :x:(

18. Wenssinds2013

Woeiii spannend.... ik hoop ook op twee eitjes voor je! En ook voor mezelf de komende ronde. Heb er de afgelopen rondes ook steeds 1 gehad.

Duimen!

19. Daantje1990

3 aug 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey pimpelmeesje.. las even terug en dat gevoel van wens ipf verwachting snap ik helemaal.. ik houd nu ook aan mijn wens vast en merk dat dat inderdaad een stuk makkelijker is dan denken dat het misschien gelukt is.

wij hebben besloten (hoe moelijk ook) niet door te gaan met de MMM, mijn man ziet het niet zitten en we willen ook niet het nog zwaarder maken.

wel ben ik nu lekker elke ochtend aan het temperaturen, houd ik zo'n app bij en verplichte nummertjes met 30 minuten op bed blijven liggen... dus wie weet... van het weeekend mogen/moeten we lekker bezig maar merk wel dat het verplicht doen wel een stuk stress mee brengt hoor... pfff

20. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Als ik hierop google vind ik alleen van alles over schijnzwangerschap???[/QUOTE]

Ja klopt ze gebruiken het ook voor dieren en schijnzwangerschap.. maar als je net dat dieper graaft( verder zoekt op andere sites) kom ik op best veel positieve verhalen, meerdere stellen die er meer dan een jaar over gedaan hebben en na dit "wonder middel" binnen 2 rondes zwanger.. kan ook toeval zijn natuurlijk.. maar dat pimpelmeesje al zei dat probeer ik toch iets terwijl we wachten. 😊

Ahh pimpelmeesje wat ontzettend naar dikke knuf voor jou!

Deel Deze Pagina