Al meer dan twee jaar bezig met kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wenssinds2013, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Hoi Dames,
    even afwezig wegens ziek en drukte hier thuis. Net alles meegelezen en wil toch iedereen een hart onder de riem steken. Er is weer veel gebeurd bij iedereen.

@Wens, jeetje wat heb jij een vervelende 1e IUI ervaring achter de rug zeg. Ik zou het gesprek zeker aangaan hierover. En nog in de wachtweek, hoe voel je je nu?

@Desi, Zaterdag hopelijk 1 of 2 mooie eitjes aan het groeien. Succes.

@MissMarijke, jeetje wat heftig zeg met al die ellende om je heen. Hopelijk komt er toch ook mooi nieuws bij jullie binnenkort!

@Pimpelmeesje, jammer van je spotting, hopelijk zet het niet door en zowel, hoop ik dat je ondanks alles toch een goed weekend mag hebben :)

@Daantje, lastige beslissing die jullie gemaakt hebben om te stoppen met de MMM. Het zal zeker nu enige druk eraf nemen, maar je kan misschien na een pauze altijd weer terug keren mochten jullie er later alsnog de behoefte aan hebben. Sterkte!

@Angela, fijn dat je een huisarts hebt die meedenkt en goed naar je luistert, geen ervaring hier met dit middel maar hopelijk geeft een mooi resultaat voor jullie.

Hier eindelijk onze verwijzing voor EMC (IVF) binnen en de 20e is onze intake. Ben heel benieuwd, al heb ikzelf al een IVF gehad en dus weet wat het inhoudt is het nu samen met mijn man toch weer anders en vooral spannend omdat we er dus nu nog maar 2 te gaan hebben.
    Hoe dan ook zijn we dit jaar uitbehandeld en dat geeft spanningen merk ik.

Hopelijk zo even niemand vergeten en succes voor iedereen op het wachtbankje, wij maken het de komende dagen extra gezellig saampjes.. het zou mooi zijn als het toch nog lukt :) al zou ons dat verbazen na zoveel rondes en 7 IUIs. Maar ja, proberen en genieten kan geen kwaad

2. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Home, fijn je weer terug te zien. Helemaal opgeknapt? Ja het is wat na 7 IUI's. Heftig hoor. Maar het gezellig maken kan inderdaad niet kwaad.

Ik ben ook heel benieuwd hoe ik me zal voelen als IUI niet gaat helpen. Hoe ver ik zal gaan en of ik mijn eigen grenzen ga verleggen.

Ik heb last van de pregnyl. Vind dingen enorm stinken en gespannen borsten en buik. Maar ja ik weet dat dit nergens op hoeft te duiden. Toch is de hoop er wel. Dinsdag/woensdag is mijn NOD.

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Zelfs geen onderzoeken Daantje? Ik zou na 4 jaar toch bang zijn dat het misschien helemaal niet mogelijk is (op natuurlijke wijze) en dat ik dan alle teleurstelling en verdriet voor niks zou hebben al die tijd. Dan zou ik het liever weten en de wens loslaten. Maar ik vind het wel knap van je dat je het vertrouwen houdt en er gewoon voor gaat! Ik hoop echt dat het jullie snel lukt, heb je een plan voor de toekomst? Tot wanneer jullie door gaan?

Wens, ik ga voor je duimen!!!!

4. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hey home, gezellig :) wat spannend, ik hoop dat je nog een beetje rust kan vinden

5. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Home, dat kan ik me voorstellen dat dat spanningen mee kan geven.. ik duim voor je deze maand alsnog zonder hulp! Al is de kans nog zo klein.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit zeggen ze dan toch vaak?

Ik hoop inderdaad ook dat dit middel misschien wat voor ons kan doen.. we zullen het meemaken.

6. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Pimpelmeesje gadverdarrie.....das even balen.. bleghhh.

7. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja, vandaag temperatuur ook gekelderd en eerste bloed gezien.. Maar kleine zegen dat het snel duidelijk was deze ronde :) vol goede moed naar ronde 4..

8. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat ik mee mag kletsen..
    Maandag heb ik een intake en gesprek voor hsg! Ben zo benieuwd..
    Dit is weer een 1e ronde zonder clomid.. ben benieuwd wat m'n lichaam doet en of ik een eisprong zal hebben..

9. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier zit het een klein beetje tegen, vanochtend zkh geweest, prachtig mooi eitje ( helaas maar 1, maar goed er zit er eentje) van 18mm. Balen want gyn wilde graag morgen de IUI maar helaas doen ze dat niet op zondag. Dus zelf maar goed klussen vanaaf. Ik verneem ook altijd mijn eisprong en hij zal ook echt morgen al zijn. Maandag nog wel IUI gepland en theoretisch gezien alles nog mogelijk maar ik ben in mijn hoofd alweer verder bij ronde 4. Volgende keer meer geluk.

10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Jeetje wat stom dat jullie ziekenhuis dat niet doen op zondag :(

11. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ahh wat balen dat het ziekenhuis dat niet op zondag doet.. ik hoop dat je maandag alsnog op tijd bent.. we moeten proberen positief te blijven toch? 😊

12. Wenssinds2013

Dat is balen Desi! Irritant zeg dat ze dat niet doen. Maar maandag heb je inderdaad gewoon nog kans!

Welkom Bella, hoe lang ben je al bezig?

Jammer Pimpelmeesje, erg balen, maar als het dan toch al niet is gelukt laat het dan maar snel doorzetten zodat je door kan.

Ik had goede hoop deze ronde. Ik weet wel dat je zwangerschapsklachten kan krijgen van pregnyl maar ik heb echt mega gespannen borsten en ze zijn ook groter. Dat heb ik niet zo snel en nu nog steeds dus ik dacht misschien is er meer aan de hand.

Maar vandaag werd ik wakker met zo'n intens slecht herkenbaar ongesteldheidssgevoel in mijn onderrug en dus ga ik er vanuit dat IUI 1 niet gelukt is. Toch wel een tikje meer teleurstellend moet ik zeggen, heb er even meer moeite mee.

13. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik denk dat niemand anders zou kunnen reageren wens, heel veel sterkte.. Je nod was woensdag toch? Dat duurt nog wel even. Hoewel mijn lf veranderd is bij de IUI.

Succes morgen Bella

14. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    2 jaar en 4 maanden!
    1 jaar en 3 mnd zelf.. en 1 jaar en 1 mnd clomid gehad!
    Helaas gaat t niet zo vanzelfsprekend dit keer..

15. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    @Bella, succes met je intake morgen!

@Desi, wat jammer dat ze geen IUI op zondag doen bij jullie. Toch hoop houden hoor.. Ik heb ook wel gehad dat ik op zaterdag een ei had van 17.5/18mm (zat avond dan pregnyl om 22u) en dan op maandag de IUI om 10.30.
    Succes iig morgen!

@Wens, de pregnyl kan je zeker voor de gek houden, ik dacht ook altijd van alles te voelen. Het zijn natuurlijk toch zwangerschap hormonen die je spuit. Hopelijk zetten je klachten niet door!!

@pimpelmees, hoe is het nu?

16. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    @wens.. wat lijkt me dat lastig, je zwanger voelen en weten dat het door medicijnen/hormonen komt. Ik heb zelf nog niks aan hulp gekregen dus weet ook niet of ik iets zinnigs erover kan zeggen.. behalve hoop houden en geloof in je eigen lichaam (met wat hulp)😊

Vandaag heb ik echt even een dip dagje.. over een dag of 9/10 beginnen met de ovu testen en daarna weer op t wachtbankje.. en toch heb ik het gevoel dat t deze ronde toch niet gaat lukken.. net als alle vorige rondes.. stom dat je je soms zo down kan voelen daarover.. terwijl ik sommige dagen echt wel positief ben.. ik zit nu aan b12 tabletten homeopatische korrels, met veel met rust in m'n lichaam bezig dmv yoga en probeer m'n gedachtes te verzetten.. wat vaak moeilijk is maar soms is er zo een dag voor ik zonder te denken aan misschien deze ronde dan toch.. ja dat denk ik zelf voor m'n eisprong.. kansloos 😂🙈

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Hey home, lief dat je het vraagt :) het gaat eigenlijk best goed, ik merk dat ik deze ronde de teleurstelling anders draag. Vorige 2 rondes was ik echt kapot, had er geen zin meer in. Nu heb ik vooral behoefte door te gaan, dosis omhoog en prikken maar. Als deze ronde niet lukt zouden de volgende keer de echo's en inseminatie precies in de week vallen dat wij een weekje weg willen, dus dat is een mooi moment om een pauze te houden. Maar dan niet omdat ik het niet meer trek, maar omdat het gewoon fijn is om even te ontgiften en adempauze te hebben.

Ik heb stiekem ook al heel lang het idee dat áls het lukt, het er 2 worden. Daarom heb ik ook n beetje het idee dat het niet gaat lukken als het 1 eitje is, slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar dat gevoel.. Het zou ook helemaal niet fijn zijn, een tweeling dragen terwijl ik al zo'n belabberd lijf heb, het is gevaarlijker en lijkt me ook doodeng, maar ergens lijkt het me ook heel leuk. De kans blijft klein, gevoel of niet, maar nu de dosis (weer) omhoog gaat heb ik iig meer vertrouwen in 2 of 3 eitjes. Hopelijk is 75 eenheden voldoende..

En hoe gaat het met jou?
    En Wens, zet het al een beetje door? Of misschien toch niet?

18. Wenssinds2013

Bella, ook al een aardige tijd dus :(. Maar al best wel lang clomid. Weet je al wanneer je mag starten met IUI?

Ja Angela, heel herkenbaar. Ik denk dat we dat allemaal hebben met momenten. Het is ook slopend. Elke maand die teleurstelling terwijl je heel veel mensen kent waarbij dat heel anders ging. Hopelijk raak je dat gevoel weer snel kwijt.

Pimpelmeesje wat fijn dat je nu zo'n ander gevoel hebt. Goed dus dat je toen even hebt doorgepakt. Ja leuk is dat he dat soort 'voor' gevoelens. Wie weet komt het uit. Ik ga denk ik net als jij naar een ophoging, dat vermoed ik ten minste omdat ik de afgelopen twee rondes ook maar 1 eitje had. Ik denk dat die 'tweeling' gedachtes er wel in zullen zitten bij meerdere eitjes, maar ja dat zeggen ze dan ook 100x in het ziekenhuis dus je kan er dan eigenlijk niet om heen.

Ja Home, ik had aardig wat bijwerkingen van de Pregnyl. Ik heb gisteren en vandaag getest om te kijken hoe het ervoor staat, vandaag was al een stukje lichter dan gisteren dus ik denk dat de Pregnyl aardig begint te verdwijnen.

Ik bereid me voor mentaal op mijn ongesteldheid ook al kan ik wel blij zijn, want de Pregnyl heeft zijn werk gedaan. Eindelijk een ronde zonder vroeg bruinverlies. Nu vind ik het nog wel spannend wanneer ik ongesteld word en of de pregnyl er niet voor zal zorgen dat mijn cyclus veel langer word.... spannend.....

En dan weer hopelijk met frisse moed verder. Ik heb toch ook wel wat gehad aan je berichtje hier. Ik zat ook te denken laatst misschien moet ik weer wat positiever zijn, gewoon meer vertrouwen dat het goed komt. Dat het gewoon gaat lukken met IUI... dus dat proberen mijn partner en ik nu ook. Stukje zelfbescherming laten varen en wat meer vertrouwen in dat er nog een kindje mag komen. Zelfs na ruim 3,5 jaar....

19. Desi111

Desi111 Actief lid

18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier weer een gelukte IUI poging. Opbrengst voor bewerking 72 miljoen! helaas na bewerking nog " maar " 5 miljoen over. Ik zei al voor de grap of ie de helft op de grond had laten vallen. Deze IUI was ook pijnlijker aangezien mijn baarmoedermond dit keer heel ver naar achteren lag en deze met een haakje ( au!) naar voren gwtrokken werd. Maar goed, er zat deze poging zoveel tegen dat het eigenlijk alleen maar positief kan eindigen, dus nu maar weer geduldig op die verschrikkelijke wachtbank * zucht *

20. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oh fijn dat het in ieder geval tot een verschil heeft geleid wens :) ja ik merk dat ik me echt beter voel bij een gevoel van positieve hoop dan zelfbeschermende negativiteit of juist denken "deze keer is het vast raak!"
    Mijn lf is iets korter met pregnyl dan zonder, ik kan me niet voorstellen dat pregnyl zorgt dat je ineens een superlage lf heeft.

Succes op het wachtbankje Desi, hopelijk is alle pech het waard geweest :p

Moeten jullie trouwens n volle blaas hebben bij IUI? Mij is dat nooit gezegd maar zag het ergens staan op internet en vorige keer voor de zekerheid maar gedaan, mijn baarmoeder lag toen wel goed voor de inseminatie. Jou zei die vervelende troela dat ook de laatste keer toch wens?
    Is trouwens wel lastig als je 10 min moet blijven liggen terwijl je moet plassen hihi

Deel Deze Pagina