En er zijn meiden die denken ongi te zijn en bleken zwanger. Wil je geen valse hoop geven maar je weet het nooit.
@wens! Wat een ellende ook weer zeg, ik zie ook een duidelijke streep en ben ook van mening dat deze niet meer van de Pregnyl kan zijn maar ik snap dat je gek wordt van die onzekerheid en ook knap vervelend dat ze je niet even terug belt. Soms denk ik wel eens dat ze niet eens beseffen hoe het is voor een mens om hier door te gaan en denk ik dat ze gewoon hun werk doen en totaal geen medeleven of empathie kunnen tonen. Wat betreft je baarmoederslijmvlies dat bouwt zich op en moet bij de menstruatie weer zijn geslonken. Dik bmslijmvlies nestelt een vruchtje beter in. Ik zat de laatste keer rond mijn ei ook op 8mm geloof ik, maar dan zakt het weer. Ik deel je gevoel dat je hebt betreft het zwanger worden. Bij ons duurt het over een maand ook al 4 jaar en ook ik heb het gevoel dat het niet voor mij is weggelegd. Mijn lichaam wil het gewoon niet lijkt het wel en dat ik overal om moet denken zoals alcohol etc , het klussen op commando, al die afspraken en behandelingen , vaak denk ik... wat heeft het voor zin. Ik denk ook vaak dat mijn leeftijd de reden is , maar daar verander ik niks aan. wij gaan nog zeker 2 IUI's doen en dan worden we doorgestuurd voor IFV. Helaas moeten we dan wel naar een ander ziekenhuis een dik half uur rijden. hoe dan ook zullen we de laatste 2x iui ook ondergaan maar het vertrouwen is wel een heel klein beetje zoek. Verder hier niets maar dan ook niets aan klachten etc.. zoals gewoonlijk zou ik bijna zeggen. DO is nod...dus dan kan de volgende ronde beginnen. Sterkte wens , dat je maar gauw een antwoord mag krijgen
Ja Desi, vervelend he meis dat gevoel. Het liefst wil je geloven in het feit dat je wel zwanger kan worden, maar toch laat ons lichaam ons in de steek. Dat gevoel over mijn lichaam wil ik helemaal niet hebben! Het is ook een gedoe wat er bij komt kijken, het is allemaal wat hoor! Ik ben gebeld door het ziekenhuis, ik mag geen hormonen gaan spuiten en moet dus verplicht een ronde overslaan. Ergens vind ik dit knap balen maar ergens sta ik er ook achter. Het idee dat die cyste er weer zit vind ik niet fijn. Ik heb liever dat dat ding weg is zodat er met een ophoging van hormonen aan beiden kanten misschien een ei kan komen, nu is dat onmogelijk. Dus ook al vind ik het best lastig, een maandje geen spuiten is misschien wel fijn en we kunnen natuurlijk wel gewoon een ovulatietest doen en natuurlijk klussen . Wie weet. Maar anyway het verhaal van de arts was als volgt: Ze zei met mijn baarmoederslijmvlies van 8 mm en het lichte tweede streepje op de test (ik heb haar nog een keer gezegd, echt een heel licht tweede streepje hoor) vermoeden zij dat de kans zeker aanwezig is dat ik pril zwanger ben. Ik mag dus geen hormonen spuiten maar moet over een paar dagen een test doen. Het was volgens hun onmogelijk dat de pregnyl nog kon zorgen voor dit streepje. Ik denk dat het bij mij extreem lang blijft hangen, dat heb ik de vorige keer ook al gemerkt. Dus ik zei tegen haar ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben want ik ben namelijk ongesteld en heb heel veel stolsels en bloed verloren, misschien nog wel meer dan normaal. Maar gezien de cyste leek het mij zelf ook fijner om een ronde over te slaan. Zij zei ik wil dat je over een paar dagen laat weten wat de test doet en als deze oploopt dan ben je gewoon zwanger en kan je een echo plannen. Ik vind het hele verhaal bizar hoor meiden. Ze hebben ook mijn progesteron gecheckt voor de cyste, die was mooi laag zei ze. Als ik daarover lees lees ik dat je progesteron toch ook hoger is als je zwanger bent tot de 8e week. Dus in mijn hoofd rijmt het niet dat zij vermoeden dat ik zwanger ben. Ik krijg er toch een soort van valse hoop van en daarbij, ik kan nog vrij nuchter denken. Zo van ik ken mijn lichaam en ben vet ongesteld, wat een raar gedoe. Maar er zullen ook dames zijn die gelijk blij zijn of mega hoopvol zijn. Dan vind ik het vrij heftig hoor hoe ze deed aan de telefoon. Alsof zij er echt vanuit ging dat ik zwanger ben.... Ik moet er echt van bijkomen. Even iets leuks kijken op tv.... ben er kapot van!
ik snap je zo goed wens! Jou reactie zou ook mijn reactie zijn geweest. Ik hoop natuurlijk zo vreselijk veel dat je gewoon echt zwanger bent, maar mij in jou situatie verplaatsend zou ik het ook niet geloven. Wat betreft de pauze denk ik dat het sowieso wel een fijn idee moet zijn dat je in ieder geval de ronde hierna zonder cyste start. Wie weet wat het opleverd, maar dat je misschien liever door had willen gaan snap ik ook. Ik ga zo mega hard voor je duimen, dat of die ' tang' uit het zkh het bij het juiste eind heeft haha of dat je de volgende ronde een mega goede ronde hebt met een mooi wonder!
Aw wat lief Desi, ik moet gewoon even een traantje laten door jouw lieve woorden en dat jullie hier allemaal zo met mijn meeleven. Jullie weten als geen ander hoe dit voelt en wat het allemaal met je kan doen. Zeker als je zo heen en weer geslingerd word. Dikke knuffel.
Ahh..lief! Thanks.. ja lucht op dat we het samen kunnen delen. T wordt tijd dat ons geduld wordt beloond dacht ik zo. Knuf terug x
Hier begint het gedonder alweer. Voel zoals verwacht de ongi al weer een beetje aankomen. Hopen dat het ook meteen donderdag komt dan kunnen we weer door.
Ach Desi wat ontzettend klo.. Hier test nega, ik vond het al zo'n onzin. Maar ja even geen hormonen is misschien wel goed. Merk wel dat ik alles behoorlijk zat ben, ik heb zelf het gevoel dat IUI wel mijn max is eigenlijk. Als ik dan hoor wat je allemaal voor IVF moet doen. Jullie? Want is dat erg zwaar Marijke? Als ik dan lees dat je tijdelijk weer aan de pil moet, dat lijkt me erg raar. Ik slik dat ding liever nooit meer....
Jeetje Wens wat superirritant zeg! Dat ziekenhuis laat wel steken vallen vind ik, na dat fiasco met IUI toch weer uitstellen, toen de lompe inseminatie en nu weer dat ze niet inschatten hoe veel impact het kan hebben als je zomaar zegt dat je denkt dat iemand zwanger is. Hoe nuchter je ook bent, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten toch? En inderdaad, niet iedereen is zo nuchter en dan hebben die hormonen ook nog wel invloed. Had gister even bijgelezen, en ik hoopte zo dat je toch zwanger bleek, maar ik zou er ook geen vertrouwen in hebben gehad denk ik. Ik temp altijd rond m'n NOD, dat geeft mij nog voor het bloed de zekerheid dat het niet zo is, vind ik wel fijn. Hier blijkt de pauze nog niet zo'n succes, of ik heb niet genoeg geduld. Fysiek nog steeds een drama, kan soms amper staan zo moe/zwak ben ik. Nu met werk ook besloten dat ze een vervanger gaan zoeken (het is nog een beetje de vraag of dat lukt, ik geef natuurkunde en daar zijn er niet zo veel van). Als het ze lukt, dan ga ik wel gewoon elke dag dat het kan naar school toe, en dan werk ik aan extra taken enzo. Ik ben gewoon te vaak niet in staat om te werken, en mijn leerlingen moeten toch les. Ik merk ook dat ik flink richting depressief ga, dat holle gevoel.. Daarom naast de haptotherapie ook maar een gesprek met de maatschappelijk werker aangevraagd in het ziekenhuis. IUI is superzwaar, maar ik ga denk ik wel voor 1 ronde IVF. En ik denk dat ik ga vragen of dat nu al kan. Ik heb geen vertrouwen meer in IUI en voor mij komt het eind van mijn latijn echt in zicht. Ik heb van de week ook met mijn vriend overlegd, dat ik in ieder geval een eindtermijn wil hebben, ik heb liever geen kind dan nog jaren in deze hel leven om misschíen te bereiken wat wij willen. Voor mij is het niet een groot deel van mijn leven, maar mijn hele leven zolang we in de behandeling zitten. Ik kan niet werken, de week na de pregnyl ben ik doodziek, alle andere dagen heb ik pijn en ben ik moe.
Okay jeetje ik snap je helemaal Pimpelmeesje! Dus je wilt eigenlijk ivf aanvragen nu zonder pauze? Het voelt inderdaad ook zo dat de rest van he leven 'on hold' staat zeker als je je fysiek zo belabberd voelt! Heb ik ook last van! Argggg wat is het toch slopend allemaal!
Ja wel n maandje pauze, maar daarna door met ivf ipv iui. Dan komt er natuurlijk eerst de voorbereiding, de pil n paar weken slikken etc, kan ik mooi in de pauze de voorlichting krijgen voor ivf. Allllls t mag natuurlijk, is niet het protocol.
Sjeee pimpelmeesje... wat een ellende ook voor jou zeg. Ik hoop voor je dat je door mag met Ivf, ik krijg in ieder geval minimaal 6x IUI en daarna kunnen we pas door naar IVF. Ik twijfel ook over de IFV behandeling wel of niet. Bij mij is het niet alleen de behandeling zelf waar ik tegenop zie maar het is in een ander zkh en veeeel verder weg. En dan te bedenken dat je minimaal 3x in de maand daar naar toe moet. En die pil ! Ik slik net zoals Wens dat ding liever helemaal nooit meer. Voel me zoveel beter zonder...maar jah.. als het voor een goed doel is ga ik heel ver.. sterkte en knuf ook voor jou pimpelmeesje
Hey dames, net ook even een bericht in testen gedeelte gezet, maar wil jullie ook op de hoogte houden. Ik blijf me zo raar voelen. Ik zit nu op cd 6. Ik heb een naar gevoel in mijn onderrug, steken in mijn buik en ik voel me niet fit. Dat is voor mij met mijn ongesteldheid bijna over erg vreemd. Dus heb ik vanochtend een zwangerschapstest (negatief) gedaan en ook een ovulatietest. Deze kan in mijn geval nog wat donkerder dus ik zou 'm nog niet helemaal positief noemen. Ik weet dat het kan schommelen maar bij mij loopt ie altijd netjes op en nu is de test wel zo donker dat ik het echt vreemd vind. Kan dit soms komen nog van de pregnyl, 16 dagen na zetten? Nee toch? Een ei op cd 6 lijkt me onmogelijk in een natuurlijke cyclus heb ik deze op cd18. En de cyste gaf volgens t ziekenhuis geen hormoon af..... Wat denken jullie hiervan? Ik heb het ziekenhuis gebeld en moet morgen langs voor een echo en bloedonderzoek. Ze vinden het in het ziekenhuis vraagtekens oproepen en ze kunnen nog steeds een zwangerschap niet uitsluiten. PFFFF.... Ik voel me niet zwanger en ik weet zelf zeker dat het niet zo is, maar ik hoop gewoon dat alles wel fysiek goed zit zodat ik na een maand pauze met de IUI kan starten. Grrrr ik vind dit zo naar.
Tjong...wat verwarrend allemaal meid!! grrrrr Ik zou er niks over kunnen zeggen.... werkelijkwaar geen idee. Enige wat ik kan bedenken dat er een klein eitje was ofzo die eerder niet is gaan springen nu ineens wel gaat springen... echt heel apart allemaal. Fijn dat je terecht kan bij zhuis morgen. Hopelijk gaat dit je vragen beantwoorden. Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! xxx
Heej...jemig wens balen zeg.. ik kan je het antwoord ook niet geven. Ik ken alleen wel mensen die na een week nog negatief hebben getest maar die hebben allemaal geen menstruatie gehad. Blijf het wel vreemd vinden dat je van die vreemde kwaaltjes hebt. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Mijn sprookje is weer over.. keurig ongi geworden vandaag dus zo het zkh bellen om te starten met iui 5
Hier is mijn cyste geslonken en baarmoeder zag er mooi uit. Dus even een ronde rust en dan nog wel een uitgangsecho voor de cyste